Vlákno názorů k článku Kam se spamem? Na úřad! od Daniel.Peder@infoset.cz - zveřejněním a medializací zákona si mnoho firem začalo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 10. 2004 9:03

    Daniel.Peder@infoset.cz (neregistrovaný)
    zveřejněním a medializací zákona si mnoho firem začalo uvědomovovat "výhodnost" spammingu a vrhají se do jeho využití v "mezích zákona". Takže se mi majlová začíná plnit českými spamy které místo aby šly rovnou na věc čtenáře nejprve zahltí tunami textu o tom jak jsou vpořádku protože to a to. Přitom z obsahu je vždy jasné že se jedná o reklmní sdělení. viz příklad

    Dobrý den,

    dovolujeme si oslovit Vaąi společnost s dotazem na souhlas se zasláním zajímavé nabídky tiskových podkladů pro Vaąi reklamí agenturu - autorské CD s
    +aranľovanými fotografiemi z pláľí, vhodné zejména pro propagaci cestovních kanceláří a daląích "letních produktů".
    Kontakt na Vás jsme získali z veřejně přístupné databáze subjektů Albertina Data, kde jste uváděni jako společnost zabývající se mimo jiné reklamní a
    +publikační činností).

    Ze zákona o nevyľádané reklamě (SPAMu) nesmíme v této ľádosti o oslovení uvést naąi www adresu ani daląí bliľąí informace, bylo by to povaľováno za
    +reklamu.

    Daląí informace obdrľíte pouze při vyslovení Vaąeho souhlasu (stačí na tento mail odpovědět a do předmětu uvést "ANO").
    Pokud se zasláním detailní nabídky nesouhlasíte, tento email můľete smazat. Omlouváme se za nevyľádanou nabídku.
  • 6. 10. 2004 14:16

    ATLAS FIREM (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    naše databáze firem a institucí obsahuje Vaše doménové jméno. Vzhledem k aktualizaci údajů v našem firemním registru oslovujeme společnosti s dotazem na souhlas s oslovením ve věci aktualizace údajů o společnosti v naší databázi podnikatelských subjektů. Pokud pod vaším doménovým jménem provozujete firemní prezentaci, žádáme Vás v souladu se zákonem o nevyžádané reklamě a spamu o souhlas s oslovením ve věci autorizace a doplnění údajů o Vaší společnosti. Ze zákona nesmíme v této žádosti o oslovení uvést naši www adresu ani projekt představit, bylo by to považováno za reklamu.

    Představení projektu obdržíte pouze při vyslovení Vašeho souhlasu. V případě, že jste podnikatelský subjekt a souhlasíte s představením našeho projektu, zadejte prosím níže souhlasím. V opačném případě vyslovte nesouhlas.

    V případě Vašeho nesouhlasu bude pochopitelně Vaše společnost vymazána z námi provozované databáze firem ČR a firem Evropské unie. Náš atlas firem v současné době obsahuje 2 miliony právnických subjektů, které postupně autorizují své údaje, nemůžeme ale zveřejnit údaje bez souhlasu.

    hezký den

    HEL%L% & MIě%L s.r.o.

    Bližší údaje o společnosti a projektu sdělíme při souhlasu, zákon o reklamě v této fázi oslovení zakazuje podrobnější představení, proto prosíme o pochopení
  • 6. 10. 2004 15:25

    Daniel.Peder@infoset.cz (neregistrovaný)
    neuvěřitelná drzost

    -----------------------
    Dobrý den,
    v našem systému databáze podnikatelských subjektů není autorizován odkaz Vaší společnosti:

    Infoset, s.r.o.

    internet, registrace domen, webhosting, webdesign, reklama, intranet, multimedia, internetove servery, linux administrace,...

