A proč jsem asi psal "cíleně"? O tom to právě je, pokud mi pošle chaotickou nabídku kdekdo, tak je to buď spam anebo (skoro horší případ) totálně zpackaný marketing obchodu, kde jsem něco kupoval.
Jenže ty současné trendy, o kterých je i tento článek se točí právě kolem poněkud smyslupnějšího cílení. Ono to totiž jde (třeba i právě na základě dat ze sociálních sítí)...
Já sice nejsem žádný příznivec marketingových blábolů, ale zrovna tento trend se mi docela líbí - když už mi má někdo cpát reklamy, tak určitě preferuji to, ať jsou cílené a tu a tam mi mohou být i užitečné...
pokud správně rozumím tomu, co píšete, tak jsme slíbili odeslat zboží v nějakém termínu, který jsme posléze nedodrželi. Pokud se tak stalo a navíc u zboží, které máme skladem, je to pochopitelně špatně a v takovém případě máte automaticky nárok na 500 Kč kupón jako omluvu, byť se expedice posouvá o 1 den (více: http://www.mall.cz/500). Stávat by se to nemělo, neznám ale číslo objednávky, nemohu posoudit, proč k posunu došlo ve vašem případě.
Možnost zrušení objednávky existuje, ale je dobré neodepisovat na e-maily, u kterých je uvedeno, abyste na ně neodpovídal. Kontaktní údaje jsou u nás přehledně uvedeny zde: http://www.mall.cz/kontakty/
Budu moc rád, pokud nám na marketing@mall.cz přepošlete číslo vaší objednávky, abychom mohli prověřit, kde došlo k chybě a neopakovali jsme ji v budoucnu a mohli vám také nabídnout kompenzaci za neúspěšné vyřízení objednávky.
Nechci, aby to vyznělo negativně, sám jsem s Alzou velmi spokojen, ale přesto mi přijde paradoxní, pokud dnes 10.června má Alza u některých položek uvedenu dostupnost "očekáváme dostupnost 2.června".
Mozna se vetsi eshopy jako je sit Mall ridi tvrdymi daty a vubec nevi, ze lidi jako vy maji nejakou teorii/ideu podle ktere se ridite.
Pokud napriklad odstranite z pokladny moznost vysypat kosik, tak to udela pri A-B testovani 0,4 - 4% podle sortimentu (4% je kosmetika).
A z drueh strany - nutnost registrace, "vymysleni hesla" a kliknuti na prichozi mail shodi take vice nez by se dalo cekat. Dokonce jsou presna i cisla, co stane kdyz poslete mail ze uz 2 tydny ma zakaznik neco v kosiku a dosud neobjednal.
No a co udela "spam" s aktualni nabidkou, vam ani nebudu psat.
Dat do informacniho mailu informaci jak objednavku zrusit, to je takova sabotaz, ze si myslim ze by jste se druhy den nedostal do firmy ani za zavoru. Mozna by jste vlastne ani rano nemel auto pred barakem, odvezl by ho jeste brzo rano sef dopravy a pro klice by poslali ochranku.
Cest vyjimkam, kdy nove koste rozhodne ze firma bude jina.
Tak ja mam treba dobre zkusenosti s Alzou. Nikdy se mi nestalo, ze by tam uvadena dostupnost neodpovidala skutecnosti.
Naopak u Mallu se mi uz stalo, ze to neodpovidalo. Jednou mi dokonce napsali, ze maji zkompletovanou objednavku pripravenou k vyzvednuti, a pritom jim tam nektere polozky chybeli..
Nejednalo se o dodání do 3 dnů, ale do druhého dne. Informace o "skladem" dosti pravděpodobně také neležela někde v excelu, ale přímo v systému mallu. I pokud by to měli někde v excelu, tak pak nemají tvrdit něco, co nevědí.
Za naprosté minimum slušnosti a sérioznosti obchodníka považuji pak v takové situaci informování zákazníka o možnosti objednávku zrušit a jasný návod jak to udělat a nikoliv zákazníkovi zaslat mail výše uvedeného znění a jako třešinku - neumožnit mu na něj odpovědět. Ať zákazník hledá sám. Snad si to rozmyslí a za týden? 14 dnů? mu to pošlem, né že ne ! Benefit mi žádný nabídnut nebyl, uvedl jsem obsah obou mailů. Vaše PS jde naprosto mimo můj případ, tak nevím proč jste ho psal.
Pokud prodejce uvadi a priori a cilene lzive udaje o skladove dostupnosti, tak je to hnus a u podobnych nenakupovat. Konkretne v pripade MALL asi neco podobneho nepripada v uvahu a je treba si uvedomit, ze vetsina eshopu (i velkych) nema online propojeni na sklady, takze se opravdu muze stat, ze vas nekdo "vykoupi" a opravdu neni v silach ani tech nejlepsich/nejvetsich zajistit presne udaje o x desitkach tisic produktu, zvlaste kdyz odebirate od y dodavatelu, z nichz polovina updatuje svuj cenik v excelu tak nejak nahodne podle nalady:)
Chci rict, ze muzu garantovat, ze 98% produktu, co nedrzim skladem, dodam do 3 dnu, ale ty 2% problematickych polozek tam budou vzdycky. Pak ma samozrejme nasledovat vysvetleni situace, omluva a nejaky benefit, treba sleva na dopravnem.
Neverim, ze ve vasem pripade nesla objednavka zrusit.
