Vlákno názorů k článku Kam kráčí Heureka.cz? Od srovnávání cen k přímému oslovování zákazníků od asdf - No, ona ta Heuréka má taky svoje nezanedbatelné...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 1. 2013 16:36

    asdf (neregistrovaný)

    No, ona ta Heuréka má taky svoje nezanedbatelné náklady. Sice spoustu věcí tam ty eshopy doplňují samy, ale veškerou tu sjednocující omáčku, všelijaké obecné popisy zboží, srovnávání parametrů , vkládání nového zboží a jeho kontrola, jestli ho tam eshopy vkládají dobře, vyřazování neaktuálního zboží nebo vadných či neaktuálních záznamů, to všechno dělá z velké části lidská obsluha Heuréky. A ta je za to placená. Už z tohoto důvodu musí Heuréka mít z toho prodeje taky nějaká svá procenta.

  • 4. 1. 2013 9:28

    PG (neregistrovaný)

    Já myslím, že i spousta překupníků si bude muset najít jinou práci, když například si lidé koupí věci přímo od výrobce nebo velkodistributora a vynechají pár pro ně zbytečných mezičlánků.
    Zamysleme se, co potřebuje člověk pro pořízení zboží:
    1. povědomí o jeho existenci. To neplatí u chleba a bot, ale u novinek jistě ano. Mně se občas stane, že chci něco, co se nevyrábí, nebo naopak mě překvapí, že někdo produkuje cosi tak praktického, že jsem ani netušil, že to existuje.
    2. možnost srovnání, vyzkoušení, zhodnocení,pomoc s analýzou vlastních potřeb
    3. nákup, dodání, bezpečný způsob placení
    4. servis, reklamace, u netriviálních věcí pak fórum pro sdílení zkušeností

    Moje zkušenosti jsou takové, že typický e-shop z toho všeho zajistí bod č.3 a ty lepší ještě jakousi formu srovnání nebo filtrování, většinou ale ne zrovna pro mne příjemnou formou a hlavně každý jinak.
    Vše ostatní se typicky odehrává na jiných místech (na webu odborná fóra a recenze). Pokud už by měl mít zákazník nutkání někomu zaplatit pár korun za dobrou radu, byla by to spíš hromada blogerů a dobrovolných poradců na fórech, než majiteli e-shopu.
    Takže když už se člověk rozhodne k zakoupení konkrétního modelu a není to tak, že by k tomu došel po dvouhodinové debatě a zkoušení v kamenné prodejně, nebo skrze skvěle vyladěný e-shop, prostě si nechá daný typ najít na webu a rozhodne se vybalancovat cenu vůči možným komplikacím. Zde pak přijdou vhod hodnocení předchozích zákazníků, kteří např. napíšou, že e-shop je jen proxy pro objedávky z dx, nebo že naopak mají zboží opravdu fyzicky skladem a je vyřešena i logistika. Zde se hraje již pouze o dostupnost, výslednou cenu a spolehlivost.
    Jednou se mi třeba stalo, že daný model fotoaparátu byl z důvodů nařízení eurosojuzu uměle znehodnocen a já si proto objednal ekvivalent z USA. Mnozí nakupují v německých obchodech, protože je tam zboží levnější.

    Na druhé straně, pokud kritizujete praxi, kdy si zákazník klepne na tlačítko KOUPIT přímo na agregační stránce srovnávače a nejde do konkrétního vítězného shopu, tak zde bych s vámi souhlasil i ze své pozice. Nic proti, pokud to někomu vyhovuje, ale já bych asi přestal takový srovnávač používat, protože chci mít možnost se podívat, s kým obchod uzavírám. Typicky se podívám, kde sídlí a co dalšího ještě nabízí.

  • 4. 1. 2013 8:04

    PG (neregistrovaný)

    Nevím, zda si to uvědomujete, ale Vaše vlastní podnikání (předpokládám, že jde o e-shop) bylo kritizováno vlastníky opravdových fyzicky existujících obdhodů ze stejných pozic a upřímně řečeno, bylo to oprávněnější.

  • 4. 1. 2013 2:58

    Jaryn (neregistrovaný)

    Narážíte na pokrok, ale cenové srovnávače pokrokem obdobným nejsou. Cokoliv co nahradilo něčí práci bylo lidmi vyrobeno, tím pádem se dá říct že propuštěný rolník si například našel práci ve výrobě, servisu, prodeji toho daného zlepšováku. Mnichy nahradily tiskaři atd. atd. Spíše práce přibývalo.
    K dalšímu bodu, mne konkurence nevadí, ta Vás rozvíjí a je pro Vás určitým přínosem. Ale co mi vadí je využívání prodejců, kteří zákazníkovi produkt představí pomocí nejlépe možné prezentace investují do něj čas, peníze na reklamu a po tom všem kdy by měl být prodejce odměněn za to vše, si odměnu slízne ten nejlevnější, ten jehož prezentace je na bodě 0. (viz. redaktor v článku) Tzn. že nemá smysl investovat do webu, stačí být nejlevnější? Většina Čechů takto přemýšlí. Tzn. web jde dopředu? Ne, stagnuje. Mluvíte o přidané hodnotě u výrobku, ale ten je všude stejný, co je jiné jsou právě ty služby kolem, ty informace, přehlednost, možnost porovnávat. To co na konci spousta lidí neocení (nákupem). ......... Ano hledám nejlevnější zboží ale ne identické, to už nejde. Továrna ho prodává za určitou cenu a pod ní se logicky dostat nelze. Jediné co mohu si ukrojit z marže a to už také nejde. Tak hledám alternativní výrobce, levnější. Výrobci zase hledají kde ušetřit, aby zboží mohlo být levnější. Kolotoč. Výsledek? Posypová sůl v potravinách. atd. Zpět k porovnávačům. Mne stačí aby se zavedla určitá pravidla při vstupu do velkých porovnávačů. Aby vůbec někomu z vedení doteklo jak velkou nákupní sílu tyto věci nabrali, co vše ovlivňují a aby pro ně vytvořili pravidla ne jen k jejich zisku Heuréko!! No a Zboží naoplátku svěřili víle amálce takže tam je to zazděný úplně. Dobrou noc :)

