Nevadí to, ale je to ukazatelem, že tu inovaci/atraktivitu nemají.
Proto centra dají do USA, Evropy. Protože ani jedna z nejlidnatějších lidí kupodivu není schopna pokrýt poptávku ze svých lidí po inovacích, designu . ,který si žádá globální trh a né jen čínský region.
To že by přitáhli lidi z Evropy a z USA do Číny v dostatečném množství nehrozí.
Ano zaplatí je, ale život ve zlaté kleci a za satelitním městečkem pro zahraniční zaměstnance je "středověk". A omezený Internet a společenský život se tam stejně týká všech i zahraničních pracovníků.
To se netýká ale jen Číny ale i Indie a Ruska . Mají nějaké globálně žádané spotřební zboží po, které okolní svět nějak šílí? Značková elktronika, oblečení, sportovní zboří i auta... ..ano to vše vyrábí ale ty "muss have" na globálním trhu jim nepatří. Ano jsou výrobnou ,ale trendy neudávají.
Říká se tomu přidaná hodnota.
Pokud špehují obě strany rozhoduje kdo jak atraktivní zboží a služby poskytne.
Jde o design, GUI, počet antén, velikost, žravý zdroj, kolik dá GB v cloudu zdarma atd...
Je to nepsaná společenská dohoda\obchod . Výměnou za špehování lepší zboží a služby.
Pak se může třeba Vkontakte šířit antiGoogle propagandu jak chce , ale na je smartphony se fronty stát nebudou. To nesouvisí přímo s Cisko, ale s Huawei. Ten se taky snaží prosadit svými smartphone kopiemi a splácaninami s asijskou estetikou postiženým lancherem. A kupodivu fronty se stají na Samsung\Apple\Htc a né na Huawei
Obecně Huawei jako technické inovátory třeba v mobilních telefonech, tabletech, nositelné elektronice a soho segmentu síťových prvků nevidím. A podle ohlasů na tuhle né novinkové PR z úst jejich CO, nejsem sám.
On to je problém i jiných čínských, korejských , tchajvanských výrobců že invence, design, inovátorství jim v té záplavě výrobků nejde. Proč pokud by byly inovátoři měli by designová a vývojová střediska v Evropě nebo USA...
Samsung za to své inovátorsví dostal i neoficiální "zlatoumalinu" za design.
Zatím jim inovace nejdou tak jako kopírování.