30% provize není velká!
Třeba 10% provize se bere jen za zprostředkování, kde člověk prakticky nic neudělá (typicky dohození zákazníka). V případě inzerce na svých stránkách ale já osobně pod 50% nejdu (pro virtuální produkty). Musíte brát, že ti hlavní jsou zadavatel reklamy a ten na jehož webu se inzeruje, přece si reklamní agentura nemůže vzít 70%, to je blbost!
Konkrétně v bbKontextu je provize pro majitele webů 60 % po odečtení nákladů na prodej. Za únor a přibližně polovinu března byla k rozdělení pro majitele webů určena částka 280 000 Kč. Je vhodné prostudovat si podmínky jednotlivých kontextových systémů a vybrat si ten, který vám osobně bude nejvíce vyhovovat.
"po odečtení nákladů na prodej"
Tak to taky nepovažuji za čisté řešení. Provize se vždy děli celá, něco jako "60% po odečtení nákladů na prodej" je nesmysl! Reklamní systém nezajímají mé náklady a proto mě zase nezajímají náklady redakčního systému. Celý systém musí být maximálně průhledný a toto teda průhledný systém rozhodně není.
U prodeje reklamy vznikají náklady třetím stranám, které jsou variabilní a musí se zaplatit. Příklady:
a) Když systém prodá reklamu přes (mediální nebo reklamní) agenturu, dostane agentura obvykle 15 %. Některé chtějí více, jiné méně, další nic.
b) Pokud klient platí přes smsky, všeobecně se ví, že mobilní operátoři mají provize v desítkách procent. Na druhou stranu, i když se mi osobně tento platební kanál nelíbí, klienti jej vítají. Umožňuje snadno a rychle si systém vyzkoušet.
c) V případě, že si klient objedná přímo, nejsou externí náklady prodeje žádné.
Různé příklady, různé náklady. Kdyby byla provize nízká, bylo by to v pohodě. Ale pokud by se např. 50 % vyplatilo mobilnímu operátorovi a 60 % majiteli stránek, pak by provozovatel dotoval reklamu. :-)
Hlavně je důležité říct, že ony náklady prodeje se dlouhodobě pohybují kolem 10 %.
"ale férovější" férovější to není vůbec.
Férový způsob je odečíst náklady spojené s finančními transakcemi (10-15% poplatek přes CC) a zbytek pěněz rozdělit 50/50
a) to bych bral spíš za vaši neschopnost. Máte se zbavit těchto parazitů a hledat zájemce sami.
b) tak tento kanál bych zakázal, provize je totiž ne v desítkách procent ale něco mezi 50-70%, tohle je vyhazování peněz oknem
c) ano, na to je třeba tlačit, však to je taky vaše práce hledat nové klienty (a musíte to platit ze své části provize, ne ze společné části, já mám zase jiné starosti...)
jako platit 50procent mobilnímu operátorovi je prostě odírání a myslím, že pro seriózní buziness (tedy inzerci B2B, ne kupování log pro teenagery) by se nesmělo používat vůbec. Je myslím absurdní, že o tom jen uvažujete (Jestli ji navíc používátě, tak opravdu nemám slov). Bych preferoval platbu na fakturu (převodem) a nebo přímo kreditní kartou, tam rozhodně nebudou 60%ní poplatky za transakci.
Když se náklady prodeje pohybují okolo 10%, tak je zahrňte do své provize a můžete vyplácet jestli to dobře počítám 55/45 (affilater/vy), je to rozhodně čistější řešení.
a) Pardon, ale velký klient jde vždy přes agenturu. Není možné agentury obcházet.
b) Mě se ten kanál také nelíbí, osobně bych jej zakázal. Ale divil byste se, jak jej zákazníci s oblibou používají. Také jsem argumentoval proti, dokud jsem neviděl čísla.
Právě, že když se takto na rovinu řekne, že se čistá provize může lišit, je to férovější. Navíc si tak občas někdy vydělá více, jiný méně.
A ještě jeden argument: proč by měl ten majitel stránek, u něhož inzerují klienti, kteří platí přímo (0% náklady prodeje) "doplácet" na toho, u něhož inzerují ti, kteří platí smskami? To by bylo navíc nespravedlivé.
Já osobně si vždy vybírám pro koho inzeruji, takže nepoužívám ani zprostředkovatele jako vy. Mi prostě "séri černých děr" SMS operátor/vy/reklamní agentura příjde už jako moc, bych opravdu vydělal asi desetinu toho, co teď.
Reklamní agentury bohužel nikdy neobejdete - maximálně ke své škodě.
