Dopředu musím napsat, že pracuji pro DATARTí elektronický obchod, ale že další řádky nejsou vyjádřením firmy, ale pouze můj vlastní názor ...
Přiznám se, že vůbec nerozumím eShopům, které spolupracují s HEURÉKOU na bázi "Ověřeno zákazníkům" a zároveň ví, že v jejich kategorii bude heuréka používat tlačítko "Koupit". Odevzdávat někomu informace o tom, co si který zákazník koupí a ještě dobrovolně riskovat, že Heuréka bude (může) za mého konkurenta přemlouvat mé současné zákazníky ke koupi, je prostě obchodnická sebevražda. I pro účastníka systému "Koupit" je systém nevýhodný. Krtátkodobě sice získáte na úkor konkurentů možná nějaké zakázky, ale návštěvník si neprohlíží váš eShop. Takže ho nezná, netvoříte svůj vlastní brand.
Podle mého názoru pohledu obchodníka Heuréka překročila hranici srovnávače cen ..
- jika -
Pro mě je srovnávač hlavně vyhledávačobchodů, pokud se pro nějaké zboží rozhodnu, tak hledám na zbozi.cz a případně heuréce, je to daleko produktivnější než použití generického fulltextu.
Asi se nechovám jako většinový uživatel, ale pro mě obchod co není ve vyhledávači jako by nebyl, prostě ho nenajdu.
Když Heuréka začínala jako spam do vyhledávačů a provozovatelé eshopů byli varováni před rozpínáním takového ksindlu, protože zahraniční zkušenost mluvila sama za sebe, smáli se a ďábla sami pomáhali spoluvytvářet.
Teď, když má ďábel obrovskou návštěvnost, majitelé eshopů se diví. Ale už není cesty zpět. Tohle je cesta k jejich zničení.
Pan mluvčí Allegro Group může z hladu žvanit co ho napadne, ale je jasné, že synergie Aurko - Mall - Heureka tu existuje, protože je potřeba zajistit návratnost investovaných miliard. A to bez zničení malých obchůdků nepůjde.
Mimochodem - určité hlasy od obchodníků by mohly být důkazem, že Mall a Aukro moc dobře ví, které zboží je výhodné prodávat a kde se dá počítat s vysokým výnosem. Obchodníci sami tuto informaci Allegru přes Heuréku dodali!
Pan ze Seznamu tvrdí: A někde cestou se ztrácí hlavní účel existence srovnávače, tedy najít deal, který nejvíce vyhovuje nakupujícímu.“
A proto ve výchozím řazení (dle nejlepší shody) Seznam listuje především ty e-shopy, které mu nejvíc zaplatí. Ne*ere si tento pán tak trochu do huby?
Srovnávače, vyhledávače...jakmile to postavíte na komerční bázi a začnete podstrkovat ty co si více zaplatí je to Váš konec.
Když s tímhle přišlo zbozi.cz , přestal jsem tam chodit. Pak jsem objevil Heureku...výtečná záležitost, hodnocení obchodů....super. Nikoho mi neschovávali jen proto, že nechce platit výpalné...a už je to tady. Zas podlehli pokušení a pro mne to bude zase konec a budu hledat srovnávač, kde si JÁ SÁM rozhodnu, co se mi víc líbí a nebude mi nikdo podstrkovat někoho za nějaké výpalné.
Ach jo...jsou to hovada.
„Samozřejmě se ani nebavím o tom, že obchodník by nikdy neměl soupeřit cenou … Zákazník kupuje tehdy, pokud užitky, které z koupě plynou pro něj mají vyšší hodnotu než jím placené peníze. Ale neznamená to, že se musí jednat o nejnižší cenu.“
Což v mnoha případech znamená, že se jedná o nejnižší cenu.
Vzhledem k poměrně špatnému chování českých obchodníků se dá očekávat vcelku leccos. Člověk hledá na trochu seriozních e-shopech.
Fakticky všechny české e-shopy mají mizerný popis zboží. Fakticky všechny české e-shopy nejsou schopny poradit. Téměř všechny české e-shopy lžou v tom, za jak dlouho dodají zboží (i když zde existují světlé výjimky).
Nakonec prakticky zůstává pro naprostou většinu e-shopů jen ta nejnižší cena.
„Zrovna tak, jako když se mi nějaký obchodník chlubí jak si zákazník pochvaloval, když mu říkal: "To je super cena!! Je to skvělé, že to máte za takovou cenu!!" Tak tohle není pochvala, ale tím Vám zákazník říká, že jste největší ultrablb světa, protože byl připraven Vám nechat o 30% víc“
A nebo, že by udělal obchod někde jinde, kde mají podobně báječnou cenu, pokud byste o 30 % přirazil.
„Například u Applu nikdo ze zákazníků nevyřvává "super, extra, skvělé...!!!" nad cenou, ale nanejvýš "hmm... nooo... nooo tak teda...jo...", což je úplně NEJLEPŠÍ reakce, jakou může obchodník dostat.“
A podíl Apple na trhu neustále klesá. Například z původních 100 % trhu tabletů má nyní nějaký 16 %.
A cena Apple také klesá, hodnota akcií Apple za poslední dobu klesla o čtvrtinu.
„Takže na to, eshopisti, nezapomínejte a podle toho jednejte!“
Jednejte, ale uvědomte si, že pokud budete mít mizerné popisy zboží, pokud budete lhát v tom, co kdy dodáte, pokud dáváte najevo zákazníkovi, že je odpad a nehodláte řešit rozumně oprávněné reklamace, pak Vám zbývá jedině ta konkurence cenou.
A českých e-shopů, které si mohou dovolit nekonkurovat cenou je naprosté minimum.
Platbou: Nesnášim dobírku, mam rád když si můžu vybrat zda karta nebo rovmou mPeníze...
Dopravcem: TopTrans a Cpost nemam rád
Skladovostí: Tím, že je opravdu skladem, tj v 10, objednám, v 16 odešlou a ne až druhý den. Ono skladem často znamená, dneska objednej a zítra odešlem.
Pobočkou: Pokud si to můžu vyzvednout, je to pro mě lepší, nemusim se vázat časově, kdy přijede kurýr.
Není toho tak málo... Cena je samozřejmě důležitá, ale spíše jde o to věc co je nejlevnější za 1500,- nekoupit za 2000,- ale jestli bude stát 1550,- nebo 1700,- už neřešim.
Z Heureky se stal pěkný lichvář. Spousta lidí si to vůbec neuvědomí, kolik peněz jsem NYNÍ JIŽ NUCENI prodejci zaplatit.
