Operátoři si na své přijdou vždy, je jim celkem jedno, jestli od svých či cizích zákazníků, nic na tom neušetříme.
Mělo by to ale i jiné důsledky. Mám příbuzného v USA a on NECHCE, abychom mu volali na telefon, protože ho příchozí hovor stojí hodně peněz. A to stejné by bylo u nás, já osobně odmítám platit za to, že někdo po mně něco chce. Ať si to zaplatí sám. To že jsou u nás vysoké ceny za volání má naprosto jiné důvody než existence propojovacích poplatků, ten důvod je ochota zákazníků vysoké poplatky platit.
To, že si v důsledku snížení cen roamingu operátoři chybějící peníze neberou jinudy taky není pravda. Kdysi se za hovor v zahraničí třeba v rámci dané země u např.VF pouze přeúčtovala částka, kterou fakturuje daný místní operátor, takže jsem volal v podstatě za ceny jen o málo vyšší než doma. Teď je za to paušální poplatek třeba 30 kč/min., takže zvýšení téměř trojnásobné.
To já přece vím. Ale nemůžete plošně nařídit "něco". Trh o to musí projevit zájem sám. Do doby než by se (pokud by se) takové účtování stalo běžné operátoři by se s tímto problémem museli vypořádat. Museli by se s tím vypořádat stejně protože asi nikdy by neexistoval tento způsob placení jako jediný možný.
Ale jak jsem psal nechápu detaily, domníval jsem se žo tento systém v zásadě již funguje a všechny problémy jsou dávno vyřešené nebo jsou v řešení.
Kdybych v USA nezil, tak bych vam treba i veril ;-). Mam predplacenku, coz je v prepoctu na minutu opravdu hodne drahe, a platim 10 centu za minutu kamkoliv po USA.
Obavam se, ze nic podobneho v Cechach nesezenu. A to jsme se jeste nedostali k americkym tarifum.
"jeden předplacený tarif který by byl takto účtován"
Toto je nesmysl, aby princip fungoval, muselo by stejne byt uctovano obema stranam. Pokud by jedna strana mela tarif, kde plati jen za odchozi hovory a druha platila oboje, tak by doslo na situaci, kdy by kazdy mel dva mobily - jeden s platbou za prichozi hovory, ze ktereho by volal levneji a druhy s pladbou pouze za odchozi, na ktery by hovory prijimal.
"Jinak si hovor v USA, ktery by stal hodne penez, nedokazu dost dobre vysvetlit."
Nevim, ale jednou jsem volal manzelce do Evropy z USA z hotelu, asi za dva 5-minutove hovory chteli 60$. Kdyz jsem udelal skandal, ze to je nejak moc, tak rekli, ze mi prominou svou cast marze, a platil jsem "jen" 30$.
Ten princip vubec nechapes. Prijem je zpoplatneny z propojovaciho bodu do tve kapsy. Takze je jedno jestli ti nekdo vola ze sousedniho baraku nebo z druhe polokoule, placeny usek je furt stejny. Ke vsemu je obvykle prijem v cene pausalu - u pevnych linek automaticky, u mobilu pokud mas vyssi tarif.
Ja ti mam pocit ze jsi zadneho pribuzneho v USA nikdy nemel. Je to tak, ze? ;-)
Naprostý souhlas. Jenže to by se pak mohli začít propouštět různí cifršpióni a nedejbože i managoři, kteří podobné trotloviny vymýšlejí a to přece nejde! Raději vyházíme 50% servisních techniků a přivedeme síť na okraj kolapsu, než vyhodit jediného kravaťáka! Jako poskytovatel služby sice budeme mít z ostudy kabát, ale ekonomicky to bude naprosto v pořádku, protože snížíme mzdové náklady,že? Problém nastane v okamžiku, kdy zjistíme, že těch pár trubek, co nám platí nehorázné poplatky za každé uprdnutí už nás neuživí.
