Vlákno názorů k článku Kdy počítač přestává být počítačem? od David Kučera - ... na znalosti ovládání počítačů, jako tomu bylo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 9. 2000 11:35

    David Kučera (neregistrovaný)
    ... na znalosti ovládání počítačů, jako tomu bylo před patnácti léty. Chápu, že je to štve a snaží se zprofanovat všechno jiného než příkazový řádek. Uživatel ale nepotřebuje znát všechna tajemství OS, stejně jako řidič nepotřebuje umět rozebrat svůj vůz do posledního šroubečku.
  • 11. 9. 2000 11:56

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Myslim, ze maji a stale budou mit monopol na znalost pocitacu. Zmena je v tom, ze se objevuji programy, ktere lze ovladat bez znalosti pocitacu. A tak, ridic sice nepotrebuje umet rozebrat svuj vuz do posledniho sroubecku - ale musi s nim jezdit pravidelne do servisu jinak se mu jednoho dne rozpadne nebo se v nem dokonce zabije. Stejne tak uzivatel nemusi vedet jak funguje jeho pocitac - staci mu vedet jak funguji ty tri programy ktere pouziva - ale bez toho, ze to cele jednou za cas pujci odbornikovi se mu stane totez- v lepsim pripade se to jen nebude fungovat, v horsim pripade prijde o vsechna data (a to v lepsim pripade tak, ze o ne jen prijde, v horsim pripade o ne prijde v tom smyslu, ze budou kompletne predana nekomu jinemu, zcela neznamemu).

    Ten monopol tu stale je a bude. Neexistuje zadna oblast, kdebyste se jakymkoliv zpusobem dokazal zbavit potreby (monopolu) lidi, kteri "vedi" a neni duvod se domnivat, ze pocitace budou vyjimkou. Je nebezpecnym oblbovanim laickych uzivatelu jim tvrdit, ze vsechno dokazou sami a bez toho, ze se budou muset naucit "rozumet". To, ze si lze podobne nesmysly sirit je nepochybne dano tim, ze vyrobci software preci nenesou za skody zpusobene svym softwarem zadnou zodpovednost - to se to pak lze jako kdyz tiskne ...

  • 11. 9. 2000 13:29

    Tom Burger (neregistrovaný)
    Jsem programator a pocitac je pro me cerna skrinka. Na jakykoliv zasah "dovnitr" si sjednavam odbornika na hardware - ale zadneho z nich bych nenechal sahnout na svuj programovy kod. Rozhodil by mi ho stejne, jako bych ja rozhodil ten hardware. Jsme vsichni odbornici na to svoje - zadni patlalove. A ted kviz: kdo z nas je geek a kdo bfu?
  • 11. 9. 2000 16:02

    RoBOS (neregistrovaný)
    Jenže problém není v tom, že řidič auta ho neumí rozebrat a následně složit. Problém je v tom, že řidič auta ma takzvané "oprávnění k řízení motorových vozidel", lidově řidičák. Jenže žádný uživatel ho pro práci s PC nepotřebuje! A to je podle mne chyba!

    Geekové bojujte za zavedení oprávnění pro používání PC! ;-D
  • 11. 9. 2000 20:32

    Jan Chavel (neregistrovaný)
    To s autem je hezky priklad. Vy teda urcite nejste clovek, ktery muze jet autem (jakymkoliv) do pouste, do prirody, do libovolneho mista, ktere je trosku dal od civilizace. Kdyz neco v te cerne skrinke zdechne, tak jste nahranej.
    Stejne tak je to s mikrovlnkou, holicim pristrojem,
    lednici a temer vsim co nas obklopuje.
    Kdyz nevite, jak se pere sametove pradlo, tak si muzete zaplatit hospodyni, ale pak nejste sobestacnej, a az jednou hospodyne onemocni, tak holt vase sametove sako bude v praci smrdet:-)
    Ja sice taky nevim, jak se pere samet, ale vim urcite, ze se jedna o pruhledny proces, kteremu se lze snadno naucit. Coz ovsem o uplnem sprave MS produktu rict nelze.

