Vlákno názorů k článku Kdy odzvoní SEO? od Radim Smička - Clanek obsahuje strasne moc chyb. Predne SEO neni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2005 8:19

    Radim Smička (neregistrovaný)
    Clanek obsahuje strasne moc chyb. Predne SEO neni pro vyhledavace zadny nepritel.

    Skryty text neni SEO technika, neplette si pojmy s dojmy. Skryty text je regulerni spam, za ktery by meli vyhledavace stranky penalizovat (nektere dokonce za to penalizuji a rychle). Slusne stranky spam nepouzivaji, nemohou si dovolit riskovat ztratu pozic. Uměle zvyšovat hustotu je tak na dvě věci, Google na hustotu slova kašle, stačí aby se slovo vyskytovalo jen jednou, nebo se nemusi na strance vyskytovat vubec. Ostatni vyhledavace postupne hustotu take stale vice zatracuji (je jednoduse manipulovatelna). Obecny trend jsou stale vice off page faktory.

    Maskovani dynamickych stranek na staticke. Hmm, tady to nekomu vadi, ze kdyz mu po ICQ poslu odkaz
    www.example.com/clanek/paroubek-si-vysel-v-ruzovem-saku.html
    a www.example2.com/ids=3597494&klm=57497
    tak si vzdy vybere ten druhy odkaz. Proste existuji lidi co maji radi kody a sifry. Bohuzel drtiva vetsina uzivatelu cool URL oceni a vyhledavace take ;-). Mimochodem kdyz si delate html stranku ve wordu tak si ji pravdepodobne take ulozite spise jako prvni moznost.

    SEO nebere vyhledavacum zisk. Opet milny predpoklad. Svoji stranku Bazos.cz (+.sk) mam dobre optimalizovanou, ale presto investuji treba do Googlu 10 000 mesicne (mam koupenych asi 300 slov a frazi). Kupuji i slova na kterych jsem na prvnim miste v prirozenych vysledcich. Duvod je jednoduchy, je lepsi obsadit kazde misto kde se vyskytuji relevantni uzivatele (podminkou je samozrejme vyhodna cena). Pokud nekomu vynasi SEO, a vic jiz z neho nemuze dostat, je jedinou cestou opet investovat do reklamy a v drtive vetsine jsou to placene odkazy.

    Taky bych neřekl, že jsou placené odkazy stále agresivnější. MSN ještě před rokem klidně pokrylo placenými výsledky dvě první strany (ted pár označených odkazů), ASK zmenšil počet placených odkazů na 3 (z 8). Seznam úplně vyhodil placené odkazy z prirozeneho vyhledavani, dal 3 dobre oznacene placene odkazy nahoru. Co vic si prat? Ja proste stale agresivnejsi placene odkazy nevidim. Vidim jednoznacnou snahu prinest uzivateli kvalitni vysledky, tim pritahnout vice uzivatelu a ziskat pro inzerenty vice hodnoty.
  • 9. 11. 2005 8:59

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    ad 1) - algoritmus vyhledavace je cerna skrinka, jak se k jednotlivym metodam stavi si troufam nikdo z beznych smrtelniku nevi, mohou jenom hadat. Skryty text je tezke penalizovat, protoze robot jen tezko zjisti, jestli ma skryty text nejaky vyznam nebo ne - napriklad ruzne DIVy zobrazovane po kliku na nejake zahlavi. Co se tyka hustoty slov, je mozne ze mate pravdu.

    ad 2) - mate castecne take pravdu, ale presto si troufam tvrdit ze hlavni motivaci je zde SEO a fakt, ze vyhledavace preferuji staticke stranky a take to, kdyz jsou klicova slova obsazena v URL.

    ad 3) - troufam si tvrdit, ze zakazniku, kteri investuji do PPC reklamy i tam, kde jsou v prirozenych vysledcich, je pomerne malo. Navic to jen podporuje fakt, ze jste ochoten platit za kazdeho navstevnika.

    ad 4) - ostatni vyhledavace presly k PPC reklame stale pomerne nedavno. Kdyz Google zacinal s AdWords, byla reklama jen v pravem sloupecku - nyni je na nektera slova i nad normalnimi vysledky. A stojim si za tim, ze oznaceni placenych odkazu je postupne stale mene vyrazne.

