zakon o spamu jak je postaven je stejny paskvil jako 90% ceskych zakonu
kdyz uz ceske pocitacove komunite (mezi kterou se pocitam, ale presto vim ze 95% lidi reklamni nabidky z ceska nevadi) tolik vadi ceske reklamni maily, proc to neresit systemove?
cili mame nasledujici moznosti:
a) zakazat vsechno = xx% lidi bude bito protoze tyto informace vita
b) prosadit ADTIQUETE :), kde kazdy reklamni mail musi byt oznacen v subjectu jako "REKLAMA: zbytek subjectu", dalsi omezeni se mohou tykat formatu/velikosti zpravy apod.
kdo nechce reklamni maily dostavat, snadno si nastavi filtr
pokud nekdo neoznaci svuj reklamni mail, klidne ho pak zabijte :)
reci o tom ze se clovek musi zaregistrovat pokud tyto info chce, jsou zcestne, nebot kdyz o existenci tvujdum.cz nevim, nemohu se tam zapsat, a presto ocenim info o tom ze existuje
prosim zadnou flame, uvitam nazor "tvoricu" verejneho mineni, mezi ktere pocitam medvidka pu i autory lupy
Neni nutne se registrovat na tvuj dum. Staci svou adresu registrovat v databazi prijemcu bazicich po informacich o vyhodnych nabidkach. SPameri, by pak jen stahli obsah te databaze a poslali maily. Nebo rovnou zridit nejaky maillist, do ktereho by se mohli prihlasovat zajemci o spam. Treba na pandore je to zadarmo.
To vaše b) nařizuje zákon. Reklama musí být odlišitelná od jiných sdělení. Už delší dobu kvůli tomu tepu Lupu za neoznačení spodního banneru, ale setkávám se s názorem, že banner přeci každý pozná. :-( Příkladně řeší reklamu Živě, na které jsem nadával loni -- letos už mají označenou i sebenepatrnou i textovou reklamu. Totéž se týče nového redesignu iDnes. Naopak neoznačenou reklamu najdete na Novinkách.
Myslím, že než vyrazím do Indiga (kavárna vedle magistrátu ;-), bvytisknu po jedné stížnosti také na iinfo a seznam, ať je to fair. :-)
"reci o tom ze se clovek musi zaregistrovat pokud tyto info chce, jsou zcestne, nebot kdyz o existenci tvujdum.cz nevim, nemohu se tam zapsat, a presto ocenim info o tom ze existuje "
U vetsiny sluzeb, ktere na netu pouzivate (freemail, konfery, zasilani cehokoliv - proste s registraci) mate v podminkach, ze provozovatel vas obcas muze oblazit reklamnim mailem svym nebo sveho klienta. Tito provozovatele mimo jine i ziji z toho, ze za uplatu prijimaji podobne nabidky a rozesilaji je do svych okruhu uzivatelu. To je normalni.
Logicky podle toho se rozumny vytizeny clovek chova, ze dulezitou e-mailovou adresu nikde nezverejnuje (napr, aby po mesici dovolene nenasel preplneny limit boxu nebo aby taky mohl na dalku pres modem v mobilu delat i neco jineho nez ztahovat balast reklamy, ktery se zrovna v polnich podminkach nehodi, at by byl sebevice informacne prinosny) a jinou nebo jine zverejnuje nebo pouziva v podobnych registracich.
Kdyby mi tato nabidka prisla od provozovatele jedne z mych freemailovych adres nebo od sluzby, kterou pouzivam na toto vyhrany email, tak nereknu ani popel - je to pravo provozovatele te sluzby a ja se podle toho zaridil tak, aby me to neomezilo. Kdyz ale nejakej hulvat a ulhanej pacholek mi nasobne ospamuje pracovni nikde neregistrovany mail, z ktereho o vikendech taham postu pres pomale infra do palma, tak to je (a to mi verte) na zabiti!