protože jestli se jedná o další kopii pouze lokalizované zahraniční služby tak se nedá hovořit o žádné inovaci, a to je slovo které v souvislosti s tímto projektem slyším nejčastěji.
Kopírování je běžná praxe, a nevidím na tom nic špatného, pokud se ale chlubím že jsem na to přišel sám, první, pak je to ale ubohé.
Já to stále nechápu! Proč bych měl využívat nějakou aplikaci, když chci rychle sehnat taxíka?? Jezdím taxíkem docela často a jednoduše zavolám na 1 ze 3 čísel, co mám v mobilu, objednám a za pár minut jedu, příp. si objednám auto na určitý čas. Někdy taky vidím taxi na ulici a mávnu na řidiče.
Myslím si, že kdo využívá taxi častěji, tak cenu ani neřeší, neboť všechno je zhruba tak stejné. Ruku na srdce, když pojedete někdy v noci z hospody po nějaké pařbě, budete něco šmrdlat na mobilu nebo vylezete před hospodu a sednete do prvního taxíka, kterého uvidíte?
Aplikace je určena pro globální trh? Ve kterých zemích si vystačím s Liftago? A víte, kolik je takových aplikací na světě? Ten Japonec si bude určitě instalovat aplikaci v zemičce, kde se zdrží 3 dny na své cestě Evropou :-))
Kontaktem na několik taxi jsem myslel čísla na dispečinky největších taxi služeb, což má podle mne skoro každý v mobilu.
myslim ze Liftago ma globalne ambicie, ked som dobre cital clanok tak ich zatial brzdia a testuju aplikaciu na jednom mieste, aby potom mohli pustit do sveta produkt ktory nezhori za par tyzdnov. lebo zvycajne mate len jednu sancu
myslim ze je to lepsia strategia (ak maju dost prostriedkov) ako s fanfarami pustit do sveta polovyrobok ktory by mal velmi malu sancu uspiet.
Tak jsem si to teda nainstaloval a několikrát vyzkoušel abych mohl sám porovnat jak inovativní a skvělá služba to je... Myslím že v porovnání s tím kolik se do toho nalilo je to docela průs*r. Jedinej smysl celýho toho vidím jak už tady bylo zmíněno, že se pokusí v co nejbližší době to někomu prodat (Uber).
takze, priletel nam ridicum ojeb, zdrazeni o 30%. Zatim se nebranime, ale uz se organizujeme. Proste Liftago nas ojedbava o cim dal vic penez buzeruje procentama prijatych zakazek. a cely to jen aby nalakyl investora. ty prachy budeme muset zaplatit my otroci, liftago uz davno neni nejlevnejsi ani nejvyhodnejsi pro ridice. to co si dovolujou uz je agrese, zotrocovani. bohuzel, nas stat na zivnostniky jijak nepamatuje a nezajimaho jak moc nas ruzne nove technologie okradaji. je to problem, udelat aplikaci na libovolnou sluzbu je snadne a agregace znemaena konec svobody a otroctvi. ridici liftaga jsou min nez zamestnanci, nikoho nezajimaji a liftago toho vyuziva a okrada je. 20% z trzby, nebo 46 zakazek tydne na 15%. to uz musite fakt drit abyste to dali. Liftagu je to jedno, zdrazuji co dva mesice a leje z nas ridicu krev.
presne tak, mluvis mi z duse, TO co bud ode vsud vyhodili nebo pro jistotu ani nikdy nevzali skoncilo v zkrachovalem taxiagentu a po jeho krachu nalezlo sem. TO co jezdi tady to se fakt jen tak nevidi, to je opravdu vykvet vcetne tech popelnic se kterejma jezdi. Ale neni se cemu divit, kdyz socky jezdi pro socky, to je stejny jak to vymlety nejlevnejsi taxi. Kary sice jo to maji lepsi, ale takovy vemena za volantem to je fakt masakr. objednas si tago ktery je od tebe 3m a hadej co se stane? bez radsi pesky, budes tam driv a jeste usetris prachy i nervy. :-)) no diky nikdy vic ani tadyta uchylarna liftago ani nejlevnejsi taxi, na tohle fakt nemaj ani ackari...
Bude zajímavé vidět, jak se Liftago bude vyvíjet. Podobných služeb jsou mraky. Provozovatelé služeb se potýkají s vážnými právními problémy. Taxi služby jsou licencovány všude na světě. Služba jako Liftago "parazituje" bez licence na taxi službě. Licencované taxi podniky se brání proti takovému "parazitování" a vyhrávají soudní spory ve Francii, Rakousku, atd. Ve Státech to byl případ Uberu. Uber původně kafral do byznysu licencovaným taxi službám. Uber prohrál několik soudních sporů a přeorientoval se na limuzinový byznys. To je však jiné kafe a příběh.