    V souladu se zákonnými předpisy o nevyžádané reklamě a spamu vás žádáme o souhlas s oslovením ve věci autorizace údajů vaší společnosti v naší databázi podnikatelských subjektů. Upozorňujeme, že v případě nesouhlasu bude Vaše společnost vyřazena nejen z našeho systému, ale i z databáze podnikatelských subjektů EU a nebude zařazena do tisku CD českých firem pro rok 2005. Bližší údaje vám sdělíme v případě Vašeho souhlasu

    Tento email nemažte, zvolte jednu z možností, abyste nebyli osloveni opakovaně.

    nesouhlasím s oslovením


    souhlasím s oslovením

    Stručné představení projektu: Bez Vašeho souhlasu nemůžeme ze zákona představit projekt podrobněji, ani sdělit jeho adresu. Omlouváme se tedy za obecné představení. Náš projekt obsahuje jako jediný český vyhledavač přes 2 mil. podnikatelských subjektů zařazených do téměř 60 000 rubrik a položek podle mezinárodní klasifikace. Firmy jsou postupně oslovovány ve věci aktualizace údajů a následně zveřejňovány v našem systému. Výhody našeho projektu:

    spojení systému tzv. žlutých stránek, klasického www vyhledavače, telefonního seznamu a katalogu výrobků a služeb (téměř 60.000) rubrik, propojení do databáze podnikatelských subjektů EU.

    okamžité automatické vytvoření informační stránky vaší společnosti pro rychlé zveřejnění důležitých údajů a kontaktů (odpadá zdlouhavé hledání ve www prezentaci). I v případě že nemáte vlastní www stránky, budete u nás zveřejněni, vaší registrací je automaticky vytvořena elektronická vizitka, tedy stránka, obsahující všechny důležité informace o vaší společnosti.

    možnost okamžité aktualizace údajů, včetně telefonního čísla, adresy, jmen, provozní doby a dalších údajů

    zařazení do databáze firem EU a zveřejnění vašeho odkazu v AJ

    podrobné vyhledávání podle předmětu vaší činnosti, sídla společnosti, provozovny, IČO, ale i jmen kontaktních osob, telefonních čísel. Regionální podrobné vyhledávání je členěno až na ulice.

    Infoslužba automatické zařazení do našeho informačního systému, který předává poptávku firmám podle jejich předmětu činnosti. Systém je propojen na všechny členské státy EU najde vás tedy kdokoli v Evropě, na rozdíl od stávajících českých vyhledávačů. Automaticky překládáme a předáváme poprávku zahraničních firem, které mají zájem o spolupráci s českými společnostmi. Služba je výhodná zejména pro výrobce, exportéry, cestovní ruch, stravování a ubytování, ale i pro města a obce.

    zveřejňuje pouze aktivní společnosti, není tedy zahlcen neplatnými odkazy, které zbytečně zdržují vyhledávání

    možnost okamžitého zveřejňování akcí a slev

    zveřejnění informace, zda mají vaše prostory bezbariérový přístup pro tělesně postižené spoluobčany

    zařazení do tisku CD databáze českých firem dostupné pro celou EU pro rok 2005



    V období do konce roku 2004 bude osloveno cca 5 mil. uživatelů internetu v České republice. Nabízí se Vám tak jedinečná možnost, že Vaši společnost či Vaši reklamu shlédne téměř každý podnikatel i uživatel internetu naší republiky. V říjnu 2004 bude spuštěn partnerský projekt evropský vyhledavač podnikatelských subjektů do kterého budete automaticky zařazeni.


    Přejeme Vám hezký den.


    Provozovatelem projektu je:

    AIVision s.r.o.
    Ovenecká 15/1022, 170 00 Praha 7
    IČO: 27131955
    Email: info@aivision.cz
    www.aivision.cz

    Zapsaná dne 26.03.2004 u obchodního rejstříku,
    vedeného Městským soudem v Praze oddíl C., vložka 98664.


    --------------------------------------------------------------------------------
    Za komunikaci, oslovení klientely a marketing odpovídá: HELENE & MICHEL, spol. s r.o.

    Veškerou komunikaci s klientelou, její oslovení a i prezentaci projektu smluvně zajišťuje: HELENE & MICHEL, spol. s r.o., IČO: 25631080. která je smluvně vázána a povinna při prezentaci projektu a oslovení klientely dodržovat platné zákonné normy a předpisy, včetně zákona o reklamě a jeho novel. Za jejich případné porušení nese plnou odpovědnost.

