Pojďme si to tedy shrnout ... není to jistě výpis všech problémů, ale jen to k čemu se mohu vyjádřit nebo se mě týká .. a využiji citace z různých příspěvků (dohledáte snadno)
- náměstkyně Schillerová slíbila, že by měla vyjít tento týden upřesňující metodika pro e-shopy
- vyšla ... Stanovisko k online platbám: http://www.etrzby.cz/cs/novinky_Stanovisko-GFR-k-online-platbam
- dozvěděli jsme se .. no jak to vyjádřit ... nic
- jediná změna je v "... nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom..." což smysl nedává a jak vtipně přirovnal "Petr"
A: "Řekněte ANO nebo NE nepozději v momentě, kdy Vám položím otázku"
A: "Jste zloděj?"
B: "Ne"
A: "Pozdě, měl jsem odpovědět nejpozději v momentě položení otázky"
- řešení pro PayPal nikde ... ostatně zajímavé:
… je PayPal vůbec platební brána? Sice v metodice je přimo uveden, ale
1. česká wiki říká: “PayPal je internetový platební systém. Umožňuje přesuny peněz mezi účty PayPalu, které jsou identifikovány e-mailovými adresami”
2. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. je registrován jako Banka (dohledat lze zde: https://supervisedentities.apps.cssf.lu/index.html )
Není to tedy přesun z účtu na účet a tedy EET to nepodléhá?
- pokud toto pominu, tak jak poznáte, jakým způsobem byla platba provedena, tedy kartou/přesunem z účtu ... a to je pro EET důležité
- není jen PayPal, ale i další brány/zproztřetkovatelé ... o tom jsme se opět nedozvěděli nic
- kde je odpověď na prodej skrze google play a další obdobné, kde je to zcela neřešitelné
- kde je odpověď na povinnost " .. Poplatník je povinen mít na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informační oznámení ...", informace z konference od Jiřího Fojtíka "... dejte na homepage .." je k smíchu
No tož na konec, je nám vůbec stanovisko Generálního finančního ředitelství ku něčemu ... bude se jím řídit případný soud, či předtím úředník? Ne, bude vycházet ze zákona.
A jak to bude s PayPalem. PayPal je nejdůležitějším hráčem a funguje jak platební brána tak i jako bankovní účet.
Co se stane, když Vám někdo pošle peníze na PayPal? A vy se to dozvíte za týden?
"To znamená, že datovou zprávu odešle nejpozději v momentě, kdy dostane informaci o úspěšném ověření platby."
Já dostanu informaci o platbě v pátek v noci ve 23:00 a přečtu si email v pondělí v 8:00.
Každopádně ta věta nedává smysl, když dostanu informaci o úspěšném ověření platby, pak už je pozdě zasílat datovou zprávu: "nejpozději v momentě, kdy dostanete informaci" - tedy i kdybych seděl na emailu, jakmile ten email dostanu, už je stějně pozdě.
A: "Řekněte ANO nebo NE nepozději v momentě, kdy Vám položím otázku"
A: "Jste zloděj?"
B: "Ne"
A: "Pozdě, měl jsem odpovědět nejpozději v momentě položení otázky"
????
"PayU mělo dokonce připravené tři scénáře."
Jo, to určitě. Mělo připravené 3 scénáře, ale ostatní již poskytují, kdežto PayU ještě ani nezačalo a kdo ví, zda vůbec něco poskytne.
Je to polský dinosaurus nejhrubšího zrna, který zcela rezignoval na jakýkoli vývoj a podporu. Ani takovou blbinu, kdy se při zápisu čísla z karet automaticky přeskakuje mezi jednotlivými poli neumí. Ano, je to detail, ale je na něm vidět ta laxnost cokoli zlepšovat. O integrovatelné platební stránce nemluvě...
PayPal a rarita? My máme 95% tržeb přes PayPal. PayPal je hrozná služba, hlavně ta podpora, ale celosvětově je to v podstatě monopol. Pokud bych použil Váš styl, řekl bych, že PayPal je platební brána a ostaní jsou pouze hračky pro děti.
Ale je to jedno, o to zde nejde, i kdyby jste měl přes PayPal pouze 10% tržeb, pořád je tragédie, že vám někdo brání inkasovat tržby za produkty, o které je zájem.
