Onu obecnou inteligenci vnímám v kontextu spíš jako obecnou schopnost adaptace v podobě dobré orientace a dobrého myšlení společně se základními fragmenty inteligence. Máte samozřejmě pravdu že se nejedná o specifickou schopnost měřit kapacitu, která se uplatňuje např. v testech inteligence.
Lepe bych to nenapsal. Skola navic nedokaze zajistit studentovi obor ktery ho bavi. Muze skoncit jako dobre placeny urednik.
Nicmene nesouhlasim ze schopnost provadet matematicke operace souvisi s jakousi inteligenci nebo chytrosti. Ta spise souvisi s tim ze je clovek schopen clovek osvojit si nejaky system a pochopit jeho zakonitosti. Nemusi to byt nutne vyjadreni matematickym aparatem.
Schopnost analyzy ci jazykoveho vyjadrovani take uplne nesouvisi s inteligenci.
Člověk má radost když něco funguje. Jak víme nejlepší příprava žáků je pochopitelně dlouhodobá a to už na ZŠ čtení, hraní logických a strategických her (stolních i počítačových), diskuze s žáky, řešení hádanek a podobné aktivity a postupně zajišťovat žákům schopnosti jazykového vyjadřování, analyzování problémů, schopnost provádět základní matematické operace a pracovat s čísly a v určité míře souvisí s obecnou inteligencí a když pak přijde čas na rozhodování kam dál, tak tenhle stav rozhodně pomáhá při racionálním výběru školy nejen rodičům ale také hlavně žákům.
Není přeci účelem stresovat žáka už ve 4 třídě ZŠ přijímacími zkouškami na nějaké gymnázium jen proto aby mělo školu, která ho nebaví nebo na ní nemá a projde jimi jako tzv. věčný student jen proto aby tu školu měl.
Potkávám v dnešní době spoustu lidí kteří ty školy mají a stejně se s odstupem let vracejí k tomu co je baví a pracují dnes např. v řemesle atd. A co říkají ? Strávil jsem na škole zbytečně hodně let a i když toho nelituji, teď mne to skutečně baví a co víc i uživí ..
Velký dík patří samozřejmě Všem učitelům ....