Naprostý souhlas. Krakonoš podává evidentně zavádějící informace, na druhou stranu ho ale omlouvá, to, že toho o technologiích moc neví, jen co je třeba k postavení sítě na kdo ví čem. Předpokládám, že na na made in china a výpočty jsou počítány z údajů na produktovém letáku, kde se již neuvádí, celková propustnost, nejsou tam statistiky a podobně tak, aby výpočet byl správný za celou síť od uživatele až do internetu.
Co se týče pana uživatele, evidentně měří jen ve chvíli, kdy je připojený a to posíláním malých datových paketů. Kdyby ale třeba hodinu tahal/posílal měřící data, dost by se asi divil jak se síť chová. Pokud uživateli křivdím a on měří déle než jen občas, tak buďto používá nějaký speedmetr na webu, který má v síti poskytovatele vysokou prioritu dat, tudíž výsledky neodpovídající síti, nebo holt měří jen v rámci sítě ISP, což opět poskytuje nekorektní pohled na přípojku, kterou je jako takovou brát od zásuvky až do internetu.
za tuto cenu nedostanete opravdu kvalitní připojení. Co se týče přenosových tras, než dostane Váš poskytovatel konektivitu až k Vám si říkám, že o kvalitě nemůže být řeč. Co takhle servis, podpora. Asi se těžko bude platit z 500,- Kč :) Na toto je potřeba se podívat více ze široka :D
me jako kolegu z oboru jste tedy nepresvedcil.. :)
1) jakozto odbornik na site byste mel mit alespon zakladni znalosti z oblasti terminologie a neustale nezamenovat MByte a Mbit..v predchozim prispevku jsem Vas na to upozornil, nebot jsem mel za to, ze nejste provozovatelem site ale jen jejim uzivatelem..nyni stavite sit do 1.osoby(my mame..), takze jste asi provozovatelem, nebo jeho zamestnancem..a at uz jste obchodnik, technik, nebo sekretarka, jako zamestnanec ISP byste mel tusit ten rozdil :)
2) pokud jste isp velmi dobre vite, ze vetsina firemnich zakzniku produkuje mensi provoz nez domacnosti..drazsi to pro ne je proto(a u nas pokud, mohou si vzit i tarif pro domacnosti) ze casto pozaduji zaruky nebo servis(vyjezd do 24hod apod)..z hlediska konektivity jsou pro nas vyhodni, nebot jich je mene a produkuji provoz mimo spicku(kterou pusobi domacnosti ve vecernich hodinach)
3) 350 10g spoju je hodne..to zrejme nebude hvezdicovite z jednoho bodu, ani by se to tam neveslo(fyzicky ani radiove)..tudiz je stavite do serii a opet to svedci o agregaci linek.
4) 85% zatizeni nerikam naddimenzovani, ale potencionalni pruser v pristich par mesicich.
5) opet ty MB..10MB/s Vam udela na hranici moznosti nova 88mbit alcoma nebo ceragon v licencovanem pasmu.
6) samotne slovo garance nepatri do volnych licencnich pasem
Pánové, pochopili jste mne špatně. Ty 10 GHz spoje máme paprskovitě ke skupinám zákazníků. Centrální spojení na páteř je o něčem jiném, i když také bezdrátem a všechno je nadimenzováno tak, že ve špičce je každý segment sítě zatížen max. na 85%! Takže můžeme garantovat minimální nasmlouvanou rychlost a tu pak v reále překračovat, protože veškeré prvky, zapojené v síti garantují rychlost do 10 MB. A pokud jde o zatížení, máme na síti i firemní linky, které jedou za stejných podmínek, jako účastnické, takže ty 2 MB, neboli 2048 kbps těch 6-8 hodin denně vyprodukují. Nikdo s tím nemá problém. Zákazník vyplázne 500 měsíčně a může si dělat co potřebuje. Datový tok ani čas připojení nikoho nezajímá.
Vychazite ovsem z predpokladu, ze tam ten 10GHz spoj je jeden, respektive ze jeden tento spoj tvori uzke hrdlo pro vsech 1100 uzivatelu. Mam za to, ze se bude spise jednat o sit podobnych parametru jako KLFree nebo Pilsfree, ktere vyuzivaji 10GHz technologie na paterni spoje, ale nikoli na hlavni privod konektivity (to jiz byva zalezitosti optickych vlaken).
Když nevíš, jak je síť udělaná, tak neblej voloviny. Těch tisíc lidí je na víc než 350 spojů. Pověsit je všechny na jednu plošnou anténu a chtít tři litry měsíčně od každého bys dokázal možná ty a vodoprd. My se k zákazníkům chováme slušně!
