V článku je to, slušně řečeno, "poněkud nepřesně" napsáno.
V zákoně žádné takové teritoriální omezení není. Pouze je omezeno, že úřad může udělit pokutu právnické osobě nebo podnikateli. Prakticky je schopnost českého úřadu udělit pokutu omezena na české subjekty, nějaké "mezinárodní udělování pokut" by vyžadovalo příslušné mezistátní smlouvy (ty často nejsou nebo nefungují ani u trestných činů).
Omezení je tedy praktického rázu. Druhý podobný problém je, že úřad nemusí v cizině získat potřebné podklady (třeba logy serveru).
Mezinárodnost ale funguje na druhou stranu, pokud český subjekt bude spamovat do ciziny, je postižitelný. Díky tomu si lze stěžovat na subjekty v EU, protože obdobný zákon implementující směrnice 2000/31/EC a 2002/58/EC mají všichni členové EU. Evropského odesílatele může postihnout jeho místní úřad podle místního zákona.
Asi jsem trochu natvrdlý, ale opravdu nechápu, jak poznám (resp. jak kdokoli pozná) obchodní sdělení rozeslaná na území České republiky.
Nemluvě o tom, že to omezení na ČR je poněkud nepochopitelné i z jiných důvodů. Pokud cizí státní příslušník poruší české zákony a poškodí tím českého občana v ČR, je přeci vždy podle českých zákonů stíhán. Proč tomu tak v tomto případě není?