Vrcholem všeho je například toto:
Cena prokliku u produktů s cenou nad 4 000 Kč, je zvýšena o 15 % oproti standardní ceně dané sekce, u produktů nad 8 000 Kč se cena zvyšuje o 30 %.
Ceník podléhá přechodnému plošnému navýšení v sezonním období od 1.10. - 31.12. každého roku o 25 %.
Výsledkem je, že kolem Vánoc zaplatíte klidně i 5kč za člověka, který akorát klikne aby se podíval a odejde.
Bohužel se z Heureky stal moloch z kterého už není příliš cesty zpět, jak už nekdo psal nademnou.
Jak už sem psal jinde, pro mě jsou to hlavně vyhledávače obchodů, obchod, který tam není, jako by nebyl.
Pro prodej unikátních produktů vlastní výroby nebo něčeho raritního to asi opravdu nemá smysl. Ale pokud si vyberu například na základě recenzí konkrétní typ průmyslového zboží, třeba kávovaru, tak jak jinak bych měl hledat kde ho koupit než přes Heureku nebo zbozi.cz?
Schválně napiš co prodáváš nebo rovnou hoď odkaz. Ono to co píšeš nemá moc relevanci, když nevíme, jestli prodáváš počítačové komponenty nebo vlastnoruční umělecké předměty.
Ano, to je pravda... Ovšem je problém, že srovnávač 90% ostatních věcí (kromě ceny dopravy a zboží) prostě ve výpisu neukazuje, takže pokud eshop konkuruje perfektně jinými výhodami, než jsou ceny, tak přes srovnávač se na něj dostane někdo jen velice těžko nebo obchodník musí srovnávači platit nehorázné prachy a krom toho si ještě nechat dělat "anální sondu" :-D.
Já jsem například platil dost peněz jistému velkému srovnávači a efekt nic moc - kdyby to tak šlo dál, musel bych asi eshop úplně zabalit... Pak jsem dál platil STEJNÉ peníze, ale na tvorbu různých kampaní, PPC v normálních vyhledávačích atd. A tato forma marketingu má asi tak 10x větší výtěžnost než na srovnávači... Navíc mne nikdo nenutí dělat to nebo ono, dodržovat "slevové dny" a bla bla...
A myslím, že kdokoliv platí srovnávači za inzerci, tak udělá lépe, když ty peníze vezme a dá je do jiného marketingu.
Přesně tak!
Co mě poslední rok dva překvapuje jsou často výrazně nižší ceny zboží v kamenných prodejnách, než v e-shopech.
Na jedné straně tu kdosi výše píše, že obchodník by neměl nikdy konkurovat cenou, ale já už nakupuji tak, že si najdu cenu zboží na webu a řekněme v deseti e-shopech. A pak jdu do kamenného obchodu a zhusta koupím ještě levněji.
Když jsem takto kupoval beztrátový set klávesnice + myš od Logitechu v místní kamenné prodejně za polovinu, co stál ten samý model v nejlevnějším českém e-shopu, a to jsem jich prošel asi 30, divil jsem se.
Před 2 měsíci jsem potřeboval několik externích hard-disků, tak jsem zašel do kamenné prodejny, ceny lepší, než v e-shopech. A ještě měli zrovna akci, zatočil jsem si kolem štěstí a získal navíc další 3 % slevu.
Já už na webu nakupuji velmi málo. Protože v kamenných prodejnách jsou zhusta levnější, a navíc ta výhoda! Mohu si například klávesnici, monitor nebo notebook vyzkoušet přímo a vidět a osahat.
Aby e-shopům samým vymýšlením taktik neujel trošku vlak.
Na Heureku a ostatní srovnávače cen kouknu když chci něco koupit a nevím jakou mám očekávat cenu. Pak to zboží většinou koupím levněji v kamenné prodejně, protože ceny v e-shopech bývají zlodějské a navíc ještě musím platit poštovné a balné. Neznám jediný český e-shop který by zákazníky neokrádal.
"Ono skladem často znamená, dneska objednej a zítra odešlem.".
Protože v praxi to funguje tak, že pro balíky si jezdí pošta a kurýr 1x denně a to v čase, který nemůžete neovlivnit. Pokud od vás sváží běžně v 11 dopoledne, tak objednávku, co přijde v 11:15, dřív než další den nepošlete.
Druhá věc je, že v praxi odeslání druhý den znamená, že obchodník, který zboží nabízí jako "skladem", ho přitom nemá, ještě týž den od distributora objedná a druhý den, až mu přijde, ho vyexpeduje.
Zase z toho nedelejte kdo vi co, u nas bezne jezdi svoz mezi 12:00 a 13:00 pro asi 30 baliku, kdyz ma zpozdeni, tak to na nej ceka na chodbe treba do 14:30. To nema nic spolecnyho s tim, ze by jsme to mohli teoreticky garantovat treba pri objednani do 11:00 ale mame sortiment, co kupuji normalni lidi, takze se zajimaji jestli to mame opravdu skladem a uz ne jestli to odejde dnes nebo zitra. Respektive jestli to neni fejkova skladovka resi tak 1/3 lidi, kdy to odejde snad pod 1%.
no já nevim jak vy, ale od té doby, co např. datart zavedl stejné ceny na webu a v kamenné prodejně spolu s perfektní dopravou, odběrem starého spotřebiče a zárukou a tesco dopravu potravinářského a dalšího zboží do domu v předem objednaný čas, nemám důvod nakupovat v nějakých webových mallech a zkoušet huráku, jestli to nemaj o 10 Kč levnější... jak říkával náš dědek - levně koupený, dvakrát placený :-)
Tak většinou záleží i na poloze a konkurenci. Pokud ve městě není žádná konkurence a větší poptávka, tak tam jsou ceny i výrazně vyšší než v eshopech. A když už jsou ceny na úrovni, tak to většinou prezentuji jako slevu. Třeba jsem kupoval jeden konvektor. V kamenném obchodě ho nabízeli v akci za 399 Kč, s tím, že před slevou byla cena 599 Kč. No a když kouknu na internet, tak všichni ho nabízí za normální cenu 399 Kč.
Takže je jedno kdo a kde okrádá lidi. Je třeba si udělat průzkum a zjistit, kde mi to vyjde levněji. A v mém případě vyhrává eshop.
Než se zase někam zaregistrujete, přečtěte si nejdříve obchodní podmínky...
"Provozovatel negarantuje zobrazení produktů z XML exportu Zapojeného obchodu."
"Data poskytnutá Obchodníkem mohou být použita Provozovatelem bez omezení pro libovolné zobrazování na službách Heureka.cz, SrovnaniCen.cz a partnerských webech a pro vytváření statistik a analýz o online nakupování a to bez časového omezení."
