Tohle ukazuje jak důležitá a opomíjená jeto část pokud si pořizuji internetové připojení.
Je hezké, že mají hyper\super\extra blablabla…. Internetové připojení ale, pokud nastanou problémy a ukáží, že je nedokáží řešit v dostatečné době je.
Proto si myslím že připojení od velkých molochů \ Frantů z Horní Dolní \ nebo i komunitní sítě jsou rizikové.
Pokud to funguje je to dobré, má to nějakou specifickou přidanou hodnotu, ale….
Jakmile nastanou problémy, ukazuje to na nedostatek komunikace, omezené lidské \ finanční \ materiálové zdroje.
Proto si myslím že ideálními poskytovateli jsou středně velcí poskytovatelé. Mají prostředky \ \ zkušenosti , ale zase ne nejsou tak velcí aby nedokázali udržet kvalitu servisu.
Velcí = více vydělávají = mají mít víc lidí na servis. Že na to některý ser.., je evidentní. S UPC a jejich "slavnou" hotline mám úplně stejný zkušenosti - "jste 105. v pořadí"... To bych na tom měl asi viset celej den nebo co.
Nicméně když odhlídnu od příšernýho servisu (btw, taky kdysi než jsme se dočkali technika, to bylo asi 14 dní - a to jenom opravoval chybu předešlýho technika, kterej v rozvodný skříni "nedopatřenim" vyhodil součástku, která je k Internetu nezbytná - prostě tomu "fakt rozuměl"), tak výpadky jsou minimální (aspoň teda v naší lokalitě - Praha - co vim od jinejch lidí, tak některý jiný města jsou na tom ovšem s timhle taky příšerně). To ADSL má v okolí výpadky každou chvíli... Ovšem s hotline společností nabízejících ADSL problémy veskrze stejný. Musela by bejt i v servisu vysoká konkurence kvality, aby se něco změnilo, a UPC na to přestalo sr..!
Zatím to tak ale bohužel není.
Obdivuju trpělivost dotyčného. Ja jsem utekl ke konkurenci uz po týdenní nefunkčnosti. Problém je totiž v podstatě kabelového bussinesu u nás. Jediným kdo do sitě v mém městě investoval byli původní zakladatelé na začátku 90 let. Od té doby byla sit už třikrát prodaná (nakonec až UPC), ale do infrastruktury nikdo nevložil ani halíř. K mému napřiklad domku nadále vede nadzemní vedení na sloupech elektřiny. Řeči o plánované rekonstrukci utichly tak před dvěma lety...
Je jasné, že taková siť musí být extrémně náročná na údržbu. A ochota ji provádět definitivně skončila při předposledním prodeji doprovázeném vyhazovem lokálních zaměstancu.
Kabelovky jedou strategii vyždímat co se da a utéct. Na jednotlivém zákazníkovu jim tím pádem nesejde. A podle toho to vypada. Zlatý bezdrát. Tam aspoň závada ovliní tolik lidí najednou, že vetšinou není třeba nikam volat.
Vyjadrenie pana Malinu, ze dotycny zakaznik nevydrzal po prepojeni na technicku podporu cakat, znamena, ze bud UPC absolutne nevie o svojich vlastnych technickych problemoch, alebo pouzil nahodnu odpoved z brozurky "1000+1 lzi zakaznikovi".
Doteraz 90% pokusov o dovolanie skoncili tym, ze po X minutach cakania "ste v poradi" [kde X je vacsinou cez 30] a naslednom procese standarnych otazok s operatorov [ano, vypol som a zapol modem; ano, restartoval som pocitac,...] to po prepojeni na technicku podporu urobilo "cvak" a spojenie bolo prerusene. Ci to je technicky problem alebo okamzite zlozenie hovoru technikom, netusim.
Vzhladom na to, ze ich hotline nie je na bezplatnom cisle [pokial clovek nevola z UPC telefonu, tak som pochopil, ze to je spoplatnena linka], vytvara to dojem, ze UPC ma nejaku velmi vyhodnu zmluvu s O2 [kam sa hrabu eroticke linky, ze?]...
Což o to, internet fachá skvěle. Ale ta infolinka je děs, děs. Zrovna včera jsem tam volal za otce skrzevá kabelový televize, protože se tam 4 dny nemůže dovolat. Já měl štěstí, asi za 10 minut jsem byl přepojenej.
No v tomhle jsou asi lepsi komunitni site ... tam znas svyho souseda..kady druhy den se snim vidas. Znas na nej telefon ..muzes mu zabusit na dvere.. vetsina oprav je hodtova do hodiny.
Komunitni siti myslim sit, kde je tak 10 lidi co se navzajem znaji a treba delaji spolecny grill party na zahrade.
Měl jsem podobné problémy, tak jsem po měsíční nefunkčnosti a neschopnosti promptně zjednat nápravu službu vypověděl a zařídil se jinak. Tak by to měl IMHO udělat každý, kdo zjistí, že jeho obchodní partner je nespolehlivý. Jinak, ať si nestěžuje, protože tím, že službu odebírá i nadále akceptuje daný stav věcí. Karneval, potažmo UPC se nějak zařídí až v okamžiku, kdy zjistí, že jim ubývají zákazníci, rozhodně te kvůli nějakému stěžovateli, těch je vždy dost.
Na obranu musím napsat, že když jsem objednával internet od UPC, tak jsem na operátora čekal cca 10 minut, během objednávání mi hovor spadnul, operátor CC zavolal zpět. Objednáno, technik na místě a ještě navíc v předstihu (zavolal předem že přijde dřív). Jedinou nesrovnalostí bylo, že UPC mi oproti dohodě poslalo fakturu na CZK 3,- ;c)) Jinak vážně spokojenost.
Podobná zkušenost. Dokud vše funguje, je to zlatá služba, ale běda jak něco potřebujete. Na zákaznické lince čekáte 20+ minut (placené číslo, pokud nemáte UPC telefon), pokud vás vůbec spojí, zpravidla se proťukáte nabídkou ke spojení s operátorem, systém ohlásí že má plno a zavěsí (ovšem už zaplatíte za 2-3 minuty spojení).
Za x let jsem měl jednou problém s modemem, závadu jsem sám diagnostikoval, poslal logy, helpline mi akorát posílala maily co má všechno zkusit, ač jsem hned v první zprávě popsal postup co už jsem dělal, naštěstí pak napadlo nějakou slepici dát můj telefon technikovi, ten zavolal a vše bylo vyřešeno za pár minut.
Ovšem dostali mě teď - po 11 letech jsem se stěhoval do bytu kde není kabelovka. Nedovolal jsem se, i psal jsem přes formulář, že se stěhuju z adresy A na adresu B, kde není kabelovka. Mám zájem využít aspoň UPC Direct, jestli jde udělat zrušení smlouvy a zřízení nové v jeden den bez výpovědi (za těch 11 let jsem se 2x stěhoval, kabelovka ve všech bytech byla a šlo to - a tehdy se dokonce šlo i dovolat na ifolinku). Ještě jsem se dovolil zeptat, jestli bych po 11 letech, kdy jsem vždycky platil nejvyšší nabídku TV, 3 roky internet a rok telefon, neměl nárok na nějakou slevu na tom satelitu.
Bohužel klientské centrum je zřejmě outsourcováno v Indii a pologramoti s českým slovníkem se chytí první věty, na kterou znají odpověď, takže mi obratem přišlo - vypovězte smlouvu z důvodu stěhování, výp. lhůta je 35 dní. Poslal jsem dotaz znovu, přišla další odpověď - chcete-li zřídit satelitní televizi UPC Direct volejte 800... Nejlepší je, že ty zmetci na celých stránkách nemají ani poštovní adresu, tu napsali až když jsem už zcela nas... poslal výpověď, tak přišel mail, kam mám poslat modem.
No ja jsem musel volat taky na tu placnenou. Kdyz sem operatorovi kladne odpovedel na vsechny zakladni otazky rekl mi ze me prepoji na technika. Pak to samozdrejme spadlo...cumel sem jak puk...ale operator mi zavolal zpatky, omluvil se a tentokrat uspesne prepojil (cili jsem uz dal mluvil zadarmo :-))
Po te co jsem technikovi rekl co jak je a ujistil ho ze nejde o softwarowou chybu (mel jsem k dispozici 4 pocitace) se jal muj problem resit....
Jeste ze jsem z Prahy, to bych tam sel osobne a dokud by se mnou nejel technik, nehnul se. Kazdopadne je dobre, ze to pan aspon protah medii, at ma UPC ze zaslouzene ostudy kabat.
UPC co se týče kontaktu se zákazníkem naprosto nezvládlo fúzi s Karnevalem. Call centrum by měli brutálním způsobem posílit. Až do doby před cca. půl rokem nebyl velký problém se na CC dovolat, čekání bylo kolem 10 minut max. Dneska je to nejméně hodina. O trošku vstřícnější jsou k těm, kteří si něco objednávají, ale nejspíš i to se asi změnilo.
