Ano, přesně tak!
Například já jsem uzavřel firemní smlouvu s T-Mobilem na určitý počet SIM, minimální plnění atd., kterou dodržuji a dodržet chci.
Ve smlouvě například bylo, že když se něco se závazkem vypoví, tak zaplatím 20% z PLACENÉ ceny za SIM - což dělá několik desítek korun.
Ovšem teď to operátor mění s tím, že musím platit 100% a z ceníkové ceny což dělá NĚKOLIK TISÍC KORUN!!!
Taky jsem uzavřel smlouvu s tím, že když nesplním minimální plnění, tak si ho prostě jenom doplatím... Což může být minimální částka třeba jen pár stovek.
Ovšem teď si to operátor změnil tak, že mu doplatím těch pár stovek a ještě dvakrát celé minimální plnění takže částka počítaná na STATISÍCE korun??!!!!!!
Tohle Vám jako přijde normální?! Neměl bych mít snad právo pokud si někdo takto smlouvu změní od ní bez sankcí odstoupit?!
Vždyť to je jako kdyby Vám někdo nabídl zaměstnání za 50 000 Kč v krásné kanceláři s pracovní dobou 9-17 po-pá jen v pracovní dny a zavázal jste se tam pracovat po dobu dvou let - takový závazek skutečně lze sjednat.
Ale pak by řekl, že budete pracovat za minimálně mzdu 9200 Kč, třináctihodinové směny i o víkendech a svátcích, nebudete pracovat v kanceláři, ale v uhelném dole těžit uhlí, ale dvouletý závazek musíte dodržet!
Pochopitelne, v takovem pripade by ovsem presne stejne mel tu smlouvu bez jakyhkoli uprav dodrzovat operator.
Nemluve o tom, ze chtit v plne vysi zaplatit sluzby, ktere nebudou poskytnuty se povazuje za kradez kdekoli na svete. A "automaticke" obnoveni smlouvy pokud zakaznik nestihne 3 dny na jeji vypoved, presto, ze je uzavrena zcela jasne na dobu urcitou, je uz do nebe volajici nehoraznost.
Už dnes si každý rozumně ekonomicky smýšlející člověk dokáže spočítat, že podepisovat smlouvu s firmou, která si kdykoli může měnit podmínky, je hloupost.
Zákazníci jim utíkají ke komunikaci přes internet a k předplaceným kartám, a operátoři místo aby přemýšleli proč, tak se jen neustále snaží nad nimi "vyzrát". No, nefunguje to. Pokud by byly smlouvy a tarify přehledné a každá změna by musela být odsouhlasena oběma stranami (jako u každé NORMÁLNÍ nezlodějské obchodní smlouvy), zákazníci by měli v systém důvěru a více by ho využívali.
Naše rodina přešla na předplacené služby a Skype, ušetříme v důsledku toho nejen měsíčně mnoho stokorun, ale hlavně - nemusím být pořád ve střehu a hlídat výmysly a podrazy operátorů, změny smluv; a nikdo mne neotravuje s "výhodnými akcemi". A když chci jinou firmu, nic mne neomezuje a neobtěžuje. Když si vzpomenu co obstrukcí obnášelo zrušit tarifní smlouvy... nu, už nikdy více, aspoň tedy pokud trh nedostane rozum.
To, že si operátoři dělají co chtějí a zákony i obchodní podmínky si vykládají po svém asi zažil nejeden z nás. Horší je, když se člověk obrátí na ČTÚ v domnění, že aspoň ten bude mít zájem, aby byly dodržovány zákony a úřad se odmítne sporem zabývat z čistě formálních důvodů.
