Včera psali na Parabole, že sledovanost byla okolo 300 000 diváků, dneska to už je jenom 2-2,5% (cca 75000-100000 diváků). A ani nevíme jestli to odhadli nebo tajně získali z peoplemetrů, nebo z nějakého vlastního průzkumu. Mimochodem v peoplemetrech je settopboxy vybaveno pouze 15% domácností, takže se nedivme že Nově vychází koláče o 40-50%.
Podily na sledovanosti (share) je v podstate k nicemu i tem reklamnim agenturam. Delaji se z nich ale dobre excelovske "kolace", ktere se moc libi statistikum a manazerum :-). Sledovanost absolutni (rating) urcuje cenu za reklamu, takze je naopak pomerne zasadni. Sledovanost a kvalita poradu spolu ale samozrejme vubec nesouvisi, podobne jako napriklad volebni preference a "kvalita" preferovanych ;-). Kvalita je u TV programu znacne subjektivni pojem. Pro kazdeho to znamena vice ci mene neco jineho.