Například kolega se snaží už dva měsíce si od nich objednat telefonní služby. Jeho problém je v tom, že jeho dům není v seznamu domů připojených k síti UPC, přestože fyzicky je v domě vyveden kabel, ale doposud nebyl nikdy zapojen. Operátoři v CC nejsou zjevně schopni tuto skutečnost pojmout, projedou seznam domu, které jsou připojeny, zjistí, že jeho není. on jim následně vysvětlí situaci a oni jej odkážou na jinou část CC. Po dalším min. půlhodinovém čekání se dovolá do zmiňované jiné části, kde jej ovšem odkážou zase zpět. Číslo na technika v jeho oblasti, který by přijel k jeho domu a mrknul se na to, jestli ten kabel je funkční, mu samozřejmě dát nechtějí. Nic neřešícími hovory s CC strávil za uvedenou dobu minimálně 10 hodin čistýho času. Docela ho obdivuju za tu výdrž. Na dotazy mailem UPC samozřejmě neodpovídá.
Ono je to tak, že firmy si hotline pracoviště pronajímají, protože prý je to levnější. Také to podle toho vypadá. Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí, takže na několik desítek tisíc klientů připadají tři, nebo čtyři terminály, které obsluhují najatí studenti, nemající o tom, co vyřizují ani ponětí. Pak se ovšem nelze divit, že služby vodoprdu a ostatních jsou takové, jaké jsou. Můj ISP bydlí přes chodbu, takže pokud potřebuji něco řešit, což se mi za čtyři roky provozu linky ještě nestalo, mám vše vyřízeno během několika vteřin.
V českých poměrech je wifi jediná konkurence. A zdaleka ne tak špatná, jak se tu snažíte tvrdit. Jestli jste udělal špatnou zkušenost s bezdrátem před několika lety, tak dnes už je to úplně o něčem jiném, protože bezdrátové technologie se velmi rychle vyvíjejí a zkvalitńují.
Opravnene naklady na reklamaci jdou k tizi prodavajiho. Nevim proc se toho lidi nedrzi, nepochybne by to vyrazne zpruznilo reklamacni rizeni. Ja bych po nich jeste pozadoval nahradu usle mzdy za zbytecne vybrany pul den dovolene apod. Vzhledem k tomu, ze prece vsechny hovory jsou nahravany, tak ten termin 1. navstevy i jeho storno lze jednoduse prokazat.
Mel jsem 2 roky internet s karnevalem - za 2 roky nesel jednou 1 den a na hotline jsem se bez problemu dovolal.
Ted za dobu, co byl prevzat UPC (4 mesice?), nesel internet 2x, pokazde nekolik dni. Na modemu nesvitily kontrolky vysilani a prijem, proste me nekde v ustredne odstrihli. Restart nepomahal.
Pokazde se zavada behem nekolika dnu vyresila "sama". Ovsem tech nekolik dni ... pokusy dovolat se na hotline, 20 minut cekani, nemozne se dovolat. Ani jednou se mi to nepodarilo. Tak jsem zadal problem pres web UPC a nekdo se tim zacal zabyvat po tydnu, a jeho reakce byla, at restartuju modem a v pripade problemu volam technickou podporu. Absurdni.
Po techhle dvou zazitcich se vazne poohlizim po alternative. Co je mi platne, ze mi vrati par stovek za nekolik dnu nefunkcniho pripojeni... Nefunkcni internet mi vazne zkomplikuje praci a prijdu tim o radove vic penez. Neuveritelne, ze takova firma preziva a prosperuje.
Pripojuju se k nadavkam na UPC - neni problem aby to tam zvonilo trebas 45 minut a nikdo to nezvedl.
Navic kdyz jim pak vyplnite web formular - zacnou vas bombardovat reklamnimi letaky s nabidkami sluzeb na takto ziskanou adresu.
Docela sila.
Navic ty pipiny jsou tam obzvlaste vycvicene aby cokoli ignorovaly, na vsechno odpovidaly ne ne ne nejde a jedou si tvrde po svem.
Nemaji problem vas 6x ujistit ze problem byl odstranen a hadat se s vami ze nikam dale neprepoji kdyz tvrdite ze odstranen uz 6x nebyl a ze tam volate po seste a ze jim to nefunguje.
Cili zakaznicka linka je horor, lide uvnitr UPC to vedi a zamerne neresi a resit nebudou, hlavne nechteji byt sami otravovani. To vim protoze jsem se uz dokazal protlouct dal a obejit pipinu kdyz slo fakt do tuheho.
Kdyz takto stravite pul dne nebo nekolik hodin sveho casu, nervu, navrhnou vam pak 25 procentni slevu na rok, respektive, oni muzou nabizet az 35 procentni slevu na rok, maji to nejak standardne povoleny nabizet, tj. napriklad kdyz volate ze chcete sluzbu zrusit nebo kdyz teda jako mate problem se dovolat a nahodou odchytnete nekoho, koho vam ani puvodne prepojit nechteli.
Zkratka je to mafie.
A ze by nekdo resil ze si musite brat puldne volno? Ani nahodou. Puldenni interval kdy musite byt doma, nikdo vam ani z cesty nezavola a stejne prijedou pozde.
Kdyz uz se ale dostavi technik !! HURA !! slava nazdar, sampanske!! , da se s nim vetsinou mluvit, ty jsou ok.
Ale kdyz to funguje a nejsou poruchy, je to super zpusob pripojeni.
Jinak dobrej tip, s pipinama je lepsi se bavit stylem "na hardwarove adrese MC777 je IP 33.40 misto 40.50 mam proxy?" zkratka odemlit nejakou kravinu, ktere sami nerozumite. Slecna pak rekne "ja nevim, ja vas prepojim na technika". Kdyz ale reknete "Prepojite me prosim na technika?", slepice zacne pokladat otazky dle prirucky. Vy se zbytecne 10 minut snazite, vysvetlujete a ona pak stejne na konci zakdaka "ja vas prepojim na technika" a jemu to cely popisujete znovu.
To jste měl štěstí. Mně se jednou povedlo zapomenout zaplatit fakturu včas - platil jsem ji omylem den po splatnosti. Ještě jsem jim posílal přes webový formulář omluvu (protože jiný kontakt nebyl). Na pouhé potvrzení, že jim zpráva došla, jsem čekal dva týdny (to už bylo samozřejmě dávno zaplaceno), odpověď nepřišla nikdy.
Jo, modlím se, abych na tu jejich infolinku volat nemusel. Za šest měsíců to zatím potřeba nebylo... :-)
Dovolat se na jejich Call Centrum je veliké umění. Chce to pevné nervy. Na e-maily odpovídají tak s 3-4 dňovým opožděním.
V případě, několikadenního výpadku Internetu bych s nimi zahájil okamžitě řízení o náhradu škody + ušlý zisk (podle zákona o elektronických komunikacích). Nebo řízení na ČTÚ. Naštěstí Internet u mně je vedený na firmu.
Měly by se značně zvýšit povolené velikosti příloh v emailu. Proč bych měl mít v počítači množství různých nástrojů pro posílání různých souborů - malé přes email, velké přes další soft, největší třeba přes FTP. Mne to teda dost otravuje. Nehledě k tomu, že když chci nějakému začínajícímu uživateli počítače, který toho moc neumí, poslat něco přes FTP nebo přes různé "úschovny" apod., tak si to ten dotyčný neumí stáhnout (vyzvednout). Přijmout email a otevřít přílohu ale umí každý (nebo tedy skoro každý). Tak proč to komplikovat.
Chybou UPC mi nesel net(utrhli v rozvodny skrini co nemeli), dovolal sem se asi po pul hodine, technik na nic neprisel, predal to na vyjezd. ze se mi prej do 2. dne se ozve. Nic. V tomto pripade se mi osvedcilo dojit si k tomu telefonu u nich na sidle ( ma prioritu, a ja nastesti pracuju vpobliz) zaurgoval jsem to u operatora, kterej nic netusil a predal to dal. do hodiny se mi ozvala operatorka, ze jeste dneska tam zajede technik(teda puvodne mlela neco vo tejdnu ale nakonec se dala presvedcit). Skutecne se tak stalo a vecer to jelo.( teda melo jet, ale umrela mi sitovka a to jim nelze mit za zle :-) ). Takze pokud se tam dovolate, servis dobrej, jinak na nic.
Vidíte a já po špatných zkušenostech vnímám Wifi poskytovatele také jako špatné po stránce servisu \helpdesku \ hotliny.
Rekrutují se totiž z malých i středních ISP(nebo komunitní sítě). Tam není problém v neochotě \ špatné komunikaci, ale v nedostatečných materiálních prostředích nebo nedostatek lidských zdrojů.
Pochybuji že malý ISP dokáže opravit\vyměnit infrastrukturu do 24hodin ,že se mu člověk dovolá po 17:00 natož, že něco vyřeší rychle po pracovní době( po 17:00).
Tedy bez drát za málo peněz málo muziky, problém tolik nepálí protože to tolik nestojí. Pokud se jedná o Wimax nebo jiné né-levné ale pořádné Wifi technologie za které člověk platí stejně jak za ADSL, kabel , případně bych používal Internet k práci atd... tak bych vybral velkého ISP protože borců kteří ...poskytují ten Net jo... ..a je to děsně v pohodě... mám už dost.
