Cena, dostupnost (snadnost šíření a hráčská základna) + samozřejmě zábava jsou podle mne hlavní kritéria úspěchu. Např. malé zdarma verze (velkých komerčních her) jen pro síť...
Tomáš Adamec
take nechapu lidi kteri se nedokazi odtrhnout od monitoru ba naopak tam tlachaji o uplnych kravinach a ubijeji cas a vlastne jsou povazovani za naprosto normalni a zdrave jedince ikdyz si predstavy o okoli a kamaradech vytvareji pouze z dat co sesbiraji ve virtualnim svet, vyvojar nejsem a necumim na placku asi tolik co Vy ale uspesne mi staci na to placate svitici cucet chvili denne abych zjistil novou postu, precetl neco zajimaveho, vygugloval nejaky postup jak nakonfigurovat to a ano, a obcas se podival na film nebo fotky...a to uz na ni v tuto chvili cumim prescas...
Hezky napsané.
Když ale vezmeme jiné hry, jako třeba Plants vs. Zombies, nebo Dinner Dash a podíváme se na jejich hodnocení od herních recenzentů, zjistíme, že dostávají 9/10. Jestli jste to někdy hráli, musíte uznat, že tam jde jenom o klikání myší pro to, abychom dostali jiný interiér restaurace, nebo odolnějšího zombíka coby soupeře... Co do herních mechanismů jsou na tom tedy úplně stejně.
Už jsem si myslel, že jen já se cítím méněcenně, že jsem ten největší ignorant v okolí, protože ještě nejsem na tom fejsbúku a neorám své pole, tak jsem se vlastně úplně stáhlnul z internetové existence. Bože, to je tak de***ní přístup!
Jsem utahaný jako každý vývojář z práce, čučím na tu placku 10h denně, a ještě budu blbnout další hodiny u stupidit? To ani náhodou.
A vidím, že stres o shnilá rajčata nemá jen moje žena :-> Už jsem ji málem posílal na pohovor, ale ono to je asi teď "in", třeba zas jednou bude dobře.
Zlaté časy BBS!
Jasně. Ale ony jsou to dost často stejné hry - buď jsou pro jednoho hráče, dříve měly tabulku hi-score a teď se prostě nabízí porovnávat se s kamarády, nebo jsou multiplayer, a tam je to ještě jasnější. Právě přenášíme na Facebook flashové hry, které jsou někdy i 5-6 let staré. :)
To srovnání mě příjde naprosto v pořádku. Kolega naznačoval, že to, kolik hraje FV lidí je nějakou zárukou kvality, tak jsem mu na jiném příkladu vysvětlil, že není.
Jako sorry,ale ptáát se na IE,když ten byl do teď přednastavenej od Microsoftu xD Trochu mimo,ne? Virtuální sázení mrkve je už věc každýho.Znám spoustu lidí v důchodu co nemaají zahrádku a tak si alespoň farmaří na FB. Sám FV hraju,protože někde a někdy ta nuda zahnat jinak nejde...škola,čekání na vlak...Jinak hraju i zabíječky jako je CoD:MW2,nebo třeba závoďáky DiRT2 ;-) A myslim si,že ani jedno z toho ze mě nedelá horšího člověka.Farm Vill je nedílnou součástí Facebooku,každý ho zná a skoro každý ho někdy zkusil...někoho to už nepustilo(jsem level 44 xD),jiného to ani nevzalo :)
1)Stránkami přímo určené pro Flash hry, jakých je po internetu spousty
a
2)Facebook Flash hrami
Což, i když jsou na stejném základu, je naprosto jiné. Facebook má sociální strukturu, která člověka drží daleko více. Takže technika vlastně stejná, ale + různé ty hlášky, svázání s profilem etc, což už rozdíl je.
heh, dost povrchní argument. Stejně tak bych se mohl zeptat, proč většina lidí používá IE6. Protože je tak vynikající? Asi ne. :))
Ale jak se říká, proti gustu... Pokud tě baví nesmyslně klikat na malovaný obrázky bez nějakýho účelu, tak prosim. :)
vývoje budu u svého dítěte podporovat střílečky, simulátory a strategie... vypadá to že získá velmi dobře placené místo minimálně zatím v englii, do budoucna to vidím všude kde "bude co ukrást"..
1) první stupeň- dobrovolníci na sjíždění kamer - postřeh atd..
2) nyní se začnou nasazovat bezpilotní letouny Predator pro "monitoring" englie - takže simulátoři budou mít výhodu
3) jen krůček k vybavení střelami hellfire - nepohodlní řidiči, demonstranti..
