Vlákno názorů k článku Kdy odzvoní SEO? od hronec - zajímalo by mě , jak bude SEO fungovat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2005 9:39

    hronec (neregistrovaný)
    zajímalo by mě , jak bude SEO fungovat , když si ho třeba 50 firem které prodávají "garážová vrata" objedná od jedné firmy a na první stranu se vejde 25 odkazů , jakpak bude asi optimalizátor vysvětlovat těm co se na první stránku nedostali , že neplatili zbytečně ?
    taky by mě zajímalo co je relevantního na "nekomerčním odkazu" který je vytažen nahoru jen díky SEO ? že by to , že optimalizátor je Mirek Dušín a proto pomůže nahoru jen odkazům o nichž je přesvědčen , že jsou k daným slovům opravdu nejrelevantnější ?

    jestli ty vaše diskuze nejsou hlavně o tom , že Vás SEO živí a proto je to to nejlepší na celém světě . čest Vaší práci
  • 13. 11. 2005 11:28

    Martin Kuželka (neregistrovaný)
    A to si opravdu myslíte, že seriózní firma bude dělat SEO pro 50 firem v tom samém oboru?
  • 13. 11. 2005 12:03

    hronec (neregistrovaný)
    ono je to otázka velikosti firmy , když mám 15.000 klientů , tak mě nic jiného nezbyde . navíc SEO nedělá jedna firma , optimalizátorů je teď jak hub po dešti .
    ve většině oborů se konkurence počítá na stovky až tisíce firem . časem o tom , že má konkurence SEO bude většina z oboru vědět - co s tím potom ? - bude to nekonečný příbeh o tom pořád lépe a lépe optimalizovat ?
    nechci aby to vypadalo , že mám něco proti SEO , určitě je to hodně důležitá součást internetového marketingu a navíc v současnosti , kdy se o něj ještě nesnaží většina firem dává "znalým" významnou konkurenční výhodu ,já jen že to není univerzální řešení
  • 13. 11. 2005 12:13

    Martin Kuželka (neregistrovaný)
    Myslím, že 15000 klientů je v tomto oboru hodně nereálné číslo :-) ...ale chápu, je to jen příklad.

    Na stálém zdokonalování (optimalizování) webu také nevidím nic špatného. SEO rozohdně není jednorázová záležitost.
  • 14. 11. 2005 3:45

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Seriózní SEO konzultanti obvykle přijímají z jednoho oboru pouze jednoho klienta. Chápu ale, že jste svou otázku myslel obecněji. I tak na ni ovšem existuje odpověď, dokonce hned dvě. Jedna optimistická, druhá pesimistická.

    1. Optimistická odpověď.

    Pro firmu prodávající garážová vrata bude existovat mnoho relevantních dotazů, řekněme 100. Dále existují v ČR minimálně tři nezanedbatelně používané vyhledavače. Tím nám vzniká 3 x 100 x 10 = 3000 pozic na prvních stránkách výsledků vyhledávání. To už je poměrně dost, v současnosti možná víc, než kolik je v ČR firem prodávájích gražová vrata přes internet.

    Samozřejmě, těch 3000 pozic nemá stejnou hodnotu. Některé jsou až na konci první stránky výsledků, jiné jsou ve výsledcích málo často hledaných dotazů, další produkují malý konverzní poměr a ještě další jsou v méně používaných vyhledavačích. Přesto však bude existovat mnoho kombinací (portfolií výsledků), které budou dávat slušné výsledky.

    Navíc jde celé portfólio doplnit placenými odkazy a tím počet možností v budoucnu snad i zdvojnásobit (až se ke Google AdWords přidají i české vyhledavače). Většina SEO konzultantů tuto možnost využívá a vyhledavačům proto nekonkuruje, jak se sanží článek mylně naznačit.

    2. Pesimistická odpověď.

    Pokud 3000 pozic (resp. až 6000 pozic včetně placených odkazů) potřebám trhu s garážovými vraty nebude stačit, někdo bude muset prohrát. To je život.

    Pokud jde o váš dotaz "co je relevantního na 'nekomerčním odkazu' který je vytažen nahoru jen díky SEO," neumím odpovědět, protože tomu dotazu nerozumím. Pomocí SEO se nedostávají nahoru odkazy, nýbrž stránky. Nedostanou se tam kvůli tomu, co si o nich myslí Mirek Dušín, ale proto, že je jejich majitel spolu se SEO konzultantem (nebo i bez něj) relevantní udělá.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).