No vidíte a přitom před pár dny na celosvětovém udílení cen za televizní grafiku vyhrála Prima Love první místo a porazila tak konkurenty z celého světa. To muselo Mildo hodně bolet, co?
V tom, že to televize neumí, máte pravdu. Třeba už zmíněná upoutávka na How I Met Your Mother byla první celkem jemně zakomponovaná do obrazu, vytočila mě spíš proto, že je to známka, že tento neduh bude už i na COOLu. Za nejhorší z upoutávek Primy považuji do očí bijící růžový blikající nápis "lovte love".
Na tohle jsem zapomněl, máte pravdu :D Souhlasím s vámi v tom, že to je otravné. Ale pro mě osobně z jiného důvodu.
Nevadí mi ani tak princip, že to televize u nás poslední dobou dělají. Spíše mě štve, že to neumějí dělat (pořádně). Je to pro ně nová věc, nový způsob komunikace s diváky, a když to srovnám, jak stejná věc vypadá na kanálech v USA a u nás, je to bída. Například způsob, jakým to dělá Barrandov (obrázky), naprosto kopíruje americký kanál SyFy, přesto to na Barrandově vypadá nic moc. Prima/Cool/Love se snaží o vyloženě animované vsuvky (klipy), ale působějí zatím dost rušivě. Na Nově mi přijde, že je tenhle druh upoutávek minimálně. A nebo to dělají elegantněji a zatím jsem si toho nevšiml.
CZ stanice by se měly naučit pracovat se svým logem a zakomponovat tyto formy upoutávek do něj. Informační hodnota stejná, ale méně rušivá jelikož jsou loga u nás z větší části bílá/šedivá/průhledná (díky Bohu za to!)
Reklamy zkousnu, protože televize si prostě musí nějak vydělat. Ale co mě opravdu vytáčí jsou reklamy, respektive upoutávky v obraze. Už jsem kvůli tomu v podstatě přestal sledovat hlavní kanály Novy a Primy, protože tam mě to spolu s množstvím reklamních breaků dohánělo k šílenství. Včera na mě vyskočila upoutávka na seriál How I Met Your Mother už i na COOLu. Jediný komerční kanál, u kterého jsem tuto zrůdnost zatím neviděl, je Nova Cinema. Tak si říkám, jestli tyhle zrůdnosti nejsou porušováním autorských práv, jelikož televize de facto převezme nějaké dílo a jeho část pozmění.