No jo, jenže:
Česko: 10,5 milionu obyvatel
Čína: 1,36 miliardy obyvatel
Který trh je svojí velikostí atraktivnější?
V Číně sice ještě Netflix oficiálně není, ovšem štěstí přeje připraveným :-)
Zatím se nechce podvolovat zásahům do nabídky titulů ze strany čínských soudruhů, ovšem už dlouho říká, že je trpělivý a vede dialog s tamními úřady na nějakém kompromisu (jako vesměs všechny západní internetové firmy legálně a přímo působící na tamním trhu).
O čínský trh tedy zájem Netflix má a jestli tam vstoupí, tak zřejmě se vší parádou, protože tam by mu angličtina uživatelsky a politicky neprošla ani omylem.
To je pravda. Netflix už dlouho mluví o "trpělivosti v jednání". Nicméně titulky u nás být rozhodně měly. Technicky to tak velký problém není, ale podle mého to nebyl čas řešit, protože oznámení o vstupu všude možně možná nebylo tak dopředu tak promyšlené, jak by se na první pohled zdálo.Vidím to i na zavedení nového novinářského webu a dlouhé nekomentování některých věcí, což minulý rok fungovalo.
Souhlas. Play Movies od Googlu české titulky nabízejí od vstupu na náš trh, takže ne, že by to technicky či ekonomicky nešlo. U Netflixu to vidím na:
a) Buď pramalý zájem o český trh. A asi s tím, že je to součást politiky proti „neoprávněným“ přístupům přes VPN na americký Netflix, jejichž neefektivní blokování mu vyčítají držitelé práv k akvizičním titulům.
Netflix zřejmě chce vyzvat VPN na další bitvu (to už deklaroval současně s tím rapidním rozšířením) a jejich uživatelům dát oficiálně přičichnout alespoň k části jeho nabídky (přistupujícím přes VPN na americký Netflix očividně angličtina nevadí).
b) Nebo příliš překotný vstup na mnoho nových trhů s mnoha různými jazyky, kdy prostě lokalizace nestíhá (jak píšete Vy) a bude se jimi pomalu pomalu zabývat za pochodu.
Možný je samozřejmě souběh obojího ...