ja jsem si nekdy tusim v prosinci objednal Volny 128/64 a v prvnim tydnu unora diky automatickemu prechodu na vyssi rychlost jsem nameril neco pres 470, tudiz jsem byl v limitu 512..
Nemáte pravdu. Můžete uvést příklad nějakého ISP, který to podle Vás provádí? (Mám na mysli proaktivní kontrolu, ne troubleshooting nějakého problému. Pod termínem ISP neuvažuji garážovou firmu typu Franta&Lojza Garage_Powered_Ultra_Wireless.)
BTW: Z mého domácího počítače mohu provozovat emailovou komunikaci třeba z tisíce adres, pokud to uznám za vhodné, aniž by se o to můj ISP měl/mohl zajímat. Předpokládám, že jste omylem zaměnil tento druh kontroly s proaktivním vyhledáváním open-relay smtp serverů v síti ISP. Uvažujete zcela zcestným směrem!
Nechapu proc bych si nemohl na freemailu zalozit schranku na jmeno pepa.novak@.... i kdyz se ve skutecnosti jmenuji Frantisek Koudelka??!?!?!?
Prosim vysvetlit.
Nehlede na to ze si distribuuji pres Wifi pripojenik internetu pro svuj notebook doma (abych to mel bez kabelu) a ze se na to wifi pripojil i soused nevim? Ze by jsem si to wifi spatne zabezpecil? Nikdo to neni schopen nikdy dokazat (pokud neuvidi souseda jak mi plati a ja mu davam paragon o zaplaceni internetoveho pripojeni). Proste NEMOZNE.
Tak to se obavate spatne. ISP muze (a take to nekteri delaji) kontrolovat obalky mailu - ma je v logu postovniho serveru. Je to to same, jako ze na poste vedi, kam posilate sve doporucene dopisy...
Samozrejme, kontrola obsahu uz je uplne o necem jinem - pokud by nekdo kontroloval obsah, je to poruseni telekomunikacniho zakona...
obávám se, že operátor nemá právo kontrolovar hlavičky emailů. Tato možnost přísluší jen policii na zákldě souhlu prokurátora při vyšetřování trestné činnosti.
> vite o tom, ze obecne je "deleni se o linku" v pravidlech pouzivani pripojky zakazano?
Co myslite tim "obecne"? Nekteri provideri (zejmena kabelovky) sdileni linky zakazuji, ostatni (vetsina) to ve smlouve vubec nemaji. Navic napriklad Karneval povazuje za sdileni teprve "neopravneny zasah do koncoveho zarizeni", takze pripojeni souseda do VASEHO routeru, ktery si nechate pripojit jejich technikem je podle smlouvy ok.
V případě, že by operátor chtěl, tak by se třeba mohl kouknout jaká e-mailová konta používáte a jaké weby si prohlížíte. A většinou to v případě více různých uživatelů poznáte. Např. zákazníkem je pan Tůma, to znamená, že veškeré e-mailové schránky obsahující Tůma budou bezpochyby v pořádku. Když tam bude navíc Blažek a Semerád, tak už je to trochu podezřelé. Neříkám, že se to dá zjistit přesně a pokaždé, zvláště, když jsou třeba za hubem z 1 domácnosti 3 PC.
Ja se nedivim, jenom jsem chtel vedet, jestli nekdo nezaznemenal podobny problem. Pokud si ale myslite, ze kdybych byl zakaznikem CT, ze by se mnou bavili, tak se pletete. Par lidem jsem pomahal rozchodit DSLko od CT a presvecit je, ze maj spatny draty mi trvalo tak 14 dnu. Fakturovali ale okamzite. Holt je potreba vzit na vedomi, ze se jedna o nizkonakladove sluzby a jakykoli vyjezd technika na poruchu DSLka se operatorovi prodlouzi navratnost investice o 12 mesicu
Taky mi to Contactel v sobotu přepli na 2Mbps. Jsem ale překvapen jak ty data letí. Koukla jsem cca 30 min na TV v plné kvalitě, měl hodinový video hovor pře Skype, stáhl jsem nějaké prográmky a 300MB bylo během 2 hodin v čudu :-o Reálná rychlost je bohužel mnohem nižší jak u 512/128kbps, v průměru naměřím jen 1650/160kbps což je hodně velký rozdíl oproti dřívějším 420/98kbps
No a co se divíte, že se s Vámi nechtějí bavit? S kým máte smlouvu? To když je např. škoda napůl VW a rozbije se Vám motor, půjdete do VW místo škody s tím, že víte, že je to stejně ze shodných dílů?
Jsem zákazníkem GTS Novery a k navýšení z 512/128 na 2048/256 došlo automaticky k 8.2 2005. Dosahovaná rychlost je tak cca 1960/210 což je ucházející. Předtím to bylo 420/96. Nemám FUP, ale zpoplatněné data nad 10G. Narazil jsem ale na jinou komplikaci. Od již zmíněného dne navýšení mi v 19:00 spadne linka již na ATM vrstvě a cca tak do 3:00 lítá nahoru dolu. teď se to trochu zlepšilo, ale stále je to o tom, že d 19:00 je internet nepoužitelný, zvláště při zapnutém VPN klientovi. Předpokládám, že se tak děje v návaznosti na automatický upgrade ze strany ČT. Zajímalo by mne, jestli někdo zaznamenal podobné potíže. Pokoušel jsem se zjistit co se děje, ale na infolince ČT se mnou nechtěj komunikovat, protože nejsem jejich zákazník (i když jsem přesvědčen o tom, že vrstva ATM je v jejich režii, a můj operátor mi také nepomůže, protože poruchy DSL služeb se řeší pouze v pracovních hodinách a to mi internet funguje. Nezbývá mi, než to vydržet do doby, než bude síť upgradovaná celá. Jenom se modlím, aby to netrvalo až do jara. Jinak věčné nářky o tom, že 10G, 20G je málo jsou zcestné. Měl jsem limit 3G. Hojně používám SKYPE a IP telefon. Na internetu jsem každý den, počítač prakticky nevypínám a nikdy jsem nenarazil na to, že bych přetáhl data. Pokud chce někdo stahovat filmy, tak ať si zaplatí symetrickou linku za ca 10 000,- a neznepříjemňuje život lidem, co chtěj požívat levný internet. Osobně jsem se o linku podělil ještě se dvěma sousedy pře WIFI a spokojenost je na obou stranách. 250,- měsíčně za 2MB internet je již velmi zajímavá cena, kterou si může dovolit i průměrná rodina s dětma.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).