je to podle zakona v poradku, pak si myslim, ze cely spor neni v poradku v tom smyslu, ze se jedna o vztah: poskytovatel reklamy (seznam.cz) X klient (prace.cz).
Domnivam se, ze kdyby sprace.cz zacal provozovat nekdo neznamy, pak by prace.cz na takoveho provozovatele prdela. Jenze Seznam ji poskytoval reklamu a musel moc dobre vedet, kolik na stranky prace.cz chodi lidi.
Je to asi podobne s tim, ze kdyz si zalozite firmu lWindows a budete podnikat v cemkoli jinem, nez v IT, tak na vas bude Microsoft hazet bobek, ale jakmile se pustite do IT a nahodou do OS, tak se taky bude soudit.
Od Seznamu je cela zalezitost, dle meho nazoru, minimalne neslusna.
Nekdo tu zminil podobnost Gmail a Mail. Takova podobnost mne nechava chladnym. Vadit by mi to zacalo az tehdy, kdyby Google Mailu poskytoval sluzby, Mail by vydelaval a najednou by Google vytvoril Gmail. Jenze tak to samozrejme nebylo.
pokud chci registrovat znacku, tak si nebudu registrovat obecne pojmenovani. To je druha strana mince u obecnych domen jako je i bazar, seznamka a pod.
právník sice nejsem, ale pár zkušeností s fungováním soudnictví mám...
de iure tady precedenční právní systém není, ale reálná praxe je tomu překvapivě blízká.
Ono to totiž funguje tak, že nižší soudy si celkem hlídají judikaturu vyšších soudů a v podobných případech soudí podobně. Vycházejí totiž z předpokladu (celkem logického), že kdyby soudili výrazně jinak, tak jim to po odvolání hodí vyšší soud zpátky na hlavu a museli by to dopracovávat, náročně obhajovat svůj odlišný názor (který může být správný!) a vůbec si přidělávat spoustu práce. Takže nakonec se realita blíží precedenčnímu systému.
Nejmarkantnější to je u případů, které nějak rozhodl Nejvyšší nebo Ústavní soud. Tam už pak většina soudů soudí stejně, i kdyby předtím měli desítky podobných případů rozhodnutých jinak.
Koupim si doménu SVOLVO - a vykostí mně pan volvo i lukašovič.
Řekl bych, že pokud měli pánové z LMC zájem o doménu Sprace, nic jim nebránilo si jí koupit. Domáhat se soudně nápravy stavu kdy někdo jiný měl dobrý nápad dřív než já, je poněkud chucpe.
Dneska je stav sporu 1:1, tesim se na dalsi vyvoj vysledku a jak se zmeni soucasny vyckavaci postoj v JOBPILOTu, ktery je dnes soucasti svetoveho imperia MonsterWorldwide.com . Jobspilot.cz radu let odkazoval uzivatele na sluzby LMC, stejne to bylo s domenou registrovanou mirumilovnym Liborem Malym s nazvem MONSTERBOARD.cz. Znacku firmy Monster(R), Monsterboard.com, ktera byla asi vubec prvni sluzbou na internetovem trhu prace - registrovana nekdy v roce 1994 jako 454. web na svete - dnes supertezka vaha ve svete Internetu MONSTER(R) uziva v rade zemi. Nechapu, proc do toho jeste z Jobpilotu/Monsteru poradne nerizli - super pravniky jiste maji pod palcem. Monster je znamy tim, ze roste rychle organicky i diky spouste akvizic - ze by mel aktualne zalusk na koupi LMC a proto ve sporu mlci...?
Ta společnost čeká jenom na postoj soudu. V případě výhry se může inspirovat, použít obdobné argumenty. Nicméně soud by podle mých laických informací neměl předchozí rozsudek z jiného sporu brát vůbec v úvahu.
Takže já bych to spíše nazval slovem "inspirace".
BTW: Nechci se hádat o slovíčkách. Šlo mi jenom technicky o to, jestli jsem pochopil, jak je to v článku míněno.
Kdyz LMC povazuje Spraci za dulezitou, proc si ji nezaregistrovala pred Seznamem? A taky Ipraci, Epraci, Apraci, opraci, praci.net, praci.com, praci.org...