Edit: Zapomel sem zminit specialitu Alzy - "Vase cena je X" ... "Ale zitra uz bude X+Y" ... pricemz realita je (pokazdy kdyz sem si to overoval = netvrdim ze vzdy) ze "zitra" to stoji X-Y. Co vic, prave u Alzy sem sveho casu zaznamenal zajimavy pristup, ze prihlaseny zakaznik mel !vyssi! ceny, nez neprihlaseny.
Řazení podle ceny nevyužívá ani třetina lidí, kteří využívají srovnávače zboží, takže cena rozhodně není jediným kritériem výběru.
Pokud umíte na srovnávače posílat správná data a dokážete využít všech možností, které srovnávače nabízí, můžete dlouhodobě mít náklady na inzerci do 1 % tržeb, což jiný marketingový kanál nenabízí. Nevýhodou je nižší hodnota zákazníka než třeba z vyhledávání (menší loajalita).
Informace typu "bezna cena", "pred slevou", "sleva 70%" ... jsou naprosto irelevantni a prakticky vzdy to jsou blaboly (a v mem pripade navic prikladaji polinko na stranu "prodejce je podvodnik"). Kdykoli sem si totiz sel takovy blabol overit, tak sem zjistil ze za podobnou cenu se ono zbozi NIKDY a NIKDE neprodavalo.
=> me zajima ZAKOLIK to ci ono koupim ted.
Stejne tak me nezajimaji pindy typu "kdyz to jinde najdete za nizsi cenu" a k tomu "ale musi byt splneno ..." ... na to proste kaslu, prijdu k regalu, je to tam za X, jinde to je za Y na webu, pokud je rozdil akceptovatelny (= par korun) vemu si to z regalu. Pokud je rozdil naprosto nesmyslny (desitky procent), tak si najdu jiny obchod.
Cenu tudiz ( v ramci nejakych mezi) resim vzdy, kde kopit resim u veci s hodnotou nad nejakou castku/veci kde je potencial reklamace (elektronika) ... tam samo nakupuju u overenych obchodniku, kde se reklamovat da bez zasadnich dohadu.
Pokud navic existuje moznost si tu vec nekde rovnou vyzvednout, davam tomu prednost - posilat si nechavam jen veci, ktere nejde koupit na kazdem rohu.
Ano, zbozi.cz a heureka.cz maji jednoznacne nejvyssi konverzi. Nasledne staci s zakaznikem pracovat, napriklad dat do zasilky letak s slevou, nebo obecne letak s aktualni nabidkou. Pripadne pokud si objedna neco velmi specifickeho, lze pri telefonicke objednavce nabidnout neco relevantniho a hlavne ziskat souhlas s rozesilanim mailu...
Samozrejme pokud prodavam mobily nebo pocitace, tak to bych radeji skocil do Labe.
Však netvrdím, že se to nemůže nastat. Jen argumentuji, že je skupina lidi, co chtějí balík, vyžaduje přesnější doručení. Je jedno zda to bude do druhého dne. Když obchodník řekne, že to bude do konce týdne nebo častěji "zítra nebo pozítří", tak to z mého pohledu nebudí respekt. Ale kdyby řekl, že v pátek to budete mít, tak to už je něco jiného. Vím, že to bude v pátek doručeno a vím, že si mám na tento čas vyhradit prostor. Nejisté datum doručení znamená nejistotu času - doručí to zítra nebo pozítří? Doručí to dnes? Potřeboval bych být někde jinde než na uvedené adrese. Kdybych věděl, že mi to doručí dnes, tak to "být někde jinde" mohu odložit, protože mám důvod.
Však já tyto "slevy" ignoruji. Vím, že to není skutečná sleva, ale formulace typu "chceme se toho zbavit".
Ale i tak. V zapadákově není žádná konkurence, takže tam jsou ceny mnohdy vyšší než jinde. Většinou o 10-20% více než jaká bývá vedena v eshopu nebo v krajských městech. A problém je, že jiné kamenné obchody v okolí jsou na tom stejně.
Takže pokud to není vyloženě nutné, tak zásadně kupuji přes eshop, kde mi to vyjde i s dopravou levněji. A při větším množství je rozdíl mnohdy i tisícovky.
Na heureku již nechodím jelikož jsou tam podvodné recenze zboží je tam vychvalováno a po doručení jej zákazník obdrží použité nebo poškozené.
To že si chce heureka ještě za těchto podmínek urvat co se dá mi připadá nehorázné.
Kdyby se heureka starala o řáné a poctivé hodnocení a poukazovala na dohody mezi obchodníky tak by se jí zvedla návštěvnost několika násobně a nemusela by hledat jiné nemorálni cesty financování.
Stačí se podívat na ceny tabletu všichni mají stejnou a ti podvodníci kteří vás okradou ti mají dopravu zdarma
Nevěřím recenzím na heureka a mám dojem, že jsou zneužívány k nekalému konkurenčnímu boji.Tento další krok pak je podle mne hloupost. Kdo by si tohle mohl dovolit je Seznam, ale ten se konzervativně, ale i logicky drží zaměření na kvalitu online služeb. Tohle rozmělňování zaměření vždy vede k inflaci té dané služby a nakonec tu službu dostane nějaká konkurence tím, že její základní byznys začne dělat lépe. Proto taky používám zboží, přijde mi, že ta služba zvyšuje svojí kvalitu a nehledám tam pak nějaké jiné služby, co do toho nečekám a nepotřebuji.
Doufám, že po světě nechodí jenom takoví čurdové jako je autor článku. Ten první odstavec je naprosto luxusní... S nákupní filozofií nejprve jít otravovat do kamenného krámu a pak to někde na netu sehnat levněji se totiž všichni dopracujeme k tomu, že se v obchodech zavede u dveří kasička, kam se vloží pětikilo, které po půlhodině promarněného času pracovníka obchodu - protože i kdyby byl nejlepší prodejce na světě, tak nezvyklá českého kolenovrta k nákupu, propadne majiteli obchodu na placení sociálky a zdravotky a taky na udržení výstavky zboží pro chytrolíny, co chodí jen osahávat a zjišťovat know-how.
Existuje jediná cesta jak rozvíjet business, a tou je: Servis, Servis, Servis! Tak se vydělává. A ne sleva, sleva, sleva... tahle cesta vede do pekel!
Zítra stahuji feed z heuréky a jestli mi do krámu zas zavolá nějaký asertivní pracovník slevového portálu jestli s nimi nechci začít spolupracovat a nabízet svoje zboží na jejich portále se slevou, tak ten konec světa opravdu nastane, za to ručím... :)
Těžko garantovat něco, co nejde v podstatě ovlivnit. Když si pak řidič u dopravce neudělá to co má (např. nevolá zákazníkům, kdy zásilku doručí a zavolá si klidně až je u domu a diví se, že tam nejsem celý den...). Pak těžko můžu někomu něco garantovat. To stejné pošta. Někdy dojde balík v 10 ráno, někdy ho vezou večer tak těžko můžu garantovat - dojde vám to zítra v tolik a tolik.
