Vlákno názorů k článku Kauza „okleštění“: ČTÚ vrací úder, operátoři nesmí měnit smlouvy, jak se jim zlíbí od karel - O2 a Bonerix (100% v ní patří O2) Změna...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2015 11:40

    karel (neregistrovaný)

    O2 a Bonerix (100% v ní patří O2)
    Změna podmínek -> ZDRAŽENÍ o 20%
    díky novele jim stačila jedna malá věta v patičce vyučtování za říjen minulého roku. "Od 8. ledna dojde ke změně podmínek. Více na www.modrevolani.cz" v místě kde jsou reklamy, disclaimer atd.
    Napálili tisice lidí, kterým skokově zdražil paušál o 100 Kč.
    Většina z nich má nějakou formu zaměstaneckého programu a Tito zaměstnanci oprávněně křičí na svého zaměstnavatele­......proč jim nabízí nějakou službu, jež vzápětí zdraži.

    Ideální.
    Komunikačně skvělé. Těším se na další tender na mobilní služy.
    O2 bude tahle část asi dost bolet.

  • 20. 4. 2015 12:36

    karel (neregistrovaný)

    Díky, to je dobré vědet. Nicméně O2 to osladíme při dalším tendru v létě, o desiky milionů, těch pár tisícovek co získali zdražením našim zaměstnancům tímto nefér způsobem je nejspíš dost zabolí.

  • 20. 4. 2015 12:22

    Honza (neregistrovaný)

    To není pravda - novela na změnu smlouvy nemá žádný vliv. Dříve starý OZ neřešil změnu smlouvy, proto byla tato úprava obsažena ve zvláštním zákoně (ZEK). Nyní OZ už to řeší, tak logicky byla pouze zrušena duplicita.
    1) změna smlouvy musí být ujednána dle § 1752 OZ, viz tento článek.
    2) změna ceny je již podstatná změna smlouvy, takže operátor musí informovat dle § 63 odst. 6 ZEK. Tedy "Od 8. ledna dojde ke změně podmínek. Více na www.modrevolani.cz" takové informování nestačí. A ani nestačilo před novelou.

    A pokud operátor nějakou takovou praktiku dělá, jako O2 nedávno, kdy zkrátilo závazek a následně autoprolongovalo tisíce smluv (náhodou kdy to budou letos v květnu 2 roky od uvedení FREE tarifu, že by strach z odchodů zákazníků?), tak spoléhá na to, že si to zákazníci nechají líbit a neozvou se. Známí jsem donutil se ozvat se stížnosti na ČTÚ a O2 je pak samo kontaktovalo a závazek jim zrušili a nechali je přejít jinam bez smluvní pokuty! Už to nebyli kecy o tom, že vše proběhlo v souladu se zákonem, co odpovídali na stížnosti a reklamace...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).