Není větší tragédie, než když máte produkt a zákazníky, kteří chtějí tento produkt kupovat a vy kvůli MOSS a EET prostě nemůžete prodávat (a prodává pouze ten, komu nevadí pohybovat se na hraně zákona, protože ani MOSS ani EET nejde 100% legálně plnit)
Smím se zeptat jak identifikujete zákazníka, který použil pro platbu PayPal a PayPal Vám nedodal vůbec žádné údaje o tom zákazníkovi (cca 10% plateb v PayPalu vůbec neobsahuje identifikační údaje uživatele).
Případně už jste řešil to, kdy občan EU využívá účtu, který není veden v EU a opačně?
Úplně běžně se stává, že uživatel použije kamarádův/přítelův/manželův/... PayPal účet, protože vlastní nemá, ale udává své údaje (a taky se stává, že tyto jsou rozdílné: EU/mimo EU)
Atd. Atd.
To, že máte v PrestaShopu nějaký modul a ještě Vám nenastale hraniční situace nebo Vám ještě nepřišla kontrola, která by se v MOSS skutečně vyznala, ještě neznamená, že vše máte v pořádku nebo že vše budete mít v pořádku, až příjde hraniční situace. A pokud žádnou takovou hraniční situaci nemáte, neznamená to, že u ostatních se takováto situace nevyskytuje.
My se pohybujeme v globálním měřítku, a tyto situace nastávají pravidelně.
Ono je to podobné, jako kdyby jste se divil, že se někomu nelíbí, že ručí za odvedení DPH třetí strany.
To není tak jednoduché, ta metodika jde proti zákonu ve prospěch e-shopů, protože je před volbami, takže u soudu byste asi neuspěl, protože zákon je přísnější a u soudu platí zákony a ne metodiky. Po volbách MF samozřejmě metodiku zase změní. Proto je třeba MF zažalovat za protizákonné prvky v metodice a přehrát jim horký brambor ještě před volbami. Možná by na to pasoval trestný čin zneužití pravomoci veřejného činitele. K zodpovědnosti je třeba volat konkrétní úředníky, kteří měli s EET co do činění.
EET je činnost, která má usnadnit život státní správě, aniž by cokoliv přinesla občanům. Takže takový zákon neměl ani vzniknout. Už jen tím je protiústavní, krátí práva občanů ve prospěch státu. Zneužívá výběr daní k zavádění totalitních prvků do našeho právního řádu, omezuje ústavou zaručené právo živit se na vlastní účet.
Jde o plíživé zavádění totality státní správou. Samozřejmě u EET to jen neskončí, totalitní myšlení, které naší původem totalitní státní správě je vlastní.
Ptákovina.
Závazný výklad zákona dá jedině soud.
A co hůř, soud se kromě svého rozumu řídí jedině důvodovou zprávou k zákonu, ze které bylo celkem jasné, že EET se vztahuje na e-shopy i platby kartou tím nejdementnějším způsobem, který lze vůbec nalézt. Pro ten humbuk se změnou zákona, která neprošla. Nějaký nový názor MF je pro soud stejně relevantní, jako plky převozníka u zoošky. Důležitý je podklad, který měl parlament nebot´ jen tak lze usuzovat na záměr zákonodárného sboru.
A co ještě hůř, zákon o EET nezná tzv. oportunitu, tedy možnost upustit od zákonem definovaného postihu. Každý ouřada, který by náhodou flastr odpustil, se vystavuje jak postihu za zneužití pravomocí, tak náhradu škody plus vyhazov. Ukažte mi někoho, kdo tohle riskne, protože shovívavost sliboval nějaký politik loni v televizi.
První pokus s přidáním šíleného upozornění do popisu aplikace na App storu (apple) dopadl neschválením :), jsem zvědavý jak tohle úředníci rozlousknout, když to teď vypadá, že přes EET efektivně zabránili prodávat mobilní aplikace českými firmami :).
Za mě je jediné řešení, co nejdříve tohle dostat na soud, ideálně rovnou k ústavnímu, aby to zkartoval pro nepřiměřenost aneb zrušit podnikání kvůli potřebě evidence, která nelze prakticky splnit, zákony nemohou mít takovýhle dopad.