Upřímně? Když nemáš čas přebírat zásilky, tak si to kup ve středu v obchodě a ve čtvrtek máš klid. To že je něco skladem ještě neznamená, že se z toho každej obchodník zblázní a poletí ti to poslat ještě ten den, má třeba nějak nastavenou logistiku u jednotlivých dopravců. Často se ani neexpeduje každý den. A pokud nikde negarantuje, že danou objednávku odešle tehdy a tehdy, tak si sice můžeš objednávat jak chceš, ale nemůžeš "proti čtvrtku" říct nic. Ano, můžeš si to příště koupit jinde, myslím že spokojený bude i eshop, kterýho pak takovej zákazník jako ty bezdůvodně shodí např. v hodnocení na heuréce.
A nenapadlo tě, že člověk nemá ani jiný způsob než jen eshop? Člověk nežije jen ve městě, kde kdejaký eshop má i svoji pobočku pro osobní odběr. A ne každý má i auto, aby mohl jet pár desítek kilometrů do vzdáleného města.
Aby bylo jasno. Já nekritizuji doručení v procesu po objednání. Já jen požaduji, aby eshop na svých stránkách jasně uvedl kdy doručuje. Jestli expeduje jen každé úterý, tak ať to tam jasně uvede. Jestli má komplikovanou logistiku, že doručuje až ten další den, tak to také jasně uvede. Jestli využívá externího dodavatele, tak ať jasně uvede, že používá tento způsob a že doručení může trvat tolik a tolik dní. Takto mám určitou představu, jestli mi mohou zaručit, že to třeba ve středu doručí.
Problém je, že to drobní podnikatelé vůbec nedodržují. V eshopu jen uvedou, že to mají skladem a že doručuji třeba do pěti dnů. Tato informace je mi k ničemu. Nikdy nevím, kdy to ve skutečnosti doručí. Skladem se tam mohou prezentovat jako skladem u externího dodavatele, kde se doručení klidně může prodloužit i na několik dní. A proto u nich raději nebudu nic objednávat, pokud mi jde o čas.
Malinko se ve vás nevyznám. Vy jste typ daleko od velkého města, co potřebuje přesnou hodinu doručení, protože se pak nezdržujete na nějaké adrese. Asi necestujete, protože vzdálené město je pro vás nedostupné ... Co jste, dřevorubec nebo kosmonaut? I když letcům to nechávali na základně, fakt by mě zajímala realita. Nebo jen prostě rád nesouhlasíte se vším.
Přesně tak, pane. Budete-li chtít zakoupit šroub M6x60, budete se muset obrátit osobně na lokálního prodejce, protože nebude možné zjistit, kdo všechno šroub prodává, ani nesrovnáte ceny, takže patrně budete přinucen zaplatit za šroubek 20Kč. Ale pro ten pocit nezkaženého trhu se to vyplatí.
Já jsem nepsal hned. Doručení do druhého dne je dnes již standardem.
Jinak viz níže. Ne každý má eshop za rohem a ne každý má i auto.
Samozřejmě s Vámi soucítím a chápu, že existuji týpci, co chtějí něco hned, ale vyzvednou si to až bůhví kdy.
Ale pochopte, že já tu mluvím o jiném typu zákazníků. Zákazníci, kteří chtějí mít přesnější informaci o tom, kdy mají očekávat zásilku. A to z důvodu, kterých jsem již uvedl. Nemají prostě čas v delším časovém horizontu čekat na zásilku, protože mají i jiné důležité věci. Když ví, že to třeba ve středu mezi jednou a třetí hodinou bude, tak si v tomto čase vyhradí čas. Ale nebudou přece přizpůsobovat svůj plán na pár dní - od středy do pátku čekat na balík. To prostě někdy není možné.
To od vás požaduji moc? Vždyť ono úplně stačí na svých eshopech jen uvést přesnější informaci o doručení. Ne jen ty otřepané věty. Takto se vyhnete negativních hodnocených na adresu nedoručování.
Ostatně. V dnešní tvrdé konkurenci. Pokud není uvedeno jinak, tak očekávám, že zboží skladem bude doručeno do druhého dne (objednáno ráno) nebo až ten další den (objednáno odpoledne). Pokud tomu tak není, tak to jasně uvedu.
Pokud jste měšťák, tak to těžko pochopíte.
Ne nejsem dřevorubec ani kosmonaut, ale v principu to platí i pro ně ;-).
Realita? Člověk, který žije ve vesnici daleko od civilizace, a která nemá vlastní poštu. Nejbližší město má 40 minut autobusem, který jezdí tak čtyřikrát denně, a kam denně dojíždí do práce. Ale i tak to město toho moc nenabízí. Prostě klasický zapadákov. Na východě nebo na horách běžné. Auto nevlastní, pač na to nemá. Jak už bylo zmíněno, do práce dojíždí a je tam od rána a domů se vrátí až tak kolem páté. A jednoho dne řeší dilema. Odešel mu sporák. Ve městě jako blbec žádný sporák nikde nemají. Ale i kdyby měli, tak je problém přeprava, kterou neposkytuji. Takže jediná možnost je eshop. Výhodou je, že to dopraví až do domu, takže se nemusí starat o vlastní přepravu, kterou stejně ani nemůže zajistit. Jenže ono to vyžaduje v době doručení být doma. A zde nastává problém s doručením. Pokud bude přesně vědět, kdy dojde k doručení, tak si může dovolit si jeden den obětovat a zůstat v ten den doma a čekat na zásilku. Pokud mu není předem dáno, kdy dojde k doručení, tak vzniká onen konflikt setkání. Pracuje každý den ve vzdáleném městě, takže rychlý přesun do domu není možný. A dovolit si být několik dní doma a čekat na zásilku také není možné, protože to nedovolí zaměstnavatel.
Tak jako dá se to řešit. Popravdě tento problém doručování je pouze mezi člověkem a dopravcem, kdy si navzájem po telefonu domluví přesnější termín doručení. Jenže do této prekérní situace se dostanou pouze tito dva. Eshop z toho vyvázne bez újmy. A to je poněkud špatně, protože to je právě on, kdo rozhoduje o termínu doručení. Dopravce se málokdy zdrží, takže u něho je jasné, že to doručí do druhého dne od předání. A pokud dochází k takovým konfliktům kvůli nejistému termínu doručení, tak kdo za to nese vinu.