Sám jsem vypovídal smlouvu po novele ZoEK s vědomím, že doplatím 1/5 zbývajícího závazku (tedy toho, co bych zaplatil, kdybych smlouvu nevypovídal). Jaké bylo mé překvapení, když si operátor vyložil zbývající závazek po svém, tedy v ceníkových cenách! To nemluvím o tom, že jsem zároveň žádal o přenos čísla, se kterým byl problém ze strany opuštěného operátora hned od výpovědi. Žádná omluva či finanční satisfakce, jen výmluvy a mlžení. Po zamítnuté reklamaci jsem se proto obrátil na ČTÚ, který po téměř půl roce (ano, sám dodržel lhůty dané zákonem, opět bez omluvy) vydal závěrečné rozhodnutí, ve kterém se k jádru sporu (tedy výkladu ZoEK) opakovaně nevyjádřil.
Jediné, co na operátory skutečně platí je medializace takových případů a odchod nespokojených zákazníků.
Prosímvás, VF a MO všeobecně především těmito ničím neomezenými změnami VOP porušují zákon. Ale jistě, že regulátorovi do toho samozřejmě nic není, ať se miliony zákazníků soudí, když se jim to nelíbí. My nic, my jsme jen regulátor, do toho přece nemůžeme mluvit, to je soukromoprávní vztah! "Operátor je oprávněn měnit Všeobecné podmínky v celém rozsahu." - hotovo dvacet. Drž hubu nebo se suď! A o změnách tě budeme "informovat" na dvacáté straně vyúčtování trojkou fontem. Že sis toho nevšiml? Co je nám do toho!
Tvoje právní povědomí je mizerný a hloupý... Když si s někým podepíšeš smlouvu, tak je státu po tom prd, dokud si nepožádáš o rozřešení sporu. Neznám žádnou zemi v Evropě kde to funguje jinak. A ke změnám smluvních podmínek dochází úplně všude na světě v tomto oboru. Otázka je zákonnost, ale té se musí dovolat poškozená smluvní strana. Pokud si svéprávný, tak to prostě musíš pochopit. Pokud potřebuješ ochranu státu ve smluvních vztazích, tak si roztrhej občanku a požádej soud ať Ti omezí svéprávnost a bude se Ti o to starat přiřazený opatrovník.
Jeste dotaz podle, ktereho § ma urad pravo odebrat za nepoctivosti ve smluvnich vztazich pasma? Proc cekate, ze urady maji konat podle sveho uvazeni? Jak by se Vam libilo, kdyby Vam za dopravni prestupek mela ve spravnim rizeni byt dana pokuta max 10 000 Kc, ale urednik by dosel k zaveru, ze to je mirny a dal Vam 100 000 Kc a vzal Vam ridicak? Urady zde nejsou na to, aby tvorily zakony. Zakonodarnou moc maji poslanci. Dle ustavy urady mohou pouze konat co jim dovoluje zakon. Lidi vy nemate ani zaklady co se ted uci na zakladnich skolach. Pak se divite, ze nejaky zmetek Vas nekde natahne dovoluje si.
Nebylo cílem rozepisovat veškerou komunikaci, ale pro přehlednost shrnout to podstatné (tedy znovu i pro Tebe Honzo) - úřad se odmítl zabývat výkladem zákona, tedy tím, zda má právo operátor požadovat 1/5 z ceníkové ceny.
Jinak lhůta, kterou ČTÚ nedodržel se týkala odpovědi na podaný rozklad. Zda to bylo přesně půl roku, bych musel dohledávat, ale to opravdu nebylo smyslem příspěvku.
šneku, šneku, šneku. Tenhle problém se týká pouze firemních zákazníků, domácnosti chrání OZ a stát.
Bohužel musím konstatovat, že praktiky našich mobilních operátorů vůči malým až středním podnikům jsou katastrofální. Jednostranné jednání, nulová možnost domluvy a mnoho pokut a peněz, které je nutné zaplatit.
Pokud nastane nějaký problém, máš na výběr, budeš podáš reklamaci, poté si stěžuješ ČTU a případně to řešíš soudně, operátor ti ale zablokuje používání simkaret a neumožňuje ti přejít v té době ke konkurenci, to si velká část firem nemůže dovolit. Jseš v patové situaci.