Kdo driv prijde, ten driv mele, ne?
Přesto na svém tvrzení trvám. Dokonce se mi dnes můj odhad potvrdil, kdy jedna společnost podle svých slov na výsledek sprace.cz vs prace.cz vysloveně čeká a zvažuje, zda se do něčeho podobného pustí... (To vlastně vysvětluje i ten "precedens" uvedený v článku).
"v případě výhry LMC bychom se mohli „těšit“ na roztržený pytel plný podobných kauz"
Já myslím, že nikoliv (peníze mají jenom velcí provozovatelé webů) a naopak se domnívám, že podobné spory český internet poškozují. Co si o tom má myslet laik, když čte někde v novinách výsledky nějakého sporu o písmenko "s"?
Jestli nebude znát Internet, možná si pomyslí, že jsme tady všichni tak trochu padlí na hlavu...
Téměř první větě v článku příliš nerozumím: "Zároveň mnohdy pro svou unikátnost vytváří do budoucna precedens".
Mám za to, že naše právo není založeno na předchozích rosudcích soudů. Myslím si, že pokud jednou vyhraje subjekt X., nedává tím soudu žádný příklad. Naopak v USA by to podle mých informací mělo fungovat na základě předchozích vyřešených případech.
Může mi někdo poradit, jestli je tedy uvedené trzení v článku pro ČR soudnictví pravdivé?
Nmobil (mobil jako obecné slovo) by klidně mohla, ale to máte stejné, jako když Prima začala vydávat receptář a nějaké vydavatelství by se začalo čílit, že tam kdysi inzerovalo...
Spíš bych napsal "médium". Ale proč na druhou stranu, ne? Proč by nemohla TV NOVA prodávat třeba mobily. To je přece pochopitelné chování. Otázkou je, jestli by taková TV prodávala (mohla prodávat) značku Nmobil nebo NSony. To už je zapeklitější :-))
Pokusím se to malinko zjednodušit.
Prodáváte zboží(služby). Zadáváte si u své reklamní agentury reklamu na Vaše zboží(službu). Ejhle, Vaše reklamní agentura zjistí, že se jí vyplatí prodávat stejné(?podobné?) zboží(služby). Odstřihne Vás a začne je prodávat.
Ano, prostě to tak chodí, já vím, ale není to nic, nad čím bych začal plesat a minimálně mě to přinutí se nad takovou firmou zamyslet.
Osobně do toho sporu nevidím a ani nemám čas a důvod se do něj zasvěcovat, každopádně jsem jenom napsal že Váš názor byl tak trochu laický a doba kdy starosta rozhodl komu patří ovce na základě svého selského rozumu je už dávno prič :-)
Každopádně majitel domény Google.cz si to jednou dle mého názoru pěkne vyžere :-)
Mimochodem Hotjobs je složení dvou slov hot a jobs, co je google? Porovnávate hrušky a jabka ...
Ze neco neni oficialne jeste neznamena, ze to neexistuje, zkuste hodit slovo s pravniky na tema precedenty v nasem pravnim systemu a rozhodnutich soudu...
evidentně jste mi neporozuměl. ten rozlišovací moment S nebylo myšleno jako příslušnost k seznamu, ale jen jako rozlišení mezi sprace a prace. pokud by to byla bprace, je to stejné.náš případ je něco jiného, ale k tomu se vy stejně ohradíte :)
tak dobře, vidíte-li zde etický spor, můžeme se podívat i na "zbraně" druhé strany, které slovo etika je také malinko cizí (či spíše používají vlastní pojmologii)
Proč existuje skupina lidí, kterým vadí doména Google(.)cz a nevadí jim Hotjobs(.cz), úplně stejný případ parazitování na úspěšném projektu? (na Webarchive.org je .cz s historií 3 roky PO .com) Proč o etice hlásá ten, kdo vlastní doménu jobspilot?
myslím, že tady je právo jednoznačně na straně seznamu. vzhledem k tomu, že práce (jak říká seznam správně) je slovo druhové, nelze je tedy obecně chránit (pouze grafické vyjádření). použití S v tomto případě je dostatečný rozlišovací moment pro všechny gramotné uživatele.nedovedu si proto představit situaci, kdy soud rozhodne o opaku.
