Vlákno názorů k článku Kam se ubírají modely plateb za software v době SaaS od Štěpán Bechynský - Zásadní problém SaaS, na který autor neupozorňuje, je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 4. 2008 18:52

    Štěpán Bechynský (neregistrovaný)
    Zásadní problém SaaS, na který autor neupozorňuje, je nutnost stáleho připojení ke službě. Ač se to v dnešní době zdá nemožné, tak stále existují místa, kde nemáte připojení k internetu nebo ho máte jen velmi omezené. Stačí být odkázaný na mobilní připojení a dostat se do míst, kde nefunguje 3G a jste odkázání na GPRS. Případnš někdo překopne kabel. Myšlenka SaaS je naprosto super, dokud máte kvalitní připojení. Tento problém řeší princip S+S, což je SaaS, kde máte k dispozici i "težkého" klienta, který vám umožní pracovat i v případš, kde nemáte připojení. Spolehnout se na SaaS mi ve firemním prostředí přijde jako hazard.
  • 2. 4. 2008 19:27

    SaaS (neregistrovaný)
    Hlavní problém nekrabicového software (resp. každého software a extra průběžným ověřováním autorizace) je příklon k modlu VÝPALNÉHO.
    Jistě, dnešní ekonomické modlářství hledí jen na termíny jako "růst obratu" popř. "růst zisku", tak je ani každoroční výpalné za SW nerozhodí, prostě se jim zvýší "obrat na hlavu" a managerská klika si díky tomu vylepší odměny. Správný SW by měl fungovat nejen kvalitně, ale hlavně by neměl produkovat pokud možno žádné další náklady, ale to je pro výrobce SW moc nepopulární - museli by se snažit vyrábět kvalitně a hlavně by museli opustit praxi dojení zisku z jednoho stěžejného produktu.
    A také prostý fakt, že díky dlouholeté praxi, že "výrobce za svůj SW prakticky neručí" a přenesením nákladů na opravy chyb na uživatele (díky stahování přes net), je dnes praxe taková, že softwarová společnost vydá pod tlakem svých marketingových guru v lepší případě něco na úrovni betaverze a pak slibuje a lepí přes updaty. Kdyby musel výrobce SW hradit náklady na dopravu oprav (tj. CD s updaty a poštovné) všem svým klientům, tak by si musel zatraceně dobře hlídat kvalitu. Model SaaS je v takové praxi ještě více podporuje, protože ze zákazníka dělá doslova dojnou krávu.
  • 2. 4. 2008 20:20

    Jiri Kodera (neregistrovaný)
    Sice je tento komentar trosku mimo tema, protoze se nevenuji vyhodam a nevyhodam pripojeni, ale platbam, ale chapu, ze Microsoft musi tlacit sve S+S kde muze.

    Samozrejme jsou aplikace, ktere jsou business critical a je nutne je mit v provozu na 99.99999% (napr. platebni system retezce hypermarketu, kde utikaji miliony kazdou sekundou), ale jsou aplikace, kde obcasny vypadek spolu s vypadkem internetu neni zasadni problem. Nehlede na to, ze v rade firem jsou nyni stejne pristupy k aplikacim vzdalene, protoze je vice pobocek a servery nejsou na kazde...

    Dalsim faktem je, ze SaaS poskytovatele casto umoznuji nejakou offline formu prace - neco jako Google Gears.

    Takze nestrasme prosim lidi tim, ze budou prekopnute kabely a ze budou odkazani pouze na GPRS, kdyz toto hrozba pro business neni (nedeje se tak casto). A pokud se opravdu stane, tak pro kazdou normalne fungujici firmu je situace bez internetu katastrofou tak jako tak. V takove situaci pak SaaS alespon umozni jit na internet jinam a vyuzit sve aplikace a data odjinud.
  • 2. 4. 2008 20:35

    honza (neregistrovaný)
    Kristapana, pokud je Vas tezky klient pravda, tak Microsoft potlacuje jednu z vyhod SaaS. U SaaS nemusíte nic instalovat, prostě používáte prohlížeč. Jak chcete dosáhnout úspor v rámci administrace, když budou mít lidé instalovaný jakýsi klient?
  • 2. 4. 2008 20:52

    anonymní
    Řekl bych, že v řadě případů není prohlížeč optimálním řešením. Aplikaci na míru ušitý klient rozhodně poslouží lépe.
  • 2. 4. 2008 21:16

    Jiri Kodera (neregistrovaný)
    Co se tyce Office, tak urcite ano (otazka je, jak dlouho). Kazdopadne firemni informacni systemy jako napr. ERP mohou byt i bez klienta a rozdil poznat nebude.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).