    U Seznamu, pokud vim, PPC nefunguje stale vubec - jak Seznam doporucuje, tak Garantovane firmy jsou placeny pausalne. Seznam moc nema duvod prechazet na PPC, protoze ma dobrou znacku a pro firmy je "byt na seznamu" neco podobne nutneho jako "byt ve zlatych strankach". Prechodem na PPC by to musel uzivatelum vysvetlovat a taky by (pokud by chtel zachovat prijmy) zrejme muselo dojit k vypoctu typu "a kolik ze nas ten jeden navstevnik vlastne bude stat", coz by asi vubec nebylo hezke cislo, navic snadno srovnatelne s konkurenci
  • 9. 11. 2005 9:23

    Radim Smička (neregistrovaný)
    ad 1) - cerna skrinka to sice je, ale jsou standartni postupy, ktere ucinkuji vzdy (vyjmenoval jste je i ve svem clanku - title, nadpisy, dobra navigace, hezke URL ...). Vetsinou tedy nehadate ty postupy, ty jsou vice mene zname, ale co muzete hadat je nastaveni vah. Tedy cemu dava vyhledavac prednost, nebo zda to vubec pouziva (vaha 0).
    Skryty text muzete nahlasit pomoci spam reportu, a verte tomu, ze kdyby nejaky muj konkurent skryty text pouzival, zasadim se o to aby na to doplatil.

    ad 2) - vyhledavace preferuji staticke stranky protoze je jich vice (pocet uzivatelu co umi vytvorit dynamicke pomoci php, asp neni prece jen tolik kolik jich zvladne vytvorit stranky staticke). Proste na strance kontakt.html ocekava vyhledavac kontaktni informace. Jeho postup je pruhledny a spravny. Je mozna pravda, ze hodne lidi optimalizuje URL jen kvuli vyhledavacum, ale neni pravda, ze to neni uzitecne pro uzivatele. Samozrejme i zde muze nekdo spamovat napriklad timto typem url: www.reality-prodej-realit-praha-brno.cz (ta stranka doufam neexistuje, nezkousel jsem to ;-) ).

    ad 3) - uzivatelu co je ochotno vubec investovat do PPC reklamy je pomerne malo. Tedy oproti mnozstvi uzivatelu, kteri zaplati nejakemu agentovi bannerovou reklamu s tim ze vubec nemaji tuseni, ze by meli nejak reklamu na internetu cilit. PPC model je vyhodny hlavne kvuli cileni uzivatelu.
    Nejsem ochoten platit za kazdeho navstevnika, pouze za relevantniho navstevnika (napr toho co hleda slova typu bazar, inzerce ...).

    ad 4) - z pohledu uzivatele je jedno jesti vyhledavac pouzije PPC model nebo platbu za zobrazeni. To, ze Google dava nekdy reklamu i pred vysledky je fakt, ale neni to zase tak hrozne a porad myslim, ze to je dobre oznacene. Ostatni vyhledavace, ktere byli v minulosti preplacany reklamou (nebyla oznacena a vetsinou se nejednalo o PPC) posledni dobou reklamu spise omezily.

    ad 5) - Seznam podle me na PPC drive ci pozdeji prejde. To, ze ma u nas dominantni pozici a nema potrebu prechazet na PPC jako prvni a vysvetlovat uzivatelum jak to fungje je fakt. Celkovy ekonomicky prinos by byl pro Seznam, podle me pozitivni. Sice by klesl vynos ze slov, ktere prodava ted, ale vzrostl by vynos ze slov, ktere ted neni schopen prodat. Proste se jich hleda malo na to aby inzerent za ne zaplatil treba jen 1000 mesicne.
  • 9. 11. 2005 9:10

    Jaroslav Mikeš (neregistrovaný)
    S tímto musím víc než souhlasit. Jediné co se dá čekat je, že jakmile začnou být stránky optimalizované pro SEO vyrovnané, pozmění vyhledávače (resp. google) hodnoty u různých SEO úkonů.

    SEO praktiky určitě vychází vstříc jak vyhledávačům tak w3c. A to co bylo v článku řečeno je posuzování z převážné většiny něčeho co sem vůbec nepatří.

    Každopádně SEO je řešení nejenom pro vyhledávače, ale napomáhá i uživatelům, jelikož nutí autory dodržovat více určitá pravidla i postupy. (forma url, čistější kód, beztb.layouty, obsah..apod.) Takže jak bylo řečeno výše neplést si pojmy a nemíchat jablka s hruškama :).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).