Vlákno názorů k článku Kauza nadměrných telefonních účtů pokračuje od Myšel - Pánové.. Vysoce zpoplatněné linky se používají na spoustu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2003 11:36

    Myšel (neregistrovaný)
    Pánové..
    Vysoce zpoplatněné linky se používají na spoustu věcí a podvody určitě netvoří statisticky významnou část. Telecom (ani jiný provider) opravdu neřeší, co jeho zákazník chystá. Provider nikdy majitele placené linky nesdělí a ani to není potřeba. Kdokoli se může obrátit na policii, ta v rámci šetření info získá.
    Ano, je nešťastné, že blokování odchozích hovorů je zpoplatněno nehorázným způsobem.
    Pobavil mě diskutující, který lál na svého ISP, že nezamezil přílivu spamu do jeho mailboxu. To je skutečně zábavný příspěvek..
    Je smutné, naletí li internetový novic, ale ostatní upozorňuji: pokud neumím řídit, nesedám si za volant! Je přece na vás, co se naučíte o inetu a sw, který používáte (máte k němu od výrobce manuál? :o)) ).
    Nevím, co máte proti nigerijským dopisům. Mě vždycky docela pobavily. Zatím jsem viděl po známých asi 5 kousků.. (Je to samozřejmě svinstvo.)

    Provozovatelé podvodných linek jsou ZLOČINCI. Pokud trestné činy postižení ani neoznámí, proč nadávají na Telekom? Stěžujete si na Správě a údržbě silnic, že vás okradl stopař? :o)
  • 25. 3. 2003 16:29

    P.Dvořák (neregistrovaný)
    Přece po přesměrování na "drahou" linku na ní musí někdo poskytovat dial-up.
    Na to přece potřebuje licenci a tak snad není problém zveřejnit někde seznam těch firem, které takovéto linky pro dial-up mají.
    A potom ať si každý dělá dál, co už chce sám. (A ony firmy také.)
  • 25. 3. 2003 19:45

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    ...Pobavil mě diskutující, který lál na svého ISP, že nezamezil přílivu spamu do jeho mailboxu. To je skutečně zábavný příspěvek...

    Ujišťuji vás, že pro mě to tedy zábava nebyla, protože na vlastním webu dlouhodobě zveřejněný mailbox není možno jen tak jednoduše zrušit. Podotýkám, že jsem Contactel žádal o filtraci konkrétní adresy odesílatele. Ten mi odpovídal, že takovou ochranu neposkytuje a že se mám obrátit na abuse@telia.com (ISP odesílatele virů). V dané situaci dobrá "pomoc"...
    Samozřejmě, že jsem s odstupem času volil jinou alternativu, ale když ISP ani na požádání není schopen udělat jakékoli bezpečnostní opatření ve prospěch zákazníka, který mu přináší tržby, tak je kvalitou na stejné úrovni, jako Český telecom. Když vám nějaký neznalý idiot ze zahraničí zaplní 10 MB mailbox viry, tak se s tím dá (přes dial-up) těžko něco hned a účinně dělat.

    A teď mi, prosím, vysvětlete, co na tom vidíte zábavného....
  • 26. 3. 2003 11:51

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    My samozrejme citime s vami a chapeme, ze jste se dostal do problemu. Na druhou stranu, byla to vase volba, kdyz jste si vybral tohoto ISP - a asi jste to udelal proto, ze vam nejakym zpusobem pripadal vyhodny. Volba ISP byla vase svoboda a je to tedy vase odpovednost. Vy jste si vybral ISP, ktery (jak pisete) neni, a to ani na pozadani, udelat opatreni ve prospech zakaznika, ktery mu prinasi trzby. Muzete sice, a mozna i opravnene, na nej nadavat, muzete se rozhodnout, ze prejdete k jinemu ISP, ktery se o vas bude starat vice podle vasich predstav - tim to ale cele hasne.