    Společnost Aivision s.r.o. je provozovatelem projektu a prostřednictvím svého systému kontaktuje pouze klienty, kteří předem vyslovili s oslovením souhlas a oslovuje je pouze v rámci poskytovaných služeb v souladu se smluvními podmínkami. Veškeré případné připomínky ke komunikaci či oslovení prosím zasílejte na adresu helene@publicity.cz.

  • 6. 10. 2004 16:34

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    No to se připomínají známí spameři Michal Malý (& Vladana Petržilková). (Též známí jako doménoví spekulanti, "Nadační fond Karlín" a jiné.)

    Stěžujte si Zoneru, tyhle spamy byly myslím rozeslané přes jejich servery.
  • 6. 10. 2004 17:41

    Jarmil (neregistrovaný)
    Tyhle katalogy firem jsou nesmysl. Způsob jakým získává klientelu je dost nefer a dlouhodobe to podle me nemuze fungovat. Navíc je jasný, že nemá žádné opravdové návštěvníky. Sám jsem zaregistrovaný jako webdesigner na edb,inform, apod. a jediny co trosku funguje je b2m odkud jsem uz ziskal dve realny zakazky pres zasilani poptavek.
  • 7. 10. 2004 1:02

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Jo tem jsem napsal jake maji stesti, ze to poslali hned po ucinnosti noveho zakona a mam i odpoved:

    Tohle je zase váš výklad.
    nemusíte se dívat na TV ani sledovat net, zákon platí. Ostatně ale,
    bonzáctví je česká tradice že? Tak s chutí do toho :-)

  • 7. 10. 2004 10:01

    Arthur Dent (neregistrovaný)
    Baví mě sledovat tuhle aroganci podobného ksindlu, co rozešle tisíce mailů na (leckdy neexistující) adresy a na upozornění, že dělají něco, co se nedělá, odpoví něčím takovým, protože si jsou jistí, že se jim nic nestane.

    A mají pravdu. Nestane. 99.9% lidí nad nějakým podáním mávne rukou a ta zbývající část opravdu něco někam pošle, připadá si u toho jako "bonzák" a po čase jako idiot, to když nad jeho podáním mávne rukou úřad.

    A když náhodou nemávne, tak se má dotyčný stěžovatel na co těšit... stalo se mi, že po stížnosti na jistou brněnskou firmu a po "uzavření" ze strany ŽÚ mi začaly chodit viry (odeslány z brněnské IP), začaly mi chodit maily s potvrzením rezervace zájezdu u nejrůznějších CK, začaly mi chodit nabídky od firem, kde se po dohledání ("Ale my máme váš souhlas...") našlo, že souhlas pocházel od dotyčného spammera apod.

    Zkrátka - spammerský ksindl má zatím pořád navrch. Jediná situace, kdy navrch nemá, je taková, že si na něj stěžuje víc lidí... Třeba třicet. Pak už úřad rukou nemávne a ani spammer nemá moc chuti se podobným ksindlovským způsobem mstít. Ale - kde najdete třicet lidí ochotných investovat do něčeho takového jako je stížnost na spam? Nota bene když se okamžitě vyrojí spousta "realistů", co se začnou posmívat, že "to nemá cenu", že má dotyčný zmáčknout DELETE a neprudit, že spam stejně nezastaví...
  • 9. 10. 2004 14:46

