Nmobil (mobil jako obecné slovo) by klidně mohla, ale to máte stejné, jako když Prima začala vydávat receptář a nějaké vydavatelství by se začalo čílit, že tam kdysi inzerovalo...
Spíš bych napsal "médium". Ale proč na druhou stranu, ne? Proč by nemohla TV NOVA prodávat třeba mobily. To je přece pochopitelné chování. Otázkou je, jestli by taková TV prodávala (mohla prodávat) značku Nmobil nebo NSony. To už je zapeklitější :-))
Pokusím se to malinko zjednodušit.
Prodáváte zboží(služby). Zadáváte si u své reklamní agentury reklamu na Vaše zboží(službu). Ejhle, Vaše reklamní agentura zjistí, že se jí vyplatí prodávat stejné(?podobné?) zboží(služby). Odstřihne Vás a začne je prodávat.
Ano, prostě to tak chodí, já vím, ale není to nic, nad čím bych začal plesat a minimálně mě to přinutí se nad takovou firmou zamyslet.
Osobně do toho sporu nevidím a ani nemám čas a důvod se do něj zasvěcovat, každopádně jsem jenom napsal že Váš názor byl tak trochu laický a doba kdy starosta rozhodl komu patří ovce na základě svého selského rozumu je už dávno prič :-)
Každopádně majitel domény Google.cz si to jednou dle mého názoru pěkne vyžere :-)
Mimochodem Hotjobs je složení dvou slov hot a jobs, co je google? Porovnávate hrušky a jabka ...
tak dobře, vidíte-li zde etický spor, můžeme se podívat i na "zbraně" druhé strany, které slovo etika je také malinko cizí (či spíše používají vlastní pojmologii)
Proč existuje skupina lidí, kterým vadí doména Google(.)cz a nevadí jim Hotjobs(.cz), úplně stejný případ parazitování na úspěšném projektu? (na Webarchive.org je .cz s historií 3 roky PO .com) Proč o etice hlásá ten, kdo vlastní doménu jobspilot?
TV, časopis a další media jako je portál mají také nějaký "svůj" prostor a nabízejí tam reklamu konkurence. Nebo mi chcete říci, že když nějaké noviny dají na druhou stranu reklamu banky č.1, č.2-x mají smůlu? Tomu sám nevěříte a takto je.
Takže Seznam sundal LMC a dal tam Spráci. Spráce by měla být (nebo snad již je, aspon co tamtamy trhu říkají) samostatná s.r.o. firma a na Seznamu tak bude nakupovat pouze tržní prostor, takže si nemyslím, že by se jednalo o něco ojedinělého.
Problémem internetu poslední dobou je to, že se na něj každý dívá jako na "něco jiného" a přitom je to v podstatě další druh media. Jako každé mé svá specifika, ale platí zde již i to, co se vyřešilo u ostatních.
Pokud můj zákazník u mě vede reklamu na své zboží, a to úspěšně, já ho vykopnu a na bývalém "jeho" místě začnu nabízet své zboží...
No, Nevím, nevím Sezname.