Ten kdo pro nazev sve sluzby pouzije obecne oznaceni musi pocitat s tim, ze krome vyhod jako je intuitivnost pro uzivatele vyplyvajici z jasneho sdeleni bude muset akceptovat i nevyhody a sice obtiznou ochranu vuci konkurenci. Pokud by provozovatel prace.cz misto obecneho oznaceni "prace" pojmenoval svuj server treba Hotentot a Seznam zavedl Shotentot, tak by ted nebylo co resit. Takto ovsem tezko muze branit ostatnim v pouzivani zcela obecneho oznaceni pro komercni potreby a to i konkurencni.
„Zároveň mnohdy pro svou unikátnost vytváří do budoucna precedens“ Pokud se ale nepletu, tak v ČR nemáme precedentní právo. K čemu pak precedens? Jedině jako možnou ukázku, jak to může, ale nemusí dopadnout. Chápu-li to tedy správně.
TV, časopis a další media jako je portál mají také nějaký "svůj" prostor a nabízejí tam reklamu konkurence. Nebo mi chcete říci, že když nějaké noviny dají na druhou stranu reklamu banky č.1, č.2-x mají smůlu? Tomu sám nevěříte a takto je.
Takže Seznam sundal LMC a dal tam Spráci. Spráce by měla být (nebo snad již je, aspon co tamtamy trhu říkají) samostatná s.r.o. firma a na Seznamu tak bude nakupovat pouze tržní prostor, takže si nemyslím, že by se jednalo o něco ojedinělého.
Problémem internetu poslední dobou je to, že se na něj každý dívá jako na "něco jiného" a přitom je to v podstatě další druh media. Jako každé mé svá specifika, ale platí zde již i to, co se vyřešilo u ostatních.
Pokud můj zákazník u mě vede reklamu na své zboží, a to úspěšně, já ho vykopnu a na bývalém "jeho" místě začnu nabízet své zboží...
No, Nevím, nevím Sezname.
Cituji: Zároveň definoval "průměrného uživatele", jenž si je prý už vědom důležitosti každého písmene.
Co se týká např. klamavé reklamy, tak ta musí být pochopitelná pro 90% lidí.
Tedy pokud to rozliší průměrný uživatel, je to 50%, pokud i značně podprůměrný, skoro až retardovan7 nebo začátečník je to 90%.
Proto firmám, které se chtějí najisto vyhnout klamání uživatelů, doporučuji nepoužívat takto podobné domény.
Dokážu si představit, že letos soud rozhodne tak, že podobné domény jsou nekalou soutěží a za několik let (po určitém zaškolení valné většiny uživalelů) rozhodne již jinak.
V této konkrétní kauze bych, podle svých zkušeností se i se začínajícími uživateli, řekl, že zmatení uživatelů nenastane ani tak doménou, ale změnou odkazu Práce na hlavní stránce seznamu na který jsou uživcatelé zvyklí klikat (a neukládat si adresu výslednou adresu). Titulka Seznamu.cz je ale plně jeho vlastnictví.
Ale on Seznam tu doménu používal i během toho co to ěml zakázáno. Jen tam dal redirekt (nebo odkaz) aby jako chytrá horalkyně obešel(?) nařízení soudu.
Hlavně že má Seznam s Lukačovičem v čele plnou hubu keců.
Dalsi argument proc to muze stat LMC majlant. Seznam po dobu predbezneho rozhodnuti domenu nepouzival a ta samozrejme ztratila na Googlu pozici.
Pokud by, nedej buh, LMC vyhralo, tak ceka vsechny majitele domen zacinajicich na e, i, sms a pod. krusna doba.
Podle meho nazoru je to tak, ze domeny s predponou vetsinou neprimo propaguji domenu bez predpony. Nemluve o domenach tretiho radu. Tusim v roce 1998 spustil Xchat na tehdejsi dobu velkou kampan a propagoval krasnym bannerem domenu seznamka.xchat.cz - vysledkem byl i priliv lidi na Seznamka.cz