4) jak již tu bylo zmíněno, kamery dostanou v dalsích fázích "tasery" atd..., počítám nejdéle kolem 2020 to budou ty kulometné palposty..
nejlepší flek bude do střední úrovně v represivní složce (moc, prachy, práce z domu....)
kde budou "virtuální jzdáci"? - makat na hydropnickejch farmách za hrst chaluh?
aneb z hlediska trhu práce jednoznačně vítězí střílečky
... a proto s tím tráví tolik lidí tolik času - protože lidé nehledají zábavu, ale nudu, a nechtějí se odreagovat, ale naopak chtějí zůstat duchem v práci. ;-)
Já jsem myslel zdroj, ne článek od Václava Bednáře, ale to nevadí :).
Přesto by mě ten několikanásobek farmvillu zajímal... to by pak vycházelo, že tu hru hraje víc lidé než kolik jich v Číně používá Internet.
Hra se jmenuje "农场" (mate doufam nainstalovanu cinstinu...), cisla data viz predchozi clanek na Lupa.cz o cinskem QQ: http://www.lupa.cz/clanky/qq-com-je-socialni-sit-vetsi-facebooku-v-cine/
Jako verohodny zdroj muzete brat me, protoze QQ pouzivam a jejich farmu taky rozrustam. Pokud mate zajem, vytvorte si qq ucet a pripojte/presvedcte se sam =)
QQ v cine vytvorilo obdobu FarmVille (pravdepodobne kopii) a uspech to ma jeste mnohonasobne vetsi nez na Facebooku - mnohonasobne! A to o Facebooku a FarmVille vetsina lidi v cine nikdy ani neslysela...
Pravda, hry rozhodně nejsou o grafice a realističnosti. Podle mě jsou hry o zábavě, atmosféře, přemýšlení a odreagování. FarmVille se ani jednoho netýká...
Mě tady tématika o závadnosti akčních her příjde už jen ohraná, trapná a úsměvná.
Od útlého věku se gamingu věnuji (ročník '83) a nikdy jsem neměl chuť pak jít a někoho zabít. Jak je to jen možný, pane Jiři? Pravda sice je, že malé děti mají tendence opakovat to, co někde vidí (což nemusí být jen hry ale třeba i film), ale od toho snad máme věkové kategorizace. Hry, o kterých vy mluvíte mají obvykle nálepku 16+ (krvavé 18+) a v tom věku už člověk rozeznává nadsázku a realitu a pokud ne, je to chyba výchovy a prostředí, ve kterým se pohybeje - NE hry!
Uznávám, že pěstování zeleně a dojení dobytka je ušlechtilá činnost (a jsem jen pro, aby se tyto hry servírovaly malým dětem), ale zárověň taky ve hrách zoufale nudná a s autorem článku bez výhrad souhlasím.
Protiherní lobby by si samozřejmě zákaz "závadných" her přála, ale to by mělo za následek, že zájmové skupiny by zároveň požadovali cenzuru filmů, TV, radia, internetu a já se vás ptám, kde to skončí, pane Jiří?
Jedna věc je vytvořit určitý výrobek, druhou věcí je vytvořit kvalitní obchodní model. Pokud něco z toho nemáte, nevyděláte.
Když se podíváte na kvalitní "prohlížečové" hry, jako třeba Webgame, Dark Elf nebo Red Dragon, tak tyhle hry byly velice úspěšné když byly zadara. Jakmile chtěli tvůrci peníze, narazili (nevím jaký je u nich současný stav, už tam pár let přehled nemám). U Red Dragona natolik, že to znamenalo prakticky zánik, kdyby to nekoupilo JRC a nezrušilo povinné platby.
Hold člověk je tvor společenský. Když si konečně vydělá na první pořádný fáro, tak si místo toho nakonec pořídí manželku. O technické vyspělosti a rozdílech netřeba debatovat.
Nechápete.
Lidi prostě baví se s něčím patlat, něco si pěstovat, chovat. Tamagotchi (či jak se to píše), SIMs, RailRoad Typhoon, ... . To že se Vám tento typ nelíbí, neznamená že to musí nudit všechny. Boti by onu zábavu zkazili, proto je většina lidí nepoužije
Grafika je hodně důležitá, ale jsou hry, jako třeba solitaire, kde jí člověk až tak moc neužije :-)
Samozřejmě, hratelnost je také důležitá, ale jsou to spojené nádoby.
Počítejme.
11 hodin, 4,5 hodiny tráví před televizorem, 8 hodin spí, 1 hodinu jí. Ok, jí před televizí, spí 7 hodin, do školy se teleportuje. Tudíž v ní stráví 1,5 hodiny.