Na zacatku zari, jsem byl zaukolovan, abych pro jednoho z nasich klientu vyzkoumal moznosti vytvoreni kvalitniho internetoveho pripojeni, jiz dopredu se vedelo ze na nem bude zaviset alespon 400 uzivatelu a jelikoz jsem vice mene spokojeny uzivatel internetoveho pripojeni UPC z pocatku jsem doporucoval i zde toto reseni. Avsak helpdesk, potazmo obchodni oddeleni jelikoz to se mi jeste ozvalo s informacemi o tom, ze se budou pozadavkem na hrube vycisleni odhadu ceny zabyvat, po mesici a pul zadne informace i po urgovani nedodalo. Pohar me trpelivosti pretekl a doporucil jsem jinou firmu, ktera teda nema tak kvalitni sluzby, zato vsak s potencionalnim zakaznikem komunikuje ....
Před asi čtyřmi roky, kdy jsem (tehdy ještě Mistral Internet) do Prahy 4 objednával, tak byla sít ve výstavbě, občas byly problémy, nejdelší asi 2 dny. Vždy jsem měl pocit že UPC má snahu věc řešit. Poslední dva roky bylo jen 6 výpadků z niž nejdelší byl 5 hodin, ostatní do 1 hodiny. Mezi tím mi byla asi 3 x zvýšena rychlost bez navýšení částky za používání, naposled bylo zrušeno omezení FUP (taktéž bez změny ceny). Jediné, co mě udivuje, že bývám pravidelně kontaktován s nabídkou kabelové televize, i když jsem jim už několikrát potvrdil že nemám žádný televizor, což je vždy udivilo. Podkládám UPC za velmi slušnou firmu, internet mi jede jak po másle, jsem velmi spokojen a na oplátku se snažím platit v čas své faktury.
Pribeh 1. rok 2005 Karneval
Pri pokusu o zmenu kontaktni osoby smazaly vsecka ostatni data v db. Nasladne net i televizi odpojili jako neplatici. Pac nemeli ucet odkud si maji vybrat. Urgoval jsem, zaplatil rucne. A za dva mesice mi odpojili zas pac rucni platbu prijali ale zaznam v db o uctu opet neopravili.
Pribeh 2. rok 2007
Stehovani
3x jsem se pokousel dovolat na klientske centrum. jednou jsem to vzdal po 20, jednou po 30minutach. Po dalsim pokusu jsem se dostal na operatorku. Ta mi zdelila ze v mem novem bydlisti je moznost pripojeni pouze Satelitu. Rekl jsem ji ze UPS draty v dome urcite ma, neb mame ve skklepe rozvodnou krabici a sousedi pripojeni jsou. To slecnu trosku zvikalo a rekla mi at zjistim jmena sousedu a ona pak zpetne vyhleda prislusna data. Zjistil jsem tedy na nove adrese jmena a vycekal si dalsi 1/2hodinu v poradi. Po vysvetleni probelu mi Nova slecna opet vesele oznamila ze v novem byte je moznost pripojeni pouze pres satelit. Rekl jsem ji tedy o zpusobu jak zjistit spravne udaje. Nacez mi slecna s radosti oznamila ze mi nemuze rikat kdo ma pripojeny net podle jmena a adresy ze by to bylo poruseni ochrany osobnich dat. ... To uz se priznam jsem vypenil. A rekl jsem neco jako ze sluzbu internetu rusim a kabelovou televizi si pripojim sam, s te neexistujici rozvodny ve sklepe.
Pote se hovor "zahadne" prerusil. A po cca 15ti minutach mi slecna volala znovu a co ze jsem to tedy chtel. Uz jsem myslel ze spolknu mobilni telefon kdyz v tom slecna plyne navazala ze na jmenovane adrese je podle databaze dostupnost vsech sluzeb vcetne digitalni televize a jestli mam zajem o digtalni televizi?
Pozadal jsem ji tedy jen o prepojeni sluzeb ... .
Oznamila mi ze to bude trvat mesic. A svete div se... mesic to take trva.
Jinak, technicky je sluzba spolehliva, jen od te doby co udelali prepojeni na DHCP servery misto pevnych IP je treba obcas cca 1x za 14 dni resetovat modem. :-/
Nevím jestli je to moje neschopnost nebo záměr, ale na UPC webových strákách není k nalezení ani IČO natož poštovní adresa. Poměrně dorbý filtr na to, aby si někdo na něco nestěžoval osvědčenou cestou - doporučeným dopisem, případně i s dodejkou. Naštěstí, ti co mají smlouvu, tyto údaje na smlouvě asi mají.
6 výpadků za dva roky a z toho nejdelší 5 hodin !!! a Vy ještě pokládáte UPC za velmi slušnou firmu :-)))haha, dlouho jsem se tak nenasmál :-)Mám lokální českou kabelovku, za dva roky byl jediný výpadek do 1 hodiny, servis super, nižší cena, rychlost mám stabilní a o malinko vyšší než si platím. Musel bych být blázen, abych si pořizoval UPC.
Mám s Karnevalem (dnes UPC) dobré i špatné zkušenosti. Dobré že výpadky byly relativně výjimečné (měsíčně maximálně pár hodin), rychlost v podstatě dle smlouvy. Výrazné problémy ale byly s informováním o změnách tarifů apod - nikdy jsem se včas nedozvěděl o změně účtované částky, vždy až zpětně jsem se dozvěděl že mám nějaký nedoplatek.
Někdy na jaře ohlásili nové tarify, kupodivu i mailem poslali odkaz na formulář kam měl každý vyplnit informaci jaký tarif bude chtít (jak tydýt jsem to vyplňoval) a pak několik měsíců ticho po pěšině. Když se člověk snažil dovolat na helpdesk tak darmo mluvit - volal jsem tam asi 10x a ani jednou jsem se nedostal k živému člověku ... a reakční doba na internetový formulář? Klidně týden (pokud teda odpověděli).
S malymi poskytovateli mam naopak dobrou zkusenost. Kdyz jsem bydlel v Hostivicich, mel jsem pripojeni pres WiFi, ktere bezelo rychleji, nez papirove melo. A pokud se neco po...lo, tak tam byl technik hned dalsi den v 9 rano. Ale zase musim rict, ze to delalo problemy docela casto. Vyhoda byla hlavne v tom, ze clovek volal rovnou na mobil technikum a tak jsem se dovolal temer kdykoliv.
Mam s UPC dobre i spatne zkusenosti. Taky jsem pocitil co to je nedobytna linka. Takovou trpelivost jsem vsak nemel. Po nekolika mailech, ktere zustaly bez odpovedi jsem nevahal a poslal zadost o zruseni pripojeni.
A hned druhy den se zacaly dit veci. Nejen, ze me hned UPC kontaktovalo, ale jako omluvu mi nabidli 10ti procentni slevu na muj tarif na dalsich 12 nesicu.
Posledni dobou mam ale rozporuplne zkusenosti. Nejen, ze rychlost pripojeni hodne kolisa, ale i latence zacina byt az neprijemne dlouha.
Technici jsou technici, to máte pravdu, ale nějak ztratili dostupnost. Do úterka alespoň u mne platilo, že když se na ně člověk provolal, byl problém kvalifikovaně řešen.
V úterý jsem potřeboval vědět, co tropili se starým SMTP serverem, který nakonec odstavili zcela. Jestli není možné, že se na něm důležitá pošta, poslaná v pondělí ještě přes něj, ztratila.
(ztratila, už jsem si to ověřil)
Zvedla mi to jakási dívka a když jsem vysvětloval problém v předchozím odstavci, reagovala: "Aha, to vám nejde internet,
zkuste vypnout a zapnout modem", dále zjistila, že u nás inet jde, nakonec mi dala nějaké nezveřejněné číslo na techniky, kde byl opět volací automat, ale technici ne.
to je takova dementni mantra... za dobu od navrhu smtp narostla konektivita radove vice, nez je rezie SMTP - co to spise ukazuje je neschopnost techto kapacit navrhnout rozumny protokol
auta take nebyla navrzena na sukani a dela se to v nich
Pokud narazíte na blbce, nebo zlatokopy, tak není technologie podstatná, viz vodoprd. Ale tvrdit že wifi je špatné všude, protože zrovna já mám na providera smůlu, je, mírně řečeno, poněd podivné.
Koukni na http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_fr.html.cz , IČ firmy:00562262, jinak adresa pro doručování je: UPC Česká republika, a.s. Praha 4, Závišova 502; Taky jsem jim po tom co koupili Karneval posílal dva dopisy s doručenkou :-)
Jeeee kde žiješ? Ty myslíš že mají Hot-line na svém čísle??????????????? Šeredně se pleteš, převzali manýry Karnevalu. Nabízí telefon jako operátor jiným za prachy ale své vlastní telefony mají u kyslíku!!!! (Pro neznalé - dříve Telecom)
usly zisk ti nikdo nenahradi u tyhle sluzby, maj to prepokladam i ve smlouve. Jo na mail ti odpovedeli do 4 dnu? gratuluju, ja jim nahlasoval poruchu a odpovedeli za 14 dni(ze nevidej problem) , kdyz uz to bylo opraveny.