Jasně, PayU mělo určitě připravenou spoustu scénářů, knihoven a hotových řešení - nepochybuju že se na to připravovali se stejnou poctivostí s jakou reagují na požadavky na podporu :-))
Existuje spousta zůsobů jak implementovat EET - jsou dostupné open-source knihovny, z nichž minimálně 3 jsou 100% funkční (viz zmiňovaný slevomat, knihovna od Ondřeje Nováka a podobně), navíc existují služby jako API-EET takže co se týče implementace no problem - obchodníci mají čas a klidně můžou ještě chvilku přešlapovat :-)
Teď to čtu ještě jednou:
"„Poplatník (obchodník) bude muset zaslat údaje o evidované tržbě nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu zákazník a jejímu odeslání poplatníkovi. To znamená, že datovou zprávu odešle nejpozději v momentě, kdy dostane informaci o úspěšném ověření platby. V případě, že dojde ještě před ověřením platby k odeslání zboží zákazníkovi, musí obchodník odeslat příslušné údaje a vystavit účtenku nejpozději v momentu expedice,“"
KDY DOSTANE INFORMACE != KDY SE DOZVÍ
Teď už tomu vůbec nerozumím.
To je ale jiný problém.
Řešíme tady EET ve vztahu k eshopum. Pokud expedujete zboží a nevíte, zda bylo zaplaceno (což asi není obvyklé, ale možné to je), tak máte evidovat v okamžiku expedice. Tomu nic nebrání. Všechny informace máte.
Dopravci řeší další zásadní problém. Pokud berou hotovost, tak spadají (pravděpodobně) pod §8 (nepřímé zastoupení). Musí evidovat cizí tržbu jako vlastní, na vlastní DIČ. A vzhledem k tomu, že jsou to dopravci, tak tu tržbu z principu musí vzít v autě.
Při rozvozu třeba zboží z eshopu to alespoň nějak řešitelné je. Dopravce přesně ví, kolik má dostat. Může tedy evidovat už dopředu (ráno, den předtím večer), řidiče vybavit dokladem a řidič předá doklad zákazníkovi. Když zákazníka nezastihne a peníze nepřiveze, tak musí tržbu stornovat (poslat mínusem). Je to hrozná pakárna, ale řekněme, že to nějak jde.
Problém mají dopravci, kteří zaváží třeba různé prodejny. Protože ti předem neví, kolik dostanou. Znají cenu objednávky, ale na místě se řeší takové věci, jako že paní tohle plato jogurtů nechce, tak vrací dvě palety z minula a nějakou remitendu. Normálně se poškrtala faktura, řidič dostal co dostat měl a po návratu se opravila i faktura.
Ale co teď? Jediná možnost je vybavit každé auto kasou. Což je hrozné. Tam se nedá dát tablet a tiskárnička za dvě kila. Řidiči to tahají se sebou, různě s tím pohazují na sedadlo, pracují s tím i když venku sněží/prší/mrzne. Nějaká hračka za pár tisíc jim nevydrží ani pár měsíců. Odolné vybavení do auta stojí 30-50 tisíc. A firma, která dělá takové rozvozy nemá jenom jedno auta. Má takových aut desítky. Zkuste si to třeba přepočítat na 50 aut. Děsná cifra.. A to je jenom za HW.
Několik našich zákazníků má požádané o závazné posouzení. Už od začátku prosince. Zatím nic. Ale myslím, že jim to nepomůže. To je na delší vysvětlování, ale myslím, že dostanou stanovisko, že pod §8 spadnou a budou muset výrazně investovat.
.. co přeskakování kurzoru mezi jednotlivými poli (to mi ani tolik nevadí).. ale ti TROTLOVE jsou schopni vám naservírovat při platbě kartou na allegro.pl DVE STRANKY, pro zadání platby.. jedna požaduje v polích měsíc a rok pouze po dvou číslicích (tj. např. 06/18) .. a pak tam mají ještě druhý formulář, který naopak vyžaduje MM YYYY .. DD
jako allegro je fakt nechutnej vodpad.. ale ono jim za chvíli sklapne, namyšleným Polákům.. po jejich namyšlené expanzi od Bulharska, Ukrajiny po Maďarsko a Rumunsko.. jsou kde? v PR----- .. nic z toho už přes rok neexistuje, pouze Allegro.pl .. dokonce i české Aukro.cz jim majetkově nepatří a nový pokus allegro.de je předem odsouzen k naprosté sebevraždě.
EET knihovna je jen ta menší část, která se musí řešit. Zajišťuje odeslání a přijetí zprávy.
V shopu musí být řešeno také kdy, jak a kolik se má odesílat. Musí se řešit ukládání dat, občasná selhání spojení, občasné chyby na straně shopu, různé platební metody, různé sazby daně, MOSS, různé verze shopu, zobrazení informačního oznámení, zašifrované uložení certifikátu a hesla, uložení odesílaných a přijímaných dat a samozřejmě nějaké grafické rozhraní pro všechno to nastavení.
