No ja pouzivam Skype, je dobrej, akoirat jsem si v klientovi zapnul zobrazovani info o volani (takova ta zluta bublina) a jednou jsem si vsimnul, ze tam pocet relayi (Relays:) 4 - zrejme Skype jde pres firewall/NAT tak, ze otevre spojeni na nejakeho mediatora (node) ktery pak "forwarduje" nejaky smer nebo oba paketu. Takze ten Skype bude krome kvality spojeni a latence (a determinicnosti latence) zaviset asi i na tom, kolika relayi to projde - kdyz nema uzivatel verejnou ip adresu nebo ji nema forwardovanou na NATboxu ci firewallu k sobe. Ja pouzivam UDP a vyhrazeny povoleny port. Ale proti uzivatelum kteri jsou za svym NATem to je dost zhorseni bych rekl. Muze nekdo dalsi tohle potvrdit nebo vyvratit?
To znamena ze by UPC nebo Karneval musel zajistit kvalitni nosnou sit, pak bych tomu rozumel. Soucasna nabidka Voip je ale zavisla na provoz site tretich stran a je to take videt. Tak ze se necham prekvapit. Uvidime jak se k tomu postavi.
Neni voip jako voip. Tim, ze bude vyhrazene spojeni jen pro hlas, se zajisti vysoka kvalita. rada operatoru nabizi volani do zahranici pres VoIP a ten rozdil moc nepoznate, krome absence sumu kdyz nikdo nehovori
Nevim jak ostatni, ale ja s voip nejsem nijak unesenej, vyzkousel jsem oboji Skype, Vonage a oboji stoji za velkou belu, je to sazka do loterie, jednou to funguje super po druhe vubec, nekdy neni rozumet vubec nic, ztrata packetu je takova ze vypadavaji cela slova. Proste pevna linka je pevna linka. Voip lze brat jako doplnek a to za tak nizkou cenu ze kdyz to nechodi tak mne to nebude trapit. Tak ze si nemyslim ze by UPC a jine kabelovky mely natrhnout telecomu zadnici.