Skoro tomu klientovi vyčítají, že jim nezavolal hned, a že je to tedy jeho chyba. A přitom jim nejede celý vchod. Co si chtějí udělat z uživatelů hlásiče chyb a nebo co, na to mají mít interní automatické procesy.
Jinak, já bych klidně volal 2 hodiny, jen abych se dovolal, když je to opravdu důležité...
A nebo si zajistil odjinud kontakt na někoho schopného.
Ano, taky jsem ale ještě neslyšel, aby si nějaká trubka šla stěžovat prodejci/výrobci auta, že zrovna v tom jejich se mu blbě šuká.
Asi jsou ti sexuální náruživci soudnější v tom, že když něco používají na jiné účely, než pro co to bylo vyrobeno, pak chápou, že to má své omezení.
I poměrně velkej idiot většinou ví, že když něco chce používat, tak to musí umět. A že když chce třeba čistit sekačku od trávy, musí předtím vypnout motor, protože jinak by mohl panáček přijít o ruku. Pak přijde pan Chytrý a řekne "technologie je tady pro uživatele" a začne se rozčilovat, jak je možné, že sekačka nejde čistit bez rizika poranění, když je zapnutá.
Pan Soudný si je vědom, že každá technologie má svá omezení a ta je třeba respektovat. A pokud nás ta technologie omezuje, vymyslet něco lepšího (tzn. v tomto konkrétním případě lepší mailový protokol než SMTP) a ne se vykašlat na respektování těch omezení pod heslem "technologie je tu pro nás, urrrráááá!".
Mimochodem, mně narozdíl od vás za emaily s desítkami MB nikdo neplatí. Vy se klidně přizpůsobujte, já budu velmi rád, když nebudu muset stahovat dvacetimegový mail s třemi fotkami v BMP od blbečka, kterej chce používat technologie, kterejm nerozumí.
Asi ste nikdy nevidel sekacku, vetsinou na ní nejaké bezpečnostní prvky jsou :-)
Hm, takze pokud vam nekdo posila fotografie ve formatu BMP, ma vam je poslat pres FTPko? Nebude problem nekde jinde?
Stezovat si v dobe megovych linek na velikost prilohy u mailu my prijde fakt trapné. Já bych se zase nechtel prispusobovat lidem, co si myslí, že tomu rozumí a nejsou ochotný pořídit si pořádné připojení k internetu :-D
A za emaily nikdo neplati panu Adámkovi, ale je to trochu jinak, prectete si to jeste jednou :-)
Doporucit nekomu jako pripojeni pro cca 400 uzivatelu UPC (doufam tedy ze alespon nejakou zvlastni sluzbu) je nesmysl. Je tady hromada firem, ktere nabizeji kvalitni garantovane pripojeni (nebavime se o linkach pro klikani doma, ale o garantovanzch sluzbach) a v tomto smeru si prilis nedokazu predstavit rozdily v kvalite techto sluzeb (rychlost je garantovana a tudiz takova, kterou si koupim, dostupnost je garantovana, vypadky jsou opravdu vyjimecne...) kde je rozdil v kvalite techhle sluzeb? Jeden ma ping 7ms a druhy 15?
pan RAVI je jiste osoba na spravnem miste ;-) Chytrak co o tom nic nevi
telefon - kladno - to jejich VoIP. Odesel zdroj na modemu. Po mesici bezuspesneho volani na infolinku pres mobil - asi 500 kc provolano prisel nejaky jejich obchodnik ze nabizi tu jejich digitalni televizi na 4 mesice zdarma, pak to vypovime. Napsal tento problem do smlouvy a tim to haslo. Dalsi mesic taky nic zase neuspesne volani. Pote jsem sel osobne na UPC abych si to tam vyrikal, cekal jsem pul hodiny na recepci a tak jsem se sebral a sel do toho jejich patra. Tam se se mnou bavil clovek ktery o tom nemel ani paru no tak nakonec ze prijede technik za 6 dni. Za 6 dni nikdo nikde - vypovidam smlouvy jak na telefon, tak na digitlani televizi. Nebudu platit ani za jedno.
"I poměrně velkej idiot většinou ví, že když něco chce používat, tak to musí umět."
HAHA :), tak to jsi pobavil :). Buď rád, že nikde neděláš správce, by ti z toho as něco... Tohle přesně lidi nezajímá, oni nechco vědět, oni nechcou umět, oni chcou, aby to všechno fungovalo "samo", a jak to nejede, tak je hned oheň na střeše.
Sám jsem to zažil, a jsem velmi rád, že teď už mám od běžných uživatelů klid.
Víš kolik řidičů zná princip jejich motoru? No jestli 1 procento, tak je to moc, a tady je to stejně. Technologie je v našich rukou a má sloužit, masy nezajímá, jaké se v emailu používá kódování a SMTP protokol..., to umí tak 0,0001 procent populace
Tak to jo, oni umí počítač zapnout a vypnout, ale jinak se snaží jen na něm dělat svou práci.
A díky, že mě považuješ za chytrého panáčka :D. Technologie je tady opravdu pro lidi a ne lidi pro technologii, a proto většina lidí posílá emailem velké soubory, protože vytvoření FTP serveru a nahrání dat na něj, případně to uložení do nějaké úschovny je složitější.
Propříště si prosím odpusť podobné výlevy, a zamysli se nad tím, jak "asi" vypadá průměrný uživatel...
To, že někde nechají s počítačem pracovat lidi, co ho umí akorát zapnout a vypnout, to je jejich problém. Stejně tak si můžou najmout lidi pro práci na soustruju, jejichž jedinou kvalifikací bude jednak znalost způsobu, jakou se soustruh zapíná a vypíná a jednak nezměrné nadšení, že se přece nenechaj omezovat, technologie musí sloužit všem!
Mimochodem, nebojuješ s podobnou vehemencí proti třeba řidičákům? Co je nám všem do nějakejch značek nebo pedálů apod.? Umím to nastartovat a nějak se s tím poperu, ne? Přece nejsem automechanik, abych věděl, na co je spojka a na co se do auta má lejt olej ani nejsem policajt či ministr dopravy, abych se zajímal o to, kdo má kdy přednost.
velice mě baví rady "upc nebrat", ale stejně jak není upc všude, tak není všude jiná _rozumná_ alternativa. snadným nahlédnutím do ceníku všeobecně dostupného připojení lehce zjistím, že zdejší "konkurence" je běžně 3x dražší (respektive 3x pomalejší). děkuji, to taky nechci. problém je v tom, že místně UPC MÁ MONOPOL a lehký tlak na něj vyvíjí jen DSL a to jen někde. někde UPC nabízí i zvláštní slevy - pokud tam cítí konkurenci. kde jsou si jistí, tak nic. vůbec nechápu, jak mohl antimonopolní úřad uznat sloučení upc a karnevalu. (asi proto, že si vlastně stejně nekonkurovali.)
další "problém" je ten, že pokud vše funguje, neskočíte na nějakou poblblou zlodějskou akci nebo nedejbože si nemyslíte, že byste mohli chtít něco měnit, tak je vše ok. já jsem za 3 roky neměl jediný závažný technický problém.
ovšem zapletl jsem se s UPC administrativně a slibuju, že dám svůj příběh časem taky k dobru...
a) viděl, máme sekačku asi za 20 tisíc a přesto žádné bezpečnostní prvky (něco jako že by mě pláclo přes ruku, když jí tam chci strčit, abych vyčistil tu ucpanou trávu) nemá
b) nemá mi je posílat přes FTPčko. Pokud to není blbec, použije technologie odpovídající účelu. Taky nepojedu nakupovat tři rohlíky s bagrem a orat pole s jeřábem.
c) pokud to má být narážka na to, že mám pomalý připojení, tak s 3Mbit si nestěžuju. Ale narozdíl od tebe i Adámka mám SMTP protokol celkem v malíku a můžu tě ujistit, že je opravdu značně neefektivní na to, aby se skrz něj posílaly megabajty dat a nejde o cílové stroje, ale o komunikaci serverů mezi s sebou. Můžeš si myslet, že kecám, protože jsi do Outlooku nacpat 8MB přílohy tetičce a prošlo to, ale s tím už nic nenadělám...
když pominu svůj osmibit ke kterýmu sice modem existoval ale prodávali ho jen na západě a taky jen tu a tam, tak jsem pak znova začínal na pocket faxmodemu 9600 Baudů - Infima, a jakej jsem byl šťastnej jak blecha! :)
vzpomínám, že taky jsem takhle stahoval 300kB update ke hře od MicroProse, tuším k F-19 nebo F-117, a to z její BBSky v Kalifornii. to bylo tehdy trochu dražší... :)
Tak na brigádě ze školy, jsem opravoval dálnopisy :) s těmi děrnými pásky :), z toho padaly dobré pipiny :D.
Přes modemy jsem jel před tou 16kb Wifi, jsem se na analogové ústředně připojoval 33,6 kb modemem (ještě, že měl kompresi, ty HTML stránky na něm fakt fičely...)