Dobrý den v diskuzi. Srovnávače kazí trh. Nic nevytvářejí jen ubírají na kvalitách služeb nabízených prodejci. Dokonce stojí za úpadkem internetu a e-shopů v ČR. Zboží.cz alias Seznam nevidí problém v podpoře prodejců, jež nemají svůj katalog zboží, ale jen něco jako ceník s možností objednání dané položky dle obj kódu. Tzn. samostatně u daného prodejce nenakoupíte protože nevíte co co je. Musíte načerpat informace jinde a u něj provedete jen nákup. Samostatně nefunkční obchod. Seznam nevidí problém. Je to k smíchu. Bohužel je to ale jen o lidech, kteří Zboží.cz vedou, ty toho moc nepobraly a tudíž nechápou souvislosti a co všechno negativně ovlivňují. Karty jsou rozdané a nemá smysl nijak lamentovat, ale snažit se tyto parazity vyřadit ze hry. Lze to! První věc je vlastní číslená řada. Nepoužívat stejná objednací a jakákoliv čísla vedoucí k porovnání (u sebe na webu ne ale v porovnávačích ano) tzn. od Vás ven se zákazník nedostane, ale z porovnávače k Vám ano. Neplatí u textového porovnávání samozřejmě, kde nyní zkoušíme textové (synonyma) náhrady pomocí robota aby proces byl kompletní. Jakožto prodejce a leader v určité kategorii jsem převedl peníze do reklamy na jiné kanály. Odmítám jakkoliv jinak podporovat Seznam a Heureku víc než je nezbytné pro zachívání obratu. Doporučuji to samé všem e-shopům...
No, ona ta Heuréka má taky svoje nezanedbatelné náklady. Sice spoustu věcí tam ty eshopy doplňují samy, ale veškerou tu sjednocující omáčku, všelijaké obecné popisy zboží, srovnávání parametrů , vkládání nového zboží a jeho kontrola, jestli ho tam eshopy vkládají dobře, vyřazování neaktuálního zboží nebo vadných či neaktuálních záznamů, to všechno dělá z velké části lidská obsluha Heuréky. A ta je za to placená. Už z tohoto důvodu musí Heuréka mít z toho prodeje taky nějaká svá procenta.
Mé logo ani texty nejsou veřejné. Nic z toho. Vše je má autorská činnost a mé logo jen zneužívají!!! Už to řeším právně. Kdyby tam byl odkaz na e-shop, tak si to rozmyslím. Ale takto ne. Navíc, když je tam text, že není k dispozici v žádném obchodě.. (poznámka - odkaz z Google, tedy odkud přichází hledající zákazník)
pokud se obchod bude soustředit na pár prodejců kde jejich marže je mizivá a bude se honit zisk obratem, což momentálně je jediné východisko a my samozřejmě musíme jít stejnou cestou, tak budˇ společnosti o tolik nabude chuť nakupovat což je nesmysl nebo zisky z prodejů celorepublikově klesnou (ne obrat), no a tam kde klesá zisk klesá zaměstnanost, tam kde klesá zaměstnanost tam klesá nákupní síla a kruh se uzavírá ... to že si šroubek koupíte tento rok za 10kč místo za 20kč je hezké ale příští rok si ho nekoupíte vůbec, protože budete bez práce (obrazně řečeno)... základ obchodu je utrácet a nechat vydělat
Povšiml jste si třeba, jak se na venkově obdělává půda? Že se to již nedělá ručně, ale pomocí traktorů a kombajnů? Nebo knihy že neopisují mniši ve scriptoriích. Dokonce za průmyslové revoluce přišly statisíce dělníků o práci zavedením parních strojů- a vidíte, dnes na to pohlížíme spíše kladně.
Chápu Váš odpor k tomu, když Vám někdo kazí kšeft tím, že identické zboží nabídne levněji a zákazníkovi to strčí pod nos. Lidsky to chápu, ale v principu s Vámi nesouhlasím a nesoucítím.
Dám Vám příklad. Chtěl jsem koupit televizi. To je zboží, které stojí kolem 20 000 a navíc se velmi vyplatí si výrobek vyzkoušet (kvalitu obrazu, zvuku, zda nebručí, jak se ovládá atd). Proto jsem navštívil postupně 3 specializované prodejny. Nikde mi je nebyli schopni předvést, kromě jakési nesmyslné videosmyčky. Vychvalovali možnosti připojení LAN a streamování, ale neměli tam ani jedno na vyzkoušení. U dvou případů ze tří ani nenašli ovladač. Na moji námitku, že s takovou asi obchod neuděláme mi odfrkli, že si mám TV koupit a když nebude fungovat, můžu ji vrátit.
Je v mém zájmu, abych si mohl určité druhy zboží vyzkoušet a pokud tento servis využiju a pro výrobek se rozhodnu, akceptuji cenu přiměřeně vyšší než je u internetového překupníka. Nevidím ale jediný důvod, proč bych měl kupovat v kamenném obchodě, když mi neposkytne nic navíc oproti e-shopu. A stejný princip platí obecně - zkuste si odpovědět, jakou skutečnou přidanou hodnotu nabízíte oproti nejlevnější nabídce a představte si sám sebe v analogické situaci - budete hledat nejlevnější nabídku? Pokud ano, zbytek je jen otázkou technologie, kterou to provedete. Předpokládám, že vy zboží nevyrábíte, takže patrně i vy hledáte co možná nejlevnější zdroj zcela identických výrobků, abyste je mohl dál přeprodávat.
Narážíte na pokrok, ale cenové srovnávače pokrokem obdobným nejsou. Cokoliv co nahradilo něčí práci bylo lidmi vyrobeno, tím pádem se dá říct že propuštěný rolník si například našel práci ve výrobě, servisu, prodeji toho daného zlepšováku. Mnichy nahradily tiskaři atd. atd. Spíše práce přibývalo.