Jiste, jako zakaznika vas to nemusi zajimat, muzete jit nakoupit o web dal, nicmene se to chce nekdy zamyslet nez zacit kverulovat po diskuzich. V tomto pripade je to opravdu mimo misu:)
PS Divil byste se, kolik zakazniku se s vama bude hadat o tom, jakto, ze jim bylo zbozi doruceno az po peti dnech...to ze je na webu jasne uvedeno, ze produkt neni skladem a dodani je do tydne, neberou jako argument.
Obchodni podminky jsou akorat tak pro COI. Krome nich je stejne nikdo necte. Ach jo.
a ted si predstav, kdyby vsichni co si mysli, ze jejich nabidka je ta spravna pro tebe ti poslali mail? tzv. vyrobci rohliku, zemedelci mlekari, lekari, babka kartarka, sachovy krouzek, cestovni kancelar 1, cestovni kancelar 2, cestovni kancelar 3 ............................................................................................................................................................................lář 998
Přesně tak a proto vám povím o své letošní zkušenosti s pokusem o nákup u mall.cz:
Reklama mallu mluvila o dobré dostupnosti zboží atd., prostě hromada keců kolem toho. Spěchám a tedy objednávám právě zde, ačkoliv kdybych nespěchal, našel jsem výhodnější nabídky.
Po objednání zboží mi za nějaký čas přijde:
=======================================================
MALL.cz - ZMENA DOSTUPNOSTI OBJEDNANEHO ZBOZI
=======================================================
Vazeny zakazniku,
dovolujeme si Vas informovat, ze se zmenila dostupnost zbozi, ktere mate objednano.
Posilame Vam novy souhrn vsech aktualnich informaci k dostupnosti zbozi ve Vasi objednavce cislo xxxxxxx.
Zmena dostupnosti se tyka nasledujiciho zbozi:
******** (zbozi) , predpokladane datum predani dopravci ******** (dele nez tyden od objednani)
Doruceni na adresu probehne nasledujici pracovni den po predani zbozi dopravci, datum Vam sdelime e-mailem a SMS.
Za pripadne komplikace se Vam omlouvame a dekujeme za pochopeni.
Tento e-mail je generovan automaticky, prosim neodpovidejte na nej.
Jak vidíte nikde ani zmínka o tom, že bych třeba mohl chtít objednávku zrušit a jak to snadno provést - takhle si MALL asi honí klienty a snaží se si objednávku "udržet".
Nechápu proč bych já jako zákazník měl jít složitější cestou, když se Mall chlubí, že si připlácíte za komfort, takže jsem se samozřejmě nenechal odradit a odpověděl na e-mail, že objednávku ruším.
---
Vážený zákazníku,
pravděpodobně jste odpověděl na automaticky generovanou zprávu. Pokud se s námi potřebujete spojit, zavolejte, prosím, na telefonní číslo 810–625529 nebo použijte formulář na stránce kontakty na obchodě.
Jestli jsem je dále kontaktoval nebo se na to vyprdnul si už nepamatuju, ale rozhodně si již budu pamatovat, že mall je pro mě nedůvěryhodná firma (potřeboval jsem nutně to zboží brzy a tak jsem reagoval na málo cenově výhodnou nabídku u nich pouze z důvodu lživého údaje o dostupnosti zboží). Nebýt tlačen časem, vybral bych si výhodněji jinde. Nakonec jsem zboží v potřebném termínu tedy nejenže neměl, ale ještě se mi objednání odjinud prodloužilo. Děkuji pěkně a zkušenost předávám dál.
Tohle je demagogie - už jsem dostal řadu nabídek, které mě opravdu nasraly, ale taky se najde nezanedbatelné množství nabídek, které mě zaujaly, tu a tam mě i něco přimělo ke koupi. Prostě se to musí dělat inteligentně a cíleně...
Spokojeny zakaznik je ten, ktery si nestezuje. Chcete-li zakaznika nasrat, poslete mu nabidku. Je prakticky jedno co mu nabidnete, naserete ho v kazdem pripade.
V pripade webu plati na 100% ze si kazdy muze jedinym kliknutim najit co ho zajima a druhym koupit. Nasrany zakaznik nemusi chodit do toho "ve meste jedineho" marketu, proste klipne vedle.
Doporuceni od znamych funguje naopak naprosto dokonale, kdyz se me nekdo zepta na nejakou vec, kterou jsem nekde kupoval, hned mu k tomu reknu, jestli si to ma jit koupit taky tam, nebo jestli tam radsi chodit nema. Specielne na webu pak nakupuju vyhradne u proverenych prodejcu, u neproverenych tak maximalne nejakou drobnost jako test.
By bylo záhodno vymyslet nějaký "trend", který by zákazníka neotravoval. Neboť, jestli si zákazník objedná v eshopu nárazově nějaké zboží, a výsledkem je, že dlouho potom co mu to jedno zboží přišlo, chodí mu do mailu chodí nabídky, upozornění a katalogy co je v eshopu nového, zákazníka spíš naštve. Což není problém jen eshopů, u ostatních služeb Vám klidně i volají na telefon. Každopádně, trend spokojený zákazník = zákazník, kterému toho nabídneme co nejvíc, asi neplatí. Spíše opravdu "rozpoznání" potřeb zákazníka a až podle toho přeměřená nabídka. samozřejmě, asi nejlepší by bylo, kdyby zákazník sám, dle dlouhodobého srovnávání přišel k názoru, že tento obchod je nejlepší (kvalitou i cenově), a sám se na něj, v případě potřeby obracel i doporučoval ho jiným .Ale tento trend patrně skončil s Tomášem Baťou.