  • 3. 1. 2013 14:24

    PG (neregistrovaný)

    Povšiml jste si třeba, jak se na venkově obdělává půda? Že se to již nedělá ručně, ale pomocí traktorů a kombajnů? Nebo knihy že neopisují mniši ve scriptoriích. Dokonce za průmyslové revoluce přišly statisíce dělníků o práci zavedením parních strojů- a vidíte, dnes na to pohlížíme spíše kladně.
    Chápu Váš odpor k tomu, když Vám někdo kazí kšeft tím, že identické zboží nabídne levněji a zákazníkovi to strčí pod nos. Lidsky to chápu, ale v principu s Vámi nesouhlasím a nesoucítím.
    Dám Vám příklad. Chtěl jsem koupit televizi. To je zboží, které stojí kolem 20 000 a navíc se velmi vyplatí si výrobek vyzkoušet (kvalitu obrazu, zvuku, zda nebručí, jak se ovládá atd). Proto jsem navštívil postupně 3 specializované prodejny. Nikde mi je nebyli schopni předvést, kromě jakési nesmyslné videosmyčky. Vychvalovali možnosti připojení LAN a streamování, ale neměli tam ani jedno na vyzkoušení. U dvou případů ze tří ani nenašli ovladač. Na moji námitku, že s takovou asi obchod neuděláme mi odfrkli, že si mám TV koupit a když nebude fungovat, můžu ji vrátit.
    Je v mém zájmu, abych si mohl určité druhy zboží vyzkoušet a pokud tento servis využiju a pro výrobek se rozhodnu, akceptuji cenu přiměřeně vyšší než je u internetového překupníka. Nevidím ale jediný důvod, proč bych měl kupovat v kamenném obchodě, když mi neposkytne nic navíc oproti e-shopu. A stejný princip platí obecně - zkuste si odpovědět, jakou skutečnou přidanou hodnotu nabízíte oproti nejlevnější nabídce a představte si sám sebe v analogické situaci - budete hledat nejlevnější nabídku? Pokud ano, zbytek je jen otázkou technologie, kterou to provedete. Předpokládám, že vy zboží nevyrábíte, takže patrně i vy hledáte co možná nejlevnější zdroj zcela identických výrobků, abyste je mohl dál přeprodávat.

  • 3. 1. 2013 6:50

    Jaryn (neregistrovaný)

    pokud se obchod bude soustředit na pár prodejců kde jejich marže je mizivá a bude se honit zisk obratem, což momentálně je jediné východisko a my samozřejmě musíme jít stejnou cestou, tak budˇ společnosti o tolik nabude chuť nakupovat což je nesmysl nebo zisky z prodejů celorepublikově klesnou (ne obrat), no a tam kde klesá zisk klesá zaměstnanost, tam kde klesá zaměstnanost tam klesá nákupní síla a kruh se uzavírá ... to že si šroubek koupíte tento rok za 10kč místo za 20kč je hezké ale příští rok si ho nekoupíte vůbec, protože budete bez práce (obrazně řečeno)... základ obchodu je utrácet a nechat vydělat

  • 2. 1. 2013 16:03

    PG (neregistrovaný)

    Přesně tak, pane. Budete-li chtít zakoupit šroub M6x60, budete se muset obrátit osobně na lokálního prodejce, protože nebude možné zjistit, kdo všechno šroub prodává, ani nesrovnáte ceny, takže patrně budete přinucen zaplatit za šroubek 20Kč. Ale pro ten pocit nezkaženého trhu se to vyplatí.

  • 2. 1. 2013 3:49

    Jaryn (neregistrovaný)

    Dobrý den v diskuzi. Srovnávače kazí trh. Nic nevytvářejí jen ubírají na kvalitách služeb nabízených prodejci. Dokonce stojí za úpadkem internetu a e-shopů v ČR. Zboží.cz alias Seznam nevidí problém v podpoře prodejců, jež nemají svůj katalog zboží, ale jen něco jako ceník s možností objednání dané položky dle obj kódu. Tzn. samostatně u daného prodejce nenakoupíte protože nevíte co co je. Musíte načerpat informace jinde a u něj provedete jen nákup. Samostatně nefunkční obchod. Seznam nevidí problém. Je to k smíchu. Bohužel je to ale jen o lidech, kteří Zboží.cz vedou, ty toho moc nepobraly a tudíž nechápou souvislosti a co všechno negativně ovlivňují. Karty jsou rozdané a nemá smysl nijak lamentovat, ale snažit se tyto parazity vyřadit ze hry. Lze to! První věc je vlastní číslená řada. Nepoužívat stejná objednací a jakákoliv čísla vedoucí k porovnání (u sebe na webu ne ale v porovnávačích ano) tzn. od Vás ven se zákazník nedostane, ale z porovnávače k Vám ano. Neplatí u textového porovnávání samozřejmě, kde nyní zkoušíme textové (synonyma) náhrady pomocí robota aby proces byl kompletní. Jakožto prodejce a leader v určité kategorii jsem převedl peníze do reklamy na jiné kanály. Odmítám jakkoliv jinak podporovat Seznam a Heureku víc než je nezbytné pro zachívání obratu. Doporučuji to samé všem e-shopům...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).