    A co na tom pripadu vidime zabavneho ? To vam reknu, i kdyz se vam to mozna nebude libit. Bud' ten mailbox pro vas NENI prilsi dulezity - pak chapu, ze se prilis nestarate o podminky, za kterych je poskytovan - nicmene, neni-li pro vas dulezity, pak patrne NENI takova tragedie, kdyz vam ho nekdo obcas preplni. Nebo ten mailbox pro vas dulezity JE - pak je opravdu s velkym podivem, ze se NEZAJIMATE o podminky za kterych je vam poskytovan, nemate odhadnuta rizika, ktera s pouzivanim teto sluzby souvisi, nenechal jste si (nejlepe od odbornika, pokud veci nerozumite sam) poradit jak je mozne tato rizika snizit nebo je zcela eliminovat. Usmevne je to, ze je pro vas ten mailbox, zrejme, velice dulezity - ale vy jste se naprosto nestaral o to, jak a za jakych podminek tato, pro vas velice dulezita vec, funguje - a ted jste prekvapen, kdyz "nahle" zjistite, ze ona nefunguje tak, jak jste si (bez jakehokoliv realneho opravneni) vysnil. Usmevne je to, s jakou naivni duverou a neznalosti jste pristoupil k uzivani veci, ktera je pro vas, podle vseho, podstatna.

    I ja bych pribeh oznacil za usmevny. Abychom si rozumeli - mluvim-li o tom, ze je to usmevne, tak to neni vysmech a ani nejde o to, ze by vam nekdo z nas problemy pral ani nerikam, ze slo o veselou historku. Je to usmev nad tim, s jakou naivitou se naprosto nestarate o veci, ktere pritom sam povazujete za dulezite. A usmev, v mem pripade, prameni z toho, ze se mi takove veci take obcas stavaji a jde tedy o usmev nostalgickych vzpominek. Jen si nepamatuji, ze bych se svoje chyby tak vehementne pokousel svest na druhe ...

  • 26. 3. 2003 17:00

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Děkuji za projev soucitu... :-)

    Faktem je, že v květnu 2000 při zřizování mailboxu mnoho možností k výběru nebylo (antivirová ochrana), nemyslím, že bych zvolil až tak špatně, ikdyž problémů bylo dost. (Zjistil jsem tehdy, že za placený mailbox Českého telecomu - iol.cz zákazník dostane horší výsledek, než od Contactelu "zadarmo"...) Pravdou je, že tehdy to byl můj první vstup do sítě a rozhled a znalosti jsem neměl žádné. Později už by změna adresy přinesla řadu problémů, tak jsem u ní zůstal. Není to (dlouhodobě) otázka antivirové ochrany (umím si poradit), spíš mi vadila ta neschopnost a neochota. A také to není o nestarání se či (ne)důležitosti. Prostě tam, kde byly nabízeny placené produkty, nebylo k rozeznání, za co vlastně ty peníze utratíte. Byla to snad moje chyba?
    Dodnes mám dojem, že kromě mnoha lidí, kteří na netu udělají spoustu práce "pro ostatní zadarmo" je řada subjektů, které by chtěly hodně peněz za nic... Nakonec o tom je i článek, ke kterému začala tato diskuse.
  • 26. 3. 2003 14:48

    Myšel (neregistrovaný)
    Pokud vím, Contactel už prý nějakou filtraci spustil. Mám jejich RazDva mail, tak to vyzkouším, kamarád to chválil.

    Přes dial-up se s tím dá dělat spousta věcí, znáte třeba telnet? ;o) Co třeba webmail? Několikrát mi na help-lince na požádání promázli mailbox sami (hned - během rozhovoru)!

    ...jinak předpokládám, že od nich máte nějakou placenou službu, když zdůrazňujete, že jim přinášíte peníze. U služby zdarma bych já osobně nečekal, že by mi někdo blokoval konkrétního odesílatele on demand.

    ..a s tou Telií mají pravdu, je to tak všechno, co s tím mohou/můžete.

    Především vzhledem ke druhému odstavci je zábavné, jak jste rozhořčen.
  • 26. 3. 2003 16:22

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Nejsem rozhořčen, případ, kdy mi nějaký zavirovaný počítač na síti posílal nepřetržitě opakovaně stejný mail se stejnou přílohou byl zcela výjimečný a stal se pouze v popsaném případě (jednou za tři roky).
    Popsal jsem situaci, která napomáhá k šíření e-mailových "virů" po síti geometrickou řadou. Za tichého souhlasu poskytovatele připojení. Takový stav považuji za nenormální, ikdyž jsem se s ním už dávno naučil žít. (Do Contactelského mailboxu mi zavirované zprávy prošly tuším ještě v únoru 2003...) Díky tomu jsem se také leccos o problematice přiučil :-) ...