K dalšímu bodu, mne konkurence nevadí, ta Vás rozvíjí a je pro Vás určitým přínosem. Ale co mi vadí je využívání prodejců, kteří zákazníkovi produkt představí pomocí nejlépe možné prezentace investují do něj čas, peníze na reklamu a po tom všem kdy by měl být prodejce odměněn za to vše, si odměnu slízne ten nejlevnější, ten jehož prezentace je na bodě 0. (viz. redaktor v článku) Tzn. že nemá smysl investovat do webu, stačí být nejlevnější? Většina Čechů takto přemýšlí. Tzn. web jde dopředu? Ne, stagnuje. Mluvíte o přidané hodnotě u výrobku, ale ten je všude stejný, co je jiné jsou právě ty služby kolem, ty informace, přehlednost, možnost porovnávat. To co na konci spousta lidí neocení (nákupem). ......... Ano hledám nejlevnější zboží ale ne identické, to už nejde. Továrna ho prodává za určitou cenu a pod ní se logicky dostat nelze. Jediné co mohu si ukrojit z marže a to už také nejde. Tak hledám alternativní výrobce, levnější. Výrobci zase hledají kde ušetřit, aby zboží mohlo být levnější. Kolotoč. Výsledek? Posypová sůl v potravinách. atd. Zpět k porovnávačům. Mne stačí aby se zavedla určitá pravidla při vstupu do velkých porovnávačů. Aby vůbec někomu z vedení doteklo jak velkou nákupní sílu tyto věci nabrali, co vše ovlivňují a aby pro ně vytvořili pravidla ne jen k jejich zisku Heuréko!! No a Zboží naoplátku svěřili víle amálce takže tam je to zazděný úplně. Dobrou noc :)
Já myslím, že i spousta překupníků si bude muset najít jinou práci, když například si lidé koupí věci přímo od výrobce nebo velkodistributora a vynechají pár pro ně zbytečných mezičlánků.
Zamysleme se, co potřebuje člověk pro pořízení zboží:
1. povědomí o jeho existenci. To neplatí u chleba a bot, ale u novinek jistě ano. Mně se občas stane, že chci něco, co se nevyrábí, nebo naopak mě překvapí, že někdo produkuje cosi tak praktického, že jsem ani netušil, že to existuje.
2. možnost srovnání, vyzkoušení, zhodnocení,pomoc s analýzou vlastních potřeb
3. nákup, dodání, bezpečný způsob placení
4. servis, reklamace, u netriviálních věcí pak fórum pro sdílení zkušeností
Moje zkušenosti jsou takové, že typický e-shop z toho všeho zajistí bod č.3 a ty lepší ještě jakousi formu srovnání nebo filtrování, většinou ale ne zrovna pro mne příjemnou formou a hlavně každý jinak.
Vše ostatní se typicky odehrává na jiných místech (na webu odborná fóra a recenze). Pokud už by měl mít zákazník nutkání někomu zaplatit pár korun za dobrou radu, byla by to spíš hromada blogerů a dobrovolných poradců na fórech, než majiteli e-shopu.
Takže když už se člověk rozhodne k zakoupení konkrétního modelu a není to tak, že by k tomu došel po dvouhodinové debatě a zkoušení v kamenné prodejně, nebo skrze skvěle vyladěný e-shop, prostě si nechá daný typ najít na webu a rozhodne se vybalancovat cenu vůči možným komplikacím. Zde pak přijdou vhod hodnocení předchozích zákazníků, kteří např. napíšou, že e-shop je jen proxy pro objedávky z dx, nebo že naopak mají zboží opravdu fyzicky skladem a je vyřešena i logistika. Zde se hraje již pouze o dostupnost, výslednou cenu a spolehlivost.
Jednou se mi třeba stalo, že daný model fotoaparátu byl z důvodů nařízení eurosojuzu uměle znehodnocen a já si proto objednal ekvivalent z USA. Mnozí nakupují v německých obchodech, protože je tam zboží levnější.
Na druhé straně, pokud kritizujete praxi, kdy si zákazník klepne na tlačítko KOUPIT přímo na agregační stránce srovnávače a nejde do konkrétního vítězného shopu, tak zde bych s vámi souhlasil i ze své pozice. Nic proti, pokud to někomu vyhovuje, ale já bych asi přestal takový srovnávač používat, protože chci mít možnost se podívat, s kým obchod uzavírám. Typicky se podívám, kde sídlí a co dalšího ještě nabízí.
To je tak, když někdo šetří, šetří je hrozně chytrej a pak zjistí, že si sám pod sebou podříznul větev.
Namísto investování "obřích" částek v podobě cca 5,-Kč za ověřený proklik, přes adsense, nebo přímo! prostřednictvím domluvy s konkrétními weby, byly čeští prodejci zase jednou "chytřejší" a nacpali všechny své údaje do srovnávačů, aby měli propagaci "zadarmo".... no a ejhle ono to nefunguje a teď nás to navíc tak nějak začíná ničit když se máme srovnávat v ceně s obříma eshopama. Kde se jen stala chyba :-)
Kdy už lidem v naší zemi začne docházet, že okamžitý zisk pár stovek je v budoucnu může stát tisíce.
Většinou na tyto vyhledávače nadávají ti co na to nemají peníze a nebo ti co je štve, že si tam nestojí oproti své konkurenci příliš dobře a na funkci košíku nikdy nedosáhnou.
Co se týče košíku na heurece, tak jej vidím z pohledu zapojeného eshopu jako přínos, protože ten počet objednávek, které z toho chodí je nesrovnatelně vyšší než dosavadní konverzní poměr návštěvník z heureky / objednávka.
Návštěvníci nejsou všichni stejní, ale pro skupinu těch, kteří chtějí jen rychle nakoupit určité zboží a nemají přehled o eshopech na trhu, kterými se nechtějí prohrabávat a zjišťovat jejich kvalitu, tak pro ně je košík též přínosem, protože jim umožňuje ihned nakoupit to co hledali.
Pro jinou skupinu návštěvníků, kteří jsou zvyklý nakupovat a orientují se v prostředí eshopů na trhu, tak ti toto nevyužijí a spíš využijí různých filtrů při hledání vhodného eshopu ve kterém nakoupí, ovšem většinou tento typ zákazníků stojí obchodníky více peněz, protože prolezou i desítky eshopů před svým nákupem a mnohé i opakovaně.
Bavit se s touto kategorií lidí, ať už je to nějaká Heureka, nebo podomní prodavači čehokoli, je jen ztráta času, stejně, jako konzumace reklamy. Bohužel kvalitní informace jsou velmi nedostatkové zboží, viz fotoaparáty. Megapixely se vesele hýří, ale dozvědět se to podstatné a sice velikost čipu je občas detektivka, zejména, když chcete získat informaci typu X x Y mm. A dobrý antispamový filtr je zlatá věc, 99% mailů je nevyžádaných ne li přímo škodlivých.
Pokud to jde smerem jak dnes funguje ceneo.pl (nejvetsi polsky srovnavac), tak budu jako zakaznik spokojeny.
Tam to funguje tak, ze si vyberu ze ruznych shopu vse co potrebuju, v kosiku zkontroluju ceny i s dopravou (doprava samozrejme zvlast u kazdeho shopu) a vyplnenim jednoho formulare a jednou platbou na PayU mam vse z krku.
Nezavisly review servis (jako opet v PL napr. Opieno.pl) v Cesku uplne chybi a Heureka se jen stezi dala kdykoliv za takovy povazovat.
