Z rodinných důvodů jsem začátkem prázdnin rušil kabelovku (ještě Karneval). Napřed pokus na infolinku, ale po 3. minutách jsem vzdal a využil webový formulář. Během několika dnů dorazilo potvrzení o přijetí a během 14 dnů konečné datum odpojení (zhruba polovina měsíce). Navíc jsem požádal o vymazání z databáze dle zákona o ochraně osobních údajů. Do teď vcelku pohoda. Žádný zázrak, ale šlo to.
Další měsíc přišlo inkaso, kde byla záloha na elektřinu (kterou jsem také rušil) a pravidelná platba za kabel. Tak jsem se jal telefonovat. První ČEZ - asi 3 minuty a vše bylo vyřízeno (nestihli změnit požadavek u pošty). Takto optimisticky naladěn jsem se jal volat na Karneval.
Po 10 minutách poslechu Lady karneval jsem se dostal k člověku, řekl jsem mu svůj požadavek (prakticky si i sám odpověděl, že nestihli změnit požadavek) a požádal jsem o zaslání složenky s částkou na poměrnou část měsíce (77 Kč). Odpověď mě šokovala: "My (Karneval) složenky neposíláme."
Tak jsem navrhnul: "Zaplatím celou částku a vy mi pak zašlete přeplatek."
Odpověď:"Možné to je, ale o přeplatek si musíte písemně zažádat."
Neb jsem tušil zradu, navrhnul jsem, že nic nezaplatím, načeš mi pošlou SIPO upomínku s upravenou částkou. To mi bylo odsouhlaseno a já, pln naděje a lehčí o 20 minut z paušálu, se jal očekávat inkasní složenky.
Uběhlo 14 dní a složenka nikde. Tak jsem se opět dal na poslech Božského Káji a vcelku rychle (po 5 minutách) se dočkal operátora. Tean mi řekl, že ani takto to nejde (asi rovnou posílají exekutora) a že jediná možnost je poslání na účet. Tak jsem jej požádal o jejich bankovní údaje a částku 77 Kč poslal převodem.
Uběhlo asi 10 dní a ve schránce se objevila upomínka SIPO na čásku 199 Kč od Karnevalu a než jsem stačil zareagovat tak druhý den obálka od UPC se složenkou resp. fakturou na 77 Kč s úplně jiným bankovním účtem.
Tak jsem opět zavolal na infolinku. Tentokrát mě neuvítal Božský Kája, ale UPC který mi stále opakoval ať nezavěšuji, že jsem v pořadí. Bohužel, žádosti jsem vyhověl a vysečkal 25 minut. Poté co jsem zažil všechny duševní stavy - od zloby, vzteku a frustrace - jsem se konečně dostal na člověka. Ten mi potvrdil, že je vše v pořádku, vše je zaplaceno, pro jistotu si ověřil mé údaje (ačkoliv jsem žádal o smazání) a já jeho zažádal o zaslání písemného potvrzení, že je opravdu vše zaplaceno (ta SIPO upomínka mě děsila). Řekl že to předá a já doufal že to skončilo.
Po měsíci marného čekání jsem se opět pokusil volat. 15 minut čekání a když jsem naznačil, že jsem čekal dost dlouho ani omluvy jsem se nedočkal. Ale především jsem se snažil dopátrat kde je moje potvrzení (i faktura na 0 Kč by mi stačila). Opět si ověřil mé kontaktní údaje a řekl, že do týdne přijde.
Týden uběhl jako voda a faktura nikde. V pondělí tam zavolám znovu. Tentokrát zkusím v úvodním rozcestníku být nový zákazník. Možná místo 15 minut budu čekat jenom 10. Ale nevím, pokud bych byl opravdu nový zákazník a čekal takovou dobu tak bych si hoooodně rozmyslel upsat se takové firmě.
Jo a na upozornění, že jsem žádal o vymazání osobních údajů mi bylo zodpovězeno, že ,cituji "My vidíme na dané adrese kdo tam byl naposledy". Jestli mě naserou, asi na ně někoho pošlu.
Ale právě že je mám. Vše je zaplaceno. A mimochodem, stále nic nedorazilo, přesto, že mi tvrdili, že to "kolega" odeslal.
A "majů" novou taktiku. Teď se volající nedostane ani do pořadníku, ale automat ohlásí, že všichni operátoři mají obsazeno ať to zkusím později a ozve se obsazovací tón. (Nevím jestli dojde k opravdovému odpojení). To by vcelku nevadilo, jenže než se "proklikám" k té správné volbě a poslechnu si všechna upozornění tak uběhne nějaká doba. Nejideálnější by bylo informovat kolik lidí je přede mnou a zda budu čekat nebo ne si zvolím sám ale takto?
Ale já na ně vyzrál. Zvolil jsem, že mám zájem o služby jako nový zákazník a než jsem stačil přiložit telefon k uchu, už jsem mluvil s člověkem.
Proto tip pro Vás. Pokud budete chtít něco od UPC, zvolte si v rozcestníku, že byste rádi uzavřeli novou smlouvu.