Vlákno názorů k článku Karel Kuchařík: dostaneme se i do uzavřených sítí od Karel - Tohle není špatný nápad - založit občanské sdružení...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 2. 2007 9:44

    Karel (neregistrovaný)
    Tohle není špatný nápad - založit občanské sdružení Ochranný svaz nevýdělečných autorů :) a kolektivně požadovat vrácení zaplaceného výpalného za flash paměti ve fotoaparátech atd. Hromadná žaloba by dokonce mohla uspět i u soudu...
  • 19. 2. 2007 17:39

    Enigma (neregistrovaný)
    Teď postihnu problém pirátství obecně, tedy SW, audio, video.
    Prvotní hřích je požadovat za zboží přemrštěnou cenu. Zde se jedná o to, jak nehorázně jsou ceny vyhnané nahoru. V jiné oblasti průmyslu by došlo k tomu, že by se ceny tlačily dolů. U SW, audia či videa se nic takového neděje, výrobci si monopolisticky drží ceny nahoře jakoby odtrženi od reality. Místo toho, aby zlepšili svou cenovou politiku, prosazují přes své lobby zákony, které jim chrání zisky a způsobují větší kriminalizaci spotřebitelů. Pokud výrobci svoji politiku nezmění, mohou na to dojet.

    U Microsoftu je to tak, že je monopolní, má zisk, ceny jsou vyhnané nahoru. Je však dost lidí, kteří si sehnali jejich produkty pokoutně, aby nemuseli platit tu přemrštěnou cenu. Co ale udělá, správněji by bylo, snížit ceny na rozumnější úroveň. Ale to se nestane Microsoft zakládá policii BSA, nafoukne problém pirátství a probíhá perzekuce pirátů. Zvýší se tímto zisky?
    Filmy jsou za nemalých investic natočeny, pak promítány v kinech, později prodávány na nosičích a v poslední fázi je film odvysílán v televizi. Piráti film dají na net, na jedné straně to možná znamená menší návštěvnost kina či menší objem prodeje nosičů, ale zase na druhé straně má možnost divák shlédnout ten film dříve než vrazí peníze do vstupného v kině či si ten nosič koupí. Pokud film není kvalitní, divák ten film smázne, je-li kvalitní, pak jde na něj do kina či koupí DVDčko. A bylo zde již uváděno, že pokud film nebyl výdělečný, tak ať studia nehází vinu na piráty, ale zamyslí se nad kvalitou díla.
    V případě audia bylo napsáno už mnoho článků a diskuzních příspěvků, takže to shrnu. V dnešní době vydavatel již není jediný legitimní prostředník mezi interpretem a recipientem. Interpret může s recipientem díky internetu komunikovat přímo. Interpret víc má z toho koncertu než z prodaných nosičů, tam víc peněz schlamstne vydavatel.

    Určitě také podporuje pirátství ten fakt, že z HDD, flashpaměti, CD-R(W), DVD+-R(W), papírů a náplní platíme všichni autorský poplatek, který není nic jiného než výpalné organizacím, které o sobě tvrdí, že chrání autory. Dost je to kritizováno, že je v této věci uplatňována presumpce viny. Koupím si z takto zdaněných věcí něco, jsem vlastně již trestán za krádež. Uživatelé si to pak vykládají tím, že mohou vesele sosat a torrentit, když si to předplatili na amorálně vybíraném výpalném, nelze být za 1 přečin 2x trestán. Kdoví jestli se pak nedočkáme toho, že uživatelé digitálních fotoaparátů budou po OSE požadovat vrácení výpalného za paměťovou kartu nebo že bude požadováno vrácení výpalného za to, že si tiskne uživatel svoje dokumenty, popř. fotky.

    Přeji této džungli brzký zmar.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).