    Peníze jsem přinášel prostřednictvím dial-upu (není zadarmo :-), Contactel z něj měl podíl. Možnost zřídit mi pevnou linku (za peníze :-) nevyužil...
  • 25. 3. 2003 20:58

    comanchero (neregistrovaný)
    Telecom o tom ale už ví, že s jeho pomocí jsou okrádání lidé, a nic s tím nedělá. Není to už náhodou trestný čin?
  • 25. 3. 2003 21:19

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Škoda Auto o tom ale už ví, že s její pomocí jsou zabíjeni lidé, a nic s tím nedělá. Není to náhodou trestný čin?

    Neberte to vážně, jen se vám pokouším naznačit, jak zcestný je váš model uvažování...

  • 25. 3. 2003 22:15

    comanchero (neregistrovaný)
    Jenže Škoda Auto vám neprodá (pomocí dealerů) auto se zamontovaným skrytým zařízením, které zdesateronásobí spotřebu paliva bez vašeho vědomí.
    (To už vůbec neříkám, že vám neprodá auto, které bude samo zabíjet lidi, bez vašeho vědomí.
    Neberte to vážně, jen se vám pokouším naznačit, jak zcestný je váš model uvažování...)

  • 26. 3. 2003 4:12

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    A ČTc vám prodal telefon (nebo něco jiného) s takovým skrytým zařízením? Nikoli. To "skryté zařízení" si tam musíte dobrovolně nainstalovat sám.
  • 26. 3. 2003 0:36

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Pozor na takovéto příklady... :-)
    Kdyby se prokázalo, že někdo zahynul v důsledku výrobní vady (jakéhokoli výrobku - třeba jen za prodané jedovaté houby...), mohli by příbuzní poškozeného vysoudit značné částky (alespoň v zemích, které lze nazvat právním státem). Ostatně - i výrobci automobilů při zjištění nějaké konstrukční vady ZDARMA tyto vady odstraňují na celé poškozené sérii aut.

    Desítky (možná stvky i více) milionů dolarů, které se v USA podařilo vysoudit na tabákových firmách, kerým bylo prokázáno, že dlouhá léta zatajovaly životu nebezpečné důsledky kouření, také nejsou právě důkazem "zcestnosti uvedeného modelu uvažování"...

    Český telecom jistě máslo na hlavě má, jenomže v našem státě nikdo nemá sílu s tím něco udělat (o množství peněz, kterými ČTc disponuje a může uvolnit do různých lobbystických a možná i korumpujících aktivit jistě netřeba pochybovat...).
  • 26. 3. 2003 4:15

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    A jakou výrobní vadu má podle vás ta linka od Telecomu? Že se dá použít k volání na všechna existující čísla? Nebyla by spíš vada, kdyby tomu tak nebylo?

    Příklady absurdit právního systému USA jako argument neberu. V Evropě na tom snad tak špatně ještě nejsme, abychom si z něj museli brát příklad.

  • 26. 3. 2003 8:53

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    ...A jakou výrobní vadu má podle vás ta linka od Telecomu?...
    ...Příklady absurdit právního systému USA jako argument neberu...


    Já jsem příklad USA použil proto, že se jedná o jeden z nejliberálnějších (a díky tomu i nejúspěšnějších) hospodářských systémů na Zemi. Že tam sotva najdete firmu, které by stát a vláda poskytly takovou výlučnou MOC NAD ZÁKAZNÍKY, jakou má u nás Český telecom (a také se podle toho chová).
    Pro mne je příklad chování Českého telecomu a jeho vztah k zákazníkům stejně absurdní, jako pro vás skutečnost, že v USA může poškozený zákazník vysoudit (s pomocí šikovných právníků) nebývale vysoké částky jako odškodné za nekorektní chování firmy...
    Nemám nic proti tomu, aby si pár šílenců v tomto státě vybralo internetové připojení za 60 Kč/min, ale vadí mi, když na většinového zákazníka Telecom nastaví "past" ve formě vysokých poplatků za blokování náhodného (rozuměj neúmyslného) použití této (či jiné drahé) služby. Připadá vám normální platit za to, že něco potenciálně nebezpečného z nabídky ČTc nechci (a většina zákazníků jakbysmet)? Proč by měla většina platit kvůli pár jednotlivcům, kteří chtějí extrémně drahou službu využívat?
    Není už v tom zakódována nekorektnost (či skrytý úmysl) pustit svým zákazníkům pěkně žilou za služby, které si neobjednali?