Nebudu se rozčilovat, argumenty jsem napsal, lidi opravdu nezaujímá jaká technologie stojí v pozadí. Značky jsou třeba, stejně jako lidi znají ovládání Outlooku.
Ty jsi opravdu docela vtipnej, takhle hned po ránu jsi mě pobavil.
Nejdřív tady několik příspěvků horuješ nad tím, jak je nutné vycházet blbcům vstříc, protože oni přece nechtějí ničemu rozumět a očekávají, že vše půjde samo, a teď napíšeš, že jsme (počítám my jako ajťáci) sehlali, protože jsme měli zasáhnout v dobře, kdy se začaly posílat přílohy.
Už to vidím, jak kdybych tenkrát zasahoval, tak zase vytáhneš do svatého boje za uživatele-debily, co mají pocit, že vše musí zvládnout na první kliknutí a když to nejde, nehledají chybu u sebe, ale všude jinde.
A pokud se neco po...lo, tak tam byl technik hned dalsi den v 9 rano. To je hezké že tam byl nebo že se o tom dozvěděl ale já říká o tvz. fixtime Tedy x hodin od nahlášení po 100% provoz.
Pokud "Frantovy z Hornídolní" lehne AP pochybuji že má náhradní, že v tu chvíli na něj má atd... On často na tom s prostředky není jinak než jiný živnostník. Teda potřebuje prostředky, protože samotné znalosti ho nezachrání.
Komunitní sítě nejsou rizikové, když víš do čeho jdeš. Například v tomhle případě by dotyčný (pokud by byl připojený přes nějaký místní freenet) do toho sklepa zašel sám a ten switch si restartoval.
Celková doba opravy 5 minut (10 pokud nejede výtah).
Pokud je člověk natolik línej/neschopnej/cokoliv jiného, tak ať si kupuje služby s pořádným servisem, tam ale nehrozí měnší jak 5 ciferná cena.
Z rodinných důvodů jsem začátkem prázdnin rušil kabelovku (ještě Karneval). Napřed pokus na infolinku, ale po 3. minutách jsem vzdal a využil webový formulář. Během několika dnů dorazilo potvrzení o přijetí a během 14 dnů konečné datum odpojení (zhruba polovina měsíce). Navíc jsem požádal o vymazání z databáze dle zákona o ochraně osobních údajů. Do teď vcelku pohoda. Žádný zázrak, ale šlo to.
Další měsíc přišlo inkaso, kde byla záloha na elektřinu (kterou jsem také rušil) a pravidelná platba za kabel. Tak jsem se jal telefonovat. První ČEZ - asi 3 minuty a vše bylo vyřízeno (nestihli změnit požadavek u pošty). Takto optimisticky naladěn jsem se jal volat na Karneval.
Po 10 minutách poslechu Lady karneval jsem se dostal k člověku, řekl jsem mu svůj požadavek (prakticky si i sám odpověděl, že nestihli změnit požadavek) a požádal jsem o zaslání složenky s částkou na poměrnou část měsíce (77 Kč). Odpověď mě šokovala: "My (Karneval) složenky neposíláme."
Tak jsem navrhnul: "Zaplatím celou částku a vy mi pak zašlete přeplatek."
Odpověď:"Možné to je, ale o přeplatek si musíte písemně zažádat."
Neb jsem tušil zradu, navrhnul jsem, že nic nezaplatím, načeš mi pošlou SIPO upomínku s upravenou částkou. To mi bylo odsouhlaseno a já, pln naděje a lehčí o 20 minut z paušálu, se jal očekávat inkasní složenky.
Uběhlo 14 dní a složenka nikde. Tak jsem se opět dal na poslech Božského Káji a vcelku rychle (po 5 minutách) se dočkal operátora. Tean mi řekl, že ani takto to nejde (asi rovnou posílají exekutora) a že jediná možnost je poslání na účet. Tak jsem jej požádal o jejich bankovní údaje a částku 77 Kč poslal převodem.
Uběhlo asi 10 dní a ve schránce se objevila upomínka SIPO na čásku 199 Kč od Karnevalu a než jsem stačil zareagovat tak druhý den obálka od UPC se složenkou resp. fakturou na 77 Kč s úplně jiným bankovním účtem.
Tak jsem opět zavolal na infolinku. Tentokrát mě neuvítal Božský Kája, ale UPC který mi stále opakoval ať nezavěšuji, že jsem v pořadí. Bohužel, žádosti jsem vyhověl a vysečkal 25 minut. Poté co jsem zažil všechny duševní stavy - od zloby, vzteku a frustrace - jsem se konečně dostal na člověka. Ten mi potvrdil, že je vše v pořádku, vše je zaplaceno, pro jistotu si ověřil mé údaje (ačkoliv jsem žádal o smazání) a já jeho zažádal o zaslání písemného potvrzení, že je opravdu vše zaplaceno (ta SIPO upomínka mě děsila). Řekl že to předá a já doufal že to skončilo.
Po měsíci marného čekání jsem se opět pokusil volat. 15 minut čekání a když jsem naznačil, že jsem čekal dost dlouho ani omluvy jsem se nedočkal. Ale především jsem se snažil dopátrat kde je moje potvrzení (i faktura na 0 Kč by mi stačila). Opět si ověřil mé kontaktní údaje a řekl, že do týdne přijde.
Týden uběhl jako voda a faktura nikde. V pondělí tam zavolám znovu. Tentokrát zkusím v úvodním rozcestníku být nový zákazník. Možná místo 15 minut budu čekat jenom 10. Ale nevím, pokud bych byl opravdu nový zákazník a čekal takovou dobu tak bych si hoooodně rozmyslel upsat se takové firmě.
Jo a na upozornění, že jsem žádal o vymazání osobních údajů mi bylo zodpovězeno, že ,cituji "My vidíme na dané adrese kdo tam byl naposledy". Jestli mě naserou, asi na ně někoho pošlu.
a) naštěstí v dnešní době jsou linky dobře předimenzované, a tak není něco, co by nakázalo uživateli nepoužívat pro posílání velkých souborů třeba.
b) a jsme zase zpátky, uvědom si, že s prominutím, normální uživatelé JSOU BLBCI, NIC JE NEZAJÍMÁ, a jsou schopni orat jeřábem (zvláště, když to jde, a když to tak používá dalších 99,5 procent lidí (a narozdíl od toho, že propaguji .ODF na úkor .DOC mi to třeba vůbec nevadí, protože tady opravdu o nic nejde, pochybuje snad někdo, že Centrum, Seznam atd má farmu levných serverů připojených 1 Gb síťovkami a konektivita je pro ně nedůležitá (a že se kóduje v SMTP soubory do dvou bajtu na to kašlou), ještě upozorňují a soutěží s ostatními, v rámci konkurenčního boje, o maximální velikost schránky a přílohy.
POKUD jsme měli někde zasáhnout, tak v době, kdy se ZAČALY posílat přílohy. To my jsme v standardech neomezili maximální velikost, či nezavedli pro posílání souborů v SMTP speciální část protokolu. MY JSME SELHALI!!! Ne uživatelé, kteří prostě používají to, co jsme jim vytvořili, přesně tak, jak to bylo vytvořeno!
c) "pokud to má být narážka na to, že mám pomalý připojení, tak s 3Mbit si nestěžuju."
Já se do tebe nenavážím, nastal jsi mě až teď svou neschopností příjmout realitu. Jsem chtěl jen demonstrovat, že linky kdysi a dnes jsou nebe a dudy. Nejsem nějaký sebehoňič, abych masturboval nad počtem kilobitů mého internetového připojení... Prostě rychlost koncových přípojek (2400 b -> 2 Mb), páteře (64 kb -> x* 10 Gb) se od roku 1992 hodně změnila a proto "nesprávné" používání SMTP protokolu už tak nebolí, nic míň, nic víc.
Dále ti už nic nebudu psát, melu zase to stejné a ty to ignoruješ...
Můžeš prosím psát svůj nick a nebo jméno do příspěvků, díky.
Tak to si dej pozor, jestli neplatis pres SIPO. UPC ma hezky zvyk strhavat pres SIPO poplatky jeste i pul roku po ukonceni smlouvy.
A zrusit to nejde, leda zrusit cele SIPO.
Ukazujes naproste nepochopeni toho, jak funguje realny svet.
Zeptej se lidi (trhu), zda chteji tvoje omezene SMTP nebo zda vezmou neomezene SMTP nekoho jineho. O kolik musis jit s cenou dolu, abys neprisel o vsechny zakazniky?
-jeden telefon osobní druhý služební , on telefon se taky může ztlumit, nebo ho nedrat, nebo to číslo nedávat.
Ve smlouvě by měli být pasáže právě o servisu
Takže např.
výpadek max 6hodin bez nárok na slevu, po 6 hodinách blabla sleva x %.
Závady se hlásí po blabla do 17:00 pak záznamník. Začátek řešení od xx:xx následující ho pracovního dne
A pak důležitá pasáž o tom že závady v důsledku uživatele mu budou samo patřičně účtovány.
