S výší věcných břemen je problém, že občas by zastupitelstvo i rádo poplatky snížilo, ale protože si chtějí krýt záda, raději to neudělají. Jako správný hospodář mají totiž povinnost "prodat za co nejvyšší cenu".
A protože dneska skoro všude existuje spousta idiotů (opozice v zastupitelstvu, prudící občan, po volbách nové zastupitelstvo, které nechává všechna předchozí rozhodnutí právně prověřit, ...), kteří podávají trestní oznámení jako na běžícím pásu, tak se zastupitelům nedivím.
"A protože dneska skoro všude existuje spousta idiotů (opozice v zastupitelstvu, prudící občan, po volbách nové zastupitelstvo, které nechává všechna předchozí rozhodnutí právně prověřit, ...), kteří podávají trestní oznámení jako na běžícím pásu, tak se zastupitelům nedivím."
- Rozlisujete "prudiciho obcana" od "obcana zajimajiciho se o verejne deni"?
- Co by melo byt naplni cinnosti opozice kdyz ne kontrola vladni moci?
Pokud si nekdo rozhodnuti neni schopen obhajit, nema ve vedeni obce co delat.
Samozřejmě rozlišuji, a dokonce se umím i podepsat.
V ideálním případě lze říci, že "obcan zajimajici se o verejne deni" = "kontrola vladni moci". Což je v pořádku. Nicméně evidentně jste se z pozice zastupitele nikdy nesetkal s druhou stranou mince tohoto "problému", tedy s obstrukcemi, udáváním, několika trestními podáními v řadě atd.
A vaše trvzení o "obhájení" je sice hezké, ale popravdě ... kdo má nervy na to, nechat se popotahovat po policii a soudech, jen aby se za pár let ukázalo, že bylo vše v pořádku. Popravdě, i mezi lidmi s čistým svědomím, kteří mají na srdci rozvoj svojí obce, málokdo.
A co s partami, které se živí tím, že cíleně škodí? Třeba blokováním veřejněprospěšných staveb, jako jsou dálnice? Jako příklad lze uvést tzv. Ekologický právní servis, nyní přejmenovaný na Frank Bold, nebo brněnského Patrika? Ten naposledy zarazil stavbu D11 z naprosto formálních důvodů.
Cíleně škodí ti, kteří se snaží za každou cenu prosadit tu první nejhloupější variantu veřejné stavby, která někoho napadne. Máme tu demokracii, která je založená na myšlence, že společně to vymyslíme lépe, než když to bude vymýšlet jeden „osvícený“ diktátor. To, že do těch řízení můžou vstupovat další subjekty, je právě proto, aby byla šance, že se problémy odhalí včas a aby se to, do čeho se dávají veřejné peníze, udělalo kvalitně. Chyba je především to, že stát tyhle organizace bere jako nepřítele, kterého se snaží porazit a prosadit si původní špatnou variantu. Pak z toho máme ty nejdražší dálnice v Evropě, které se navíc rozpadají ještě před otevřením. Nevylučuju, že někde ty iniciativy opravdu jen škodí, ale v drtivé většině případů je problém na straně státu, který nehledá nejlepší řešení, ale hledá jen způsob, jak něco jen co nejrychleji zflikovat tak, aby to vypadalo, že to bylo levné.
Následkem tohoto "společného lepšího myšlení" máme např. na dálnici D5 u Plzně světový unikát. Tunel,v délce pár set metrů, kdy v celé délce je nadloží nad tunelem menší než výška tunelu samotného. Stálo to sice 2-3x tolik a několik let navíc oproti jakékoliv jiné variantě, ale hlavně že to toho mohli všichni kecat aby se vybralo to nejlepší řešení.
Zato si i nadále můžete udělat pěší výlet lesem z Plzně-Černic do Štěnovic, aniž byste musel tu dálnici vůbec spatřit.
Vy takové věci za hodnotu nepovažujete, ale měl byste chápat, že jsou lidi, co tohle za hodnotu považují.
Podobně "zbytečně drahá" řešení se ze stejných důvodů dělají i na Západě. Jen se tam na nich dokážou dohodnout rychleji.
Na to, ze duvod byl to, ze slo o dlouhodobe spory dvou skupin pozemkovych spekulantu, tak je to super.
Porovnejmez pocet lidi, kteri si takovy vylet udelaji, s tim, kolik stal ten tunel. A dejme tem lidem vybrat, zda by si treba nekoupili vrtulnik na preleteni dalnice (pokud by nebylo mozne v telese dalnice udelat podchod nebo premosteni).