    méďa (neregistrovaný)
    Člověče, ty jim koukám děláš i reklamu s tou www (?). Nicméně, zákon o spamu je absolutně na nic. Navíc, tohle sdělení podle zákona spam není. Nenese konrétní reklamu. A argumentovat obtěžováním? Pokud mne něco obtěžuje (tedy, nemyslím osahávání v metru a tak, to se dá dokázat) když mi to přijde do pošty je subjektivní pocit. A pocit není trestný. Zákon o spamu je na nic.
    Jestli mi přijde nabídka na bezplatnej server, kde se můžu zaregistrovat mi zas až tak nevadí. Vadí mi ale, že kdokoli kamkoli může uvést moji mailovou adresu a pak mi z webů typu seznamka, libimseti, ale i seznam, centrum a další choděj reklamy. Přestože jsem tuto adresu nikde neautorizoval, prostě ji někdo na dotyčnej server vloží jako ID a provozovatel se ani neobtěžuje nechat si tu registraci z dotyčné adresy potvrdit.
    Zákon říká že si musím vyžádat souhlas a neříká, jak, jen snad to, že při žádosti nesmím uvést konkrétní reklamní sdělení. Pak je ale nesmysl mluvit o dotazu na souhlas s oslovením jako o spamu, když zákon říká, že to spam není. Navíc ten zákon v této podobě je taky nesmysl.
  • 11. 10. 2004 5:38

    Michal Koupý (neregistrovaný)
    Před dvěma týdny se naprosto stejný e-mail (pouze s jiným názvem firmy) objevil v poště ve firmě, ve které pracuji. Ihned jsem odpověděl na adresu uvedenou na konci e-mailu, bohužel dost nevybíravým způsobem, také jsem tam napsal, ať nevyhrožují (myslel jsem tím zejména to vyřazení z katalogu EU) a ať už nic dalšího znovu neposílají, nebo by s tím mohli mít problémy.
    Mylně jsem se domníval, že po mé odpovědi (dost důrazné) už z této adresy nic znovu nepřijde, jenže přišlo, a to na druhou adresu na jiném počítači a byla tam i moje původní odpověď. Šéf mi tak vynadal, že jsem v té chvíli myslel, že jsem na tomto místě skončil.
    V této odpovědi byl podepsán právě pan Michal Malý, který se ale na rozdíl od prvního e-mailu (spamu) tvářil, že je ohromně slušný a že vyhrožování není jeho stylem (no to jistě! Co to vyřazení z katalogu asi tak je?). O něco později pak v další zprávě dodal, že jsme přišli o velmi výhodnou zakázku, kterou kvůli mé odpovědi předal jiným subjektům (nemůžu to sice dokázat, ale jsem si téměř jistý, že lhal, prostě se mi tím chtěl pomstít).
    Když tedy měl pro nás tak výhodnou nabídku, tak proč hned na začátku nenapsal, že má pro nás zakázku (určitě by nikdo takovou zprávu nemohl považovat za spam a také bych mu na to neodpověděl tak, jak jsem odpověděl). Každý jiný podnikatel, který posílá někomu zakázku, přece nezačíná zprávu tím, že firma není registrovaná v jeho katalogu, a navíc se v této zprávě o zakázce ani slovem nezmíní (udělal to až v odpovědi, a to tím způsobem, že jsme jako o zakázku přišli!!!).
    Divím se, jak někdo může napřed poslat spam jako vyšitý a pak se tvářit jako velmi slušný člověk, který nám chtěl jenom zprostředkovat zakázku (předpokládám, že ne zadarmo). Mám proto velké pochybnosti o serióznosti pana Malého.
    Také jsem na webu zjistil, že pan Malý napsal rozsáhlý otevřený dopis panu prezidentovi kvůli zákonu o spamu (stojí to za přečtení). Na rozdíl od pana Malého mám ale pocit, že každý jiný člověk obvykle pozná, že se jedná o spam, ale podle pana Malého je spamem každá zpráva a důsledné dodržování zákona o spamu by proto velmi ztížilo podnikání v tomto státě (i když asi jak komu...). Z dopisu panu prezidentovi a také z podnikatelských aktivit pana Malého je jasné, že v tomto případě šlo pouze o pokus o lobbing ve vlastní prospěch (aby mohl pan Malý beztrestně rozesílat neomezené množství zcela evidentního spamu).
    Kdyby se všichni podnikatelé chovali tak jako pan Malý a rozesílali denně velké množství spamu, tak se může elektronická pošta v současné podobě zrušit, protože by byla v praxi téměř nepoužitelná kvůli záplavě spamu a s tím spojeným zahlcením serverů a nepomohl by ani žádný filtr nebo firewall.

    Michal Koupý
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).