Takhle nás t-mobile vyšplouchl s asi 100 firemními simkartami. Vyměřil nám pokutu za právě nepoužívání některých alokovaných čísel a zpětně po nás chtěl nějaké penízky za pronájem telefonní ústředny, ač nám jí ani nedodal. Bohužel stěžovat si můžeš, ale faktury musíš zaplatit nebo ti pozastaví čísla... Je to samozřejmě nepříjemné, faktury jsou zaplatitly a o vrácení peněz se hádáme do teď
Při ukončení smlouvy u UPC po vás chtějí za každý měsíc zpětně rozdíl mezi jejich permanentní akční cenou při závazku a ceníkovou cenou, a tak paradoxně čím později ukončíte smlouvu tím větší pokutu platíte. K tomu vám ještě zvesela napočítají 1/5 závazku ( nevím jestli z akční ceny nebo ceníkové).
sledovane obdobi byvaji 3 mesice, proto je tam trojnasobek min. plneni. aspon tak to chapu ja.
co se tyka smlouvy vyznamneho zakaznika. kdo tohle podepise, ten si neuvedomuje jakej pruser to podepsal. a aby tomu t mobile dal korunu, tak misto neomezeneho tarifu pro podnikani za 750,- vam nasoli puvodni grand za 3290,- se slevou 75% - pokud tedy tarif nezmenite na nizsi a podate predcasne ukonceni, tak se nedoplatite, protoze se pocita puvodni cena
https://www.t-mobile.cz/dcpublic/Archiv-Grand_do_vsech_siti.pdf
https://www.t-mobile.cz/dcpublic/Archiv-S-nami-sit-nesit-v-podnikani.pdf
Určitě, Honzíku. U nás to prostě nejde. Všude jinde je to banda socialistických dementů, kteří nehorázně zasahují do výtečně fungujících soukromoprávních vztahů a plně konkurenčního trhu. Např. Ofcom (http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/consultations/gc9/statement/guidance.pdf)
Tak určitě. Je to úplně stejné. Ono i to vymáhání je úplně stejné, že. Viz pokuty v UK vs. šaškárna u nás. No nic. Končím debatu.
Eh, tak nemyslím, že by konkrétně za toto mohl být jednotlivec právně postižitelný. A určitě existuje i nějaká studie rizikovosti toho co si kdo nechá za přijatelná rizika líbit.
Dokud ČTU nezačne regulovat jak má tak fáze žní bude pokračovat. Viz třeba trh kabelovek v USA. Tak nějak to může klidně dopadnout i tady s telefony...
Souhlas. Že to nikam nevede je i o úrovní státní správy. Plno lidí řve za každé zvýšení platů státním úředníkům, ale na druhou stranu s vysokoškolským vzděláním jsou několikrát úředníci hůře placený než třeba učitelé. A proti státu zde stojí korporace jako O2, Vodafone a T-Mobile a ty si zaplatí největší kapacity v oboru, kteří pak úřad zahltí několika tisícovými stránkami analýz a argumentů a státní správa nemá kapacitu se tímto v krátké době vypořádat a končí to tím, že pak se kroky dějí za několik let... Je to prostě začarovaný kruh.
Presne tak, me prijde, ze Honza a Jirka jsou bud zamestnanci mobilniho operatora nebo s prominutim polodebilove, kteri toto nechapou.
Pokud operator porusuje smlouvy, je regulator od toho, aby udelal proti opatreni. Jiste nespokojeny zakznik se muze a mel by se obratit na soud, aby ten donutil operatora smlouvu dodrzet. No regulator ma reagovat, od toho je to regulator a od toho si ho platime z dani, odebranim pronajatych licencnich pasem, kdyz operator neplni, to co by plnit mel a ne mu davat smesne pokuty!!!
jestli ceska republika prijme vysledky jakekoli arbitraze je pouze na ni
spoustu firem by sevededomy a predevsim nepodrucensky pristup mozna odradil ale jine zase ne...nakonec "pecunia non olet"
dam vam priklad (jasne ne dobry, protoze jde o trhy zcela jine velikosti ale abych ukazal cestu)
indove proste zatrhli patenty na leky a dovoluji generika... a normalni vyrobci maji moznost dal prodavat ale za skutecne ceny, protoze za neskutecne ceny to nedokaze vyrobit ani ten genericky vyrobce
bude li nekdo vyrazne levnejsi tak at hezky prokaze ze nejde o dumping jinak bude bez licence
Je třeba si uvědomit, že účel místního TMCZ je jen generovat peníze potřebné pro rozvoj sítí na trhu v rozvinutějších zemí.
