Ano, podvod je mé oblíbené slovo. Na internetu se to totiž různými podvodníky, kteří oblbují neznalé lidi, jenom hemží. Člověk se musí mít na pozoru.
Nevím proč takto nestydatě lžete. Tato reklama totiž není "určitým formátem reklamy na klíčové slovo, známé z vyhledávačů". Protože u kontextu nikdo nic cíleně nevyhledává.
Jistě chápete, že když vyhledávám ve vyhledávači "dovolená v Chorvatsku" a objeví se inzeráty na "dovolenou v Chorvatsku", je to silně odlišná situace, kdy čtu o zabitém velvyslanci v zahraničí a na slovo "zahraničí" je navázána reklama na "zahraniční dovolenou v chorvatsku". Nebo mi dokážete vysvětlit, jak tyto dvě věci souvisejí?
Kontextová reklama pro inzerenta funguje pouze v tom okamžiku, kdy se u článku na nějaké téma objeví inzeráty na stejné téma. Tedy např. čtu článek o podzimní údržbě zahrady a objeví se inzeráty na prodej krovinořezů. To je ten pravý kontext! Pak to má smysl a takové inzeráty můžou něco přinést. V opačném případě je to vyhazování peněz.
...slovo podvod je evidentně Vaše oblíbené.. asi máte bohaté zkušenosti. To je jedno, v každém případě je jasné že zmiňovaná reklama je pouze určitým formátem reklamy na klíčové slovo, známé u všech vyhledávačů včetně božského googlu..
Těch lží je tam ještě víc. Co třeba tenhle totální nesmysl: "Když se podíváte, jak pracuje s kontextem Google, vidíte, že se drží klasických bannerových pozic, jenže tam nejsou kontextové odkazy zdaleka tolik efektivní jako v klasických kontextových pozicích pod článkem, jak je známe my."
Co to mele? Google se drží bannerových pozic? A na to přišel jak? Každý webmaster si může AdSense reklamy nacpat kam chce a kde mu nejvíc vydělávají. Na to jak zjistit nejvýhodnější pozice má samozřejmě k dispozici řadu nástrojů.
Navíc v rozhovoru zcela pomlčel o zásadní vlastnosti kontextové reklamy. Každá zobrazená reklama se totiž musí shodnout s KONTEXTEM zobrazené informace (česky: musí mít SOUVISLOST se zobrazenou informací). Toto zcela zásadně ovlivňuje její míru konverze. Zatímco AdSense se snaží o slušnou shodu se smyslem textu stránky, české systémy tuto snahu zcela vzdaly a stačí jim shoda s klíčovým slovem. Což vede ke zcela směšným výsledkům.
Podle mě je základní PODVOD označení těchto systémů jako KONTEXTOVÉ. Když je v článku o smrti českého velvyslance navázána na slovo "zahraniční" reklama na dovolenou v Chorvatsku, nic jiného než vědomý podvod na inzerentovi i čtenáři to není.
Pan Pavlíček v souvislosti s Google reklamou šíří nepravdivé informace. Tato věta nemá nic společného s realitou a defakto by se dala považovat za pomluvu a poškozovaní dobrého jména společnost Google:
"Víte že kdysi Google sliboval jen textovou reklamu. Ti, co si však na stránky textovou reklamu od Googlu nasadili, zde již bez varování mají grafickou reklamu a je otázka, s čím se mohou setkat dále."
Skutečnost je taková, že každý webmaster má právo zvolit si, zda chce na stránkách pouze textovou reklamu nebo textovou reklamu kombinovanou s grafickými bannery! Takto to vždy fungovalo a takto to funguje stále. Pokud Google AdSense zobrazuje na jakémkoliv webu grafickou reklamu, zvolil si toto sám webmaster.
Autorovi rozhovoru doporučuji zmiňovanou pasáž v rozhovoru dodatečně doplnit o vysvětlení.
A jaky je konverzni pomer takovychto reklam ? Je to zdimacka na penize pro neznale inzerenty. Ach jo, proc nicite temito formamy reklamy duveru v internetovou reklamu obecne ? Odpovim sam: Protoze to syte prachy...
Intext od IB neni s kontextovým cilením (to popisujete na mysli) ale s obsahovým - podobně je například cílení reklam ve vyhledávačích (v řetězci dotazu nemůžete zkoumat nějaký hluboký kontext). Intext vrací reklamy jen podle výskytu slova.
Oba způsoby mají své výhody i nevýhody (jinak se definují množiny cílových stránek a tedy i složení profilů uživatelů, co reklamu uvidí).
Že Intext je efektivní a funguje dobře potvrzují velmi dobrá čísla - jak cen za prosté zobrazení nebo kliky tak poměr kliknutí k zobrazení z těchto bublinových reklam (počítá se až rozbalené zobrazení, ne nachystané podtržené slovo ve stránce).
problem bbtextu je ten, že mají zoufale málo inzerentů, proto jsou jednak reklamy nerelevantní a taky výdělky pak pro partnery nízké ...
další problém je ten že jiný takový systém v čr není ...
Nevím, jaké reklamy nový intext vrací a nechce se mi to zkoumat, ale většinou, když někde na takový formát narazím, tak vyhazuje odkazy naprosto od věci. Když v povídání o robotech (těch scifi chodících plechovkách), ukáže reklamu na mixér, tak bych neřekl, že trefil správnou cílovku, to jen tak na okraj.