Pak nemá být ta americká mládež tak nevzdělaná :-)
zabíjení v nějakých gamesách je nuda, lepší je to zkoušet v reálu, nic se nevyrovná tomu, když se ti podaří zmizet policajtům před nosem od podříznuté ženské, tomu se žádná pitomá hra nevyrovná, o sázení mrkve (i v reáluú nemluvě
OMG: už od doby starého říma si kluci hrají na vojáčky, zakažte jim to zákonem (což je jen logické pokračování zákazu stříleček) a muži do pár let vyhynou, navíc pokud zabijete jednoho dva lidi jste vrah, ale pokud zabijete tisíce nebo miliony lidí jste národní hrdina a velký vůdce národa a jelikož ve střílečkách se většinou zabíjí ve velkém, tak se koná dobro, ne ZLO
navíc při hraní strategií zabíjíte v nasovém měřítku a zabíjení patří i k RPG...
pokud to někdo přežene s hraním farmwille, tak z člověka vyroste vegetariánský extremista, který bude zabíjet lidi bombami nebo sarinem ve jménu boje za zvířecí práva xD
a navíc proč by se mělo preferovat zabíjení lidí, před zabíjením zvířat nebo zeleniny!! i mrkev má mít svá práva, i mrkvový džus je vražda!! a dokažte , že nejste vrah
Legrace by byla, kdyby to nekdo dokazal hacknout a spustil tam invazi mysi nebo krys, ktere by sezraly vsechno, i s plotem. Jako se to stavalo ve stredoveku. :-)
zase nějakej multi-kulti zdegenerovanej humanista?:-)
lidé hrající si na zabíjení budou mít "alespoň teoretickou" šanci v blízké budoucnosti - s kvérem dojdeš nejdál, naučí se základy, poznají různé zbraně, munici, naučí se spolupracovat..(jasně že je život naučí že nejsou medkity ani sejvy)
ze zdegenerovaných humanistů kteří si mslí že mrkev roste kliknutím a za přesnou časovou jednotku vyroste něco co se dá sníst vyroste akorát kanon-futr pro ty první
v současné době a současném výhledu radši budu když se moje dítě bude učit střílet než kopat motykou (ať už na pc, nebo v reálu), motykou se to naučí každej hned v praxi AŽ to bude potřebovat, se zbraněmi je potřeba určitý cvik a cvičení budou mít výhodu
Podle posledniho pruzkumu hraje americka mladez 11 hodin denne! Kdyby si ti psy hrali na to "zakusovani" 11 hodin denne myslite, ze by znich pak vyrostli poslusni pritulni pejsankove nebo agresivni bestie?
uznavam ze ta hra stoji za prd a nikam nevede. Ale pro spoustu lidi muze byt zabavna. Ale kdyz vidim jak vytaci vetrak procesoru na 100% a vytapi mistnost tak je to docela silene.
Dulezite je rict ze ta hra je zadarmo.
Ano WOW ma 11M uzivatelu ale aktivne platicich 15EUR mesicne,
Farmwile a ostatni kraviny maji miliony uzivatelu ale kolik znich za tu hru plati, tj pouzivaji prachy k aktivaci neceho.
Uprimne udelal jsem hru ve flashi stahlo si ji nebo hralo 2M uzivatelu a vydelal jsem na tom prd..
Taky jsem začínal na 8 bitech, a jedna z nejoblíbenějších her byla hvězdička honí kolečko v bludišti. V dalších verzích po sobě začaly střílet mínusem. Většina stříleček je úplně stejná, akorát s vylepšenou grafikou.
Lidsky zivot je celkem vzato otrava, pokud ho clovek necim nenaplni. Farmville dobre vyplnuje kratke chvile, kterych je v zivote spousta. Je to doslova meditacni hra, clovek na chvili vypne a soustredi se jen na par kliku a nejakou posloupnost, nic vic. Velmi osvezujici. Jak pro koho pochopitelne :) Co vyrostlo ze me? Hry hraju pres 20 let, mam rodinu, dobrou praci, vlastni byt, rad se dobre najim. Jen zrejme na rozdil od tech, kteri si sveho zivota vazi daleko vice, obcas v pauze kliknu na farmu :)
Podle mě nevydělávají tolik na tom, že lidi kupují unikátní koťata, ale za "benzín" do nástrojů, které umožňují rychlejší obhospodařování virtuální farmy. Tj. uživateli ve výsledku stačí 1/4 kliků.