Z pohledu shopu si myslim, ze je vubec chyba soustredit se na porovnavace. Spise by mely investovat do zakaznickeho servisu, CRM a vubec zvysovani Customer Lifetime Value.
Zakaznici, kteri jdou po cene si stejne zaskroluji pod prehyb a nakoupi na nejakem shopu zminenem v clanku.
Pro e-shopy s přidanou hodnotou, které nebojují primárně cenou nebo silou rozpočtu vyplývajícího z objemu, nejsou zpravidla srovnávače vůbec klíčovým zdrojem konverzí. Navíc dobře hodnocený e-shop se smysluplnou značkou a chytrým mixem více různých marketingových kanálů si své návštěvníky na Heuréce najde i dnes, navzdory zpravidla výrazně vyšší ceně.
Z důvodů zmíněných už v článku silně pochybuji o tom, že Heuréka v dohledné době algoritmicky vyřeší ohodnocení kvality e-shopu (už jen proto, že je to souhra příliš mnoha parametrů, jejichž vnímání je často subjektivní a jedinečné pro konkrétní nákup, čas, osobní situaci). Buď od svého nápadu časem upustí, nebo přijde o ty chytřejší zákazníky, kteří si relevantní návštěvy obstarají jinde lépe :-)
Řečeno pár slovy: službami, emocemi a řešením.
Jinak vysvětlit jak konkrétně je na mnoho hodin při semináři nebo workshopu a je to mimo možnosti této diskuse... Ač se to nezdá tak prodej je disciplína čítající technické znalosti, psychologii, ekonomiku, medicínu, sociologii a další vědy. Umět dobře prodávat je stejné umění jako umět běžet maraton nebo umět sochat antické sochy.
To je důvod proč si každý umí udělat maso v bulce nebo párek v rohlíku, ale existuje jenom pár mezinárodních kolosů s fastfood a ziskem v miliardách. Přitom nenabízí nic speciálního - moje matka, bratr, švagrová, manželka i babička umí udělat lepší jídlo... Ale jenom McDonalds, KFC, BurgerKing atd. umí udělat vynikající prodej!
Reklama? Co to je? Neznám. V TV okamžitě utíkám na jiný kanál a na internetu mám trvale zapnuté programy, jako je Adblock, flasblock, noscript a better privaci, surfuji anonymně, ukládání cookies mám, až na výjimky, zakázáno a veškerá historie se po opuštění prohlížeče automaticky maže. A také mám zaškrtnuto: Nechci být sledován.
Zkušenost: Během akce prodeje vše funguje krásně a spolehlivě. Problém ale nastává po ukončení akce. Na jejich stránku napíšou, že zboží se již v e-shopech neprodává, ale ve vyhledávačích typu Seznam jsou na jejich stránky odkazy na prvních místech. Zboží se ale v uváděných e-shopech PRODÁVÁ. COŽ MNE POŠKOZUJE!!! Napsal jsem tedy e-mail na Heuréku s žádosti o smazání mého autorského díla (části dle autorského zákona), načež mi přišla odpověď, že zboží není v žádném e-shopu v jejich PPC (to ale na zavádějící stránce není) - Můj autorský text navíc odmítli smazat. (email mi přišel od ženy s iniciály H.H.)
Pokud se takto chovají ke svým zákazníkům, tak asi na tom budou hodně špatně. A o dodržování autorských práv ani nemluvě. Jejich přístupem jsem zklamán a cítím se podvedený.
Velmi dobře napsáno.
Jinak přece když "potřebuju" něco hned, tak to nebudu objednávat na netu (pokud nemám v ulici výdejnu shopu) ale sednu do auta a zajedu si to koupit. Bohužel mě provozování shopu naučilo, že prostě určitým zákazníkům se nejde zavděčit nikdy i když bych jim to dovezl do hodiny zdarma přímo tam kde zrovna jsou... nejlepší jsou ti, co si objednávají na osobní odběr s tím, že to nutně potřebují a jeslti to opravdu máme a pak to tady leží 14 dní nebo si to vůbec nepřevezmou ;-)
Je málo otravnějších a nepříjemnějších věcí na světě, než takzvané srovnávače. A Heureka.cz patří k nejhnusnějším. Namísto toho, abych u hledaného zboží našel e-shopy, kde ho mohu koupit, vnucuje se mi tato odporná stránka, kde je zboží seřazeno podle pořadí, které si ten který e-shop zaplatil. Nechci ztrácet čas tím, že se budu proklikávat další a další reklamou. Nedala by se Heureka.cz zakázat? Kolik by to stálo?
Rozumím obavám a tomu, co vadí obchodníkům na Heurece... Jenže ona Heureka přitahuje mraky zákazníků. A dle mýho se můžu snažit opravdu hodně (reklama, proklik atd.) a přestože svojí cestou oslovím řadu zákazníků, těžko to budou ti samí, co jsou na Heurece. Takže úplně ji ignorovat taky asi není dobrý...
Ja tlacitko na Heurece nemam, jinak tam jsem, obcas tam poslu 5kKc, jenom abych si zmeril jestli to ma smys. Nicmene presne vidim kolik jich prijde a jak dlouhou dobu na mych strankach jsou a konverzi. To tlacitko je jasne negativni vec, zbytek je k diskuzi, my se ani nekoukame jake ceny ma konkurence, pouze pokud je tam nejaka anomalie a rozhodne ceny neupravujeme kvuli heurece. Mam tisice modelu skladem a sortiment ktery ma kde kdo, ale v poctu 1-10 modelu, 70% je cisty dovoz. Samozrejme pokud mam cenu nejake zname hitovky 680 Kc a Mall/TOP50 shop to ma na 670-690 Kc, tak z Heureky neni konverze zadna a s cenou dolu ani nahodou nepujdeme.
Hodne dela to, ze mam skoro vse skladem, a lidi se jdou podivat, proklikavaji kontakty, jestli nejsme v jejich meste...
Heureky bych se bal, kdybych byl Alza, ale drtive vestine to rozhodne neuskodi, tedy pokud nenasadi tlacitko koupit, zakaznik musi v kazdem pripade prijit na shop.
Jo, to jsem si taky říkal - osaháš si televizi v Datartu a tam si ji koupíš. Prozkoumal jsem tam pár TV, našel tu, která mi vyhovovala obrazem a povídám, že bych chtěl takovou, ale aby měla VGA vstup. Dokonce i model jsem si našel, jaký by to měl být. A prodavač povídá "Pane, to je loňský model, ten už neseženete." Tak jsem pokrčil rameny a koupil ten "nesehnatelný" model v Alze.
Chtělo by to nějaké statistiky nebo anketu, jak je přesné doručení rozhodující, protože takto je to jen hádání.