Asi každý z nás by se ve chvíli, kdy jeho zákazník nemá pořádně kam utéct choval stejně.
Je to věcí každého zákazníka jestli podepíše, nebo ne. Samozřejmě, článek je dobré varováním. Ale jinak je chování TM zcela v pořádku.
Naopak, pokud by to manažeři nedělali nezasloužili by si své peníze a okrádali svého zaměstnavatele o zisk.
Ale prd. V tomto případě nebudeš dávat žalobu k soudu, ale budeš postupovat dle § 129 ZoEK a dáš návrh ČTÚ na řešení účastnického sporu.
ČTÚ z moci úřední může vykonávat pouze veřejné právo - tzv trestat za správní delikty atd.
Soukromoprávní věci jsou v rukou stran, kterých se týkají a v případě, že není se možno dohodnout s druhou stranou, tak teprv na řadu jde soud či v tomto případě ČTÚ a to na návrh jedné ze stran na rozřešení sporu...
Snad má průměrný člověk trochu rozumu a dokáže si plno věci řešit bez státu. Kdyby měl stát každému stát za zadkem v soukromoprávních věcech (při podpisu jakékoliv smlouvy, aby zkontroloval správnost dle občanského zákoníku), tak zde máme 10 000 000 úředníků a soudců :-D
A co jako? Toto je úplně stejný co má platit u nás. I ČTÚ vydalo takových doporučení mraky, viz poslední monitorovací zpráva, kde operátory varovalo, že nebude jejich ujednání akceptovat při řešení sporů... Právo v Británii je úplně stejné jako u nás v tomto směru, jelikož se v rámci EU do právních řádů implementují ty samé směrnice. Otázka je pak jaká je praxe. Prostě když se operátor rozhodne jednat proti zákonně v rámci občanského zákoníku, tak žádný regulátor nezmůže nic, dokud se strana, které se to týká neozve...
Prostě u nás se jedná o §1752 NOZ a o §63 odst. 6 ZoEK... Je to úplně stejný. § 1752 NOZ se týká změny smlouvy - tedy když operátor nedodrží náležitosti a ujednání ze smlouvy, tak má účastník právo se domáhat neplatnosti změny smlouvy. § 63 odst. 6 upravuje informační povinnost. Ta kdyby nebyla ze strany operátora dodržena, tak ČTÚ na základě zjištění (např. stížnosti účastníka) může zahájit správní řízení za správní delikt dle ZoEK a uložit pokutu operátorovi. Ale to nemá vliv na platnost změny smlouvy, dokud se nezačne dovolávat druhá strana neplatnosti a nepožádá o rozhodnutí v této věci.
Pokud chceš změnu zákona, tak se obrať na svého poslance. Úřad si nemůže vymyslet do ZoEK nový správní delikt a dát pokut 1 mld. Kč za nedodržení ustanovení občanského zákoníku ;-D
Ano, ale regulátor nemůže zasáhnout okamžitě a stanovit takovou a takovou cenu. Je to vyjednávání a po té, když to k něčemu nevede, tak se stanoví relevantní trh a dojde k regulaci. ČTÚ už vyvíjí tlak ohledně LTE... Pokud se síťový operátoři nebudou mít ke spolupráci, tak dojde k regulaci. Otázka je co jsou reálné náklady. U každého operátora jsou jiné. Každý operátor ma jiný počet zaměstnanců, každý operátor má jiné smluvní podmínky s dodavateli technologii, O2 a T-Mobile např. u LTE sdílí sajty, takže ty náklady tam budou jiné než u Vodafone atd. Je to hodně těžký a co odborník to jiný názor :-)
To není tak jednoduchý. Je nutné se vyrovnat se všemi připomínkami a postupovat na základě analýz... Kdyby se postupovalo, tak že jeden člověk rozhodne a aníž by při tom tomu rozuměl, tak by to mohl pro Českou republiku znamenat více škody jak užitku - třeba prohrané miliardové arbitráže, kdyby se prokázalo, že stát svým nezákonným rozhodnutím někoho poškodil...
