Člověk má radost když něco funguje. Jak víme nejlepší příprava žáků je pochopitelně dlouhodobá a to už na ZŠ čtení, hraní logických a strategických her (stolních i počítačových), diskuze s žáky, řešení hádanek a podobné aktivity a postupně zajišťovat žákům schopnosti jazykového vyjadřování, analyzování problémů, schopnost provádět základní matematické operace a pracovat s čísly a v určité míře souvisí s obecnou inteligencí a když pak přijde čas na rozhodování kam dál, tak tenhle stav rozhodně pomáhá při racionálním výběru školy nejen rodičům ale také hlavně žákům.
Není přeci účelem stresovat žáka už ve 4 třídě ZŠ přijímacími zkouškami na nějaké gymnázium jen proto aby mělo školu, která ho nebaví nebo na ní nemá a projde jimi jako tzv. věčný student jen proto aby tu školu měl.
Potkávám v dnešní době spoustu lidí kteří ty školy mají a stejně se s odstupem let vracejí k tomu co je baví a pracují dnes např. v řemesle atd. A co říkají ? Strávil jsem na škole zbytečně hodně let a i když toho nelituji, teď mne to skutečně baví a co víc i uživí ..
Velký dík patří samozřejmě Všem učitelům ....
Lepe bych to nenapsal. Skola navic nedokaze zajistit studentovi obor ktery ho bavi. Muze skoncit jako dobre placeny urednik.
Nicmene nesouhlasim ze schopnost provadet matematicke operace souvisi s jakousi inteligenci nebo chytrosti. Ta spise souvisi s tim ze je clovek schopen clovek osvojit si nejaky system a pochopit jeho zakonitosti. Nemusi to byt nutne vyjadreni matematickym aparatem.
Schopnost analyzy ci jazykoveho vyjadrovani take uplne nesouvisi s inteligenci.
Onu obecnou inteligenci vnímám v kontextu spíš jako obecnou schopnost adaptace v podobě dobré orientace a dobrého myšlení společně se základními fragmenty inteligence. Máte samozřejmě pravdu že se nejedná o specifickou schopnost měřit kapacitu, která se uplatňuje např. v testech inteligence.