Vlákno názorů k článku Když se dva hádají, zákazník je offline od endler s.r.o. - Vážení, nedá mi to, ale musím se s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 11. 2007 20:31

    endler s.r.o. (neregistrovaný)
    Vážení, nedá mi to, ale musím se s Vámi podělit o zkušenost s tuzemskou odnoží španělské společnosti Telefónica O2. Dnes od rána mi nejde připojení prostřenictvím ADSL přípojky výše uvedené společnosti. Původně jsem se domníval, že došlo k pádu routeru a tak jsem vše odpojil na 10 minut od sítí a zresetoval PC a Router uvedl do "továrního nastavení", když toto nepomohlo, zavolal jsem na "Linku bezpečí" 800 184 084, kde mi bylo sděleno, že jsem byl naposledy připojen ve 2:07, ale že linka vykazuje perfektní parametry, že mám tedy zresetovat lankartu (i když firemní síť fungovala) což vyžadovalo reset PC, bohužel jsem zrovna tvořil Lightscribe "potisk" CD a musel jsem tedy přerušit hovor s tím,že když to nepomůže zavolám znovu. Asi po půl hodině jsem znovu volal na linku bezpečí, kde mi zaměstnanec řekl, že vidí moje připojení do ústředny, ale že už není schopen zjistit proč nefunguje připojení k internetu. Vzhledem k tomu, že mě navedl abych se podíval na to jaká byla přidělena IP adresa mému připojení a ta byla samé nuly, došli jsme k závěru, že může být na vině můj stařičký OvisLink. No, není nejmladší řekl jsem si a šel jsem do prodejny O2 zakoupit Zyxel. Po návratu do firmy jsem se snažil co nejrychleji zprovoznit připojení. Jaké bylo moje překvapení, když připojení "nenaskočilo". Volám tedy dnes již potřetí na linku bezpečí, kde přijal můj hovor nový zaměstnanec a sdělil něco co snad ani neměl. Dnes od cca 3. hodiny ranní provádí Telefónica O2 nějaký upgrade ústředny,která zprostředkovává moje připojení a toto bude prý probíhat přibližně až do neděle, sice nechápe proč mito jeho kolegové neřekli, ale prý mám sledovat www.techzona.cz kde jsou informace o této výluce vystaveny určitě půl roku. Bylo to pro mne velmi překvapivé, že jim zákazník nestojí za informace (například do emailu), ale požádal jsem ho aby mne navedl na tyto informace, abych příště věděl kde hledat. A výsledek? Jasně nic tam nebylo!!! Jo, jo kšeft je kšeft. Vy kteří uvažujete okoupi ADSL přípojky od O2 máte možnost udělat si obrázek.
  • 1. 12. 2007 17:41

    Milos Brejcha
    vite to mate tezke..kdyz si koupite cinskou napodobeninu bmw x5, pravdepodobne budete mit take problemy..adsl je pomerne staricka technologie s radou nevyhod a jednou podstatnou vyhodou: snadno se rozsiri pokryti a snadno obslouzi mraky lidi, tedy je mozne ji poskytovat za relativne malo penez. Ale za relativne malo penez nemuzete ocekavat dokonaly servis, ke ketermu patri tzv. proaktivni informovani zakazniku, tedy ze Vas treba o pripadne praci na siti budou sami aktivne informovat. Pokud jde o firemni pripojku, na ktere je firma zavisla, mela by se mozna poohlednout po necem trochu drazsim, s lepsim servisem. Podle meho nazoru nekoupite profesionalni pripojeni k internetu s kvalitnim servisem pod 10000 Kc mesicne. At uz jde o SHDSL(jakasi symetricka obdoba ADSL, ktera postrada vyhodu moznosti masivniho nasazeni), 10GHz FWA nebo bezdratove pripojeni v licencovanych pasmech, obvykle byva ve smlouve tzv SLA, tj. urcita garantovana dostupnost a uroven sluzeb. Samozrejme nejde o pripojeni za par stovek..za kvalitu se plati.
    Ackoliv o2 opravdu rad nemam, myslim ze se na ne nemuzete zlobit, ze u lowendoveho pripojeni Vas nebudou informovat o pripadne planovane praci na siti aktivne a ze na druhe strane 800 linky budou sedet casto nezkuseni brigadnici.
  • 2. 12. 2007 10:27