To zas tak není pravda. Pokud ČR odmítne přijmout výsledek arbitráže a nebude plnit rozhodnutí, tak už sem nevkročí žádný zahraniční investor, jelikož zde uvidí obrovské riziko pro svoji investici a Ti co už tady jsou rychle zváží svoje setrvání a rating nám půjde dolů, jelikož je právní jistota je jedna položek, která se hodnotí. Takže by se zvýšila nezaměstnanost, za státní dluhopisy stát platil více atd...
Teď jste mě pobavil... Regulovat prostřednictvím veřejného práva lze dejme tomu o čem má být spotřebitel informován atd. Ale regulátor nemůže zasahovat do soukromoprávního vztahu mezi Vámi a operátorem. Pokud operátor poruší nějaké smluvní podmínky a je to ve váš neprospěch, tak se musíte bránit vy sám a podat podnět k rozhodnutí sporu... To nikdo za Vás neudělá v žádné zemi na světě!
ČTÚ může regulovat pouze v rámci ZoEK a udělovat pokuty za správní delikty. Nemůže si vymýšlet svoje zákony a dát třeba pokutu za změnu smlouvy, když to není dle zákona správní delikt, ale max občanskosprávní delikt, který plyne z občanského zákoníku a za něj se pokuty neudělují, ale určuje se pouze platnost či neplatnost právního jednání.
Zvláštní forma kapitalismu, kdy není vykořisťován zaměstnanec, ale též zákazník.
Problémem je, že v zájmu "generování zisku" je byznisplán mnoha firem postavený dle vzoru "jak poskytnout co nejmenší službu za co nejvíce peněz" (a říká se tomu "optimalizace", "efektivita", apod.)..
Vážení, já pořád nevím, co se tu řeší.
Pokud podepíšu smlouvu na dobu určitou za určených podmínek, tak ji prostě musím dodržet. To by se jinak tyhle smlouvy psát vůbec nemuseli a každý by měl smlouvu na dobu neurčitou.
Jenže - mít výhodu ze smlouvy na dobu určitou - to chce každý. Ale dodržet své závazky ze smlouvy vyplývající - to se už nikomu nechce..
Rozumný člověk si rozmyslí, jestli se uvazovat ke službě, kde se ceny mění co půl roku, nebo jestli tuto smlouvu nemít a těžit z volnosti pohybu od operátora k operátorovi.
Uvědomte si, že ve společnosti máte nejen práva, ale i povinnosti - ale to nikdo slyšet nechce, protože proč zrovna on by měl nějaké povinnosti dodržovat.
Byl jsem 11 let klientem Vodafonu, bez smlouvy na dobu určitou a když jsem viděl lepší nabídku, tak jsem prostě přešel jinam...
Jirka
Dalsi totalni hovadina... Kdyz tomu nerozumite, tak se radsi neprojevujte. Regulace neni zde na to, aby se hlidalo dodrzovani uzavrenych smluv. Jak to chcete realizovat? Poslat Vam do obyvaku uredniky at Vam zkontroluji smlouvy zda nahodou nejsou porusovany? ;-D Pro operatora nepracuji. Operatori se chovaji ve smluvnich vztazich nekorektne, ale to je prave vzdelanosti nas zakazniku. Vetsina nas tomu nerozumi, nemame paru ani o zakladech smluvniho prava a tak s nami zametaji jelikoz 90% nas zakazniku se neozve.