Vlákno názorů k článku Když lechtivá reklama lechtá, kde nemá od Lada - Bankovni prevod se da udelat snadno tak, ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 4. 2007 10:11

    Lada (neregistrovaný)
    Bankovni prevod se da udelat snadno tak, ze slozite cash na ucet prijemce na pobocce jeho banky. A do 100000 se nemusite ani legitimovat. Pri prijeti baliku se muze i dite prokazat pasem (pokud ho ma a je to vyzadovano, napr. na poste)
  • 12. 4. 2007 9:09

    Petr (neregistrovaný)
    Tohle škodí nejen dětem (v širším smyslu slova "škodit", nechci se pouštět do polemiky s předchozími diskutéry), ale i inzerentovi:

    1. Třináctileté děti *nejsou* cílová skupina, ani vzdáleně. Zaprvé, takovéto věci by si stejně nekoupili. Zadruhé, jejich koupěschopnost je omezená. Zatřetí, nemají, jak transakci provést (embossovaná karta? bankovní převod? dobírka). - Odbočka: Z tohoto pohledu je až úsměvně naivní představa, že se pornografické servery na internetu snaží něco dětem vnutit, a například se proto budou snažit obcházet proti-dětské filtry a nebudou s jejich výrobci spolupracovat. Huh?

    2. Navíc, business s erotickým zbožím je založen z velké části na pocitu soukromí nakupujícího. Pokud se o prodejci takového zboží píše, má to negativní dopad na potenciálního kupce - připadá si více jako na veřejném tržišti a odrazuje ho to.

    Tedy, zobrazení reklamy tohoto typu dítěti je špatně jak pro zadavatele, tak pro příjemce. Jediný, kdo na tom vydělává, je IT firma uprostřed, která ušetřila při vytváření nebo implementaci systému a náklady na to přenesla na zadavatele i příjemce reklamy. Ta by za to měla být po právu pranýřovaná a pověstná neviditelná ruka trhu by ji měla ztrestat.

    Samozřejmě nejsem naivní. Vím, že nelze zabránit tomu, aby dítě vidělo takovou reklamu, ve 100% případů. Jde ale o to, aby se to stalo jen velice ojediněle. Argumentace typu "nejde zabránit 100%, nemá proto smysl bránit vůbec" je nepřípustná.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).