    krakonoš (neregistrovaný)
    Lepší servis než vodoprd poskytují snad už všichni a pokud ne úplně všichni, tak ti drobnější určitě. A pokud jde o cenu: Není vždy pravda, že co je dražší, nebo novější, musí být zákonitě lepší. Moje full duplex přípojka se zaručeným minimem 2 MB (tedy s faktickou agregací 1:1) funguje už čtvrtý rok bez jediného výpadku a měřiče konektivity běžně dávají rychlosti od 3 do 7 MB s pingem do 5 ms maximálně. A to vše za 500 Kč, vč. DPH pro běžné zákazníky a za 0 Kč pro mne. Součástí služby je i IP telefon. Paušál 0 (slovy: nula), tarifikace po sekundách bez propojovacího poplatku a sazba od 40 hal/min. nejdražší je volání na slovenské mobily - 8 Kč/min. vše vč. DPH. Že je to totálně bezdrátová záležitost, kompletně v pásmu 10 GHz snad není nutno dodávat. V síti je přes 1100 účastníků a vše má na starosti pět lidí.
  • 2. 12. 2007 12:08

    Trautmberk (neregistrovaný)
    1100 lidí za 10 Ghz spojema. To bude zaručený minimum jako víno. Že by těch 8 Mbajtů bylo za třeba půl hodiny?
  • 2. 12. 2007 15:52

    krakonoš (neregistrovaný)
    Když nevíš, jak je síť udělaná, tak neblej voloviny. Těch tisíc lidí je na víc než 350 spojů. Pověsit je všechny na jednu plošnou anténu a chtít tři litry měsíčně od každého bys dokázal možná ty a vodoprd. My se k zákazníkům chováme slušně!
  • 2. 12. 2007 16:36

    Trautmberk (neregistrovaný)
    350 spojů na desítce prvozovaný jako živnost? To musíte bejt vopravdu dobrý. Kolipa takovejch sítí v ČR asi je ...
  • 2. 12. 2007 13:58

    Milos Brejcha
    1) neplette si jednotky..7 MB/s=56mbit/s..to lze dodat pri naprosto idealni fresnelce treba pres 80mbit alcomu, cena takoveho spoje je cca 300tis Kc, takze pochybuju ze to nekdo bude prodavat za 500 kc..
    I pokud vezmu ze jste mel na mysli mbity, zni to velmi realne..kdyz neco dava bezne rychlosti od neceho do neceho tak to zasadne ma agregaci vyssi nez 1:1, v pripade linky 3-7mbit by to meli spis dodavat jako 7mbit s agregaci minimalne 1:3..
    Pokud je to skutecne mysleno tak, ze v siti za tim 10GHz spojem je 1100 ucastniku, tak nasledujici vypocet je celkem jasny:
    1100 x 2mbit = 2200mbit. Vezmeme li maximalni kapacitu 10GHz 80mbit(tyhle spoje jsou horka novinka, nedavno bylo dosazitelne maximum 40mbit), stejne vyjde agregace cca 1:30
    Treba my umime dodat vyhrazene 2mbit/s na 5GHz za 2000 az 3000 Kc mesicne(plus 7000 Kc mesicne pronajem spoje, pokud to chcete v 10G), podle situace, myslim ze levneji to proste nikde nesezenete, pokud ma jit o opravdu vyhrazenou konektivitu..jina vec je ze bezny klient vyhrazenou konektivitu proste nepotrebuje a je mozne prodavat konektivitu agregovanou a vydavat ji za vyhrazenou, klient na to diky prirozene agregaci pri beznem pouziti nema sanci prijit. Schvalne zkuste co bude Vas provider rikat, kdyz svou linku nonstop zatizite na 2mbit/2mbit treba na 2 mesice, pokud je ta konektivita vyhrazena, nemelo by mu to vadit :)
  • 2. 12. 2007 15:54

    Tomáš Lašťovička
    Vychazite ovsem z predpokladu, ze tam ten 10GHz spoj je jeden, respektive ze jeden tento spoj tvori uzke hrdlo pro vsech 1100 uzivatelu. Mam za to, ze se bude spise jednat o sit podobnych parametru jako KLFree nebo Pilsfree, ktere vyuzivaji 10GHz technologie na paterni spoje, ale nikoli na hlavni privod konektivity (to jiz byva zalezitosti optickych vlaken).
  • 2. 12. 2007 23:16

