Názory k článku Kamarádí se Internet s reklamou a pokud ano, jak moc?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 7. 2008 9:27

    Lukáš Nevosád
    Internetové parfumerie samozřejmě fungují a dokonce si troufám tvrdit, že to je jeden z nejvýnosnějších (a taky nejkonkurenčnějších) segmentů on-line obchodů. Samozřejmě parfémy se neočuchávají přes internet - tyto firmy prostě parazitují na kamenných parfumeriích a profitují z toho, že parfémy mohou nabízet za daleko nižší ceny.

    Automobily se samozřejmě online prodávají, ovšem samozřejmě nikoly přes weby automobilek. Podívejte se třeba na automodul.com. Mimochodem má trvale reklamu například na idnes.cz, takže žádná malá ryba.

    Není mi sice jasné, co se myslí "nejlukrativnějšími produktovými kategoriemi", ale výsledek toho měření je imho minimálně diskutabilní. Chybí mi tam hlavně travel sektor, což bude asi tím, jaké weby a jaké formy reklamy SPIR měří.

    Jinak koukám, že českému online reklamnímu trhu stále vládne neschopnost na všech stranách. Na té konferenci jsem sice nebyl, ale to, co se tam podle článku probírá, pratří tak do osnov marketingu na obchodní akademii...
  • 24. 7. 2008 10:55

    Gedrex (neregistrovaný)
    V tomto souhlasím s Lukášem. Co se internetových parfumerií týká, nemůžu si absolutně stěžovat a to jsem na Vůně opravdu náročná. Prostě jsem si v reaálné parfumerii zkusila, co se mi líbí a pak si to prostě objednala z Parfums.cz. Tak jaký problém? A myslím že se to týká i ostatních oborů. Lidé si začínají zvykat, že čím dál tím víc hmotných věcí si můžou koupit ve virtuálním světě. A internetové generace stále přibývá.
    Spíš bych to možná rozdělila do 2 kategorií. V první by byly věci, u kterých před internetovým nákupem musí předcházet reálný zážitek(například právě zmiňované parfémy) a do druhé, kdy stačí informační část na internetu. A uživatelé už začínají přicházet na to, že často i věci z 1. kategorie je lepší sehnat na internetu, protože to prostě vyjde levněji. Právě tam je podle mého lepší online reklama pomocí srovnávačů cen větší množství malých upoutávek. Pro druhou kategorii je zase vhodnější reklama pomocí "doporučení", třeba na sociálních sítích, právě z důvodu velké konkurence.
    Internet jde dopředu a všechno v něm taky. Neříkala bych nějakému sortimentu "lukrativní", protože se dá vydělat na všem. I když by se dalo říct, že e-shopy s PC komponenty jsou na tom díky cílovce nejlépe.
  • 24. 7. 2008 15:19

    Master (neregistrovaný)
    Dovoluji se také souhlasit, marketingem na internetu se zabývám již několik let, ale na tomto článku lze vidět, že situace a úroveň se opravdu nikam neposunula.

    Chtěl bych mít také tolik času, abych mohl v takové míře bádat nad českým reklamním trhem na internetu...
  • 24. 7. 2008 10:55

    V.Mlich (neregistrovaný)
    Ja se znackou ridim: pokud ji znam z reklamy, tak koupim jen pripade krajni nouze, ze vyrobek nutne potrebuji a zadny bez reklamy neni v regalu.
  • 24. 7. 2008 16:43

    Jarda (neregistrovaný)
    Sorry ve vší úctě k autorovi to ani neni tak o tom kde je "český online marketing" teď, ale jak lidí přemýšlej. O tom je celej marketing, pokud nepřehodíte vyhybku a nezačnete uvažovat trochu svobodněji, tak budete akorát znát nástroje a možné je budete i umět použít. Po technické stránce...., ale ne co do potenciálu. Pokud se to nepovede tak bude autor a jemu podobní šířit rozumy typu poslední odstavec "Jedno se tedy zdá být jisté, jednoznačný recept na kvalitní a za všech okolností spolehlivý internetový marketing zatím ještě pořád neexistuje, to však neznamená, že bychom na svou propagaci v Internetu měli rezignovat, alespoň ne, co se týče její srozumitelnosti." ......pardon on někdy existovat bude? O tom reklama neni....polemizování nad sociálníma siťema začíná být žhavý téma a každý má pocit, že ví jak to s nima vlastně je....koukněte se na hodnotu akcie facebooku a odpovezte si (mi) nad její výší....lidi internet je bez hranic, tak se přestante koukat na věci tak nějak po česku.....:-)
  • 24. 7. 2008 21:09

