Myslim ze pan autor je uplne mimo realitu. V dobe, kdy je vsude uprednostnovano fulltextove vyhledavani na ukor katalogu mi tahle predpoved prijde jako velmi smesna uz nyni, nikoliv az za 5 let. Vy si vazne myslite, ze treba Google nebo Seznam vydelavaji malo a potrebuji nejak zasadne menit system placenych odkazu?
Otazka je polozena spatne. Nemyslim si ze Google nebo Seznam vydelavaji malo, otazka je, jestli mohou vydelavat vic. Podstatou fungovani firmy je *maximalizace* zisku, nikoliv pouha jeho tvorba.
Nemyslim si, ze by vyhledavace mohly vydelavat vic pokud by zacaly mixovat placene a neplacene vysledky dohromady. Timto by doslo k velkemu snizeni relevance k danemu odkazu. Navic taky pokud se podivate do historie tak Google se dlouho branil prijmum z reklamy, protoze Page a Brin chteji hlavne delat sluzbu uzitecnou pro zakazniky. Nejde o to jestli lidi poznaji zda je to placeny odkaz nebo ne, spis jde o to jak zajistit aby ty nejkvalitnejsi a nejrelevantnejsi stranky se zobrazily nahore. A to nejde tak jednoduse zajistit u placenych odkazu.
pohadky o sluzbe pro zakazniky patri do veci jako mission statement a podobnych PR veci. Google od zacatku byla obycejna firma, do ktere vlozili spoustu penez oba zakladatele, jejich rodiny i externi investori. Asi tezko by to udelali, kdyby nevideli nejakou moznost zisku.
Ale uznavam, ze prijmy z reklamy mozna nebyly primarnim zdrojem hned od zacatku - to byl spis pronajem ci prodej technologie nejakemu zavedenemu portalu.
> pohadky o sluzbe pro zakazniky
Jaké pohádky? Google prostě nabídl zákazníkům to nejlepší, co bylo k mání. Nabídl jednoduché rozhraní bez reklam namixovaných do výsledků. Nabídl jim relevantní výsledky vyhledávání. Prostě opak toho, po čem voláte Vy. A vyhrál.
Jiné firmy do svých vyhledávačů (katalogů, superportálů) nacpaly peněz až hanba bez ohledu na uživatele a dopadly špatně.
Někdy možná není tak špatné při prodeji služeb a zboží brát na zákazníka ohled bez ohledu na to, co jsem do toho strčil za peníze. Nebo možná stojí za to popřemýšlet, jestli stojí za to ty peníze někam vrážet.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).