    Trautmberk (neregistrovaný)
    Von ví celkem přesně, vo co de, páč von tu krakonošovu síť provozuje :-)
  • 2. 12. 2007 16:04

    krakonoš (neregistrovaný)
    Pánové, pochopili jste mne špatně. Ty 10 GHz spoje máme paprskovitě ke skupinám zákazníků. Centrální spojení na páteř je o něčem jiném, i když také bezdrátem a všechno je nadimenzováno tak, že ve špičce je každý segment sítě zatížen max. na 85%! Takže můžeme garantovat minimální nasmlouvanou rychlost a tu pak v reále překračovat, protože veškeré prvky, zapojené v síti garantují rychlost do 10 MB. A pokud jde o zatížení, máme na síti i firemní linky, které jedou za stejných podmínek, jako účastnické, takže ty 2 MB, neboli 2048 kbps těch 6-8 hodin denně vyprodukují. Nikdo s tím nemá problém. Zákazník vyplázne 500 měsíčně a může si dělat co potřebuje. Datový tok ani čas připojení nikoho nezajímá.
  • 2. 12. 2007 18:47

    Milos Brejcha
    me jako kolegu z oboru jste tedy nepresvedcil.. :)
    1) jakozto odbornik na site byste mel mit alespon zakladni znalosti z oblasti terminologie a neustale nezamenovat MByte a Mbit..v predchozim prispevku jsem Vas na to upozornil, nebot jsem mel za to, ze nejste provozovatelem site ale jen jejim uzivatelem..nyni stavite sit do 1.osoby(my mame..), takze jste asi provozovatelem, nebo jeho zamestnancem..a at uz jste obchodnik, technik, nebo sekretarka, jako zamestnanec ISP byste mel tusit ten rozdil :)
    2) pokud jste isp velmi dobre vite, ze vetsina firemnich zakzniku produkuje mensi provoz nez domacnosti..drazsi to pro ne je proto(a u nas pokud, mohou si vzit i tarif pro domacnosti) ze casto pozaduji zaruky nebo servis(vyjezd do 24hod apod)..z hlediska konektivity jsou pro nas vyhodni, nebot jich je mene a produkuji provoz mimo spicku(kterou pusobi domacnosti ve vecernich hodinach)
    3) 350 10g spoju je hodne..to zrejme nebude hvezdicovite z jednoho bodu, ani by se to tam neveslo(fyzicky ani radiove)..tudiz je stavite do serii a opet to svedci o agregaci linek.
    4) 85% zatizeni nerikam naddimenzovani, ale potencionalni pruser v pristich par mesicich.
    5) opet ty MB..10MB/s Vam udela na hranici moznosti nova 88mbit alcoma nebo ceragon v licencovanem pasmu.
    6) samotne slovo garance nepatri do volnych licencnich pasem
  • 22. 4. 2008 15:31

    anonymní
    Naprostý souhlas. Krakonoš podává evidentně zavádějící informace, na druhou stranu ho ale omlouvá, to, že toho o technologiích moc neví, jen co je třeba k postavení sítě na kdo ví čem. Předpokládám, že na na made in china a výpočty jsou počítány z údajů na produktovém letáku, kde se již neuvádí, celková propustnost, nejsou tam statistiky a podobně tak, aby výpočet byl správný za celou síť od uživatele až do internetu.
    Co se týče pana uživatele, evidentně měří jen ve chvíli, kdy je připojený a to posíláním malých datových paketů. Kdyby ale třeba hodinu tahal/posílal měřící data, dost by se asi divil jak se síť chová. Pokud uživateli křivdím a on měří déle než jen občas, tak buďto používá nějaký speedmetr na webu, který má v síti poskytovatele vysokou prioritu dat, tudíž výsledky neodpovídající síti, nebo holt měří jen v rámci sítě ISP, což opět poskytuje nekorektní pohled na přípojku, kterou je jako takovou brát od zásuvky až do internetu.
  • 23. 2. 2008 12:14

    Martin S. (neregistrovaný)
    Prosím Vás,

    za tuto cenu nedostanete opravdu kvalitní připojení. Co se týče přenosových tras, než dostane Váš poskytovatel konektivitu až k Vám si říkám, že o kvalitě nemůže být řeč. Co takhle servis, podpora. Asi se těžko bude platit z 500,- Kč :) Na toto je potřeba se podívat více ze široka :D
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).