1) neplette si jednotky..7 MB/s=56mbit/s..to lze dodat pri naprosto idealni fresnelce treba pres 80mbit alcomu, cena takoveho spoje je cca 300tis Kc, takze pochybuju ze to nekdo bude prodavat za 500 kc..
I pokud vezmu ze jste mel na mysli mbity, zni to velmi realne..kdyz neco dava bezne rychlosti od neceho do neceho tak to zasadne ma agregaci vyssi nez 1:1, v pripade linky 3-7mbit by to meli spis dodavat jako 7mbit s agregaci minimalne 1:3..
Pokud je to skutecne mysleno tak, ze v siti za tim 10GHz spojem je 1100 ucastniku, tak nasledujici vypocet je celkem jasny:
1100 x 2mbit = 2200mbit. Vezmeme li maximalni kapacitu 10GHz 80mbit(tyhle spoje jsou horka novinka, nedavno bylo dosazitelne maximum 40mbit), stejne vyjde agregace cca 1:30
Treba my umime dodat vyhrazene 2mbit/s na 5GHz za 2000 az 3000 Kc mesicne(plus 7000 Kc mesicne pronajem spoje, pokud to chcete v 10G), podle situace, myslim ze levneji to proste nikde nesezenete, pokud ma jit o opravdu vyhrazenou konektivitu..jina vec je ze bezny klient vyhrazenou konektivitu proste nepotrebuje a je mozne prodavat konektivitu agregovanou a vydavat ji za vyhrazenou, klient na to diky prirozene agregaci pri beznem pouziti nema sanci prijit. Schvalne zkuste co bude Vas provider rikat, kdyz svou linku nonstop zatizite na 2mbit/2mbit treba na 2 mesice, pokud je ta konektivita vyhrazena, nemelo by mu to vadit :)
Lepší servis než vodoprd poskytují snad už všichni a pokud ne úplně všichni, tak ti drobnější určitě. A pokud jde o cenu: Není vždy pravda, že co je dražší, nebo novější, musí být zákonitě lepší. Moje full duplex přípojka se zaručeným minimem 2 MB (tedy s faktickou agregací 1:1) funguje už čtvrtý rok bez jediného výpadku a měřiče konektivity běžně dávají rychlosti od 3 do 7 MB s pingem do 5 ms maximálně. A to vše za 500 Kč, vč. DPH pro běžné zákazníky a za 0 Kč pro mne. Součástí služby je i IP telefon. Paušál 0 (slovy: nula), tarifikace po sekundách bez propojovacího poplatku a sazba od 40 hal/min. nejdražší je volání na slovenské mobily - 8 Kč/min. vše vč. DPH. Že je to totálně bezdrátová záležitost, kompletně v pásmu 10 GHz snad není nutno dodávat. V síti je přes 1100 účastníků a vše má na starosti pět lidí.
vite to mate tezke..kdyz si koupite cinskou napodobeninu bmw x5, pravdepodobne budete mit take problemy..adsl je pomerne staricka technologie s radou nevyhod a jednou podstatnou vyhodou: snadno se rozsiri pokryti a snadno obslouzi mraky lidi, tedy je mozne ji poskytovat za relativne malo penez. Ale za relativne malo penez nemuzete ocekavat dokonaly servis, ke ketermu patri tzv. proaktivni informovani zakazniku, tedy ze Vas treba o pripadne praci na siti budou sami aktivne informovat. Pokud jde o firemni pripojku, na ktere je firma zavisla, mela by se mozna poohlednout po necem trochu drazsim, s lepsim servisem. Podle meho nazoru nekoupite profesionalni pripojeni k internetu s kvalitnim servisem pod 10000 Kc mesicne. At uz jde o SHDSL(jakasi symetricka obdoba ADSL, ktera postrada vyhodu moznosti masivniho nasazeni), 10GHz FWA nebo bezdratove pripojeni v licencovanych pasmech, obvykle byva ve smlouve tzv SLA, tj. urcita garantovana dostupnost a uroven sluzeb. Samozrejme nejde o pripojeni za par stovek..za kvalitu se plati.
Ackoliv o2 opravdu rad nemam, myslim ze se na ne nemuzete zlobit, ze u lowendoveho pripojeni Vas nebudou informovat o pripadne planovane praci na siti aktivne a ze na druhe strane 800 linky budou sedet casto nezkuseni brigadnici.
