Podle vlastních zkušeností (a protože se pohybuji mezi běžnými uživateli internetu tak vím, že i podle zkušeností těchto běžných uživatelů - rozuměj těch, kteří se nevyjadřují v diskuzích na Lupě) je absolutně nejlepší Google (respektive Seznam) a WebFast (respektive Atlas a Centrum) udává absoulutně nerelevatní údaje. Po přečtení tohoto článku jsem to zkoušel, zadal jsem několik klíčových slov a Google mi vrátil velké a informacemi nabouchané servery, zatímco WebFast vrátil malé a pro mě do té doby neznámé servery s nízkou návštěvností (buď jsem je v auditech nenašel vůbec nebo s nepatrnou návštěvností) a s minimálním obsahem.
Podle mě to je jednduché, čím více se měří odkazy z jiných stránek, tím je fultext kvalitnější, čím více dá na doménu apod. (o kvalitě serveru nic neříkající info), tím víc je k ničemu. Odkazů se dá zneužít, ale kvalitu fultextu to v globálu nesníží (naopak - mluví se o tom a fultext jde nahoru).
Podle výše uvedeného textu hodnotím Jyxo jako někde mezi Googlem (kvalita) a WebFastem (nedotáhnutý fulltext). Atlas bude na Seznam i nadále ztrácet (rozuměj pravidlo 20:80 říká, že vyhledávač se má soustředit na kvalitní vyhledávání a pak teprve blbosti jako jsou spolužáci, pokec apod.)
Vyjádřil jste to velmi přesně. Uživatelé skutečně potřebují, aby jim vyhledavač našel co *nejméně* stránek s co nejvyšší relevancí. Je samozřejmě dobře, že má Jyxo velikou databází a že v doméně CZ indexuje více dokumentů než Google, ale čím méně bude vracet výsledků, tím lépe :-)
Google je skvělý, ale Jyxo často vrací mnohem relevantnější odkazy. Už se mi několikrát stalo, že jsem něco hledal na Google, nic nenašel, pak zkusil Jyxo a odkaz byl na 1. nebo 2. místě. Takže paráda, spokojenost, díky !
moje volba pro hledání v českém Internetu -> Jyxo + doplňkově Google
Pokud se nemýlím a ve vaší replice skutečně zaznívá ironie, pak vám přeji přijemný výběr z 630079 stránek, které Jyxo najde na dotaz "sex a hry" navíc oproti Googlu. Ten vrací jen směšných 87700, což je počet, ze kterého si normální uživatel opravdu vybrat nemůže ;-)
Já bych se po kušenosti s citačnímu indexy v akademické sféře k téhle scientometrii tak vehementně nehlásil. Světu zůstalo utajeno mnoho myšlenek, protože mají nízký citační index. Stejně fatální důsledky má kolaborativní filtrování na webu. Informace by měla být hodnocena z velké části podle obsahu, zpětné odkazy mají fungovat jako korektiv.
to, co zakoupil seznam.cz je od skutecneho Google tak daleko jako Petrin od Tower Bridge. Presto ale mate pravdu, ze je to pro hledace obycejnych veci nejlepsi volba. Bohuzel ale sire baze dokumentu je mala a z toho pak vyplyva i mala kvalita vyhledavani.
S nazorem na atlas se plne pripojuji. Tento server mi pripada jak komercne tak i marketingove odepsany.
to, co zakoupil seznam.cz je od skutecneho Google tak daleko jako Petrin od Tower Bridge. (...) Bohuzel ale sire baze dokumentu je mala a z toho pak vyplyva i mala kvalita vyhledavani.
Vezmeme to prakticky - zkuste na google a na seznamu vyhledat slovo "kopta". Myslim, ze to stale dava rozdilne vysledky. Pro "obecna" slova dostanete z googlu i seznamu totez, pro veci, ktere jsou konkretni mate mnohdy znacne rozdily.
Muj zaver z toho je, ze seznam ma "stroj" orezany o nektere statisticke moduly, neb uvazili, ze nema cenu platit za statistiku a ze to stejne nikdo nepozna. Opravdu nevim co si mam myslet. Muze to byt i projev toho, jak maji parcialne vyriznuty index, muze to byt cokoliv.
Nevim jestli je to nejaky genialni zamer ci prosty projev neodbornosti na strane Seznamu, ci meho nepochopeni a prehlednuti a z toho plynoucich chybnych zaveru na strane druhe.
Při hledání ve článcích se v některých případech oběví skupiny.
Proč jsou některé formou adresy a jine popisuje název?
Dá se nějak zařídit, ne adresu, ale popis těchto stránek?
Neměl by v tomto případě jyxo použít automaticky název z <TITLE>?
Skupiny jsou generovane automaticky a jsou razene priblizne podle poctu dokumentu v nich. S tim, ze pojmenovane skupiny maji prednost.
Ty pojmenovane skupiny maji nazev prideleny nami - to proto, aby vse bylo jednotne a pro uzivatele prehledne a pochopitelne. Pouzivat title by slo, ale v cz je dost rozsireny nesvar, ze title vubec neodpovida obsahu nebo ma cely web jediny title -> takze se to nezda byt uplne dobrym resenim.