    xxx (neregistrovaný)
    Podle studii 50-70% ze zbytnych penez (-najem, základní potraviny, doprava) utratite impulsivne - bez nejake analyzy substitucnich vyrobku nebou zkoumani vyhodnejsich cen. Rozhodujete se podle pocitu a tady prave kraluji znacky (nejen znacky ale i marketing obecne - barvy, nazvy, zpusob a misto prodeje). MacDonald, Lewis, Zippo, Adidas, Nike to vsechno preziva navzdory uzasnymu sdilenemu know-how internetem. Meni se pojeti - znacky se vazi daleko vic na komunity (napr. Nike, Rolex) jako znak komunitni prislusnosti nebo socialniho statusu. Je to silnejsi nez drive. Meni se prodejni kanaly (a "neprodejni" reseni ve forme cinskych plagiatu znacek na trznicich),kde internet je jedna z moznosti, byt velmi vyznamna a cim dal vyznamnejsi. Nikdy ale nemuze zasahnout tu cast penez, kterou proste utracite impulsivne (jdete s urcitou predstavou o vlastnostech a cene koupit boty do kamenneho obchodu a nakonec koupite trochu jine a drazsi znackove). Internetovy prodej z takovych veci vytvari komoditu (Lewis 501 cerne, vel. M, kdo prodava za nejmin), nenahradi ale to impulsivni rozhodovani pri koupi, v kterem jsou stale podstatne zbytne penize zakazniku (jdu koupit kalhoty a protoze jsem nahlodan reklamou a vjemy, koupim Lewis 501 byt treba pri zkouseni mam subjektivne nadhodnoceny pocit nez podobne kvalitnich ale "noname").

    Kdyby to bylo podle mineni na socialnich sitich, tak sekanou v housce od MacDonalda by dnes nikdo ani psa nekrmil.

    Nevim, kdo zavedl oznaceni, ze jsou efektivnejsi sluzby nez nejake produkty nebo zbozi - oznaceni "sluzby" je nepravda a zavadejici. Nakoupenim domu kupujete sluzbu nebo produkt? Nakoupenim "bankovniho produktu" kupujete sluzbu?
    Spravne by melo byt napsano, ze to jsou nabidky exkluzivnich vyrobku (jedna banka nabizi jedinecny produkt, na prodej je jen jeden konkretni dum v konkretnim miste) oproti prodeji neomezeneho poctu vyrobku v jakemkoliv shopu - zde vas na konec zajima opravdu jen ta cena (pri elementarni duvere v shop). To je ovsem chyba marketingu shopu / kdyz nemaji na to nabizet v reklame nejlevnejsi cenu, meli by nabizet v reklame exkluzivni zbozi nebo znacku a teprve na shopu nabizet "do kosiku" ostatni bezne zbozi. To by ale nesmeli byt marketaci obchodu tak zastydli a zatvrdly ve starych "letakovych" metodach, ktere maji platnost presne jako dosah tech tiskovin (hranice mesta).
  • 25. 7. 2008 6:26

    stoural (neregistrovaný)
    "Kdyby to bylo podle mineni na socialnich sitich, tak sekanou v housce od MacDonalda by dnes nikdo ani psa nekrmil. "

    Coz samozrejme nijak nesouvisi s kvalitou jidla. Lide si proste mysli, ze jsou IN, kdyz se distancuji od neceho popularniho. At uz je to McDonald, Windows, ICQ, a ja nevim,co jeste.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).