Parní stroje v autech rozhodě byly. Výhodou bylo, že nebyla potřeba převodovka, i v nulových otáčkách má parní stroj velkou sílu. Jeden z poslechních modelů parních auta o kterém jsem četl mělo spotřebu asi 12 l paliva a 4 l vody na 100 km a startovalo 90s, takže bylo docela slušně použitelné.
Kdyby web vznikl až dnes, určitě by se na něm nemohly publikovat recepty jako je tento, na konopnou smetanu:
Konopná smetana
250 g másla, dvě hrsti jemně rozdrobených listů, 0,5 litru 12% smetany, 0,5 litru mléka, 4 hřebíčky, svitek celé skořice, vanilka
Postup: Rozpusťte máslo a na mírném plameni v něm 15 minut smažte listy (pozor, aby se nepřipálilo). Přeceďte přes plátno (získáme tak konopné máslo) a listy vhoďte do studené smetany smíchané s mlékem. Priveďte opatrně k varu a vařte 1,5 hodiny. Přeceďte přes síto a pak ještě přes plátno.
Je výborná s čajem i s kávou - má jemnou mandlovou chuť.
Palivovy clanek byl sice objeven uz v roce 1839, ale myslim, ze velka cast (netrolejove) dopravy by se stejne odehravala z olovenych baterii (alespon zpocatku).
Je jasne, ze to jsou puste spekulace. Jezdilo by se na to co by vyslo levneji a ja nedovedu objektivne posoudit co by v kterem obdobi prislo levneji.
Je docela mozne, ze by nekdo dokazal prizpusobit parni stroj pro pouziti v automobilu a zivotni prostredi by bylo mnohem znicenejsi.
Web vzniknul v praveku... jen to melo par technickych nedostatku...
1. spatna interaktivita: Nefungovaly odkazy.
2. nizka mobilita: zkuste pohnout obrazkem na kusu skaly
3. mala kapacita: ty jeskyne nejsou az tak veliky a obrazky ne tak maly
ale na druhou stranu zde je i par vyhod:
1. vysoka trvanlivost ulozenych dat: ve srovnani s cd-r vysrzi nastena malba v jeskyni trosku dyl
2. solidni zabezpeceni: moznost vzdaleneho pristupu k administatorskemu uctu je prakticky nulova
3. nulove sireni viru: to je trosku provazano s nizkou interaktivitou, ale zato je to o to bezpecnejsi
Presne tak... kdyz se vezme co se penez natlacilo do vyvoje motoru a vseho moznyho aby moc nezamorovaly okoli, tak bysme uz davno meli poradny zdroj energie. Takze to je jen o penezich, ktere z toho svinstva maji ropne spolecnosti...
To ne :-)
Pokud s elektrolytem v baterii "rozumne" zachazite a pokud jej pouzivate okrajove jako dnes, tak v zasade nic. Dobre vim, ze olovene baterie nepredstavuji takovou zatez jako nektere jine druhy, ale...
Predstavte si ale, ze na tech bateriich stoji veskery provoz, ktery nelze/nevyplati se pokryt trolejemi (nebo jinak). A predstavte si jakym zpusobem se u kazde benzinky (pardon - vymenne bateriove stanice) budou zbavovat vyrazenych kusu? Jaky pristup meli nasi predci po vetsinu 20. stoleti k zachazeni s odpady?
On by se ten lepsi zpusob ukladani elektriny fakt hodil i nam, ale nehodil by se tak moc ropnym firmam.
A propos, rekl bych, ze spalovaci motor je vlastne porad stejny, to uziti elektriny se vyvijelo o hodne vice.
Muzete mi rict co vam prijde tak desive na obycejne kyseline sirove (navic tak zredene, jaka je v olovenych akumulatorech)? Ze by dalsi clovek vychovany stupidnimi massmedii k panickemu strachu ze vseho vo zavani chemii?
Diky bohu za to znicene zivotni prostredi. Ani si nechci predstavit co by napachala auta jezdici na elektrinu. Na elektrinu z olovenych akumulatoru s H2SO4. Kdyz si predstavite jakou maji kapacitu a jak intenzivne by se musely pouzivat (a vyrazovat), tak jsem za spalovaci motor moc rad.
Vetsina provozu by pochopitelne jela pod trolejemi, ale ta mensina co by zbyvala by byla dost velka.
Mozna by byl vymyslen lepsi zpusob skladovani elektriny, ale jelikoz by se zatracene hodil i nam a nemame ho dodnes, tak asi ne.
ale vznikla by... elektrina totiz byla driv nez spalovaci motory... vlastne by to bylo celkem fajn, kdyby spalovaci motory nebyly... auta by jezdily na elektrinu, tak jak byla pred cca 250 lety vynalezena a toho usetrreneho zivotniho prostredi... minimum ropnych katastrof...
Myslim, ze automobilismus ma stale svetu co rici, minimalne v porovnani s dostupnymi alternativami. Proti konskym povozum to fakt je a byl docela velky upgrade.
Koně ne. Měli bychom pozemní plachetnice (možná s pružinami pro ukládání energie). Na dálnicích by byl řetěz poháněný parním strojem za pomoci té části plachetnic, které by jely po větru, jako v 19. století na frekventovaných řekách.
Já si naopak myslím, že web ve víceméně současné podobě vydrží podstatně déle než těch dvacet let (pokud v té době bude existovat elektřina nebo internet nebude vypnut kvůli šíření pomluv Proroka). Věci, které jsou masově rozšířené, mají obvykle značnou životnost, a to navzdory zastaralosti, nebezpečnosti a někdy i neužitečnosti. Podívejte se třeba na automobilismus: dnes by nová metoda přepravy osob, která by zabíjela jen v Evropě desetitisíce osob ročně, ničila životní prostředí a používala neobnovitelné zdroje, neměla šanci. Nebo jak dlouho vydržela v USA televize ve stávající podobě.
s tymi brzdami opatrne - myslim, ze lepsie by bolo brzdit "motor" ako "vozidlo". inak by prudke sliapnutie na moderne kotucove brzdy sice zastavilo vozidlo, ale kone by v plnej rychlosti pokracovali dalej :-)
A ted si predstavte, ze by teprve nedavno byl vynalezen spalovaci motor. Meli bychom kone na gumovym pasu, ktery by bezel, pas by byl namontovan na lehke duralove konstrukci (jako dnes jizdni kola) a pomoci prevodoveho mechanismu by se to prenaselo na silnici, moderni tlumice, moderni kotoucove brzdy a jen ten motor ne...
To je hodne nerealisticke kdyby ... kdyby nevznikl web v dobe, kdy vznikl, internet by se predevsim siril podstatne pomaleji - nebyl by o nej takovy zajem. Tezko rict, jestli by web vznikly o X let pozdeji vypadal stejne nebo jinak a o kolik % z toho X by se zpomalil rozvoj internetu, ale urcite by nevypadal tak jak pisete vy - nevypadal by tak, jako kdyby ho navrhoval clovek velmi dobre obeznameny s problemy, ktere ma web dnesni.
Web by mohli dělat jen ti, kteří by pronikli do složitých technologických zákoutí tvorby a publikování dokumentů. Nástroje na výrobu by byly placené a spolu s prohlížeči by samozřejmě byly distribuovány pouze s licencí nějaké obdoby konsorcia W3C.
Microsoft by na to urobil export vo Worde a zasa by stranky tvoril KAZDY. A este je tu reverse engineering...