Odhaduju, že samotná knihovna pro EET je asi tak 10% celého problému.
Však taky u kontrolního hlášení to bylo taky tak, slibovali shovívavost do té doby, než jim někdo řekl, že je to porušení zákona.
MF je absolutně nekompetentní, zahleděné do sebe, s relikty stbáckého myšlení.
EET je vlastně forma elektronického ohradníku, kdy do ohrady se naženou slušní lidé co nepodvádějí a hlídají je ti, co místo toho, aby se živili sami a sami nesli za sebe svá existenciální rizika, se ze strachu před zodpovědností za vlastní osud, raději zaměstnají u státu.
A to je naprosto amorální.
EET je obdoba elektronického náramku, která se používá k zajištění režimu domácího vězení u lidí, které k tomu odsoudil soud. Zde se podobný mechanismus používá plošně a na lidi, kteří nebyli odsouzeni a nic neprovedli. Nehoráznost!
Čím to bude pokračovat? Čipováním lidí a jejich průběžným sledováním? Přece, kdo nic neprovádí, se ničeho nemusí bát, že.
Ano, závazný výklad zákona dá jedině soud. A soudy - NSS a ÚS - už jednoznačně řekly, že se musí právo vykládat vždy tak, jak je nejpříznivější "lidu obecnému" (nikoli veřejné správě). Čili v tomto konkrétním případě je třeba postupovat tak, že pokud e-shop řeší platby přes platební bránu provozovanou někým jiným (bankou, platební institucí atd.), tak se vůbec nejedná o převod prostředků na příkaz plátce prostřednictvím příjemce, který má tržbu evidovat.
Škoda by šlo vymáhat po státu - jako škodu způsobenou nesprávným úředním postupem. Nebylo by to zdaleka poprvé, kdy něco takového nastalo. Faktem je, že málokdo se v takových případech do vymáhání pustil, protože je to zdlouhavé, náročné a pro pár tisíc (většinou ani pro pár desítek tisíc) do toho nikdo nepůjde.
Zatím jsem viděl čtyři implementace EET klienta a tři z nich (včetně té slevomatí, jestli dobře koukám do zdrojáku - src/EvidenceResponse.php:29) nekontrolovaly podpis protistrany a podepsanou zprávu neuložily. Podle mě se takovou ošizenou implementací zadělává na strašlivý problém.
A dalším problémem je to, že se v případě EET pracuje s metodikou a ne zákonem. Stěžovat si na metodiku je opravdu těžké. S tím soud nemůže nic dělat, protože metodika není zákon, na druhou stranu všichni ví, že když příjde finanční kontrola, tak se řídí metodikou a v silách normálního smrtelníka není, proti tomu se nějak bránit.
Vy asi budete žít někde na vesnici v nějaké Horní Dolní. Ale mezi lidmi z měst, kteří se živí v IT, PR a marketingu nebo mají vysokoškolské vzdělání a nedělá jim tudíž problém nakupovat v zahraničí např,. v Číně je to celkem oblíbený způsob platby. Už jen proto, že tu byli jako jedni z prvních.
Jsem zvedav, jak se to stavi k situaci, kdy expedujete zbozi drive, nez dojde k platbe, dokonce i drive, nez si zakaznik vubec neco objedna. Pricemz to se pomerne bezne deje.
Mam treba od znameho informaci, ze bezne jejich zamestnanci vozi zhruba 5 produktu, aniz by byly objednany (pochopitelne zabalenych pro doruceni), vedi totiz, ze jich dorucuji desitky denne. Pricemz oni nejsou prodejci, ale pouze dopravci. Jsou pak schopni dany produkt dodat v radu desitek minut.
> knihovna od Ondřeje Nováka
Jestli myslíš tohle, tak po zběžném kouknutí do zdrojáku mi přijde, že se zavolá send, to zavolá processData, a to zavolá nějakou WSDL věc, která to postne a pak si z přijatého XML vybereš chyby, varování a FIK. Opět mi tam nějak chybí ověření podpisu odpovědi a její uložení.
Nebo jsem to celé pochopil blbě a ten Babišův podpis nijak důležitý není?