Ono je to v tech telekomunikacich posledni dobou s tou legislativou nejak divoky, vic nez byva ve zvyku v jinych oborech..Asi to vychazi i z toho, ze tohle odvetvi ma jako jedno z mala vyhrazeny svuj urad, ktery se "stara" prakticky jen o nej :) Popisu vyvoj ze sveho pohledu a pokusim se byt strucny jak to jen pujde:
Byl preosinec roku 2004 a my jsme zacinali s kolegou diskutovat o tom, ze z te nasi sousedske sitky udelame neco vic. Chtelo to samzorejme "zoficializovat". Diky ochote pani na CTU jsme se zacatkem roku 2005 dozvedeli vse potrebne, tedy ze se musime zaregistrovat ke GL28/S/2000(do konce roku 2004 byla nutna jeste jedna licence, nicmene obe registrace byly zdarma, v lednu 2005 byla registrace za 3000 Kc(tusim) a nekdy v breznu uz opet zdarma), na jejimz zaklade dostaneme od zivnostenskeho uradu ZL "Poskytovani telekomunikacnich sluzeb".
Pak prisel rok 2006 a Zakon o telekomunikacich nahradil Zakon o elektronickych komunikacich. V ramci zjednoduseni se zrusila platnost starych licenci(dle udaji na papiru platnych do roku 2009) a byla zakonem byla stanovena nejaka lhuta pro doruceni "oznameni o komunikacni cinnosti" vsemi stavajicimi podnikateli na CTU, toto bylo zpoplateno castkou 5000 Kc. Od teto doby uz nejsou "telekomunikace/elektronicke komunikace" zivnost, ale tzv. "nezivnost", tj podnika se na zaklade tohoto oznameni, ZL neni nutny.
Tady bych povazoval za vhodne, kdyby CTU tehdy stavajici drzitele licenci o zmene informoval i jinak nez paragrafem v zakone, ktery, priznam se, jsem cely necetl..nekdy v srpnu mi prisel od CTU dopis, kde me "zadali o oznameni, zda nadale podnikam v elektronickych komunikacich". Logicky jsem odpovedel: "Ano podnikam, uz se me znovu ptat nemusite, pokud cinnost ukoncim, oznamim Vam to." Nekolik mesicu se nedelo nic. V lednu tohoto roku mi prisla od CTU pokuta 5000 Kc za "nedoruceni oznameni o podnikani v elektronickych komunikacich". Tehdy jsem si zminene paragrafy "elektrozakona" procetl a zjistil jsem, ze srpnovym dopisem chtel pan z CTU abych mu dorucil formular oznameni komunikacni cinnosti a zaplatil poplatek 5000 Kc. Po pokusu o odvolani s tim, ze jsem jim toto oznamil odpovedi na jejich dopis, a ze pokud to chteli ve formalnejsi podobe, mohli mi napsat, jsem nakonec rezignoval a pokutu i novy poplatek zaplatil.
Po vyrizeni oznameni jsme se stali verejnou telekomunikacni siti(pred tim jsme byli sit neverejna, coz pry nebylo nadale mozne) a zacala nam dalsi zabava, statsisticke vykazy pro CSU, pro CTU, pro Ek a buhvi pro koho jeste. Rocne jich je par desitek a nad kazdym clovek stravi nejakou tu hodinku. My jsme to letos meli kvuli zakladani s.r.o. a prechodu firmy z fyzicke osoby zdvojene.
Kazdy statisticky vykaz ma na starosti nejake oddeleni CTU. existuje portal http://monitoringtrhu.ctu.cz, kde lze dotazniky celkem pohodlne vyplnovat. Jenze ten pouzivaji, z neznameho duvodu, jen nektera oddeleni CTU. Jina oddeleni posilaji formulare jako xls ci jine formaty e-mailem. Vysledkem toho je, ze treba na ctvrtletni obraty a pocty klientu se zepta behem jednoho roku ruznymi zpusoby nekolik oddeleni. Tresnickou na dortu byl vyhruzny dopis, ze jsme za s.r.o., vznikle v lednu 2007, nedodali nejake statistiky za rok 2006 a ze nam za to hrozi pokuta :)
V zivote jsem jednal s radou ruznych uradu, ale tak komplikovany, neprehledny a zivot otrvaujici jako CTU asi zadny jiny neni. Prakticky jim to mozna nemuzu mit za zle, nebot neustale zmeny legislativy kolem "jejich odvetvi" jim v tom asi dela trochu gulas. Vyslekdem techto zmen bylo to, ze jsem se z zivnostnika v telekomunikacich stal nezivnostnikem v elektronickych komunikacich, utratil 10000 Kc za poplatek a pokutu a stravil spoustu casu nad statistickymi vykazy.
