tak už to funguje. Zrovna před týdnem pořádala jedna poměrně velká společnost seminář, věnovaný jistým novým technologiím. Ovčem pozvánky na něj neposílala sama, ale prostřednictvím takovéto osoby, která se o tom "náhodně" dozvěděla. Inu, další náš absurdistánek....
"za obchodní sdělení se dále nepovažují údaje týkající se zboží, služeb nebo image fyzické či právnické osoby nebo podniku, získané uživatelem nezávisle"
Takze, bezproblemu staci, abych se "potajmu" domluvil s provozovatelem nejakeho shopu, ze jim rozeslu spam, kde vychvalim jejich sluzby. Typicky:
"Cau lidi, slysel jsem, ze www.neco.cz jsou dost dobri a maji tam opravdu nizke ceny bla bla..."
Tak to si zákon pořádně pročtěte. Nutný je SOUHLAS PŘEDEM, tzv. opt-in, se zasíláním obchodních sdělení (to odkaz na článek na Inetu být nemusí). Opt-out platilo dříve.
Souhlas musí být prokazatelný, tzn. člověk musí minimálně něco zaškrtnout, ideální jsou dvě akce - zaškrtnou a pak ještě potvrdit, aby se nemohl vymlouvat. A k tomu by ještě měl provozovatel být schopen dokázat, že to udělal skutečně daný člověk, kterému reklamu zasílá.
hmm.... pokud se nekdo nekde zaregistruje, tak s tim zasilanim ruznych nabidek a reklam souhlasi, ale musi mit moznost to odmitnout. Rozesilani spamu jakozto naprosto nahodne uplne neznamym obetem, to v poradku neni a proti tomu by mel byt zakon poastaven. Jestli je, to nevim - necetl jsem ho.