Moc se mi líbí, jak z lidí, které považujete za "geronty", automaticky děláte nevzdělané blbce. Patrně předpokládáte, že budete stále mladý a nikdy nezestárnete. Takže pro rozšíření Vašich obzorů: Jako čerstvý důchodce, který se posledních cca 30 let živil jako ajťák, Vám položím otázku: Kdo si myslíte, že před 20 - 30 lety pilotoval dopravní letadla, prováděl složité srdeční operace, projektoval turbíny, složité mostní konstrukce apod.? No přece dnešní důchodci. Vy jste to nebyl určitě.
Namátkou už jen proto, aby Občan nemusel snášet následky, když stát (úředník, politik) něco jako obvykle úžasně doprasí, jako například Datové Schránky s mizejícími zprávami po 90 dnech od otevření, se zanedbaným a nenaimplementovaným kvalifikovaným časovým razítkem a z toho plynoucí limitovanou životností platnosti podpisu i dokumentu samotného, s dodateřnými náklady na dlouhodobé úložiště zpráv, s náklady vpravdě astronomickýho na konverzi každé stránky.
Další aroganci stát předvedl třeba u podávání DPH a KH, kde zavedl násilně jen elektronické podání. A o pokutách pro lidi, kteří si (hloupě) aktivovali DS a pak si dovolili podat papírové DPFO se již také napsalo mnoho.
Zkráceně - stát má být pro Občana vlastně Sluha anebo korektněji Placený zaměstnanec a služebník, ale v žádném případě Hegemon, Diktátor a absolutistický Vládce.
A k tomu právu vše vyřídit on-line je třeba také ruku v ruce právo na vyřízení všeho i off-line a to bez obstrukcí, bez znevýhodňování a BEZ POPLATKŮ A POKUT za off-line cestu. Oba způsoby musí být rovnocenné a stát nesmí nutit k využívání jen jedné cesty. Může se pouze snažit zaujmout tím, že on-line cesta pohodlím a rychlostí ušetří uživateli-občanovi fyzickou cestu na úřad.