Jedním z důvodů by mohlo být to, že reklamní trh (stejně jako celý trh obecně) funguje jinde (zejména v anglofonních oblastech) déle, je více konkurenční a šikovné firmy tam více a snadněji vydělají, než v malém českém rybníce s malou kupní silou.
Např. v USA prodáte jeden kontejner zboží jako nic, trh to nasaje a ani se to nikde mimo vaši peněženku neprojeví. Prodat kontejner toho samého zboží v Česku a dokonce i za "české" ceny (nižší o přepravu do USA a obecně vyšší náklady spojené s prodejem v USA) bude trvat klidně i několik měsíců a v každé prodejně s daným sortimentem budete vidět (jste-li šikovní ;-).
Inzerenti v Česku i proto platí nesrovnatelně méně za klik (či akci), proto musí mít český server více reklamy, až to někdy bohužel může být otravné a tedy kontraproduktivní (nemluvě o pro mne neuvěřitelných případech, kdy nám např. "internetová mediální agentura" pustí na technicky zaměřený magazín o noteboocích obrovské flashové bannery na okapové rýny, UFF :-().
Rozhodně tedy nemají VŠECHNY ČESKÉ SERVERY více reklamy proto, že by vydělávaly více, než např. obsahově a návštěvami obdobný server v Anglii, obvykle je tomu naopak.
Jinými slovy anglicky psaný server vydělá minimálně desetkrát více, než obdobný server psaný v češtině, proto může mít reklamy 5x méně a pořád vydělat 5x více, než my v Česku.
P.S.: Vycházím z našich vlastních čísel za posledních 1O měsíců (odkdy máme možnost používat AdSense), při celkem 35O tisících zobrazení reklam měsíčně na více než desítce různě zaměřených serverů.