Z logického hlediska jsou všechna tři následující tvrzení v souladu:
Poněkud se ale rozchází. Některé hovoří o "více jak 100 milionech", jiné tipují "kolem 200 milionů" a ještě jiné říkají že je to někde mezi 100 a 200 miliony.
Uvedeným podmínkám odpovídá třeba částka 190 milionů.
Jinak vynikající rozbor, jak je u pana Peterky zvykem.
Většina lidí (dle výročních zpráv) provolá více minut než je počet volných minut v paušálu (je to logické).
Dle výročních zpráv lze zjistit také to, že výnosy z paušálů jsou celkově mnohem nižší než výnosy z minutového hovorného. Dle stejných dokumentů lze zjistit i to, že náklady ČTc jsou mnohem vyšší, než výnosy z paušálů.
Nikde jsem nepsal, že ČTc na telefonních linkách prodělává. A postup prodejců je zcela pochopitelný: Více linek = více provolaných minut z nich a více vybraného hovorného, a zároveň více příchozích hovorů a více vybraných terminačních poplatků.
Věta: Variabilní náklady na minutu hovoru jsou rovny (nebo nižší) terminačním a originačním poplatkům stanoveným regulátorem. Totiž platí pouze v případě parazitních operátorů, nikoli už v případě skutečných operátorů (jak se zde snží někdo všem namluvit).