Tak jsem se z vysvetleni zmeny z telekomunikaci na elektronicke komunikace nakonec trochu rozepsal..ale snad to i v budoucnu vrhne trochu svetla na dalsi "nevysvetlitelne zmeny" v obchodnim rejstriku u telco firem..v telekomunikacni legislative se v poslednich par letech odehralo mnoho a vubec bych se nedivil, kdyby za par let zase nazev cinnosti zmenili :)
S tím souhlasím, dělám to úplně stejně, včetně totální ignorace firmy Danone. Já jsem však zmiňoval něco úplně jiného - lustraci zaměstnanců firmy, zda k ní nepřešli od konkurence nebo co kdy provedli za prasárnu. Prostě aktiní zjišťování informací. Pokud ty informace již mám (třeba naservírované v článku na Lupě nebo v TV reklamě), není to aktivní zjišťování a o tom jsem se nezmiňoval.
Vážení, nedá mi to, ale musím se s Vámi podělit o zkušenost s tuzemskou odnoží španělské společnosti Telefónica O2. Dnes od rána mi nejde připojení prostřenictvím ADSL přípojky výše uvedené společnosti. Původně jsem se domníval, že došlo k pádu routeru a tak jsem vše odpojil na 10 minut od sítí a zresetoval PC a Router uvedl do "továrního nastavení", když toto nepomohlo, zavolal jsem na "Linku bezpečí" 800 184 084, kde mi bylo sděleno, že jsem byl naposledy připojen ve 2:07, ale že linka vykazuje perfektní parametry, že mám tedy zresetovat lankartu (i když firemní síť fungovala) což vyžadovalo reset PC, bohužel jsem zrovna tvořil Lightscribe "potisk" CD a musel jsem tedy přerušit hovor s tím,že když to nepomůže zavolám znovu. Asi po půl hodině jsem znovu volal na linku bezpečí, kde mi zaměstnanec řekl, že vidí moje připojení do ústředny, ale že už není schopen zjistit proč nefunguje připojení k internetu. Vzhledem k tomu, že mě navedl abych se podíval na to jaká byla přidělena IP adresa mému připojení a ta byla samé nuly, došli jsme k závěru, že může být na vině můj stařičký OvisLink. No, není nejmladší řekl jsem si a šel jsem do prodejny O2 zakoupit Zyxel. Po návratu do firmy jsem se snažil co nejrychleji zprovoznit připojení. Jaké bylo moje překvapení, když připojení "nenaskočilo". Volám tedy dnes již potřetí na linku bezpečí, kde přijal můj hovor nový zaměstnanec a sdělil něco co snad ani neměl. Dnes od cca 3. hodiny ranní provádí Telefónica O2 nějaký upgrade ústředny,která zprostředkovává moje připojení a toto bude prý probíhat přibližně až do neděle, sice nechápe proč mito jeho kolegové neřekli, ale prý mám sledovat www.techzona.cz kde jsou informace o této výluce vystaveny určitě půl roku. Bylo to pro mne velmi překvapivé, že jim zákazník nestojí za informace (například do emailu), ale požádal jsem ho aby mne navedl na tyto informace, abych příště věděl kde hledat. A výsledek? Jasně nic tam nebylo!!! Jo, jo kšeft je kšeft. Vy kteří uvažujete okoupi ADSL přípojky od O2 máte možnost udělat si obrázek.
Já čtu bez mrknutí oka obojí jako "bajt", ale u toho prvního se musím na chvíli zarazit, co tím bylo myšleno. Takže jsem proti takovéto změně, a pro vás osobně bych navrhoval řešení doinstalovat si do prohlížeče nějaký nahrazovač textu ;)
Neni mozne, ze se zmenilo to narizeni vlady, kterym jsou urceny nazvy zivnosti a koncesi a oni museli na zaklade nejakeho jineho pravniho predpisu zridit novou zivnost, pricemz ta stara se tim padem stala zbytecna a tak ji nechali rovnou vymazat?
Je to jen polemika, ale ja mam nekolik s.r.o. a v prubehu casu co jsem je od r.2000 zakladal se nazvy zivnosti zmenily snad pokazde.