Za mě je tato informace důležitá a pro jiné rovněž. Jde o to, že když víš, kdy to dojde do ruky, tak se můžeš takto přizpůsobit. Ne každý má čas čekat na balík nebo daný čas mu nevyhovuje. Třeba chci, aby mi to přišlo ve středu, tak si to objednám ideálně v pondělí večer. Za předpokladu, že to tam mají označené skladem. V úterý ráno si objednávky všimnou, zabalí do balíku a připraví k expedici. Odpoledne se předá dopravci a ten druhý den (středa) dodá. Pokud mi to eshop dodá až ve čtvrtek, mimo plán, tak respekt si u mě nezaslouží. To jenom značí, že nestíhá nebo se fláká. A proč je to tak důležité? Protože třeba zrovna ve čtvrtek čas nebudu mít a zásilka se tak může ještě více prodloužit, pač další doručení je v pátek. Už to vidíte? Objednáno v pondělí, doručeno až v pátek? Na zboží skladem je to až dlouhá doba. Samozřejmě pokud není uvedeno jinak. Jako že před objednáním bude informace, že mi to doručí až ve čtvrtek. Dalším faktorem je dopravce. Ale to se dá dnes již snadno zjistit, pač všichni mají sledování zásilek. Takže z něj se dá zjistit, u koho došlo ke zdržení. Za tu dobu, co objednávám přes internet, má převahu za zdržování eshop.
To záleží... pokud má dané zboží 100 ostatních eshopů a vy jste 3. nejdražší, tak se na vás asi nedostane. Když ho má ale 10 eshopů, tak zvážím všechny nabídky (například vezmu zboží z eshopu, co už mám ověřený, i když není nelevnější). Ale primární marketing značky se tak moc dělat nedá, to je pravda.
Aukro, Mall, Heureka, Otomoto, Payu... se zde snaží metastázovat kam oko dohlédne. Ostatně po prostudování spletitých vazeb lidí kolem Aukra jsem zjistil, že nitky vedou i do Slevomatu.
Jen si myslím, že šíře záběru jim kope hrob. Jednou do něj spadnou i a africkopolskými majiteli. Lito mi to nebude.
Nejsem obchodnik, tak nevim, zda tomu spravne rozumim...ale podle tohoto odkazu http://sluzby.heureka.cz/ se zobrazuji jen produkty, kde obchodnik plati za proklik (PPC). Je tedy spousta eshopu, ktere platit nechteji, a na heurece tedy nejsou.
Asi to věda je, ale nakupovámí merkura taky není žádnej zásadní zásah do mého života. Tak si ty služby, emoce a řešení nedokážu moc představit. Merkur je podle mě tipický dárek, kde asi nakupujícího zajímá jen cena. Přijde mu domů krabice a když nejste alergicekej na dobírku a transportní společnost jako tady kolega v jiném příspěvku, tak cena je podle mě základ.
Tady krásně vidíte jak se srovnávač snaží podnikatele z eshopů ohnout už zcela natvrdo... Ideální "podnikatel" podle srovnávače vypadá tak, že má marži 1%, z něj ještě platí poštovné a celý zbytek rovnou odevzdá srovnávači :-D.
Prodej se opravdu nedá dělat jenom srovnáním ceny :D. E-shopy jsou hloupé, že nalezly do sítě srovnávačů a jsou ještě hloupější, že v ní zůstávají...
Proboha, srovnávač není jediná cesta, jak se zákazník může dostat na eshop (a teď už se ani na ten eshop nedostane). Marketing na srovnávači je neúměrně drahý, neefektivní a navíc i zbytečný.
Samozřejmě se ani nebavím o tom, že obchodník by nikdy neměl soupeřit cenou. Cena by měla být DOSTUPNÁ, ale rozhodně ne nejmenší.
Zákazník kupuje tehdy, pokud užitky, které z koupě plynou pro něj mají vyšší hodnotu než jím placené peníze. Ale neznamená to, že se musí jednat o nejnižší cenu.
Zrovna tak, jako když se mi nějaký obchodník chlubí jak si zákazník pochvaloval, když mu říkal: "To je super cena!! Je to skvělé, že to máte za takovou cenu!!"
Tak tohle není pochvala, ale tím Vám zákazník říká, že jste největší ultrablb světa, protože byl připraven Vám nechat o 30% víc... A je to tak super, protože jste o ně právě přišel a zůstaly jemu :-D.
Například u Applu nikdo ze zákazníků nevyřvává "super, extra, skvělé...!!!" nad cenou, ale nanejvýš "hmm... nooo... nooo tak teda...jo...", což je úplně NEJLEPŠÍ reakce, jakou může obchodník dostat.
Ovšem nejbohatší prodejce mobilů je Apple, kde zákazníci říkají "nooo...tak teda... tak jo..." a ne nějaký garážový prodavač šedivek, kde každý druhý řve: "tyjo, taková cena!!! TO JE SUPER!!!!"
Takže na to, eshopisti, nezapomínejte a podle toho jednejte!
Vy argumentujete jakobych trvdil, ze nic takoveho nemuze nastat. Muze. Nicmene spedicni sluzby dorucuji opakovane anebo to lezi na depu a poste. Dotycny vi ze to tam bude 7-14 dnu. Drtiva vetsina zakazniku to neresi, dokonce i u veci co jsou skladem se ptaji jestli to mame a kdyz rekneme ze ano, jestli to do tydne vyexpedujeme (vubec je nenapadne, ze by to slo hned). Je mi jasne, ze kdyby zakaznici byli zdejsi ctenari, tak to nebude procento ale 30%, protoze nerdi musi mit pod kontrolou vsechno co neni dulezite. Tak v 90% expedujeme do druheho dne, nicmene kdyz teda nekdo potrebuje nejaky bytovy doplnek nutne pozitri a trva na doruceni "next bus. day", tak se do toho paradne zamota, kdyz vysvetluje dulezitost takove expedice, casto odleta na dva mesice do Peru a pak se jeste 3x podrekne, no je to zakaznik, muze i nesplachnout zachod.
Osobne kdyz nakupuji treba na Alze tak to taky "chci" hned, protoze jsem skoro stejny magor jako nekdo o kom mluvim, ale kdyz se zastavim a zodpovedne to proberu, tak za tech rekneme 2000 nakupu za 15 let jsem potreboval rychle asi turisticky hole protoze jsem fakt odjizdel. Ostatnich 1999 pripadu ne.
Kamarad ma shop s parfemama a tam to baby neresej vubec, jsou to power userky, ktery nakupuji obrovske mnozstvi blbosti a za 10 minut ani nevi, ze si neco objednaly natoz aby vedely ze ve ctvrtek nebudou nekde a proto to musi dojit ve stredu.