Ad 2) Nevím, nevím, ale třeba Novinky začaly používat pro nadpisy sémantické značky, Sexus je celý v XHTML 1.0 Strict, Bílé zboží je napsáno strukturně, máme tu už několik týdnů strukturně napsané Živě, a pak je tu pomalu sílící trend osobních weblogů, pro které je sémantické využití značek a metadat celkem běžné (vím, zatím jde o pár desítek webů, ale jsou to většinou relevatní zdroje). Vlastnosti ALT vyžaduje dokonce norma a s rostoucím ohledem na osoby se specifickými potřebami se i atributivní metadata objevují, kde bychom je dříve nenašli...
Myslím, že u nově vznikajících stránek už si žádný profesionální webdesigner nedovolí zcela ignorovat (skromnou) sémantické rozrůznění HTML a u webů, které už stojí, je jen otázkou času, kdy dojde ke drobným úpravám.
Mimochodem, ta práce s diakritikami by mě zajímala -- a třeba i pokus o srovnání s jinými vyhledavači a porovnání výhod přístupu, který jste zvolil s repsketováním existujících diakritik, jak je pojímají Google a AllTheWeb (není pravda, že diakritiky neumějí, neumějí jen "doplnit" diakritiku u dotazů v ASCII nebo u zdrojů v ASCII). Přimlouvám se u Marka, aby to publikoval.