Vlákno názorů k článku Kde začíná a končí inspirace webdesignu? od Martin Kalda - Diky za tenhle clanek. Presto, ze je v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2005 0:04

    Martin Kalda (neregistrovaný)
    Diky za tenhle clanek. Presto, ze je v nem konstatovano, ze proti "inspiraci" se neda pravne bojovat, pak je tohle verejne pranyrovani jedina mozna obrana co zbyva.

    V posledni dobe jsem se setkal s par lidmi, kteri si autorska prava v webovem designu vykladaji po svem a clanky jako tenhle by snad mohli sirit designerske evangelium "nepokrades".

    Muj nazor je, ze to kradez je. Jako grafik vim, ze udelat dva stejne gradienty a tolik podobnych veci je nahodne je temer nemozne. Pokud se jedna o redakcni system, tak prevzit jeho sablony bez dalsich uprav mi prijde jako amaterismus, pro ktery na teto komercni urovni neni misto a vypovida to o dotcene firme sve.

    Nenechte se odradit nesouhlasnymi nazory a v techto clancich prosim pokracujte, cesky internet je potrebuje jako sul.
  • 9. 6. 2005 0:17

    Austin (neregistrovaný)
    Konecne nekdo se stejnym nazorem... Uz jsem si myslel, ze jsem sam :o) Pridavam se, jen houst a vetsi kapky.
  • 9. 6. 2005 8:46

    deb00t (neregistrovaný)
    plne suhlasim. vyuzivat predsmazene polotovary na vlastny blog niekde na nejakom freeserveri, ok, ale pouzit template pre taky kolos ako je emi, to mi pride maximalne neprofesionalne.
  • 13. 6. 2005 9:38

    Pavel (neregistrovaný)
    NESOUHLASIM...proc by nemohla i firma mit design ze sablony? ja si radeji koupim peknou sablonu a necham ji hezky upravit nez si nechat vnutit tri az n trapných napadu jednoho designerskeho studia.

    Kdyz se mi bude sablona svym designem zamlouvat, tak si ji koupim, ale kdyz me bude vybrane studio vnucovat jejich design, tak budu akorat kysely.
  • 13. 6. 2005 11:08

    Martin Kalda (neregistrovaný)
    Mozna Vam unikla jedna vyznamna drobnost. Pokud si koupite sablonu, budete ji pravdepodobne "sdilet" s ostatnimi, kteri si tuto sablonu zaplati. O tom ze to nevypada profesionalne, ze vase firma bude mit stejny design stranek, jako napriklad prodejce zradla pro psi, to uz si udelejte obrazek sam.

    Druha vec je take to, ze exklusivita templatu designu stoji neco kolem 50.000 Kc a to si myslim je prilis a v cechach je mozne poridit stejnou kvalitu vyrazne levneji.
  • 14. 6. 2005 0:22

    dgx (neregistrovaný)
    Zase tak tragicky bych to neviděl... To, že někdo na světě má stejný design stránek, přeci nesnižuje jejich profesionalitu. Zvlášť, když se nikdy "nepotkají". Ano, EMI je více na očích, tam už bych doporučil exkluzivní design (ať šablonový nebo tvořený na míru).

    ad prodejci žrádla pro psi: zrovna nedávno jsem jedněm dělal web. Jsou to slušní lidé a živí se poctivou prací - proč tuto profesi používat jako příklad neprofesionality? :-)))
  • 14. 6. 2005 9:01

    Martin Kalda (neregistrovaný)
    Myslim, ze na internetu muzeme vyloucit moznost, ze se dve spolecnosti na jednom monitoru "nepotkaji". Tech kombinaci muze byt nekonecne mnozstvi a nemuzete se vyhnout tomu, ze nektery uzivatel uvidi tyto dve stranky po sobe a pak je to pro nej minimalne zavadejici. Ale co troskarit, predstavte si, ze stejnou sablonu bude pouzivat patnact, dvacet nebo mozna sto dalsich firem ... i pak je to podle vas profesionalni pristup?

    Zkuste se na vizualni identitu, jehoz soucasti stranky rozhodne jsou, podivat trochu jinak, treba ne z pohledu internetu. Pred chvili jsem prisel z Florence. Student Agency tam pouziva zlute autobusy, predstavte si, ze by tuto sablonu potisku na autobusy zacala vyuzivat jina spolecnost. Predstavte si, ze by mel nekdo stejne hlavickove papiry jako vase firma, podobne logo atd. Pro zakazniky je tohle minimalne zavadejici ...

    Tu pripominku o poctivosti prodejcu zradla pro psi jsem cekal :) Takze zkuste si predstavit, ze bude mit stejne stranky firma prodavajici zradlo pro psi a stejne napriklad kafilerie ci vyrobci lahudkovych parku. Pak uz mozna budete tyto firmy vnimat jinak. Nic proti prodejcum zradla pro psy :)
  • 15. 6. 2005 1:19

    dgx (neregistrovaný)

    Vrátím se k původní myšlence: "Pokud si koupite sablonu, budete ji pravdepodobne sdilet s ostatnimi, kteri si tuto sablonu zaplati. O tom ze to nevypada profesionalne, ... to uz si udelejte obrazek sam."

    Pokud vidím dobře zpracovaný hezký web, budí ve mě dojem profesionality. Nevím, že tentýž design má dalších cca 10 webů na světě - pravděpodobnost, že nějaký z nich někdy objevím, je jako vyhrát ve sportce. A i kdyby k tomu došlo, spíš to budu brát jako zajímavost, než že bych ztratil o firmě iluze.

    Srovnejte třeba tyto weby jedné a druhé restaurace. Který více zaujme? U kterého máte naopak dojem neprofesionality? U prvního, protože je založen na šabloně, nebo u druhého, protože je odfláknutý?

  • 15. 6. 2005 9:59

    Martin Kalda (neregistrovaný)
    Mozna jsme si nerozumeli. Pocit neprofesionality ve me nevyvolava to, ze design webu je pouzit z sablony, ale spise to, ze tu sablonu pouziva jedna ci nekolik dalsich firem a v zakaznicich nasledne vyvola nejistotu jestli jsou firmy propojene ci jestli proste jedna z nich design ukradla.

    O tom, jestli je to pravdepodobnost jako vyhra ve sportce se da spekulovat. Jestli je to jednou sablona, tak pak tech webu zalozenych na ni muze byt pet, ale taky tisic. Jit do takoveho rizika mi prijde opet neprofesionalni. Nakonec nemluvime o zase tak vysokych castkach. Ve vetsine pripadu se profi design vejde do nejakych 10-20 tisic a to myslim stoji za to investovat a odlisit se od konkurence i ostatnich.

    U toho posledniho pripadu bych srovnaval jabka s hruskama. Design z nejake sablony muze byt profi anebo taky odflaknuty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).