    Zkuste se nad tím zamyslet a představit si, jak by Český telecom mohl dopadnout, kdyby se postižené skupiny zákazníků (jejichž ekonomická existence je ohrožena deseti- či statisícovými účty za službu, kterou nepožadovali a byla jim vnucena lstí a podvodem) ujali schopní právníci v právním státě (třeba v USA) a z principu (např.) prokázaného chování firmy v rozporu s dobrými mravy vysoudili vysoké odškodné?
    Směšné pokuty, které ČTc vyměřil protimonopolní úřad, se jistě ve výnosech přinesených nekorektním chováním ztratí v účetnictví jako "drobná položka"... Tedy - v krátkodobém (přesněji krátkozrakém) pohledu. Z dlouhodobého hlediska na tom firma určitě prodělá. Systematické stresování zákazníků se žádné firmě dlouhodobě vyplatit nemůže. Ani Českému telecomu pod ochranou českého státu.
  • 26. 3. 2003 9:36

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ne, odškodné za kočky usušené v mikrovlnce nikdy za projev zdravého rozumu považovat nebudu. Je mi líto, to není nekorektní chování firmy. Ani omylem nehodlám přijmout myšlenku, že lidstvo je na tom se svou celkovou inteligenci tak špatně.

    Ano, připojení na Internet za 60 Kč/min zní jako šílenost. Uvědomte si ale, že samotné připojení probíhá prostřednictvím hlasového spojení. ČTc nerozlišuje, zda se jedná o hlasovou nebo datovou službu - samozřejmně s výjimkou speciálních čísel s tarifem Internet 2001 (nebo kolik). Navíc není příliš těžké si představit rozumné využití datového spojení i na speciálně tarifovaných linkách, například pro placený přístup do nějakého intranetu (informační systémy). Aby to ČTc dokázal rozlišit, musel by analyzovat PPP spojení až na úroveň IP hlaviček (a ani to by, striktně vzato, nemuselo stačit). Doufám, že se shodneme, že takové počínání ze strany ČTc by vzbudilo v zákaznících oprávněné obavy o jejich soukromí.

    Opravdu považuji za normální a správné, že standardně lze volat na všechna čísla a pouze ten, kdo požádá o blokování, může volat jen někam. Můžeme se bavit pouze o tom, zda má být tato služba placená a zda je její cena přiměřená. Souhlasím s názorem, že cena přiměřená není, ale nemohu souhlasit s tím, že některá čísla mají být automaticky blokována a volání na ně by si musel zákazník vyžádat.

  • 26. 3. 2003 16:13

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    Nemyslíte, že s tou kočkou je to od vás dost silná demagogie? Já jsem uváděl zcela jiný příklad...

    Druh spojení (přesněji: datové) jistě lze analyzovat zcela automaticky bez jakéhokoli "odposlechu", jeho odlišnost od hlasového je zásadní a snadno identifikovatelná.

    Jistě se shodneme na tom, že pokud přihlášení či zablokování nějaké služby bude zdarma či jen za symbolický poplatek např. prostřednictvím webového rozhraní (což už v některých případech funguje - viz změna tarifu), je vcelku jedno, jestli musím službu přihlásit nebo zablokovat (tady záleží na rozumném rozhodnutí zda to či ono).
    Jenomže tady už jsme zase u problému Český telecom - monopol a kvalita (resp. cena) jeho služeb. O tom zas až někdy příště...
    :-)
  • 26. 3. 2003 22:50

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    S tou kočkou to není demagogie, je to pouze ukázka, kam až mohou principy toho vámi vychvalovaného právního systému vést.

    Mezi opt-in a opt-out je obrovský rozdíl, i kdyby ta změna měla být úplně zadarmo. Podívejte se třeba na statistiky počtu transplantací ve státech s modelem opt-in a ve státech s modelem opt-out. V tomto případě by sice model opt-in nestál lidské životy jako u transplantací, ale životy většiny projektů postavených na placených linkách docela jistě.

