stačí se podívat na trh TV reklamy a každému je jasné, že za TV platí a ne málo. Za ČT koncesionářské, proti Těm se často brojí, zaplatí, nevím přesně, ale asi 1500 ročně. Za zbytek to před pár lety vycházelo tusím 6000 ročně na hlavu, pokud se rozpočítá částka za reklamu a tu platí každý v každém kelímku jogurtu který koupí a byl na něj reklama. Tedy průměrná rodinka dá za komerční TV 18 tisíc ročně.
Tyto tzv. "Matheovské" výpočty jsou pochopitelně zcela nesmyslné, protože pokud si koupíte kelímek jogurtu, pak proto, že si ho koupit dobrovolně chcete a po nákupu už vám může být srdečně jedno, jestli prodejce svoje peníze (protože v tom okamžiku jsou již peníze pouze jeho a ne vaše) použije pro reklamu nebo je třeba prohraje v casinu, případně sponzoruje fotbalový tým atd.
Naproti tomu koncesionářský poplatek platíte nedobrovolně dle vynucení zákonem a jeho příjemcem je pak výhradně Česká televize.
Při nákupu platím za zboží, o které mám zájem a vůbec mě nezajímá nějaká reklama a podobné nesmysly. S Matheovskou pseudo-logikou o tom, jak nakupující financuje reklamu, bych pak také třeba musel financovat dopravce, prodavače, skladníky a nevím koho ještě. A v absurdním podání bych je vlastně ani nefinancoval já, ale můj zaměstnavatel, který mně dal výplatu a tedy peníze, kterými jsem já pak někde v obchodě platil - to je ovšem celé samozřejmě naprostá pitomost, protože v reálu jsou peníze buď moje nebo je směním za zboží, ale pak ty peníze již moje nejsou a tudíž jejich další osud nemohu v žádném případě vztahovat na sebe a je to jak jsem psal výše, že si s nimi může prodejce nakládat dle libosti (jsou jeho majetkem) a mně nic není do toho, co s nimi dále činí.