Mate naprostou pravdu az na jeden drobny detail. Lide chodi na vyhledavace, protoze chteji NAJIT informaci. Pokud jim tento cil vyhledavac splni, uz neni podstatne, jestli to bylo pres odkaz zaplaceny nebo nezaplaceny.
Clanek se snazi ukazat, ze svym zpusobem zaplacene jsou i ty vysledky prirozeneho vyhledavani. Neni pak jedno, jestli tu informaci najdeuzivatel na strance placene vyhledavaci nebo SEO?
Az na to, ze na placenych i "placenych" odkazech z 90% nenajdete informace ale maximalne nabidku na jejich koupi. Tudiz takovy odkaz nema pro drtivou vetsinu lidi hodnotu zadnou.
Osobne se mi jeste nestalo ze nych na placenem odkazu nasel spravnou informaci. Takovy odkaz pro me muze mit hodnotu, pokud chci neco kupovat, ale ne pokud se chci o te veci neco dozvedet.
No a pokud jde o nejaky vyrobek, byva casto jednodussi naklepat rovnou adresu vyrobce.
Odkazy v přirozeném vyhledávání jsou "zaplacené" investicemi do celkové kvaility webů. Můžete namítnout, že se někdy o skutečnou kvalitu nejedná a budete mít pravdu. Není mi ale jasné, jak by tento problém řešilo rozšíření placených odkazů. Zřejmě netušíte, kolik spamu existuje v placených odkazech Overture a zejména AdWords, přestože se proti tomu Google snaží už dlouho bojovat.