Samo že pro firmy nebo jinak cenného zákazníka to může vypadat jinak. Ale celkově to je jen o tom jak se to zorganizuje.
Co furt omíláte, že veškeré problémy jsou jen o restartu AP, routeru atd...
Já jsem cca 12 hodin v práci když přijedu domů chci aby to fungovalo a jsem ochoten ze to platit, problémy nejsou jen na straně nastavení ale organizační a také na aktivních prvcích. Tam je reakce jen u toho kdo má peníze nebo sklad.
Máš problémy se čtením. Tady se diskutuje, zda limity příloh na serveru zvednout či nikoliv. Takže problémy vnímají jedinci typu p. Hrabovského, kterému vadí velikost omezení přílohy.
Já uvádím argumenty, proč to jako dobré nevidím, jiní jedinci důvody, proč jim to přijde super. Ale problém má evidentně pan Hrabovský a nikoliv já a můj mailserver, na kterém jsem limit nastavil už dávno :-)
A teď technicky - co brání serverům, aby si to mezi sebou poslaly přes FTP? Víš vůbec, jak SMTP protokol funguje? Tady jde o to, že
1) původní SMTP počítá se 7bitovým přenosem a tudíž osmibitová data (veškeré binární záležitosti, ale i znaky národních abeced) je třeba zakódovat tak, aby přes 7bit přenosy prošla. Tím však velikost dat naroste a to podstatně. Podívej se do Wiki na termíny jako base64
2) vzhledem k tomu, jak je SMTP navržen, tzn. retranslace apod., je dost neefektivní, aby si maily mezi sebou přehazovaly taková kvanta dat a to jen z důvodu, aby Pepíček mohl poslat svých 100 fotografií z dovolené mailem, protože to jinak neumí. Navrhoval jsi někdy nějaký protokol či technologii? Obávám se, že nikoliv, protože přistupovat k tomu stylem "proč to dělat úsporně, když na to jsou kapacity" je cesta do pekel. Tím neříkám "neuvyžít", ale "využívat s rozmyslem", ne z lenosti.
Mě současný stav vyhovuje, tobě vadí, a tak ho změň. Místo toho tady jen budeš blbě kecat.
Tahle diskuse nikde nevede, protože jsi líný cokoliv změnit.
Podle mě, je to vpohodě. Pokud mi něco vadí (a že toho je hodně), snažím se to aktivně změnit. Ty narozdíl od toho, jen zaplavuješ diskuse a nehneš pro samotnou změnu ani prstem.
Měj se, tady s tebou končím (odhlašuji se z této neplodné diskuse, která už nikam nevede).
všimli jste si? i změnou grafiky přehledů vyúčtování UPC vyjadřuje, že s ní není žádná zábava, nebude s vámi komunikovat a nepodá vám žádné infirmace. srovnjete http://www.kabinet.cz/stuff/upc_beze_srandy/
1) netvrdím, že to technicky nechápu, tvrdím, že správný přístup je ošetřit to na úrovni tvorby protokolu, nikoliv požadovat po uživatelích, aby byli technicky detailně erudovaní a nevyužívali jeho možnosti protože existuje mnohem komplikovanější, ale z hlediska datové náročnosti úspornější řešení. Proč všichní píší pohledy a ne korespoňdáky, které jsou levnější a úspornější?
2) mne nezajímá na co byl SMTP původně navržen, mne zajímá, co umí, a posílat velké soubory umí, i když na to evidentně navržen nebyl. Pokud je to problém (jaký vlastně? zahlcování linek??), pak je třeba jej řešit, ale řešit jej musí ten, komu to problém dělá. Mně chvíli počkat problém nedělá.
V dnešní době zvýšit kapacitu páteře není takový problém jako když páteř měla pár desítek nebo stovek kbps. Takže pokud by SMTP opravdu nevyhovovala, proč už se dávno nepoužívá IMAP masově? Zřejmě to až takový problém nebude, když ho nikdo nemá akutní potřebu řešit.
Nedělejte z komára velblouda, to že Vás ve škole učili, že mail není na posílání souborů, a to že nám ve škole ( v letech 199x) omezovali velikost mail konta na 100kB neznamená, že dnes kdy i já mám doma přípojku 100x rychlejší, než měla kdysi celá univerzita dohromady, je to stále ještě aktuální a smysluplné.
Lince je úplně ukradené, jestli proteče 5MB jako mail, který má ve skutečnosti jen 2MB přílohu nebo 5MB jako ftp relace. Stačí si pustit pár streamů nebo stáhnout nějaké ISO a rozdíl je smazaný.
To je jako kdybyste si stěžoval, že lidi jezdí autem i na krátké vzdálenosti, když pěšky by tam byli za řádově srovnatelnou dobu a ještě by ušetřili životní prostředí, silnice a neopotřebovali si auto. Taková je prostě realita dnešních dní. Internet už není akademická siť, je třeba to srovnávat relativně. Ano, ftp by bylo možná z hlediska sítě úspornější a výhodnější, ale čas, který bych tomu věnoval je neadekvátní a čas, který bych věnoval tomu, abych protistraně zavolal nebo poslal vysvětlující email už vůbec ne.
1) Pravděpodobně proto, že pohled má oproti koresponďáku přidanou hodnotu.
2) Přesně tak, zde se shodneme. Omezení velikosti přílohy u mailserverů dělá problém p. Hrabovskému, tak ať ho řeší.
Proč se nepoužívá namísto SMTP IMAP? To je jako otázka, proč se namísto jízdního kola nepoužívá mucholapka. Obojí je zcela něco rozdílného. IMAP je způsob výběru poštovní schránky a SMTP je způsob doručení zásilky do schránky. Evidentně jsme spolu husy pást nemohli, protože já namísto pasení hus studoval IT :-)
Vaše technická znalost pravděpdobně opravdu sahá maximálně k proutku pro pasení hus, protože jinak byste věděl, že 2MB soubor přes FTP proteče nikoliv jako 5MB, ale jako 2MB. Přes Base64 zhruba 3MB. Máte opravdu vysoké sebevědomí, když o tom prd víte, ale nevadí vám bavit se o tom s člověkem, který se v tom vyzná. Netvrdím, že jsem mistr světa amoleta, všude jsem byl a vše znám, ale rozhodně se nebudu hádat s odborníkem na potraviny, když se mi plete Romadůr a Novodur.
Váš příměr nesedí. Mně přijde lepší. Jako by si lidé, co jezdí autem tak maximálně kilometr a vždy po nastartování auto začali honit, stěžovali, že jim brzy odchází olej a mají problémy s motorem. Já bych se snažil vysvětlit, že každá technologie má své omezení a spalovacím motorům prostě studené starty a studené vytáčení nedělá dobře. Rozumný člověk pochopí, že v životě určitá omezení existují a bere je na vědomí.
Vy a třeba pan Adámek byste však začali vykřikovat, že technologie má sloužit lidem a že inženýři ten motor navrhli špatně. Protože idé s autem pouze dělají to, co umožňuje (tzn. popojíždění i vytáčení) a jestliže to autu dělá problémy, je to vinou auta a těch, kdo ho navrhli a nikoliv těch, kdo to nesprávně používají. Proč by se řidiči měli zajímat o nějakou teplotu motoru nebo mazivo, když oni chtějí jen kroutit volantem a šlapat na plyn. A že od dob prvních automobilů doba pokročila, dnes se nejezdí 30km/hod, ale i 180, takže je chyba evidentně u návrhu auta. Váš přístup vám neberu, pouze jsem vysvětloval, proč mi přijde dost mimo.
V tom případě si kupte garantovanou službu třeba od GTS nebo ČD-T s jejich dohledem, 5ti devítkovým SLA a garantovanou dobou opravy (při jejímž nedodržení stejně dostanete jenom xx% slevu z ceny, žádné náhrady škody).
A nikoliv službu pro domácnosti za řádově stokoruny měsíčně.
Ano, zrovna nabídka SLA od GTS je úžasná, když za to platíte neskutečné peníze, dostanete tabulku, kde máte uvedenou slevu za různé výpadky a pak se v jediné větě na konci dozvíte, že součet všech slev v měsíci je maximálně 20% paušálu. Takže ad absurdum vám nepůjde dva týdny linka a namísto nějaké garance či náhrady škody vám sleví 20% z paušálu. Fakt super. Znám firmy, co se o náhradu škody přihlásili a GTS je takovým způsobem poslali do háje, až to nebylo hezký.
Smekám. Přesně o tom to je, o lidské slušnosti a určité pokoře. Ne aroganci a nabubřelosti typu "je to technologie, co mi má sloužit, tak s tím něco dělejte".
Fakt si myslíte, že nazývat nekoho prase debil a uchyl je o lidské pokoře? :-D
A nekomu telefonovat, jestli mu mohu poslat nekolikamegovou přílohu? To tak jedině v případě, když se mi vrátí že nejde doručit, tak se domluvím na alternativnim reseni.
Ale patrně nejste schopen pochopit, že poslat fotky mailem má proti posílání přes FTP také nezanedbatelnou přidanou hodnotu v podobě uživatelského komfortu a časově nesrovnatelně menší náročnosti.