> Mám příbuzného v USA a on NECHCE, abychom mu volali na telefon, protože ho příchozí hovor stojí hodně peněz.
Není z oblasti, kde lišky dávají dobrou noc?
> To že jsou u nás vysoké ceny za volání má naprosto jiné důvody než existence propojovacích poplatků, ten důvod je ochota zákazníků vysoké poplatky platit.
Všechno je to stejně jen cipovina, respektive okrádání zákzníků. Jakýpak přeúčtovávání propojovacích poplatků? Vždyť zcela logicky zde 0 od 0 pojde. Aneb - jednou volám já do cizí sítě, jednou volá zase někdo mě z cizí sítě. Vezmu-li v úvahu, že tento poměr je zhruba 50/50, tak si operátoři pouze peníze přesouvají mezi sebou a nám je ale sprostě naúčtují. Pomíjím tím zcela zbytečné režie, které tím vznikají a neberu v úvahu drobné rozdíly, kdy jednou to může být 40/60 a podruhé zase třeba 60/40.
Kdyby mi zavedli poplatky za příchozí hovory, tak prostě zruším mobily, pořídím si VOIP a maximálně budu platit přesměrování ze svého VOIP na svůj mobil, pokud mi bude volat někdo, koho opravdu chci slyšet a pokud to nebude příliš drahé...
Jen pár dementů (a já k nim samozřejmě patřím také) má u stejného operátora dvě čísla. Je to dost omezující, když člověk s sebou musí tahat několik mobilů jenom pro to, aby se mu kdekdo dovolal, podle toho jaký má na něj číslo. Takže pochybuji, že by se tento scénář uplatnil nějak moc masově. Navíc by přeci nebylo u tarifu problém dát 50% na příchozí hovory ať jsou nebo nejsou vyčerpány a u předplacených karet by se při nevyčerpání určité doby příchozích hovorů dalo také paušálně strhnout, v tom nevidím žádný problém, operátoři jsou dost mazaní na to, aby si ty prachy dokázali z lidí vytáhnout.
Obávám se že máte pravdu. Všechny velké společnosti si svůj zisk uhlídají a zpravidla to odnesou ti co užívají nejvíce rozšířené služby.
Ale přesto by bylo zajímavé kdyby všichni naši operátoři museli povině nabídnout jeden předplacený tarif který by byl takto účtován. Tento tarif by si zákazníci mohli bezplatně změnit na jakýkoliv jiný (nebo jen zpět na původní). Předpokládám, že během pěti let by se na našwm Českém trhu vidělo co služba může nabídnout. Pokud by celosvětově, množství mobilních telefonních sítí vyúčtovávajících takhle využívání svých sítí, dospělo k "zajímavému množství" mohlo by to opravdu být přínosem.
V zásadě nechápu k jaké regulaci dochází. Vždy jsem myslel že tak jak je hovor účtován "platí volaný"+"platí volající" funguje již dnes. Akorát se jedná o "virtuální počítadla" a operátoři s tím nemají zásadní technické problémy a celou částku zkasíruje operátor volajícího. V čem je technicky ten problém? Neříkejte mi že se technický způsob, jak to funguje u pevných linek (ADSL poskytovatelů), liší od způsobu který používají mobilní operátoři ... A převést danou sumu peněz snad není zase až takový problém aby byl hovor celkově pětkrát dražší než jinde ...
Není samozřejmě, jde o kartel 3 opů, který se domluvil na vysoké ceně za propojovací poplatky. Kdyby byla cena prop. popl. např. nařízením limitována na 2 Kč/min tak jako u ramingu, hned by to vypadalo jinak.
Pokud by se náklady dělily, tak by třeba taky volající i volaný mohli platit 4kč/min. čímž by oběma operátorům zvýšil zisk. Jestli si někdo myslí, že by díky rozdělení nákladů klesly výrazně ceny, tak je naivní. Čech totiž zaplatí cokoliv.