Z FIK nejde ověřit, že transakci viděli a že FIK vygenerovali oni, ne? Takže když ztratí data/někdo jim smaže data/whatever, tak nemáš jak prokázat, že sis FIK nevymyslel. Proto právě potřebuješ tu zprávu, kde je podepsaná dvojice BKP a FIK, přičemž BKP je hash údajů na účtence.
EET knihovna (nad kterou si můžete udělat vlastní řešeni) a ukázková EET aplikace zdarma (skriptová).
Pro příležitosný prodej přes paypal by mohla stačit.
https://sites.google.com/view/eetlite
Ještě jednou: po zaevidování nemusíte nic ukládat. Leda krátkodobě, data k opakovanému odeslání, v případě neúspěchu. Ani taková data teoreticky memusíte ukládat, pokud by je obsluha později zadala znovu.
Kontrola "po letech" se nepředpokládá. Kontrolovat se bude leda účtenka z kontrolního nákupu.
Cerifikát lze zneplatnit, pak už s ním nikdo nic nezaeviduje. Pokud byste měl pocit, že za vás někdo po nějakou dobu účtoval kradeným certifikátem, nejspíš by šlo v nějakém řízení takové záznamy zneplatnit.
> Ještě jednou:Ještě jednou: po zaevidování nemusíte nic ukládat. po zaevidování nemusíte nic ukládat.
Nemusím, ale když při kontrolním nákupu vydám účtenku s nějakým FIK a finančák se pak bude dušovat, že takový FIK nikdy neviděl, tak mám smůlu. Je to další možnost zneužití už tak šíleného systému.
> Pokud byste měl pocit, že za vás někdo po nějakou dobu účtoval kradeným certifikátem, nejspíš by šlo v nějakém řízení takové záznamy zneplatnit.
Tím jste porušil povinnost uloženou v § 16 a podle § 29 zaplatíte 50 litrů pokutu ;).
Dobrý den,
šlo by v případě eshopu využít i toto řešení - v okamžiku vstupu objednávky do účetního systému (automatický převod objednávek z eshopu do účetního systému) odeslat automaticky požadavek do systému EET a vrácený kód tisknout spolu s dodacím listem a přidávat do balíku pro zákazníka. Řekněmě klidně pro všechny objednávky (placené kartou předem i placené dobírkou). Umožní to nečekat na výpis z banky a import do účetního systému, spárování plateb, dohledání nespárovaných atd. Díky za názory.
Jestli to správně chápu, tak do systému se dostávají už zaplacené objednávky, které následně (ten stejný, nebo následující den) zabalíte a expedujete.
V okamžiku, kdy objednávky importujete do systému můžete automaticky vytvářet datové zprávy pro EET (v okamžiku importu určitě máte všechny potřebné údaje). Tím si splníte svoji povinnost zaregistrovat, když se o platbě dozvíte.
Účtenku buď pošlete na kontaktní mail, nebo využijete ustanovení v Metodickém pokynu
Pokud původce tržby fyzicky přítomen není, lze za splnění povinnosti vystavit účtenku pokládat např. vložení účtenky do obálky k samostatnému odeslání a vhození do schránky, nebo vložení účtenky do krabice k dálkově objednanému zboží, které čeká na expedici za podmínky, že toto zboží bude v nejbližší době
expedice odesláno.
a prostě tu účtenku vytisknete a vložíte ke zboží do krabice.
Optimismus je opium lidstva. Výklad ale nemůže jít proti textu tam, kde je jasně napsaný. Tenhle "příznivý" postup je možný tehdy, pokud jsou dva různé zákony v konfliktu pro výklad nějaké situace. Pak lze princip lidu obecného bez problému aplikovat.
Tady jde však o jednu normu. Když není jiný zákon, který by tvrdil, jak se postupuje při EET tak tedy nemohou být dva různé stejně relevantní výklady.
Proč? Doklad může (mohl být) být i psaný ručně. Navíc se vlastně jednalo o doklad o příjmu hotovosti, kde nic nemuselo být. Jenom datum, přijatá částka a kdo ji přijal.
Doklad na základě zákona o ochraně spotřebitele (kde už musí být za co konkrétně to bylo) byl a i dnes je jenom na vyžádání. Nemusí se vystavovat. Nebo se alespoň nemusí vystavit hned na místě.
Daňový doklad z hlediska zákon o DPH to stejné. V okamžiku příjmu hotovosti nemusí být.
Na místě se vlastně řeší jenom něco na úrovni dodacího listu a potvrzení o přijetí hotovosti.
