Lidé bohužel nepočítají a neměří.
Ano, to je pravda. Ale já vnímám svou roli tak, že musím lidi učit, že musí počítat, a ne na to hřešit. Neříkám, že ty na to hřešíš, ale až moc často to zaznívá jako nějaká podivná omluva bezprecedentní neefektivity.
Kontextová reklama má velmi nízký konverzní poměr. Proto se vyplatí jenom tehdy, když je cena hodně nízká. B prostě hodně často neprojde.
Ale konverzní poměr je jen jedním z parametrů, který ovlivňuje ten mnou zmíněný maximální náklad na získaného návštěvníka. Těmi dalšími jsou průměrná marže a průměrná hodnota objednávky. Ale máš pravdu, že čím je menší CPC, tím lépe. Ale i přesto může to "B" projít někdy úplně hladce. Víš moc dobře, že i částka 150 Kč za klik může být pro klienta naprosto bez problémů efektivní.
Pokud u A získáš za 1 Kč 10 zákazníků a u B za 1 Kč jednoho zákazníka, kde bys inzeroval?
Moje odpovědět bude stejná. Znovu to zjednodušuješ na vylučující poměr, což ale takto v praxi nebývá. Inzeroval bych tedy tam, kde se mi to vyplatí podle hodnoty maximálního nákladu na získaného na návštěvníka. Pokud je tedy 1 Kč jako CPC efektivní, inzeroval bych na obou místech.
Můžeme se shodnout na tom, že je možné mezi sebou obecně srovnávat eTarget, AdFox, AdContext a bbKontext, protože jde o PPC systémy pro české inzerenty a české majitele webů?
Radime, myslím, že tohle je přesně důvod, proč se v náhledu na PPC systémy my dva nikdy neshodneme (viz naše dřívější diskuze). Míchat dohromady pohled inzerenta a pohled majitele webu je naprosto zcestné, zbytečné a zavádějící, protože oba mají jiné a často protichůdné požadavky. Navíc stojí zcela mimo sebe.
Pokud jde o pohled majitele webu, tam je Váš výčet zřejmě správný, ale to je téma, které mě zas tak nezajímá.
A pokud jde o pohled inzerenta, je Vaše soustavné opomínání AdWords/AdSense opravdu neodpustitelné. Je to systém, který (stejně jako např. eTarget) distribuuje reklamu v češtině do vyhledávání i do obsahového kontextu, čili není důvod jej jakkoliv vyřazovat.
Jsem inzerent. V systému A mohu inzerovat za cenu 0,1 Kč za klik, v B za 1 Kč. Kde budu inzerovat? V A.
No, Roberte, tady si myslím, že ses pustil do příliš velkého zjednodušení, když u toho výběru předpokládáš vylučující poměr.
Já jako inzerent, bych postupoval rozhodně jinak. Pokud by byl maximálně možný náklad na získaného návštěvníka (vypočtený z mého konverzního poměru, procentuální marže a průměrné hodnoty objednávky) nižší než 0,1 Kč, neinzeroval bych nikde, pokud by byl v rozmezí 0,1 až 1, inzeroval bych jen v A. A pokud by byl byl vyšší než 1 Kč (což většinou bývá), inzeroval bych v obou systémech.
To je právě klasický omyl. Protože je reklama laciná, více se vyplácí a inzerenti navíc mohou inzerovat i na slova, která s nimi přímo nesouvisí.
Jsem inzerent. V systému A mohu inzerovat za cenu 0,1 Kč za klik, v B za 1 Kč. Kde budu inzerovat? V A. B pak nebude mít dostatek inzerentů a/nebo bude zobrazovat nerelevantní reklamy, aby zaplnil místo. Když nebude v B systému žádná reklama, proklik bude nula a majitel stránek dostane také nic. V případě nerelevantní reklamy se na ni bude málo klikat a majitel stránky dostane málo.
V bbKontextu také přesně víte, kolik vás to bude stát. Maximální cenu si můžete nastavit. Systém vám pak podle rovnice na http://www.bbkontext.cz/bbkontext/ceny.bb>http://www.bbkontext.cz/bbkontext/ceny.bb automaticky snižuje cenu.
Co se týče dalších čísel. V lednu 2005 měl bbKontext 6 800 315 impresí. O rok později 37 174 310. Za poslední šest měsíců (poslední údaj z ledna 2006) rostl obrat oproti minulému měsící každý měsíc v průměru o 41,055 %. To značí, že inzerenti mají o reklamu v bbKontextu zájem. :-)