No kdybysme se bavili o tom, jestli je správné zabíjet v počítačových hrách lidi, kteří mě nijak neohrožují, byla by to zajímavá debata. Na kterou ovšem nemám čas.
Jenže naprostá většina stříleček je o tom, že maříte takové lidské životy, které považujeme za správné mařit i v reálném světě. Například nepřátelské vojáky a podobně.
Děsí mě, co by vyrostlo z kluků, kteří by si hráli na pacifisty :-)
Sám hraji airsoft a zatím jsem nepoznal airsofťáka, který by byl zločinec, nebo k tomu měl sklony. Naopak znám spoustu lidí, co díky tomuto "hraní na zabíjení" se naučili přežít v přírodě, zlepšili si fyzičku (kterou nezískají čtením Lupy :-)), psychickou odolnost, zdraví, a podobně.
Je to sice u nás mladý sport, ale přirovnejme to k hrám na zloděje a policajty, nebo Wolfenstain na 386, jak zde bylo zmíněno pro srovnání se starší generací, nebo to kousání u psů.
coze? ne ne ja nic takoveho .... grrrr ... ill rip your head off and shit down your neck .... neprovadim, protoze ... i have got a balls of steel ...
no nic musim koncit sestricka mi prinesla leky ... shake it baby!
Koukni se někdy na psy, jak si hrají. Cení na sebe zuby, snaží se jeden druhému dostat ke krku, přikládají otevřenou pusu na tělo druhého, jako by se chtěli zabít --- ale nikdy opravdu neskousnou a nic si neudělají.
Když je štěně schopno si hrát na zabíjení a nezabít, tak je otázka, proč by toho nebylo schopno i dítě.
Nejste nějaký divný? Nebo záměrně lžete!
Moje oblíbená zábava je přejíždění chodců a hlavně důchodců a maminek s kočárky jako v Carmagedonu a ve volných chvílích běhám s brokovnicí a motorovou pilou nočním městem.
Již sem přemýšlel, že si koupím odstřelovačku, protože to běhání dost vysiluje a budu relaxovat na střeše nějakého mrakodrapu...
mate nejake argumenty k vasim predpokladum o tom co z koho vyroste? jelikoz jsem generace (rocnik "72) odkojena pocitacovymi hrami, od prvnich 8bitu po dnesni pc/mac, moc by me zajimalo co ze mne a mych vrstevniku vyrostlo.
ackoliv "tech brutalnich" strilecek, pocinaje wolfensteinem na 286ce, jsme odehrali hodne nikdo z nas nesedi za vrazdu ba dokonce ani za tyrani zvirat jak predjimate ve vasem prispevku.
cloveka s mozkem neodtrzeneho od reality totiz nejaka hra neovlivni.
..z těch co hrajou střílečky můžou vykvést maximálně vraždící zrůdy když to řeknu ostřeji, z těch co na Facebooku virtuálně sází mrkev a dojí krávy tak z těch možná budou zemědělci a třeba zemědělství za pár let znova bude v kurzu a z kanceláří se bude zaměstnanost hromadně stěhovat na venkov na pole =D
Pojmem "stupidní" a výrazem "kam jsme to dopracovali" bych označil spíše běžné střílečky, které autor asi pokládá za vysoce inteligentní. Já se domnívám, že lidský život je něco natolik cenného, že jeho maření by se nemělo dít ani ve hře. A zeptal bych se: Co vyroste z lidí, které si hrají na zabíjení? A co vyroste z lidí, kteří si hrají na vytváření hodnot, byť je to jen "stupidní" sázení mrkve?
ona to neni hra desetileti, pouze ma vysoky pocet uzivatelu a to se odviji od toho, ze je na fb, kdyby to byla klasicka flasharna, kera je nekde na srvru s flashovinama, nikdo by po ni ani nevzdechl. Avsak on cas farmville pomine a prijde neco jeste hloupejsiho a programatorsky hure zvladnuteho :D
Cetl jsem jenom uvod, takze treba to je nekde v clanku zmineno, ale hry nejsou jenom o co nejrealistictejsi grafice, i kdyz vyrobci grafickych karet by nas radi presvedcili o opaku.
Vyrobci her, ktere by dostaly aspon nejake hvezdicky, nejaky Farmville nemusi trapit. Neni to totiz konkurence, je to pro jine zakazniky, pro jine prilezitosti ke hrani. To je jako by se vyrobce mleka trapil nad tim, ze si lidi kupuji chleba XY.
Sveho casu misto Farmvillu zabiraly flashove hry. Pro ty je Farmville konkurenci.