Po návratu řidič předal informace dál (tu proškrtanou fakturu), opravy se zadaly do systému (to se stejně muselo udělat, protože když přivezl nazpět nepřevzaté zboží a nějaké palety, tak se minimálně tyhle věci zase musely přijmout na sklad) a systém vystavil nové doklady na reálně odebrané zboží. A ty se povětšinou posílaly mailem, nebo se to poslalo s dalším závozem.
Je to vcelku běžný postup. Stejné služby poskytují dodavatelé i koncovým odběratelům (občanům). Třeba Tesco, nebo další. ti to mají možná jednodušší v tom, že se nemusí trápit s daňovým dokladem. Občanům (nepovinným fyzickým osobám) se nemusí vystavovat.
Ale pokud je taká služba dostupná i koncovým odběratelům, tak je samozřejmě dostupná i ve firemní sféře.
Jenom se teď z toho stalo kvůli EET velmi a velmi drahé peklo.
To je nesmysl.
Trend je snížit náklady, zvýšit výnosy. Zlepšit efektivitu.
Někdy k tomu může vést cesta s vyloučeným papírem. Pokud ale papír funguje efektivněji, tak dostane přednost.
Představa, že všechno na světě se s nějakým elektronickým zařízením dá zvládat rychleji/levněji než v tužce je naprosto naivní a mylná.
Ten řidič nemá na v nákladním prostoru jenom takové dodávky. Co má naloženo a komu to poveze se odvíjí od adres adresátů, nikoliv od toho, jak budou platit.
Pokud má papír nahradit zařízení za 50K v pořizovacích nákladech plus další náklady na vlastnictví tak přínos z toho ten náklad nikdy nevyváží.
Je to blbost a vyhozené peníze.
Stejně jako představa, že EET v hospodách něco urychlila.
Já dospěl k názoru, že nejlepší bude prezentovat účtenku (tj. odeslat data do EET) na stránce s instrukcemi k platbě. To znamená třeba na stránce, kde je paypalové tlačítko, 3D secure tlačítko, bitcoinová adresa a číslo účtu s VS a uživatel si vybírá, co použije. (na rozdíl od GFŘ totiž nevěřím tomu, že platba převodem na účet nespadá do EET)
Samozřejmě pokud tvoje prodejní stránka má jinou filozofii/layout, tak můžeš mít problém.
Nejde mi o státem předepsané doklady, ale o evidenci mezi dopravcem, jeho řidičem, prodejnou a jejím pracovníkem. Trendem je zcela vyloučit papír a vše evidovat hned na místě dle reality. Asi to klade vyšší nároky na řidiče, ale pro ty firmy je taková evidence významně přesnější. Navíc mohou něco ušetřit na přepisovačích proškrtaných faktur.
EET to jen nepřímo radikálně urychluje. Stejně jako v hospodě, kde dosud účtovali jen na papírové lístky.
Ukládání zpráv na cizích serverech, službami, které to často nabízejí zdarma jako doplněk ke své hlavní nabídce, to zní na první pohled a před první kontrolou docela lákavě.
Jako hlavní potíž vidím dostupnost těch uložených dat. Některá služba může skončit nebo tu evidenci zruší a po letech mi přijde kontrola a mám problém. Nikdo třetí totiž za nic nebude odpovídat. Vše je jen na provozovateli shopu. Jestli to v dobré víře svěří někomu externě, je to jeho volba. Praxe ukáže, jaké problémy to přinese. Třeba možnost získání stovek certifikátů a hesel u věhlasné služby bude pro hobby hackery určitě lákavá nabídka.
P.S. Ukládání všech odesílaných a taky přijímaných dat je základ. Sám jsem si to takto udělal.
MOSS a EET že nejdou 100% legálně plnit? Proč?
MOSS používám od začátku, EET mi již taky běží a obojí dohromady taky.
Je pravda, že naroubování MOSS na EET není vůbec legrace a ani Generální finanční ředitelství o tom nemělo ještě před 14 dny úplně jasno, ale vše mám hotové, funkční a naživo pro PrestaShop 1.6 (2 moduly - pro EET a pro PDF faktury).
S paypalem to nebude naprosto NIJAK.
můžete si nakecávat, co chcete, ale je to systém určený převážně pro anglosaský svět + západní Evropu. To, že se používá sem tam i v CR, z něj nedělá ještě v rámci ČR nějak výrazně používanou platební metodu. Tady zkrátka jasně vede PayU a pak další.. ale paypal je spíše taková rarita