Nejdriv by se mel sjednotit RSS jako takovy, pak muzou byt nejake ambice na sjednocovani reklamy v nem. Navic reklama jde proti duchu takoveho systemu, ktery byl zameren na automaticke zpracovavani. A pokud bude reklama jednoduse rozlisitelna/oddelitelna, tak z tech 15% lidi to zacnou trictvrtiny filtrovat, protoze kdo dnes pouziva RSS ctecku tak je da se rict vice nez bezny Franta uzivatel. Takze budoucnost reklamy v RSS moc ruzove nevidim jako ostatne ani budoucnost samotneho RSS viz. nedavny odklon Google.
>Takze budoucnost reklamy v RSS moc ruzove nevidim
Já to vidím spíš černě. Až se to domáknou hošani z marketingu, tak to teda bude mazec. Zatím ještě ti lidé většinou nepochopili ani to, jak dobře dělat reklamu na webových stránkách a teď se vrhnou na RSS.
presne tak, nejdriv se o tom bude muset zacat psat v casopisech pro "opravdove manazery" (typu e-biz, nic ve zlem), pak si ti odpovedni manazeri vyzadaji at jim to nekdo z IT oddeleni vysvetli co to dela, pak pozadaji jeste znovu IT oddeleni o vysvetleni co to dela (protoze na poprve to nepochopi) a nakonec z toho bude druhy spam a pan hlavenka bude na zive.cz psat o tom jak bill gates do dvou let znici veskery spam v RSS.
Možná o budoucnosti formátu rozhodne Microsoft implementací svého nástroje do Windows. I když mu před lety tah s kanály nevyšel, v budoucnu může být situace díky vyšší penetraci internetu jiná.
Chtěl bych se zeptat redakce, jak je na tom Lupa s RSS. Používám RSS na 8mi českých technicky zaměřených serverech a jestli se někdy nedočkám načtení obsahu, tak je to právě tak z 90% lupa. Používám RSS plugin do mozolky firefoxu (dřív firebirdu), ale neřekl bych, že je to softwarem. Několikrát jsem se pokoušel načíst adresu s RSS přímo prohlížečem a XML bylo chybné. Jaké to tam teda s RSS máte? Zrovna ve vašem případě, kdy RSS spíše nefunguje, mi připadá řešit otázku reklamy v RSS spíše komické. :o)
Souhlas, Lupa je jedinej server z tech ktere ctu, u ktereho to jednoduse z 90% nefunguje. Nezavisle na klientovi, testil jsem jich povicero. Nektere z nich dokonce dokaze Lupa rozhodit tak dokonale, ze proste padnou.
Právě dokončuji integraci vynikající RSS čtečky
http://fls.moo.jp/moz/rssreader.html do české verze prohlížeče Firefox a v rámci testování tam mám x-různých serverů, ale při volbě funkce "Aktualizovat" se naprosto s železnou pravidelností nejvíce čeká na zobrazení obsahu z lupa.cz.
Tipuji, že to je tím, že to je přes PHP generováno za letu a je tím pádem takové zdechlé. Přimlouvám se za generování do offline verze, třebas každé dvě hodiny.
Dobrá zpráva. Přesně tuhle čtečku používám :o) a absence české verze poněkud znehodnocovala skvělou prácí, kterou odvádíte v CZilla teamu. Jestliže zde byla možnost používat anglickou verzi s RSS nebo českou bez, tak angličtina vyhrávala.
Lupa má často výpadky, takže nedostupnost RSS není nějaká schválnost, prostě na minutu vypadne webserver. Věřte, že za to redakce nemůže. Na problému se prý pracuje.
Pokud jde o chyby v XML, předpokládám, že jde o problém se znaky a entitami. Až na takový problém zase narazíte, prosím, pošlete zkopírované XML na adresu Petra Hrbka (najdete ji v sekci "Kontakt").
Jestli je komické řešit otázky reklamy v RSS na serveru, kter má potíže RSS plynule distribuovat, to bych asi neřekl. Ve článcích na Lupě se snažím postihovat trendy, vidět zítřek. NASA taky nepostavila na Měsíci kolonii a nepřijde vám divné, že to teoreticky už rozpracovává...
