Hned na začátek chci zdůraznit, že pouze spekuluji. Nicméně, nezdá se vám někomu, že provozovatelé více serverů usilují o sjednocení např. zpravodajství a free-mailu právě proto, že na samotném free-mailu by nic neprodali? Když nabídnu reklamu na portálu jako celku, nikdo mi nezabrání umístit tu reklamu i na ten free-mail, no ne?
Dobry den,
je sice hezke to ce je zde napsano, ale dle meho nazoru je iAudit z hlediska zadavatelu reklamy a pro medialni agentury stejne "pase", protoze neposkytuje cisla, ktera by byla srovnatelna s ostanim medialnim trhem. Dle meho nazoru k temto cislum se uchyluji lide kteri se spise ridi heslem " tonouci se stebla chyta",jestlize si klient preje zadat reklamu na netu, tak aby se mu to nejak vysvetlilo, ze ty penize utratil dobre. A co se tyka zdruzovani jednotlivich sekci nebo serveru pod jednu hlavicku, je to otazka kazdeho provozovatele, at si to rozhodne sam, stejne v pripade zadani inzerce rozumnym zadavatelem si vyzada cisla, ktera on potrebuje vedet k tomu aby si udelal obrazek o danem subjektu nez tam utrati X penez.
Vsem preji prijemny den
Tonda Hruby
Opravdu spekulujete :) Kazdy alespon trochu znaly zadavatel reklamy si toto ohlida. Navic je naprosto bezne, ze se reklama
prodava na konkretni pozice konkretnich stranek konkretniho
serveru.
Audit opravdu slouzi spise k porovnavani svalu. Takze napriklad Atlas muze vydat v graf, ve kterem Seznam ma 50%, Atlas 35% a Centrum 15% (nebo kolik to bylo). Ale uz "zapomene" dodat, ze do sve casti pocita i FreeWeb a Chat, kdezto Centrum ani Seznam tyto sluzby nemaji. Navic jsou (tyto sluzby) z hlediska reklamy takrka bezcenne a pritom z daneho dilu Atlasu tvori podle
mne dostupnych zdroju asi dve tretiny...
S tím free-webem, přesněji řečeno MůjWebem, bych byl trochu opatrnější. Kdyby skutečně započítali MůjWeb, byli by - alespoň podle dnes vydaných květnových čísel - dokonce i v počtu stránek o prsa na prvním místě před Seznamem; v případě IP adres by o bylo ještě mnohem výraznější s ohledem na to, že většina jeho návštěvníků je ze zahraničí.
Rozhodně tedy nemáte pravdu v tom, že by si do své části koláče svůj free-web započitali.
Nase nova sluzba (Open Audit) timto nedostatkem netrpi - u vsech serveru jsou jednotlive sluzby rozdelene, je tedy mozne je jednotlive porovnavat.
Finalni verze (s cca 50 servery) byla uzavrena vcera - jinak vysledky za kveten byly u vetsiny serveru dostupne jiz od 4. pracovniho dne tohoto mesice.
Ale ta zprav byla vydana pred par tydny (2,3?), brala
cisla z dubnoveho auditu. Oni samozrejme do ni
nenapsali jak to spocitali, napsali pouze "podle nezavisleho auditu".
Zprava vysla na Svete namodro, ale ted se mi ji jiz bohuzel
nepovedlo dohledat. Ja jsem zkoumal jak k tem vysledkum
mohli dojit a pokud by se secetly PV webu Atlasu a Seznamu (Centrum ma jediny web),
tak to docela vychazelo.
V auditu serveru velmi dusledne rozlisujeme MSN.ATLAS a MUJWEB. Duvod je jednoduchy: MSN.ATLAS je urcen a v drtive vetsine navstevovan navstevniky z CR nebo cesky mluvicimi, zatimco MUJWEB je urcen pro ceske uzivatele, ale sleduji ho lide z celeho sveta.
Navstevnost chatu na ATLASu nema v auditu jinak velky vliv, protoze jsou auditovany pouze stranky uzivatele explicitne vyzadane. Pokud by byli auditovany stranky samoobnovujici se (obnova obsahu chatu) - a ty auditovany nikdy nebyli a nejsou - byl by pocet PV ATLASu vysoko ve stovkach milionu shlednuti mesicne.
Samozrejme - nejlepsi reseni je ukazat v jedne tabulce firmu celkem a v druhe podle oblasti. Nicmene - patrne na zaklade breznoveho auditu zacala Annonce tvrdit ze je nejvetsi v inzerci na internetu. To je sice pravda v poctu publikovanych inzeratu (v drtive vetsine prevedenych z papiru) ale nikoli v navstevach ci shlednutych strankach. Kdyz secteme Seznamka.cz, Bazar.cz a Byty.cz jsme stale jeste vetsi nez kolos pana Kudlacka. Jednim z cilu nasi firmy je byt mezi nejvetsimi v radkove inzerci na internetu a tak to chceme nejakym jednoduchym zpusobem ukazat.
Samozrejme, ze inzerenti jsou dostatecne inteligentni na to aby si objednali reklamu na prodej chalupy na www.byty.cz a ne na Ona hleda Ji na Seznamce.