Nehodlám s Vámi rozebírat rozdíly mezi POP3/SMTP a IMAP4, stejně jako nehodlám řešit, jestli přes FTP to jsou 2MB a přes SMTP 3MB či 5MB, na to se opravdu necítím. Problém není v čísle, ale v principu. Jistě Vám Vaše IT vzdělání dává pocit nadřazenosti, ale smiřte se s tím, že internet je dnes nejen pro mágy v bílých pláštích, ale v převážné většině zejména pro netechnicky vzdělané typy, jako je moje babička, pro kterou je velký úspěch, když si ten email vůbec sama přečte.
Mimochodem, ve většině sítí, ve kterých jsem se pohyboval (domácí i firemní) je stejně FTP defaultně zakázáno, takže není co řešit. To že si vy jako guru můžete na svém desktopu vytvořit FTP server neznamená, že si to může udělat a na firewalu a proxy povolit každý, ne každý je na svém stroji a ve své síti adminem, spíš málokdo.
Navíc FTP vyžaduje spolupráci obou stran, nejméně v stahování z nějaké úschovny, maily chodí tak nějak samy, bez naší intervence. Zase komfort a přidaná hodnota viďte.
Problém s olejem atd v autě není srovnatelný. Když zavaříte motor, Vaše blbost, nicméně stěžovat si můžete leda sám na sebe, protože jste byl varován a každý výrobce to píše a auto upozorňuje. Nevšiml jsem si, že by mne někdo zrazoval od přikládání velkých příloh a vyroval před katastrofickými následky. Mne chvilkové vyšší zatížení linky neobtěžuje.
Obávám se, že se diskuze dostává bohužel úplně někam jinam. Nicméně jádro pudla je v tom, že internet už zdaleka není pro odbornou veřejnost. 99% uživatelů je úplně ukradené, jaký protokol používají, tedy pokud vůbec ví, že nějaký protokol používají. 99% uživatelů si analogicky v autě už nevymění klínový řemen, dnes už si spousta lidí ani nevymění kolo nebo svíčku, dokonce jsou i experti/tky, kteří u benzínky schání obsluhu, aby jim dolila ostřikovač nebo natankovala.
Chápu, že pro Vás jakožto mocného IT guru je to absurdní situace, ale technika a technologie jsou tady proto, aby nám sloužili a ne proto, aby nás zdržovali.
Ano, to je přesně problém dnešní doby. Kdejakej jouda, kterej umí vzít do ruky klávesnici, hned bude halasně povykovat, že on má právo technologii používat.
Pro přenosy souborů existuje řada lepších služeb než FTP, kterým se tu od počátku oháníte a já to až dosud pořád ignoroval.
Že zrovná vás o netiketě nikdo nepoučil jen potvrzuje výše uvedené. Zatímco na řidičák musíte něco umět a k autu většinou dostanete manuál, pracovat s počítačem můžete začít metodou pokus/omyl okamžitě. Můžete se podívat třeba hned sem na Lupu http://www.lupa.cz/clanky/netiketa/ a dočtete se:
Než pošlete velký objem dat (přílohu k elektronickému dopisu, velké obrázky na WWW stránce a podobně), upozorněte na to příjemce a ujistěte se, že to nevadí. Uživatele komutované linky nepotěší pětimegová příloha. Extrémní objem dat může dokonce způsobit zhroucení celého přepravního systému (jako když si onehdy dva naši uživatelé vyměňovali třísetmegové video - elektronickou poštou).
Tohle prostě není o tom, že by Internet měl být pouze pro guru v pláštích. Ale stejně, jako když jdu do restaurace, měl bych se umět chovat, když sednu za volant, měl bych umět řídit, tak když sednu za počítač, měl bych ho umět ovládat. A tím umět opravdu nemyslím to, že dokážete klikat na tlačítka a jezdit s myší. Lidem obecně chybí trochu pokora před tím, co neznají, naopak překypují sebevědomím ve stylu "umím klikat, tak se to musí chovat přesně tak, jak čekám".
Jestli sis neráčil všimnout, vyhověl jsem ti a začal používat nick. To nademnou psal někdo jinej. Ne že bych s tím nesouhlasil, ale jen abys měl jasno.
Když už jsme u té "aktivní změny", já se AKTIVNĚ snažím technickým neználkům vysvětlit, že to, že mají 300GB disk a v Outlooku tlačítko "Vložit přílohu", které umožní nalistovat i 300GB soubor, ještě není důvod, že celá síťová infrastruktura podílející se na doručování mailů zvládne takové objemy posílat. Argumentace P2P apod. je zcela irelevantní, protože pokud si to neuvědomuješ, tak P2P je pro velké objemy dat od počátku stavěné (chunky, checksumy apod.) narozdíl od SMTP.
Původně jste na mě dojmem hlupáka nepůsobil, pouze jste mi připadal jako člověk s jinými názory na konkrétní problematiku.
Svou první otázkou v tomto příspěvku, bez ohledu na ten úsměv na konci, jste tento dojem změnil. Lidé s tak slabou inteligencí, jakou jste právě prokázal, jsou schopni větu "Pod jabloní můžeme někdy najít jablka prožraná od červů" pochpit jako "Červy najdeme ve všech jablkách, nikdy však v těch pod jabloněmi". S takovými lidmi pak nemá smysl diskutovat, protože je to pouze ztráta čas, zvláště když platí, že hlupák hlupákem zůstane.
No nevím jak to děla UPC, ale praxe je taková, že některé firmy tlačí na své zaměstnance tak, že tito pak dělají věci nad kterými zůstává rozum stát. Tím tlakem je to, že pokud například pracujete v bance, musíte mesíčně přivést bance 2,3,4 nové klienty. Možná u UPC musí technici sehnat nové klienty pro připojení internetu.
Jo souhlasím, mám to rok a musím cca každé 3měsíce řešit problémy. Z posledních zaslali mě fakturu na vyšší částku aniž by mě kdo upozornil. Furt jenom potíže !!!
Rád bych tuto debatu ukončil, protože mi přijde nesmyslná, proto předem avizuji, že na Váš další příspěvek již neodpovím.
Jen krátký komentář, pokud Vám v době, kdy i moje babička je připojená přes 5Mbps linku přijde příloha v řádu MB jako velký objem dat, který je potřeba avizovat předem, pak jste zřejmě zaspal trochu dobu.
Pokud se připojujete přes komutovanou linku a stahujete si přes POP3 emaily rovnou celé, a nikoliv pouze hlavičky, tak Vám to čekání patří, protože je to Vaše blbost, vy si svým úkonem (F9:) zahltíte svojí komutovanou linku (teda pokud nejste masochista labužník). Nehledejte problém tam, kde není. 300MB bych i přes UPC Professional odesílal pěkně dlouho na to, aby mne to odradilo pro příště. A jestli páteří proteče za časovou jednotku x GB a z toho 1 procento emailových příloh nebo 1,1 procenta, to myslím v komplexním trafiku stejně nepoznáte. A nedělám si iluze, že to bude o moc víc, když i UPC kdesi psalo (pokud si dobře pamatuji) že cca 60procent stejně dělá P2P. Kdyby mailové přílohy byly ten největší problém se zátěží, myslím, že bychom si všichni mohli pískat hodně zvesela.
Já souhlasím s ukončením debaty, akorát mě mrzí to zkreslování, popřípadě absolutní nepochopení z vaší strany:
1) S přílohou řádu MB myslím nemá problém nikdo. V odkazované netiketě žádný konkrétní údaj není a mám pocit, že záměrně. Máte-li dojem, že posílat bez předchozí domluvy desítky MB (což jako velký objem dat beru) mailem je v pořádku, pak se nezlobte, působíte-li na mně jako bezohledný člověk
2) Tady vůbec nejde o kapacitu linek, ale o funkčnost mailserverů, které poštu doručují. Řada z nich vyřizuje odchozí poštu sekvenčně a nikoliv paralelně, což v případě velkých příloh (tím myslím větší než 10MB) nemusí být úplně v pohodě. Navíc SMTP vůbec neřeší přenos částí dat, takže stačí jedno ne úplně spolehlivé spojení (třeba bezdrát) po cestě a mailserver může odesílání třeba 50MB docela odrovnat. Když tomu nerozumíte vy, věřte aspoň mně, že jsou opravdu racionální důvody, proč by široce používané posílání velkých příloh způsobovalo problémy. Opakujim, opravdu to není kapacita linky.
Mno, musim se připojit, bez ohledu na všechny argumenty. Kdo mi pošle poprvé emailem velkou přílohu s obrázkem, fotku, vtipem, filmem apod. je možná nezkušenej.
Kdo mi to ale pošle i poté co ho poprosim, aby mi tyhle věci neposílal je PRASE, DEBIL a ÚCHYL.
Prostě když něco posílám, musim se vžít do role toho komu. Jestliže nic nevim o způsobu jeho připojení, může takový velký přílohy posílat jen fakt MAGOR bez ohledu na technologie apod. Je to o slušnosti.
Bohužel magorů je kolem stále víc a víc.