Reklamní, respektive mediální agentura je ta, která většinou rozhoduje o tom, kam se umístí reklama. A chce za to většinou provizi. Není na tom nic špatného. Pokud samozřejmě nerozhoduje o alokaci peněz podle toho, kdo jí zaplatí více.
Já je obcházet nemusím, protože jsou úplně mimo mou finanční oblast. Jsou pro mě prostě přiliš vysoko. A než bych vydělal 500Kč měsíčně z podobnými systémy o kterých je článek, je lepší si najít nějakého výrobce sám, dohodnout se na slušném procentu (50-60% z obratu po odečtení CC fee) a propagovat jen několik takových malých výrobců. Tak to dělám a je to finančně velmi výhodné (minimálně několikanásobně, spíše řádově oproti už zmiňovanému vašemu řešení). Podle mě by vaše provize měla být maximálně 10%, protože jste vlastně jen prostředníci a navíc když používáté okrádací SMS platební systémy z 50-70% fee, tak vás budou používat jen lidi, co to mají jako hobby a jde jim o pár korun a přitom jim utíká plný druhý příjem...
Kvůli 500 Kč měsíčně budete sám shánět nějakého inzerenta? I kdyby se jednalo o 2 000 Kč měsíčně, tak je to podle mne moc práce.
V kontextových systémech naopak nemáte skoro žádnou práci. Jenom implementujete a občas požádáte o připsání na účet.
10% provize nemůže být, protože náklady jsou podstatně větší. Na vývoj, podporu, jednání, reklamu atd.
Platby přes SMS zase nejsou nijak horentní. Spíše si to lidé přes ně nejprve testují a větší částky pak platí jinak. Jak říkám, dlouhodobý průměr nákladů prodeje je 10 %.
Takže v průměru dostávají majitelé stránek 54% provizi. Stále je to nejvíce ze všech kontextových systémů.
Já klasicky nepracuji, živí mě pouze přijmy z reklamy. Takže mě osobně se vyplatí dojednat si lepší podmínky. Jistě není to pro každého, takových lidí asi moc nebude, ale jak se říká \"holá huba holé neštěstí\" a jestli mi nějaký e-mail konkrétnímu obchodníkovi zajistí růst příjmů z 500Kč na 2000Kč/měsíc, tak to má určitě svůj význym. A o tom tahle diskuse přece je, jde o to aby lidem otevřela oči a začali trochu podnikat, a ne jen \"točili\" banery a textlinky, z kterých nakonec budou mít jen několik procent.
Jinak: kolik času vám se vším všudy, včetně fakturace a dalších věcí, zabere, pokud chcete takto zvýšit své příjmy o 1 500 Kč?
Na poli internetové reklamy se pohybuji sedm či osm let a myslím, že ji znám dost dobře ze strany majitele webu, který jsem měl na starosti, reklamní agentury, kterou vlastním, i provozovatele reklamních systémů, portálů a webů, se kterým spolupracuji a kteří se prodejem reklamy živí. A prodávat internetovou reklamu je dost těžké. :-(
Tak můžu vám říct, že nalezení nového reklamního sponsora mi minule trvalo se vším všudy asi 60minut, obeslal jsem prostě 8 firem, které jsem si vyhlídnul a dvě mi odpověděly, že na mé podmínky přistupují. A tyto dvě firmy, pak budu propagovat řadu let (spolu s několika dalšími).
Myslím, že hledání dobrého reklamního partnera rozhodně není ztráta času, to ztratím 500* více hraním Enemy Tournamentu...
Opět prosím uveďte, které informace považujete za zavádějící. Diskuse je od toho, abychom diskutovali k tématu. Uvedl jsem související informace, které se tématu týkají. Pokud tyto informace nepovažujete za pravdivé, měl byste v rámci objektivity uvést své argumenty.
Vážený pane, děkuji vám za připomínku. V zápalu diskuse člověk občas/často udělá chybu. Jsme jenom lidé. Nicméně i tak děkuji za tuto konstruktivní kritiku. Pokusím se dávat si na gramatiku více pozor.
Škoda, že jste nenašel odvahu se pod svůj názor podepsat. Stejnou možnost diskuse mají i zástupci ostatních PPC systémů. Navíc nevidím žádný důvod, proč diskusi zaměňovat za reklamu, jak jste to učinil ve svém příspěvku.
eTarget dává 40%. V případě zmíněného bbKontextu je to ale trochu trik. Právě ten dovětek "po odečtení nákladů", aniž by specifikovali náklady, je zavádějící. Z ceny kliknutí, kterou zaplatí inzerent, to pak bude dělat také těch 30-40%.
Jeslize nemate chut ani cas shanet reklamu na server vlastni silou, je kontextova reklama dobrou volbou. A vyssi provizi (v absolutnich cislech) v soucasne chvili nikdo nenabizi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).