  • 26. 3. 2003 12:05

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Tu past nenastavil SPT ani zadny jiny AO tim, ze takova cisla zavedl. Tu past vytvoril ten, kdo vyrobil a do obehu pustil ten program, ktery tajne na ta cisla vola. I kdybych pripustil teorii, ze SPT umoznil tento typ podvodu tim, ze takova cisla zavedl - neumoznil uplne stejne tento typ podvodu Microsoft tim, ze jim dodavany system umoznil "skryte" nainstalovani podvoneho programu (pokud se program nainstaloval "sam") ? Neumoznil tento typ podvodu predevsim uzivatel pocitace, kdyz program se nainstaloval diky tomu, ze pouziva pocitac o ktery je postarano neodborne a je nevhodne nastaven (pokud ho tam dokonce uzivatel nenainstaloval aktivne!) ?

    Pokud povazujete za podvodnikova spoluvinika SPT, pak musite, alespon se domnivam, zakonite, za stejne spluviniky povazivat i Microsoft - a NEMUZETE pominout, ze NEJMENE stejnym dilem je vinen i uzivatel pocitace.

    S tou pasazi, ze u nas neni rozvinuty trh i pravni ochrana naprosto souhlasim. Souhlasim i se zaverem prispevku. Navzdory tomu nesouhlasim s tim, ze pri hledani reseni NAPROSTO pomijite odpovednost uzivatele pocitace a snazite se prosazovat (navic jako pro vsechny POVINNA) pouze takova reseni, kdy ma "nekdo jiny" ochranovat "hlupacka uzivatele".

  • 26. 3. 2003 2:08

    ujo (neregistrovaný)
    Kubecku Kubecku.Ty taky asi patris do skupiny lidi co maj misto mozkove tkane tucne veprove.Kdyz nemas mozek svuj porad se s nekym kdo ho ma.Placas prirovnanim jako Ti ostatni oslove co si zde pripadaji stasne moudri,protoze pouze tady je nekdo vyslechne.Skoda auto, samozrejme pokud se ukaze nejaka vazna zavada stahuje auta do opraven kde zavadu odstrani.Treba si jednou take koupis auto a pak poznas co pises za voloviny.Ja jich mam nekolik a muzu ti rict ze se vsichni vyrobci chovaji stejne zodpovedne ke svemu klientu.Pokud jde o zavadu vaznou okamzite te obeznami,pokud zavada neni nebezpecna odstrani ji pri garancni prohlidce.
  • 26. 3. 2003 4:10

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Aha. To, že z telefonní linky jde zavolat na jakékoli existující číslo, je podle vás závada?

    P.S. když chcete někoho urážet, laskavě se aspoň podepište. Takhle vypadáte jako trapný zbabělec.

  • 26. 3. 2003 15:01

    Myšel (neregistrovaný)
    Jsem s Vámi a s p. Lukešem. Ta nehoda s vepřovým hrozí spíše "ujovi".
    Včerejší "zprávy" na N@vě to opravdu vzaly za správný konec. :o)) Doporučuji shlédnout online! (Dost lidí to vůbec nechápe už takhle, po takových šotech to bude určitě ještě lepší.)
  • 30. 3. 2003 1:50

    ujo (neregistrovaný)
    Ne nechci nikoho urazet,chci jen poukazat na nesmyslna prirovnani.Ani netvrdim ze vina CT je v tom ze doslo k presmerovani zrovna pres jeho linku,ale jistou zodpovednost na tom ma a to v nedostatecne informovanosti zakaznika.Nemyslim tim soucasnost ale jake informace poskytoval treba v lednu tohoto roku.Nechal jsem si instalovat linku v prosinci lonskeho roku neslo nic raz na raz trvalo to dva mesice nez instalace probehla po celou dobu jsem s CT nekolikrat telafonicky hovoril,nikdo ani pracovnik
    ktery linku montoval se nenamahal na nejaky probem upozornit
    Jsem pro to ze zakaznik ma dostat veskere informace ne jenom ty kladne ale i ty zaporne .Moje jmeno by Vam stejne nic nereklo mohl bych se podepsat treba jako Michal Kubecek
    nebo Karel Got a nemyslim ze bych pak vypadal jako hrdina.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).