Teď nemám na mysli fotku jeho narozenýho potomka nebo 3 hezký vybraný fotky z dovolený s osobním vzkazem. Mám na mysli neadresní a hromadné nic neříkající tzv. "vtípky".
A když chci dopravit větší množství dat, ani mě nenapadne rvát to do mailu. Úschovna, FTP, peer-to-peer. Anebo minimáně dotaz mailem nebo telefonem: "mám XX megovou přílohu, můžu ti to takto poslat?". Škoda že to málokdo takto cítí.
Viz. ten nahore. Neexistuje ISP (velky, ci maly), ktery by nabizel garanci ve forme uhrady usleho zisku nebo nahrady skody. Vsechny "garance" jsou jenom o slevach z pausalu.
Pokud organizace opravdu potrebuje 100% funkcni pripojeni, tak si pravdepodobne pronajme nekolik fyzicky nezavislych optickych okruhu (ruzne trasy, ne dve chranicky vedle sebe) k nekolika ruznym poskytovatelum konektivity v nekolika ruznych telehousech.
Pak ma sanci se k tem 100% aspon priblizit, ale vyjde to na statisice.
Kazdopadne debata se puvodne myslim tykala nejake low-end sluzby pro domacnost za skoro nakladovou cenu.
Zejména pokud máte STA. STalo se v září v jednom panelovém domě v Praze 8.
Jeden z obyvatel domu uslyšel ve společných prostorách poblíž své sklepní kóje podezřelý šramot. Když opatrně nahlédl přes roh, uviděl technika od UPC, jak páčí dvířka rozváděče společné televizní antény. Když se mu to rychle podařilo, neb na to byl vysoce profesionálně vybaven, vzal kanystr s vodou a vydatně zalil veškeré zařízení. To, že druhý den vzali dům útokem dealeři UPC byla jistě jen náhoda. Když se správa domu pokoušela incident vyřešit, bylo jí sděleno, že šlo o nešťastnou náhodu. Technik (který tam vůbec neměl co dělat!) prý během svačiny ,,nějak zavrávoral" a omylem rozlil tekuté občerstvení do rozváděče! Jak asi musí takový člověk vrávorat, aby při tom vypáčil zamčený rozváděč a dovnitř cíleně nalil několik litrů vody už UPC vysvětlit nedokázalo.
Ale právě že je mám. Vše je zaplaceno. A mimochodem, stále nic nedorazilo, přesto, že mi tvrdili, že to "kolega" odeslal.
A "majů" novou taktiku. Teď se volající nedostane ani do pořadníku, ale automat ohlásí, že všichni operátoři mají obsazeno ať to zkusím později a ozve se obsazovací tón. (Nevím jestli dojde k opravdovému odpojení). To by vcelku nevadilo, jenže než se "proklikám" k té správné volbě a poslechnu si všechna upozornění tak uběhne nějaká doba. Nejideálnější by bylo informovat kolik lidí je přede mnou a zda budu čekat nebo ne si zvolím sám ale takto?
Ale já na ně vyzrál. Zvolil jsem, že mám zájem o služby jako nový zákazník a než jsem stačil přiložit telefon k uchu, už jsem mluvil s člověkem.
Proto tip pro Vás. Pokud budete chtít něco od UPC, zvolte si v rozcestníku, že byste rádi uzavřeli novou smlouvu.
Myslíte tohle, já to poslal před více než týdnem i obratem přišla automatická odpověd'. Bohužel za více jak týden se nikdo neozval!
Vážená paní, Vážený pane,
potvrzujeme přijetí Vašeho požadavku. Na Vaši zprávu odpovíme v nejkratším možném termínu.
Pokud budete reagovat na tuto automatickou odpověď, nepoužívejte prosím tlačítko odpovědět, ale využijte opět kontaktního formuláře na http://web.upc.cz/klpoz/cz/index.asp.
Podívej se, my jsme tvořili technologii, to je prostě fakt. Lidé jen používají to, co jsme jim dali. Pokud se nám (tobě) to nelíbí napiš nové RFC s rozšířením SMTP protokolu, aby přenášel soubory úsporněji. Místo toho tady jen agresivně kecáš.
To je tedy demagogie. Jestliže mailem velké přílohy projdou, pak je pro ně určený. 64kb? V dnešní době? A důvod?
Stejně konektivita po většinu času leží ladem. Málokdo využije svoji přípojku na maximum po celou dobu. Je chybou protokolu, pokud nedokáže správně zmanagovat velké přílohy a vyžaduje aby uživatel rozhodoval, jakým protokolem se soubor pošle. Co brání (teď budu fabulovat) dvěma mail serverům, aby si mezi sebou přílohy posílaly prostřednictvím FTP i když odeslané a přijaté budou koncovému zařízení dál pomocí smtp/pop3?
Mne jako uživatele vůbec nezajímá, jak je který protokol navržený, nezkoumám technickou podstatu věci. Taky nepotřebuji vědět jak jsou uspořádané tranzistory v CPU nebo kolik zubů a proč mám v převodovce. Prostě to lze a funguje to, a pokud to funguje špatně, je potřeba učinit příslušná opatření. Ale ta opatření musí učinit ten, kdo vnímá, že vznikají problémy.
Mně outlook klidně 30MB příloh akceptuje, kabelem to odkluše a já maximálně zanadávám, že to přes ten xMbps kabel jde pomalu, ale jde. Vím sice jak to udělat přes FTP, vím, že by to asi linku zatížilo trochu méně, ale než bych protistraně vysvětlil jak s tím nakládat, tak raději trochu víc zatížím linku. Stejně většinu času leží ladem.
Chyba není ve mně, chyba je v technologii, pokud stávající situace (velké přílohy) činí problémy, je na místě tuto technologii řešit a změnit a ne vinit uživatele, že ji využívá.
Mám ADSL a jelikož Karneval (nyní UPC) nabízí lepší podmínky pro internetové připojení, tak jsem se rozhodl, že přejdu ke Karnevalu. Tuším že 7. srpna jsem si objednal přes webový formulář internetové připojení. Dostal jsem automatickou odpověď, že můj požadavek zaregistrovali a .... bla bla bla. Pak jsem ještě potřeboval vyřešit nějaké administrativní problémy a technické dotazy - psal jsem x-krát (hodněkrát) přes jejich webový formulář, odpověď žádná. Pokud nějaká odpověď náhodou přišla, tak po cca 1-1,5 měsíci od dotazu a ještě takové všeobecné kydy, na které jsem se vůbec neptal. Když už jsem nějakou relevantní informaci dostal, tak za týden třeba přišla další informace od někoho jiného, která tu předešlou informaci zcela popřela - prostě "levá ruka neví co dělá pravá". Po sloučení Karnevalu a UPC to samé v modrém. No a na hotline (ať už karnevalu nebo UPC jsem se dovolal tuším jednou po cca 45 minutách čekání.
Někdy začátkem října jsem to vzdal a objednávku internetu jsem zrušil. Naštestí můj dosavadní poskytovatel ADSL pod dojmem mé výpovědi změknul a poskytnul mi zajímavou slevu, takže jsem zůstal tam, kde jsem byl dosud - tedy u SkyNetu. Jejich hotline je perfektní, když je (velmi zřídka) nějaký výpadek, tak se dovolám i třeba o půlnoci a vždy se s nimi domluvím.
Takže UPC nebrat.
Tohle není pohádka, ale realita a u UPC naprosto běžný postup. Když kdysi u nás v domě dělali rozvody, začli tím, že zcela svévolně zničili vybavení pro STA. Dnes, kdy mají v celém sedmipatrovém baráku jen poslední dva zákazníky, přišli s tím, že chtějí z každé NEPOUŽÍVANÉ a tudíž odpojené zásuvky platit 30 Kč měsíčně. Byli, samozřejmě, posláni kamsi! STA jsme si obnovili vlastními silami sami. Máme v ní DVB - T a neplacené satelity, několik lidí má digi-TV.
V oblasti Holešovic prodává UPC kabelový internet, ale k zákazníkům ho dopravuje přes 2,4 GHz wifiny! Naprosto suverénně tvrdí, že jde o plnohodnotné kabelové připojení!
Takže o solidnosti této firmy si jistě každý udělá obrázek sám.
Se zakaznickou linkou UPC mam take svoje, vesmes negativni zkusenosti. Na mem kabelovem modemu merim kazdych 5 minut silu signalu a z dlouhodobeho pozorovani vim, ze signal notne kolisa. Diky tomu dochazi k obcasnym vypadkum pripojeni. Kdyz jsem se zkousel dovolat na zakaznickou linku, tak me po 15ti i vice minutach stravenych na telefonu prestalo cekani bavit. Kdyz jsem posleze poslal popis meho problemu mailem, dockal jsem se po nekolika dnech odpovedi ze mam problem hlasit v okamziku kdy se projevi... vice proaktivity a profesionality by opravdu neskodilo.
Tys napsal nakej kus RFC - treba nejakyho kolem e-mailu? Nebo aspon nakej Internet Draft? Ze ne? Pak ale nemas ani ten nejmensi gebir na to nekomu rikat, co ma nebo nema napsat.