Myslite ty, kteri opakovane vyhravaji soudy, nebot urednici statu nejsou schopni a ani ochotni dodrzovat zakony ktere si sami schvali? Nebo ty, kteri upozornuji na to, ze stavet dalnici v oblasti aktivniho sesunu je pitomost, aby se posleze dalnice skutecne sesunula? Nebo ty, kteri (zcela opravnene) upozornuji na to, ze tezko muze byt vybrana "nejlepsi" alternativa, kdyz zadne alternativy navrzeny nejsou?
Nesouhlasím s Vámi. Táto skutečnost již neplatí, jelikož zákonem č. 257/2017 Sb., kterým byl změněn zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, bylo doplněno:
„Porušením povinností... ...není takové nakládání s majetkem obce, které sleduje jiný důležitý zájem obce, který je řádně odůvodněn.“.
Změna současně platí i pro hospodaření krajů (zákon č. 129/2000 Sb.) a pro Prahu (zákon č. 131/2000 Sb.). Problémem je, že o dané změně se málo ví.
INDOS znate? Koho by to zajimalo, proste se za miliardy natahaji kabely, ktere budou nasledne hnit v zemi. S INDOSem to bylo presne stejne, za miliardy za nakoupily nepouzitelne pocitace s jeste nepouzitelnejsim pripojeni kamsi (o internetu nemohlo byt reci) a videl sem osobne desitky skol, kde ty stroje lezely od prvopocatku na hromade v koute, a skola pouzivala za vlastni penize koupeny HW a komercni pripojku k internetu (ktera navic stala 1/10 toho, co ta INDOSi).
Ani se nemusíte vracet k velkému čínskému skoku nazvanému v místních podmínkách velké kulturní revoluce Indoš. Stačí si uvědomit, co chcete po intelektuálních titánech, pro které je v jejich variaci na stát problém nikoliv už postavit, ale jen znovupoužívat železniční nádraží, a to jen proto, že ho kdysi kdosi postavil v zatáčce (Praha Vyšehrad)...
Myslím, že autor hodně zjednodušuje a jakoby se neoprostil od pražského pohledu. Totiž jako příklad venkova uvádět Středočeský kraj, přičemž Beroun nebo Mníšek jsou téměř pražskými předměstími, je pro lidi z Vysočiny nebo od Jeseníku legrační.
K některým jeho větám: Ze svého okolí nevím o nikom, kdo by volil Piráty kvůli digitalizaci, ale spíše z recese nebo jako vzdor tradičním stranám.
Digitalizace rozhodně vylidňování venkova nezabrání, lidé potřebují nejen hry, ale hlavně chléb - je to tak, naprostá většina lidí si "digitalizací" na živobytí vydělávat nemůže. Za vlády komunistů se venkov reálně podporoval, budovaly se silnice, zakládaly podniky, JZD měla přidružené výroby, takže práce byla celoročně, a perfektně fungovala hromadná doprava. Lidé z vesnic přesto odcházeli.
No a teď? Jezdíme k příbuzným na Svitavsko, bokem od hlavních tahů. Z JZD o stovkách lidí vznikla akciovka se 20 členy, většina polí leží ladem, holt kopce. V malé místní firmě se dělá za minimální mzdu, ostatní dojíždí do měst včetně Brna (1,5 - 2 hodiny autem podle provozu, jedna cesta); za dopravu zaplatí za měsíc tolik, co v Praze nebo Brně za roční šalinkartu. A do toho EU vymýšlí věci nesmysly transformované do povinných revizí kotlů (co proboha revidovat na železné bedně, do které se sype uhlí nebo dřevo?), zákaz prodeje kotlů na tuhá paliva atd. atd.
Digitalizace není politické téma, většinu lidí toto nezajímá. Dotace na NGA měly jako cíl posílit rozvoj regionů, ale samozřejmě to není samoúčelné, spíš to mělo napomoci třeba možnosti pracovat na dálku nebo mít malý e-shop nebo podobně a přivést tak lidi k bydlení na vesnici.
Aneb jak lidi zapomínají.
Za komunistů se prý podporoval venkov - rozkulačilo se co se dalo, a s následky lidí bez vztahu k půdě se potýkáme dodnes. Nyní směřují do zemědělství dotace, takže drtivá většina území je udržována - i kdyby jen jako louka.
Nikdo nezakazuje prodej kotlů na pevná paliva. Jen se nesmějí prodávat kotle neodpovídající emisním normám. A myslím, že je to dobře - neznalý člověk by čekal na vesnici čistší vzduch, než ve městě, ale bohužel se vždy najde nějaký píp, který ostatní řádně vyudí.
Internet není jen o těch hrách, home office je dneska běžná praxe. A skutečně, je spousta menších eshopů v různých vesnicích a fungují - bez netu by to nešlo. Spousta dalšího podnikání síťové připojení potřebuje a stejně tak to zvyšuje i kvalitu života lidí.