Tu aplikaci jsem zkusil jednou. Přijel taxikář nejspíš časoprostorovým tunelem z 80. let, teplákovka, cigáro v hubě a auto z bazaru.
Jel jsem jen kousek, ve dne a potřeboval jsem opravdu rychle, tak jsem se pomodlil a sedl k němu.
Cely ten kousek cesty mlel o tom, jak ho ta aplikace "lif-tágo" otravuje a jak z toho nejsou žádné kšefty a jen mu to tam pípá.
Tehle zážitek už nikdy.
Ano, aplikace je určena pro globální trh a až se tam zabydlí (a to závisí velkou měrou na každém, kdo se k projektu připojí), dotyčný Japonec ji bude mít v mobilu z toho prostého důvodu, že ji využije všude po světě. S Liftago si vystačíte v zemích, kde bude Liftago rozjeto (dnes je projekt ve fázi rozvoje – malý český start-up – a začíná fungovat v Praze a postupně dalších větších městech). Myslím, že srovnatelná(!) aplikace není po světě žádná. Zajímavá je způsobem šíření. To je však dobře popsáno na stránkách projektu. Jak rychle se vše rozjede je na lidech, kteří si o projektu zjistí něco víc a potenciál pochopí a začnou konat. Dneska do toho jdou vizionáři a lidé, kteří něco podobného hledali nebo si zjistili o co jde a co to (i pro ně) může znamenat. Nepochybuji, že projekt má potenciál Googlu nebo Applu (a o smysluplnosti svědčí i to, kdo a kolik do ní investuje). Já sám jsem připravoval obdobný projekt, jenže jsem ho bral jako hobby a proto jsem se vloni k chlapům připojil, takže vím moc dobře o čem to celé je.
a vam se nikdy nestalo, ze dispecing nemel kapacitu, nebo ze vam rekli, ze tam bude taxik za 20 minut a vy ho potrebujete hned? ...to pak volate na dalsi cislo? :-) ...tak to me ani nehne, to si 2x kliknu a vidim ten nejblizsi...zejmena, kdyz jsem vozralej a chci byt rychle doma a ne se vykecavat s dispecingem
Nezlobte se, pouzil jsem tuto aplikaci pouze nekolikrat, ale vas pristup absolutne nechapu. Pokud volam na dispecink, tak vubec netusim kdo a cim pro me prijede. V teto aplikaci vidim oblicej ridice, typ auta a navic hodnoceni ostatnich uzivatelu...vyberu si tedy presne toho rodice, ktery me necim oslovi...coz mi prijde jako vyznamne plus oproti dispecinku....a zatim se mi to vzdy vyplatilo.
Otazkou je, zda jdete po cene...pokud si vyberete ridice s felicii za 15kc/km, nemuzete asi ocekavat to co v pripade ridice se superbem za 23kc/km.
Zatímco Uber má za taxikáře lidi bez taxi licence, díky čemuž má ve spoustě zemí problém, Liftago umožnuje začlenit se do systému právě jen taxikářům. (zatím, než bude fungovat sdilení jizd).
Uber vytvořil systém, který taxi přímo konkuruje, ale přináší některé zajímavé prvky, jako třeba luxusní vozy.
Liftago se snaží přinést systém vyhledání,objednání taxi, kontrola ceny podle trasy, hodnocení taxi, ale i hodnocení klienta pro licensované taxikáře. Samozřejmě ne zdarma, ale za poplatek na zprostředkování obchodu.
Uber tedy konkuruje celemu taxi subsystemu, Liftago jen dispečinkům. I když se snaží tvrdit, že dispečinkům pomohou, finanční podíl si vemou že...
Dovolil bych si Vás citovat:
"Tu aplikaci jsem zkusil jednou"
"Získal jsem dojem, že aplikace sdružuje odpad všech odpadů"
Zkusit něco jednou, a tvrdit pak "už nikdy", myslím že přesný opak relevantní kritiky.
A pokud se nemýlím aplikace umožnuje vidět fotku řidiče, jeho auto, hodnocení a cenu. Pak si vybrat z nabídky "odpad všech odpadů" a vinu svalit na aplikaci, je jako šlápnout do h..vna a vinit z toho botu.