Budete se divit, ale treba potraviny a jejich dodavatele vybiram i na zaklade toho, jak stupidne mne ve sve reklame presvedcuji o svem skvelem vyrobku (takze i kdyby zadarmo, tak dnesni Vodafone dekuji nechci). Takze treba co se tyce jogurtu (a ze mame, resp. nase deti spotrebu!) nekupujeme ty s Bifidus humusem, ale od nekoho uplne jineho (pravda, je horsi dostupnost, ale to jsme poresili), ktery navic dle potravinarskych testu ty kultury (zive!) obsahuje nejen na papire, ale i v meritelne mire, na rozdil od deklaraci "taky" vyrobcu.
Co je to za cloveka, co nechape potrebu jednoznacne definovanych a prokazatelnych umyslu o smir? Do sporu nevidim, ale pokud dodavatel opakovane byl ujistovan a opakovane se snazil problem resit, coz nevelo k uspechu, co jineho mu zbylo nez PROKAZATELNE (formou dopisu s dorucenkou) informovat odberatele na porusovani smluvnich podminek s zadosti o okamzitou napravu, eventuelne o jednani s jasne danou casovou osou napravy? Tyto informace byly prokazatelne prevzaty odberatelem (institut dopisu s dorucenkou je naprosto standardni v takovych vecech, v pripade statni spravy dokonce neni dnes treba to prevzeti dorucenky!) a ten mel vice jak 3 MESICE na reakci nebo reseni... - ma v ruce dukazy, ze takovato opatreni provedl nebo mel zajem o zmenu?
Z idealistickeho Olympu se laskave vratme do bahna kapitalismu, kde kazdy rve co se da... a pokud to dela zakonymi prostredky, neni na tom nic spatneho - s moralkou na mne nechodte, zejmena v nasem state ne!
Samozřejmě, ale nastíněný případ ukazuje, že představy Lizzy nemusí být reálné. Zcela jednoznačně, když o firmě vím, že jsou to prasata, se jí vyhnu. Ale opravdu nebudu lustrovat management banky, kde chci zakládat účet, co kdy v minulosti sviňského provedl. To je prostě nereálné. Už jen proto, že bych také mohl dojít k tomu, že banka bez hovad u nás není a nemám tak šanci si účet založit...
Ačkoliv máte principelně pravdu, vy třeba před nákupem housek a jogurtu k svačině zjišťujete, zda Mlékárna Kunín podniká poctivě, nemá management či zaměstnance přetažené odjinud a zda její majitel nevlastní jiné krachující subjekty? To samé sledujete u pekáren Odkolek a v případě negativních výsledků jdete podobné ukazatele sledovat u Madety a Michelských pekáren?
Hlavni problem je, ze lide by nemeli koukat jen na ceny, ale vybirat spolecnosti podle jejich historie a jmena.
Spolecnost New Telekom rozhodne nepatri mezi solidni partnery, se kterymi by se mel davat clovek dohromady. Kdyz se podivate OR, tak jeste pored nejakou dobou nema zapsano poskytovani telco sluzeb, ale jakesi nic nerikajici podnikani v elektronickych komunikacich.
Navic to co predvedlo obchodni oddeleni New Telekom, drive BroadNet, tomu se rika v beznem zivote podraz, v pravnim svete by se to mohlo nazvat zneuziti informaci v obchodnim styku - tunelovani.
V americe se za to obvykle dava 20let, u nas to prochazi takovym uplne v pohode. Firem, ktere vyrostly na tom, ze okradly sveho puvodniho zamestnavatele je v CR hromada.
Bohuzel zakaznici se nezajimaji o historii firem a davaji takovym individuum moznost vydelat penize. Az si lide i firmy uvedomi, ze seriozni pristup je jednim ze zakladu slusneho podnikani, tak bohuzel uz asi bude pozde.
Kdyz se tu "googluji" lide a jejich minulost co takhle zacit "cibulkovat"?
Napoveda:
Staci jen tak namatkou vyhledat Nedvídek Ivan na Cibulkovych seznamech www.cibulka.com (rodne cislo se da checknout na www.justice.cz u statutaru broadnetu).
Problem toho proc se tohle stalo lezi jeste nekde jinde. Na jare tohoto roku v Broadnetu zlikvidovali cele obchodni oddeleni (vypoved na hodinu), ktere zahy z velke casti preslo prave k new telu a zaclo oslovovat klienty broadnetu .... a rekl bych ze celkem uspesne :), predevsim ale reagujic pruzneji nez samotny broadnet, ktery se z toho doted poradne nedal dohromady ...
takze mezi temito dvema operatory to vre celkem dost dlouho :)