Jestli to je nebo není komické je věc názoru. Lupu rad čtu, protože má dobře rozpracované články a evidentně tam píši lidé, kteří do problematiky vidí. Bohužel praxe pak vypadá trošku jinak, než jak je to napsáno. O RSS jsem se už zmiňoval, ale máme tu i další názorný příklad. Oblíbené téma lupy je spam a přitom maily ve fóru pod článkem jsou zobrazovány klasicky uživatel@server. Ideální pro roboty sbírající maily.
S tím XML se je možné, že chyby jsou způsobeny krátkodobými výpadky serveru. Jestliže se výpadek objeví v průběhu načítání, tak nedokončené XML nejspíš ani prohlížeč "nepřekousne". Výpadky serveru jsem si nevšiml, ale možná proto že zde chodím právě přes RSS a když se nic nenačte, tak zde nejsem
Používam RSS, lebo sú to čisté informácie bez balastu (napr. reklamy). Ak je nadpis článku zaujímavý, prípadne pár riadkov v záhlaví, tak si zadávateľ reklamy príde na svoje, lebo si chcem prečítať celý článok a pri ňom je jeho reklama. Pchať reklamu priamo do RSS ukazuje obavu vydavateľa, že o jeho slaboduchý obsah nie je záujem. Upozorňujem, že je nebezpečné spoliehať sa na to, že stanovením povinnosti nejako označovať reklamu v XML súboroch, sa podarí reklamu u užívateľa filtrovať. Dopadne to ako zo spamom. Ani spam nie je možné 100% automaticky filtrovať v schránke. Marketing, aby svoje nástroje dokonalo využil, musí stavať na nedodržiavaní pravidiel.
Vy zatím předpokládáte, že pro přečtení článku musíte přejít na web. To není pravda (Atom a RSS 2.0). Pak máte dvě možnosti: buď v RSS>HTML bude reklama, anebo zaplatíte předplatné. Jenže podle propočtů by předplatné bez reklam třeba na Lupě vyšlo dost draho, a hlavně: reklama je regulérní informační kanál -- nedovedu si představit, že by na Lupě reklama nebyla vůbec.
Někdy je pro čtenáře i pro vydavatele poměrně zbytečné, aby čtenář chodil na web. Třeba u Zpráviček. Když si ale čtenář přečte celý text mimo webovou stránku, Lupa přijde o započtení uživatele v iAuditu a o příjmy z reklamy. Takže buď může nabízet víceméně osekané RSS, ze kterého čtenář nedostane dost informací (třeba jenom nadpis, jak to dělají v BBC), anebo může k pěti Zprávičkám připojit jeden reklamní spot, aby se to vyrovnalo.
Myslím, že odpor k reklamě není problém odborných serverů. Průšvih to může být u výměnné reklamy, ale tu si doufám do RSS nikdo rozumný nepustí.
Nesouhlasim. Domnivam se, ze cilem soucasne reklamy neni informovat, ale naopak co nejvice ovlivnit nazor prijemce reklamy pri poskytnuti co nejmensiho (pokud mozno nuloveho) mnozstvi informaci. Rict, ze "reklama informuje", je stejne jako rict, ze "voda hori": za urcitych okolnosti by to bylo mozne, ale v zadnem pripade to neni beznym jevem ani standardnim chovanim daneho subjektu.
Plne suhlasim. Sucasna reklama je skor vtierava ako informativna. Nie je podstatne co je obsahom reklamy, ale skor ako zaujat, prekvapit, pohorsit zakaznika, co v kazdom pripade vedie k zapametaniu si tejto reklamy. Podstata reklamy bola vzdy celkom jednoducha - ziskat dalsieho zakaznika. Bohuzial dnes uz reklama dosiahuje omnoho viac ostatnych ingrediencii nez informomacii. Mimochodom, myslim ze to bolo v 20tych rokoch minuleho storocia - reklama nie je potrebna, dobry (kvalita, uzitocnost..) produkt sa preda aj sam - vtedy to bol zaklad marketingu ako takeho. Buhuzial dnes je tento pristup presne opacny, tz. co najviac reklamy v roznych informacnych mediach na zvysenie predaja co najmenej kvalitneho produktu.
Protoze se vyrabi spousta veci a poskytuje spousta sluzeb, ktere ve skutecnosti nikdo nepotrebuje. Zmanipulovani reklamou o jake pisete muzou mit ten pocit. Cela svetova ekonomika je jedno velke letadlo typu Skyline. Leo