    Analogickou situaci k autu v pousti je nasazeni pocitacu na RT aplikace (jaderna elektrarna,
    medicina,kosmicke lode) - kde skutecne nema technik cas na studovani nesmyslu a musi ihned poznat pricinu zavady a proto je nejdulezitejsi, aby system byl napsan pruhledne a efektivne.
    Ovsem MS svoji pocitacovou politikou meni cely trh, ktery smeruje k zbrklosti, rychlym releazum na ukor pruhlednosti.
    To je kamen urazu. Zatimco kdysi se starty raketoplanu odkladali vyjimecne, dneska je pravidlem, ze se objevi nekde nejaka zavada. A to pochybuju, ze si NASA pusti k sobe MS produkty. Je to ovsem prave tou NOVOU POLITIKOU - rychlost za kazdou cenu (a kazdy rok novej releaze, aby se prece nezastavil mezirocni ukazatel rustu a nedejboze neklesla cena akcii).
    Na takovemto trhu prezivaji prave jen ty firmy, ktere
    hraji podle nove politiky - rychlost a kvantita predevsim, a to jak sw tak i hw firmy.
    To je podle mne to nejvetsi zlo, ktere prinesl MS do pocitacoveho prumyslu.
    Za chvili prijde doba, kdy i NASA bude muset sahnout po produktech, ktere ji dodaji firmy ridici se touto politikou, proste proto, ze nikdo jiny na trhu nebude.

    To je presne to co geekove vycitaji MS. Klidne at si vyviji 3d okenka s hlasovym vstupem, ale at je to uvnitr proboha pruhledne a rychle oddebugovatelne. At to ma nakej textovej prikaz, kterym se skutecne da neco poradneho zjistit o zavade. A ne ze musim mit pernamentne nainstalovano 10 sledovacu a debugeru od jinych firem (ktere se pak bijou navzajem,se systemem i s aplikacemi).

    Pokud chcete byt sobestacny a tim padem svobodnejsi (nechcete si sebou do pouste vozit taky partu automechaniku a opravaru lednicek) tak urcite nebudete hrat s MS, ktery tuto moznost volby systematicky likviduje.
  • 11. 9. 2000 20:51

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To si piste, ze s autem nikam jet nemohu. Do vsech tech mist o kterych mluvite je totiz potreba chodit pesky s batohem na zadech. Chybejici benzin (na kterem budete s autem neodvolatelne zavisly) totiz zadnym zpusobem a sebevetsi odbornosti nenahradite. Ty ostatni veci (strojek, mikrovlnku) pak proste musite nepotrebovat, coz je mozne, staci to jen zkusit - abyste mohl mluvit o svobode.

    A cim komplikovanejsi system (Windows, GUI) tim vetsi pravdepodobnost zavady a vetsi pravdepodobnost, ze to nepujde opravit. Ale to uz jsem odbocil opravdu hodne ...

  • 12. 9. 2000 8:59

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Příklad s autem je hezký, dovolil bych si ho doplnit. Řidič nemusí umět rozebrat auto do posledního šroubku, ostatně u moderních aut už většinu oprav nezvládne ani školený mechanik, pokud nemá drahá a složitá zařízení. Ale měl by vědět, jak vyměnit kolo. A měl by mít aspoň zběžné povědomí, co je to převodovka a co je to spojka, jinak auto nesmyslným způsobem jízdy za chvíli zničí. Bohužel se ukazuje, že i tady podobnost se světem počítačů sedí.
  • 12. 9. 2000 21:15

    Jan Chavel (neregistrovaný)
    tot otazka. kamos se vratil z cesty kde prosel krizem Saharu a rikal ze dneska je temer nemozne prejit ji pesky (s batohem na zadech jak radite). Pochopitelne proto, ze to jde jedine s karavanou a ty jsou dneska velice komercni:-( Takze jedine reseni je poradne terenne auto s velkou rezervni nadrzi a clovek ovsem co neni automobilovy l-user za volantem.
    Jinak videl jsem kdysi dokument o ridicich na Sibiri - tam kdyz chcipne neopravitelne auto, tak je to temer 100% rozsudek smrti. Pomoc si nestopnete (stovky kilometru kolem neni zadny clovek) a pres noc umrznete (velke vzdalenosti).
    Pochybuji, ze by tam nekdo preferoval auto s elektronikou
    (i kdyby nato mel).
    Ohledne toho strojku - to byl limitni priklad pro l-usery,
    pro Vas zalesaka teda samozrejme limity posuneme: napriklad co udelate az se Vam zlomi posledni nuz,zkazi posledni konzerva, vytece posledni Tatranka,navlhne posledni zapalka ?
    Vzdycky jste zavislej, ovsem rad bych si o sve mire zavislosti rozhodoval sam a nenechaval to na necem takovem jako je management MS.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).